Queda clar que amb temperatures disparades en alçada el millor que pot passar és tenir anticicló. A partir de dimarts malauradament es començaran a remoure els vents i veurem fins a quin punt pujaran les temperatures posteriorment (tot i que les isos ara per ara no marquin cap ascens tèrmic). Malauradament, el fred en alçada no vol visitar ni tan sols el centre d'Europa. No ho va fer al desembre i sembla que tampoc ho farà al gener. Ens queda l'última carta al febrer.
Posts de litonevada
-
-
Avui ja s'ha enregistrat la temperatura més alta en un desembre al delta de l'Ebre. I encara han de pujar més. Apostes per la setmana que ve? Màxims 26°C, 28°C?
Les mitjanes d'aquest mes faran tremolar, i no de fred. -
Poc a poc es va animant. Això de ponent i Ebre com a zones assedegades és un tòpic cada any. Aquest any el dèficit de precipitació és molt superior al nord-est. No requereixen la mateixa aigua les fagedes de la Garrotxa que els alzinars, salicornars i timonedes de ponent.
-
Algú sabria dir de quin fenomen es tracta aquesta línia de núvols que precedeix la massa de precipitació?
dsdaaaa.jpg
-
És curiós que el GFS i molts mesoescalars han fallat estrepitosament per aquesta matinada i ho segueixen fent en la darrera actualització. Molt mapes marquen a 3h vista aiguats que s'haurien d'estar produint ara al nord-est i res, queda molt per millorar en la modelització i això encara situa en millor posició als meteòrolegs que saben preveure aquests errors. Que són pocs, tot sigui dit.
-
Parleu de netejar ribes i no de l'ocupació de l'espai fluvial. Ni els sediments ni les grans crescudes són dolentes pel medi, al contrari. El que passa és que hi ha camps i cases a les planes d'inundació.
-
Pels que s'entesten a dir que el juny ha estat fresc tot i la onada de calor de rècords. Anomalies superiors a +5ºC al Montseny.
https://govern.cat/salapremsa/not…-part-catalunya -
Dia de rècords nefastos. 42°C ara al prelitoral gironí. Una bomba per la vegetació i la fauna. Ambient tòrrid, sensació de calor més accentuada que a l'agost a l'Àfrica.
Per tots aquells que imploraven l'estiu. Queden tres mesos d'infern. -
Altre cop tot cap a les zones de sempre, brutal. I això que alguns models també feien diana aquí. Haurem de quedar-nos amb les pinedes del Vallés Occidental i traslladar les rouredes cap allà :dry: .
I els models... millor no mirar-los, s'acaba lu bo.
-
Per aquí la sequera continua. Els pronòstics ens afavorien però res, deu ni do amb la inèrcia de tot anar a parar a la conca del Llobregat. Difícilment arribarem als nivells mitjans de precipitació aquest mes, l'aqüífer segueix baix i hem acabat l'hivern amb dèficit hídric.
-
Realment situació. Llàstima que per l'est seguim immersos en una dinàmica de sequera que sembla insuperable. No hi ha manera de recuperar. Fan falta temporals de xaloc i llevant més que nevadetes esporàdiques, a veure si no es tanca l'aixeta al dinamisme i aquesta primavera és generosa.
Xavi, no pateixis tant pels conreus i ametllers. Tota la vida hi hagut episodis freds de primavera. Per aquí van florir a principis de febrer, han suportat tres nevades i temperatures de fins a -5ºC, i estan ben verds i esponerosos. Estan adaptadíssims als freds tardans. Els freixes i gatells, que també van florir al mateix temps, fet insòlit provocat per les calors de gener, van deixar anar les flors socarrimades i ara tornen a florir. Són unes màquines.
Altra cosa és que et preocupis per la butxaca del qui conrea al·lòctones, que evidentment no estan adaptades a determinades situacions, i no produeixen tant si fa una mica de fred a la primavera. -
Per aquí seguim amb sequera crònica i enfarinadeta al Montseny. Només portem un 25% de la mitjana pluviomètrica. Altre cop tot a bcn i Llobregat.
-
Totalment d'acord amb en Herman. Per això allò tan odiat de que a la segona meitat de febrer ja és primavera a Catalunya. Les hores de llum regeixen el clima més que la direcció de les masses d'aire. La natura segueix el ritme de la insolació i les entrades fredes a deshora són només petites traves al curs natural. Els ocells, per exemple, migraran igual si a l'octubre hi ha -5ºC que 10ºC a Lapònia, cantaran una matinada de finals de febrer amb 0ºC i ruixats de neu, però no ho faran amb un matí d'anticicló de desembre amb 10ºC.
Benvinguts, però, els regals de primavera que puguin venir. Sempre és millor retenir la humitat amb freds, que escampar-la amb entrades càlides. No entenc allò de les siberianes seques que ho ressequen tot no valen la pena, mentre tenim ponents permanents amb temperatures més altes. L'aigua s'evapora molt més amb temperatures elevades i vent que no amb fred sense humitat ambiental.
Falta que plogui, però. Sempre que ho dic algú se'm llença a l'esquena, ja us ho fareu. Per aquí ha plogut menys de la mitjana aquest hivern i encara arrosseguem una sequera de nassos. La primavera sempre és verda i fa correr els rierols, ho és inclús en regions semi-àrides extremenyes. Però l'aigua s'infiltra, es consumeix i s'evapora ràpid. Per molt que corrin les rieres i s'omplin les basses gràcies al poc consum d'aigua i insolació de l'hivern, tot és efímer si puja la insolació i no s'ha recarregat prou l'aquifer.
I, evidentment, prefereixo que caiguin 80mm en un dia, que cada dos dies caiguin 0,5mm. Brutal argument per defensar inexplicablement la pluviometria del mes... No tot és el Pirineu i el Llobregat. -
Bones,
A veure si acaba plovent o no aquest mes. De moment, la situació pel dia 15 es va difuminant. També cal molta aigua per aquí, tot just començàvem a recuperar-nos..
D'incendis n'hi ha i n''hi haurà sempre que alguns ramaders/caçadors/especuladors obstinats els segueixin provocant. Quina creu.
-
Encara sort que alguns veieu més la realitat. L'altre dia després de la nevadeta, tot eren 10 per l'hivern. No és que tingui la més mínima importància. Però si amb un gener amb anomalies de rècord, fins a +4°C en alguns punts, recordem aquest hivern com a fred, l'any que vingui un hivern fred direm que ja està aquí la nova glaciació.
Per aquí la primavera ja fa dies i dies que s'ha instaurat. Les primeres orenetes van arribar puntuals al 28 de febrer, quan encara quedaven restes de neu.
-
Fins quan les ponentades? Assequen més que humitegen i arriben fins a 400h. Llàstima de no seguir amb el dinamisme de febrer.
Curiosament, des del dia 1 puntualment, tenim temperatures per sobre de la mitjana. Esperem que faci un gir tot plegat.
Ara ja 17,1ºC, la primavera ha entrat amb massa força, després de ser retinguda durant tota la segona quinzena de febrer. Esperem que no passi el relleu a l'estiu gaire aviat..
-
No ha pujat la temperatura en superfície en tot el dia. Encara 3,8ºC. A veure quina màxima enregistrem. Portem 14,1mm, uns 4mm de neu fosa.
Més baixos que:
Can Cervera, 5,5ºC, 700m.
Turó de Tagamanent, 4,4ºC, 1055m.Fred ben ancorat a capes baixes, probablement una de les claus de l'episodi d'avui.
-
Res nois, demanar disculpes per la meva incredulitat davant d'aquesta situació. Sou uns cracks. Ara ja sabem que pot nevar a cota 0 amb -20ºC a 5360m :blink:
Per aquí ja aiguaneva més que neva, és el quart dia de neu d'aquest febrer. Hi ha acumulats un 4cm que es van desfent. No vegis com goteja la teulada triangular, des de dins, semblaria que hi hagi tempesta.
Temperatura encara de 0.8ºC. Cel gris plom.El Montseny blanquíssim, llàstima que a partir de a tarda s'anirà desfent tot, però bueno, aigua per afrontar la primavera.
-
Perdoneu si ha sonat despectiu. Borrs-ho si vols, Songoku. Només és una opinió, però per mi els mapes indiquen pujada de cota des de fa quatre dies. Amb cels asserenats és un altre tema. Però si ja estem al límit de la neu i encara tenim isos propícies, i ja sabíem que seria nit ennuvolada.
-
4rta nevadeta del mes! Fantàstic, ara a veure quanta pluja acumulem, ja es va convertint en neu granulada.
Els que encara creieu amb la paranoia colectiva de què dimecres nevarà a cota 0 amb temperatures pràcticament estivals a capes altes.., Després vindran les grans decepcions...