SEGUIMENT METEOROLOGIC - SETEMBRE 2020

  • En nits com aquesta trobo a faltar la meteobogeria del comando Tibidabo que ja estaria parlant amb entusiame de fer faroling...

    Quins grans nits han donat a aquest forum! Algun sap de ells???

    Continuen amb nosaltres???

    Barcelona, barri de Sant Antoni.

  • Bona nit des de Sant Sadurní d'Anoia, avui 16'4 de mínima i 30'9 de màxima, ara 22'7 graus. De moment no ha plogut gens i el temps està respectant els pocs actes de les Fires i Festes, però sembla que aquesta nit no ens n'escaparem.
    Pel que fa a les previsions dels propers 15 dies, sembla que el final d'estiu astronòmic i iniçi de tardor meteorològic vindria marcat per un temps totalment normal per aquestes dates, amb algunes pluges sembla que locals però que en aquestes dates poden ser intenses i violentes i temperatures també normals, amb ambient encara càlid als migdies però un ambient que quan s'amaga el sol ja refresca i molts dies ja fa falta la jaqueta. Temps de final d'estiu podríem dir.

    Bona nit !

  • Comença a ploure sobre St. Feliu. Les precipitacions s'han avançat una mica abans del que m'esperava. El radar encara no ens marca res.

    Temperatura mínima del dia ara mateix: 19,5ºC

    Bon seguiment i fins demà!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona nit!
    S'ha iniciat el sarau!!!
     1f0b8cdebaa8f327365db39769f35a89
    Previsió de l'Arome per les 23 hores

    67b30ff394428c3f1893845012265d14
    Ia situació actual del radar!
    S'hi assembla, oi?, per tant per ara ho encerta l'Arome!!!!
    Recordem que per exemple Euro4 ho situava tot sobre del mar!.

  • Finalmente todo ha sido en las mismas zonas de las últimas veces, esperemos que a mediados de Septiembre la cosa cambié y también reguemos bien las que no hemos pillado nada en todas estas últimas situaciones... Septiembre aquí tiene una media de 90 mm y a día de hoy, lo veo muy díficil ni si quiera llegar a la mitad.

  • Finalmente todo ha sido en las mismas zonas de las últimas veces, esperemos que a mediados de Septiembre la cosa cambié y también reguemos bien las que no hemos pillado nada en todas estas últimas situaciones... Septiembre aquí tiene una media de 90 mm y a día de hoy, lo veo muy díficil ni si quiera llegar a la mitad.

    ¿¿Cómo que "finalmente"?? Pero si acaba de empezar!! En fin....

  • Bona nit,

    Amb el pas de l'eix central del solc en alçada i posterior aiilament de la DANA en el mediterrani occidental, durant la propera matinada/matí de dilluns és probable la formació de un sistema convectiu mesoescalar en el Mar Balear, una situació que serà potencialment favorable per gestar supercèlules amb tempestes organitzades amb fenòmens severs associats.

    Valors de fins a -15ºC a 500hpa entre la costa catalana i balears a primera hora del matí, la convecció profunda intenssa i organitzada és ben probable a la part davantera del solc a nivells alts, la forta divergència succionarà les masses d'aire desde capes inferiors formant potents cumulunimbus.

    Vents a 300hpa per les 09:00h, on s'aprecia molt bé l'eix del solc amb la seva part convergent (anterior) i divergent (posterior), la part davantera on es concentrarà la màxima inestabilitat convectiva tal com assenyalem en aquesta àrea encerclada, i amb risc elevat de trombes marines acompanyant el possible SCM amb desplaçament nord/sud camí de les Balears. Seguim veient mapes a capes superiors i en aquest cas per observar com el nivell de la tropopausa s'enfonsa en el Mar Balear 09:00h, denotant el notable aire fred en alçada i la inestabilitat atmosfèrica, la DANA donarà de que parlar els propers dies pels aiguats que podrà ocasionar, especialment a les Illes Balears, Catalunya, Còrsega i Sardenya.
     b2c138f0e69e9e16eb39af6591ddaf41 6ff46068b0eea7f112c19e2665a23286

    Situació clàssica d'aquesta època per intensses tempestes amb un mar ben calent típic d'aquestes dates.

    Bon seguiment

  • Bona nit des de Girona,

    Cesar, tens raó era Morgan Girona.

    Per aquí no ha arribat ni a mullar el terra, en canvi veig que per la Garrotxa i el Pla de l'Estany quantitats de 30 mm o més.

    M'he fixat que l'AROME (que s'està actualitzant ara mateix) ja detecta la supertempesta que tant bé ha explicat en Meteopineda.

    Finalment, volia preguntar a METEOSAT 71, d'on treus les dades dels observatoris d'aprop de Girona, jo només conec el de l'SMC de Sta. Eugènia i el de Meteoclimatic del Barri Vell. Són sempre molt interessats la quantitat de mitjanes i extrems que poses.

    Salutacions

  • Bona nit! Com bé apunta en Q - Vilanova, festival lumínic en direcció Barcelona. Ara per ara a la capital del Garraf ni una gota (de moment...:whistle: )

    A uns 7msm - Vilanova i la Geltrú, el Garraf

  • ¿¿Cómo que "finalmente"?? Pero si acaba de empezar!! En fin....

    Para varias zonas llevamos sin empezar las situaciones bastante... está no hay nada que hacer con mestral ya, la anterior vez pocas zonas de Cataluña nos quedamos a dos velas, en está nueva Bcn y Gir las zonas agradecidas nuevamente, mientras el resto seguimos esperando desde Junio que se cerró el grifo, lo del Martes de madrugada será de Cambrils hasta Torredembara aproximadamente, mismas zonas que se beneficiaron hace poco.

  • Es lo que hi ha Todopc......
    Tú i jo haurem de crear el clubs dels desesperats metereològics!, jo també he quedat decebut aquesta nit!, però és el que passa quan de la metereología n'esperes resultats!.

    Arome ho ha encertat bastant, però no podia ser tot perfecte!, a partir de les 22 hores quan he vist com s'estava liant a la costa barcelonina he pensat que no m'agradava!, i així ha estat!
     dc39b71db06a65fc596415ff9126128e
    Aquesta super tempesta davant de la costa ha interceptat l'esperat rebuf que havia d'engendrar la tempesta prevista sobre l'Ordal - Collserola, per tant ens hem quedat amb un pam de nas!!!
     73a049ffffd592e7e016f2d8d64c4fac
    Aquesta és la imatge de la una, s'ha acabat formant nuvolada sobre els Vallessos que dóna precipitació, però tot plegat ja s'en va cap el mar.

    Estarem pendents del moviment de la DANA i del que pugui passar a Balears demà matí!

    Bon seguiment!

  • En nits com aquesta trobo a faltar la meteobogeria del comando Tibidabo que ja estaria parlant amb entusiame de fer faroling...

    Quins grans nits han donat a aquest forum! Algun sap de ells???

    Continuen amb nosaltres???

    Estan tots bé. Han seguit camins diferents, però un parell d'ells escriuen ara els seus pronòstics al Facebook..