Mostrar más
L'inercia termica oceànica que arrosega la terra crec que l'hem de tindre en compte tambe,ja que l'acumulador natural que formen els oceans necesiten temps per disipar l'energia emmagatzemada les darreres decades.Tambe es important tindre en compte les oscilacions oceàniques com la famosa PDO o Oscil.lació Decadal del Pacífic que es una de les principals sospitoses al darrera dels cicles freds i càlids de les temperatures de l'aire globals i que actualment està en un petit periode càlid amb valors positius i que es creu que condiciona que tinguem mes episodis de El Niño.6FE99FBE-8C62-4942-AECC-54CC6EDAB01D-215-0000004C02F5ECDA.jpeg
.En definitiva,que portem 8'5 anys desde que efectivament va començar al Desembre del 2008 l'actual cicle solar 24 el mes dèbil segons la NASA desde principis del segle XX i veurem que pasa quan començi el seguent cicle 25 i els seguents si es confirma la continuació de la debilitat solar,ja que quan coincideixin en el temps baixa activitat solar + cicle fred de la PDO( mes episodis de La Niña),veurem com afecta al clima aquest tandem "natural".
Deixo aquest interessant article del Gener on precisament parlava de l'incognita de les possibles consequencies del Minim Solar sobre el clima al segle XXI:
...La conexión entre la baja actividad solar y las glaciaciones y los mecanismos que la desencadenan aún continúa en estudio y es objeto de diversas hipótesis, aunque existe bastante consenso en su influencia en tiempos pasados a la hora de desencadenar o agudizar episodios fríos en nuestro planeta. No obstante en el presente, debido a la alteración en el sistema climático que supone la emisión por parte de la humanidad de cantidades ingentes de gases de efecto invernadero, se cree que únicamente tendría efectos de mitigación en el proceso de calentamiento global en el que nos encontramos inmersos. Sea como fuere, parece ser que nos encaminamos nuevamente hacia un episodio de mínimo solar, de índole aún por determinar, de manera que a lo largo del presente siglo podremos comprobar de primera mano sus efectos en el clima.
I no t'oblidis de l'AMO.
![]()
https://la.climatologie.free.fr/amo/amo-english.htm
https://climatedataguide.ucar.edu/climate-data/a…oscillation-amo