SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2016

  • Bueno señores nos guste o no y este episodio no de poca precipitación no tiene nada que ver..
    El cambio climático es una realidad y que es por culpa del ser humano también, y que no sabemos a donde nos llevará también. Por que es la primera vez en la historia de la tierra que no es corta, que seres vivos la estan modificando geológicamente..


    Enviado desde mi Aquaris M5 mediante Tapatalk


    El teu argument el trobo coherent. El què no trobo coherent és que cada vegada que hi hagi sequera o temperatures que considerem altes ens n'anem al Canvi Climàtic. Especialment aquest any, que coincideix amb la Cimera de París i el corresponent bombardeig informatiu. L'any passat, que plovia i nevava, no hi havia canvi climàtic? Doncs això...

  • Bona tarda des de Bergen

    Temperatura actual: 4.9ºC
    Humitat: 89%
    hPa: 1001.7 hPa
    Vent: 2.4 m/s SO

    Actualització sobre la perturbació de demà.

    Temps extrem batejat com 'Tor'. A dia d'avui Tor arribarà posicionat una mica més al sud en respecte a la previsió d'ahir. Sí ahir, Hordaland, la provincia de Bergen quedava al sud i amb vents no tan extrems, la previsió d'avui indica que Tor entrarà directe cap a les nostres costes. Hi han 9 regions en alerta per vents huracanats i gran temporal de mar.

    La previsió es de vents sostinguts entre 35-55 m/s (125-200 km/h), segons l'escala de Beaufort a partir de 118 km/h ja es vent huracanat. Primer entraría de sud-oest per canviar a oest, que aquí son els més destructius. Està previst que Tor arribi entre les 15 i les 18 hores. S'ha donat l'avís que le gent que visqui a les illes no es desplaçin cap a Bergen si no es estrictament necessari, ja que els dos ponts colgants tancaran.

    Ja dic ara que hi hauran grans destrosses, sols espero que no es tingui de lamentar cap perdua humana. Ademés hi han previstos entre 50 i 70 mm de precipitació entre el matí de demà i el de dissabte.

    images.jpg

    dvFyFtq8vYKw96RabbMhegGd0yEFGF0UWhlP6_3_w3DQ.png

    [Imagen bloqueada: https://expert-images.weatheronline.co.uk/daten/proficharts/en/2016/01/28/basis06/scan/pslv/16012915_2_2806.gif]

    Demà ja escriuré a Seguiment Internacional, que m'acabareu fotent bronca. :)

    Bergen - a la costa oest de Noruega, 2º ciutat del país i capital de la provincia d'Hordaland. Port d'entrada al Regne dels Fiords.

  • A tots els companys proclius a veure desastres mediambientals i moments únics a la història simplement perquè viuen un episodi sec del nostre irregular clima: llegiu La Vanguardia d'avui. No sé si durant els hiverns de 1540 a 1543 els nostres avantpassats també creien ser una cosa excepcional... (No el clima, ells). La sequera i les temperatures altes, com llegireu, són repetitives. (Agradi o no).

    Doncs si, és molt habitual llegir a molts manuscrits i a diaris de qualsevol època paraules com "això no s'havia vist mai" o "el temps està canviant", i busques una mica i trobes fets similars o majors en 5, 10 0 30 anys.

    Som exagerats de mena i ens agrada pensar que hem estat escollits per la deessa Fortuna per viure moments històrics a cada moment, però la mateixa història ens desmenteix.

    Si algú vol consultar la Sèrie climàtica de Barcelona des de 1780 que han homogeneïtzat en Marc Prohom i en Mariano Barriendos, podrà veure que ara només hem tingut UN any sec, al segle XIX i XVIII, en canvi, van tenir períodes de diverses dècades més secs i amb més repercussió econòmica.

    PD: Del suposat rècord de 87 dies "sense pluja" a Barcelona, que no és sense pluja sinó amb pluja inferior a 1,0 mm en 24 hores, que no és el mateix, ni en parlaré perquè em sembla lamentable com d'un comentari sense transcendència se'n fa una noticia apocalíptica.

  • A tots els companys proclius a veure desastres mediambientals i moments únics a la història simplement perquè viuen un episodi sec del nostre irregular clima: llegiu La Vanguardia d'avui. No sé si durant els hiverns de 1540 a 1543 els nostres avantpassats també creien ser una cosa excepcional... (No el clima, ells). La sequera i les temperatures altes, com llegireu, són repetitives. (Agradi o no).

    Bona tarda. La questió no es tan com que simplement ara estiguem visquen un periode sec, que segurament s´ha repetit, com pel fet de que aquests periodes pot ser es repeteixin mes sovint; aixó es extensible tambè a les temperatures.

    Per cert que avui la máxima ha estat de 17´4ºC un parell de graus menys que ahir. Demà la máxima pot baixar una mica mes apropantse a la mitjana que es de 12´5ºC.

    Bon seguiment

  • Doncs si, és molt habitual llegir a molts manuscrits i a diaris de qualsevol època paraules com "això no s'havia vist mai" o "el temps està canviant", i busques una mica i trobes fets similars o majors en 5, 10 0 30 anys.

    Som exagerats de mena i ens agrada pensar que hem estat escollits per la deessa Fortuna per viure moments històrics a cada moment, però la mateixa història ens desmenteix.

    Si algú vol consultar la Sèrie climàtica de Barcelona des de 1780 que han homogeneïtzat en Marc Prohom i en Mariano Barriendos, podrà veure que ara només hem tingut UN any sec, al segle XIX i XVIII, en canvi, van tenir períodes de diverses dècades més secs i amb més repercussió econòmica.

    PD: Del suposat rècord de 87 dies "sense pluja" a Barcelona, que no és sense pluja sinó amb pluja inferior a 1,0 mm en 24 hores, que no és el mateix, ni en parlaré perquè em sembla lamentable com d'un comentari sense transcendència se'n fa una noticia apocalíptica.

    Per qualsevol cosa es fá sensacionalisme Quimet; cal vendre bons titulars :whistle: .
    Ara bé "lo cortes no quita lo valiente" i es greu que no hagi plogut al llarg de tants dies. No li treuré "merit" a aquesta sequera; que com li doni per seguir sense ploure llavors si que será "apocaliptic" de debó :unsure:. Però vaja esperem que aquest Febrer tingui un altre comportament.

    Salut

  • Moltíssimes gràcies per la informació de primera ma!!!
    No sé què en pensen la resta de gent d'aqui (molt més veterans que jo), però en el meu cas agraeixo molt mes informació real teva i previsions de Noruega que debats estèrils i molt subjectius sobre tendències meteorològiques i les seves causes sense aportacions científiques noves, dades de medicions, etc...es a dir, xerrar per xerrar..i els debats posteriors igualment faixucs. (cap problema en que hi siguin: només que agraeixo més la info del Kenn).
    Ànims amb la tempesta, seny i sort i ja ens diràs!!!!

    Entre els 140 de Palau-Solità i Plegamans on visc i els 1.180 de la masia de Camprodon d'on sóc. Si puc, més amunt!

  • Bona tarda.

    Això ho diu la pag de BTV ara.

    Vaya Tela ¡¡¡¡¡¡


    Mai cap gener, des de 1914, no havia estat tan càlid com el d'aquest 2016. Ho confirma el meteoròleg de l'Observatori Fabra, Alfons Puertas, quan falten tres dies per acabar el mes. La situació pren especial importància tenint en compte que el mes anterior va ser el més calorós de tots els desembres des que hi ha dades, mentre que el novembre va situar-se en segon lloc pel que fa a registres històrics.


    :pinch:

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 14,3ºC
    Humitat: 82%
    Vent: Fluix, S (2Km/h)
    Punt de rosada: 11,3ºC
    Pressió: 1028 hPa.
    Temperatura mínima: 11,4ºC (07:11h)
    Temperatura màxima: 15,5ºC (13:02h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Muy buenas tardes desde gavà-can espinós

    Datos actuales:

    T: 12,2°C
    H: 74%
    P: 1028 hPa

    Temperatura mínima 7,5°C
    Temperatura máxima 16,8°C

    Buen seguimiento ;)

    Gavà_Barri Can Espinós (90 msnm aprox).
    Un mañico perdido por gavà.
    Estación TFA 35.1101.02

  • Kenn Bergen, de bronca res, almenys per la meva part, m'encanta saber que fa per allà dalt :)

    Bona tarda des de Palazuelos, per aquí continua plovent, pluja d'anar fent. Al poble portem recollits 2,8º litres i a Segovia 5 litres, no se si és real aquesta diferència doncs l'estació de Meteoclimatic ja va donar dades de pluja errònies el passat temporal. Sigui com sigui, continuem en ratxa i ja son 93,2 litres recollits aquest mes segons "meteosegovia.es" una autèntica passada en aquestes dates aquí. Ara mateix tenim 3,8ºC i 93% d'humitat, vent d'O 1 km/h i pressió de 1031 hPa. Segons la previsió de l'AEMET la pluja hauria de continuar fins demà al migdia amb cel ennuvolat la resta de la jornada. El cap de setmana dominaria més el sol i les temperatures pujarien lleugerament per fer-ho més el dilluns arribant als 14ºC de màxima. Posteriorment les temperatures tornarien a baixar. No es preveu, de moment massa fred ni neu. Ja veurem més endavant! :)

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Com dieu situació excepcionalment dura. Si li afegim que aquí al nord-est sol ploure de forma més continuada que a la resta del país (i no ho ha fet), resultat: s'estan morint arbres que han suportat estius secs i calorosos.

  • Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 13,4º i 69% d'humitat. Cel tapat per un vel de cirrus i cirrostratus i alguns altocúmuls. Vent de l'oest-sud-oest de 8 km/h. Màxima un dia més força elevada amb 17,0º. A Maçanet de la Selva màxima 17,9º i mínima 7,1º.

    El front quedarà estancat a les portes de Catalunya, molt desfet i demà tan sols tindrem nuvolositat i alguna gota si es que cau, això si amb ambient una mica més fresc. Dissabte més clarianes i màximes una mica més elevades i de diumenge a dimarts darrera traca anticiclònica de tres dies (esperem que sigui la darrera). Tot i així en properes actualitzacions anirem veient cap a on aniran els trets. De fredorades importants de moment res però al menys podríem encetar a partir de dimecres una situació més dinàmica.

    Repassant la seqüència de precipitacions dels darrers 250 anys a la ciutat de Barcelona efectivament trobem períodes molt secs com del 1761 al 1763, el 1769. Del 1773 al 1790 o del 1867 al 1886, sempre amb algun anys més plujós, és clar. Trobem per exemple el 1789 amb poc més de 340 litres o el 1877 amb 365 litres o 1886 amb 380 litres...interessants les dades publicades a la web del Servei Meteorològic de Catalunya. Aquí ho podeu consultar:
    https://www.meteo.cat/wpweb/climatol…a-de-barcelona/

    I ara en Guerau us dona el resultat del CONCURS:

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • ...doncs el Guerau ha passat de fer el concurs. Me l'he trobat llegint un còmic i amb les paperetes dins d'una capsa de sabates, ja que el bol de vidre me la trencat...no té solució :silly:

    El faig jo i el resultat és el següent. Després de barrejar ben barrejades les 30 paperetes (haveu participat 30 en aquest concurs), els guanyadors són:

    "meteopineda" i "mikel"

    Felicitats! i moltes gràcies a la resta per concursar, ben aviat en farem un altre concurs.

    A l'apartat "CONCURS" comento als guanyadors cóm rebran les entrades.

    Òndia ara mateix s'ha aixecat vent de ponent de 26 km/h.

    Gueraufentdelesseves.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Buenas noches desde Calella de P., temperatura actual 12.9ºc, máxima 15.9ºc, 1027 hpa, viento en calma y despejado. Buen seguimiento.
    Muchas felicidades a meteopineda y a mikel :P :P

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • BONA nit!!,!!!

    A ver si por fin la semana próxima todo pega la vuelta y podemos tener quizás un largo periodo de cambio de patrón importante!!!!!

    De momento los ensembles de presión,temperaturas,y precipitacion,ya no son de encefalograma plano!!! ;)

    Saludos y felicidades a los ganadores!!!!
    image_2016-01-28.jpeg

    image_2016-01-28-2.jpeg

    image_2016-01-28-3.jpeg

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Ep companys, abans de tot bona nit a tots;
    Veient el panorama ens fa falta a tots una bona i senyora fredorada que ens aixequí els anims, no ??
    Per la meva banda jo el cap de setmana del 12 de febrer tinc previst pujar a Andorra; algú es pot aventurar a dir-me quin temps creieu que em podria trobar??

    Moltes gracies i molta neu per tots..!!!!


    Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 11,9ºC con 84% de humedad, viento del NE a 2 km/h y 1026,6 Hpa, máxima de 15,9ºC.

  • Bon vespre!,

    Enhorabona, "meteopineda" i "mikel" per haver aconseguit les entrades!!

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 11,8ºC
    Humitat: 84%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 9,2ºC
    Pressió: 1030 hPa. (pujant) :angry:

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg