Ara si!!! Està nevant dèbilment a Vilanova i la Geltrú. Tan de bo es poguessin inserir videos al fòrum! No m'ho esperava gens, he decidit esperar a que arribés la banda de precipitació, per si de cas, i he tingut premi!!!
Posts de Sr Vilanovi
-
-
Precipitant a Vilanova!!! Atenció al radar. Quan la precipitació es gairebé inexistent voleja algun floc despistat.
Sembla que s'anima una mica la pluja
2fbcb81c7629b5ff53bbc2fb893f6f27
EDITO: compte companys del sud!! S'intensifica la precipitació! Segueix tot aigua. Segons el radar, cota baixíssima del Massís del Garraf cap al sud
420372b06d3165ca3a291b53b41d8bf2
-
Una nova decepció a la llista
A Vilanova i la Geltrú, s'ha reportat neu sobre les 5.15h del matí, però poc després ja ha parat. Ha trigat moltíssim en baixar la cota aquí. Altre cop cap a 90m ha nevat dèbilment cap a les 9 del matí. A la meva zona a uns 11msm la precipitació era gairebé inapreciable, crec que eren flocs minúsculs, però ves a saber...Em sorprèn que a l'altra banda del massís del Garraf, al Baix Llobregat, hagi nevat durant moltes hores a la mateixa platja de Castelldefels, i també al Port de Tarragona. Sembla que precisament tan el Garraf com la plana de l'Alt Penedès són les zones on la precipitació no ha aguantat el suficient, o la temperatura no ha baixat prou. Amb les temperatures s 850hp i 500hp ja gairebé donava per fet que veuria nevar de manera mínimanent decent. Algun expert del fòrum podria explicar-nos aquesta situació? Vaig llegir ahir que degut a que portava ja moltes hores precipitant al Garraf i Alt Penedès, la humitat era gairebé del 100% i per això costava molt que baixés la cota.
Queda una segona tongada per aquesta tarda amb cotes previstes de 200m. Encara tindré alguna opció de veure l'or blanc des de la feina a Sant Pere Molanta.
Esperem que l'hivern ens depari alguna nova situació d'emocions fortes.
Felicitats a tots els que heu pogut disfrutar de l'or blanc!!!! Begues, Tibidabo...quins flocs i quins paisatges!!!
EDITO: em comenten que a prop de la C-32, a uns 100m, cap a les 5 del matí ha nevat de manera maca.
-
Cita de "Q - Vilanova i la Geltrú post=278854 userid=1830"
Bona nit desde Vilanova,
Plou fort fa una bona estona, amb algun llamp i tro. La temperatura ha començat a baixar en quant ha començat la pluja, ara estem a 7 graus.
Bon seguiment! 09b2a68f5c91a56f549c4cc300e858ae
Hola company, 7 graus?? Val a dir que jo trec les dades de Meteoclimatic ja que no disposo d'estació, i marca 4,5...em sorprèn aquesta diferència!!!
https://www.meteoclimatic.net/perfil/ESCAT08…creen_width=412
-
Bona nit des de Vilanova i la Geltrú!
Plovent des de fa més de 2h, a estones amb bastanta intensitat.
La temperatura ha caigut en picat des dels 11 graus a les 20.30h aprox fins als 4,5 actuals!!! :woohoo:
I sorpresa fa 5 minuts...acaba de veure's un llamp amb el seu posterior tro! Aiaiaiai...Fa una estona he vist petits granets del que suposo era neu granulada sobre la taula! Nit d'emocions!!!!
-
Ha nevat amb alegria fa una estona a Sant Pere Molanta, amb flocs amb cara i ulls!! Ara ha parat. Es veu un nucli convectiu al radar entrant per l'Empordà...
Cita de "Sr Vilanovi post=277633 userid=4484"Neva
dèbilment (flocs despistats) al Polígon de Sant Pere Molanta (Olèrdola, Alt Penedès)!!!! Estem parlant d'uns 220m. -
Neva dèbilment (flocs despistats) al Polígon de Sant Pere Molanta (Olèrdola, Alt Penedès)!!!! Estem parlant d'uns 220m.
-
Segueix plovent a Vilanova i la Geltrú, de forma dèbil. Fa una estona s'havia animat una mica. Segons l'estació de meteoclimatic tenim 5,8°C i un 69% d'humitat.
Ningú esperava aquest ruixat al Garraf! S'ha reportat neu granulada a Sant Pere de Ribes, i aiguaneu a Viladellops (Olèrdola) i a Vilafranca del Penedès!
Primera de varies sorpreses de l'episodi?
-
Temperatures gèlides aquests dies, i a l'espera de possibles sorpreses dimarts! Veurem si finalment la borrasca s'acosta suficient per donar precipitacions que siguin alguna cosa més que testimonials...
Avui s'ha baixat dels 0 graus a Vilanova i la Geltrú, després de molt temps!!! Si bé aquests -1,2°C són al barri de Sant Joan, un dels més freds de la ciutat per la proximitat del torrent, fa goig de veure!!
Bon seguiment!
(Dades de Marc Lemus)
8627865ba321097601450a829a706567
-
Bon dia des de Vilanova i la Geltrú, ambient fred, 9 graus al mercuri...però quina sortida del GFS!!! Pura meteoficció però com disfrutariem si passés.
Nevada general el dia 13. A veure si com diu el Manel-hospitalet el desembre ens porta sorpreses! S'haurà d'anar seguint la situació de bloqueig tan potent a l'Atlàntic.
Bon seguiment!
f593db85b77289034e0fdf9f02ec41cc[map type=HYBRID zoom=2][/map]
-
Bona nit,
Fugaç tempesta a l'Alt Penedès aquesta tarda. Pel que fa a Vilanova, un conegut ha gravat un moment de forta intensitat i, com bé ell diu, sembla que s'aprecia algun floc entre la pluja :side: jo juraria que estariem parlant d'aiguaneu...si us hi fixeu bé segur que veieu algun floc despistat!!!! Algo és algo...i ara si que si fins l'hivern que ve.
PD: per mi 100% aiguaneu companys!!! No m'ho esperava!!!!
https://twitter.com/sappin96/status/1372952108694179842?s=19
-
Bona nit,
Jo només volia comentar que, si tot sempre està tan dat i beneït, cal recordar dies com el 4 de febrer de 2015...si no recordo malament, el dia 3 la previsió era de ruixats dèbils cap a 500m-600m. Pels que no recordin què va passar, com a exemple, al Garraf la cota va baixar fins als 100m, i sense anar més lluny, durant tot el dia la comunicació via carretera entre el Garraf i l'Alt Penedès va estar prohibida degut a la intensa nevada que va deixar un bon paquet a Vilafranca del Penedès i gran part del prelitoral.
Els Mossos no deixaven passar de Canyelles, i et feien tornar enrera. Com a curiositat vaig baixar per la carretera antiga, que no estava neta, i vaig patir més del compte :blink:
DIRIA QUE EL QUE COMENTO ES CERT, SI M'HE CONFÓS D'OCASIÓ NO DUBTEU EN DIR-HO :whistle:
Bon seguiment, creuem els dits!
-
Bon dia!
Plou dèbilment en aquests moments a Vilanova i la Geltrú.
Avui toca tirar de records de fa 11 anys. Si algún company vilanoví té alguna correcció que la faci ja que jo era encara bastant petit, estava a 2n d'ESO :silly:Recordo estar a classe, i ja per aquella època "seguia" la méteo (mirant tv3 bàsicament...) i era conscient de que la possibilitat de neu existia, i cap a les 11 si no recordo malament van començar a caure els primers flocs amb l'alegria desbordada de tots els alumnes que vam acabar apilotonats a les finestres. A les 13h anant cap a casa la nevada era intensa i els flocs eren dels macos. Crec recordar que al tornar a classe cap a les 15h encara nevava, però jo almenys no tinc constància de cap acumulació, almenys al centre de la ciutat, com si que va passar a Barcelona. Una llàstima.
A veure si algun vilanoví pot elaborar més sobre aquell dia!!!
Bon seguiment!
-
A Vilanova i la Geltrú cap a les 13h el sol ha trobat alguna escletxa però ja s'ha tornat a amagar.
Com a anècdota, perquè és el que és a tantes hores, el GEM és l'únic que treu la poteta per l'1 de març posant-nos una -30 i una -1 :lol: algo es algo jajaja
-
Ostras, he mirado tus datos y naciste en el año 1901 mucho recorrido metereologico llevas 121 años aproximadamente..:woohoo: :woohoo: :woohoo:
JAJAJAJAJA ni idea de que ponia esto, tampoc t'ho creguis, suma-hi 95 anys a la data que veus

-
Bon dia,
Ha començat a ploure fa una estona a la capital del Garraf, dia d'hivern, 9 graus al mercuri, a veure quin registre deixa, no sembla que hagi de ploure gaire fort.
I els models...doncs el de sempre. Fa uns dies apuntaven els 3 grans a que podia arribar la siberiana, avui al matí tot al contrari, la collonera guanyaria la partida deixant-nos com és habitual amb un pam de nas. Tot pot canviar d'una sortida a l'altra, queden molts dies encara, però avui hauriem de dir que les tendències són dolentes. Veurem en les properes sortides què van indicant els mapes, no està tot perdut encara! (Ens queda també el mes de març :dry: )
Bon seguiment!
-
Bon dia!
Vilanova i la Geltrú va començar el dia amb pluges febles, però des de les 9:10 s'ha fet de nit plovent intensament, amb vent sostingut moderat amb ratxes fortes.
De moment meteoclimatic no mostra dades de vent coherents
Edito 9:25: Trons i llampecs
Impressionant durant uns minuts, amb ratxes de vent fortíssimes mentre queia calamarsa, junt amb llamps i trons. Pack complet!!! Ja ha afluixat, d'aquí poca estona començarà a obrir-se el dia pel que sembla, la línia convectiva viatja a una velocitat remarcable. Només espero que el vent no sigui molt bèstia, l'odio més que a res :pinch:
-
Bona nit!
2,5 graus ara mateix a la capital del Garraf. Molt fred, cap a les 18h ja glaçava a l'Alt Penedès...fred molt intens, veurem fins on baixa tant avui com especialment demà.
Aquí la única neu que he "vist" en tot el temporal, que trist :pinch: que es veia mirant al Montmell (si us esforceu una mica veureu un parell de clapes de neu jajaja)
e715369184ef73dfdd35fd75f4f38f50
Bon seguiment -
Bon dia des de Vilanova i la Geltrú.
Ahir el cel era cobert però no era el famós cel de neu, ara torna a ser-ho clarament (ja sé que no vol dir res, però agrada veure'l així)
Segueix plovent dèbilment i segons estacions meteoclimàtic estem fent ara les mínimes del dia al voltant dels 6 graus, i uns 10 litres aproximadament en aquest episodi entre ahir i avui.
He llegit del gran Carles Nerin que una llengua freda a capes mitges tornarà a ocupar aquesta tarda la part més oriental de Catalunya, potser per a alguns encara queda alguna sorpresa amagada!
Sembla que per les properes setmanes el fred no marxarà...possible siberiana??? Serà la definitiva per la neu a cota 0?? :woohoo:
Bon seguiment!!
-
[…]
Gràcies doncs per la correcció, des d'aquí prometo que no s'apreciava res
si que semblava veure's la cortina blanca, però poc més...