Hola bon dia;
comencen una jornada més,ara mateiix tenin una temperatura de 2,4ºC a Cardedeu.
Salutacions i bon any!!
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2013
-
-
Quina sortida del GFS pal día 15,16
Aquesta no se si será la bona o no pero la tedencia está clar q hi es
Tant de bo es compleixi xq ens posa un bon pastisset a sobre isos d -8!!!!!! :woohoo: -
Bon dia

10,9°C (-0,2°C/hr)
63% HR
ºt sensacio: 8,5°C
1022,15 hPa (0,55 hPa/hr)
358º N @ 19,6 km/h
0 W/m²0,0 mm (0,0 mm/hora)
Temperatura Màxima: 12,8°C a les 00:00 UTC
Temperatura Mínima: 10,8°C a les 05:52 UTCVelocitat del Vent: 28,0 km/h a les 01:37 UTC
Ràfega Màxima: 53,1 km/h a les 01:33 UTCAl cim de Caro la ràfega màxima ja assolit els 103.0 km/h
-
-
Bon dia.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo 7,8º i cel amb alguns núvols alts. Avui tramuntana moderada a forta a l'Empordà i mestral i cerç cap al sud. L'anticicló torna amb empenta fins diumenge. Possible tramuntaneta re-escalfada el cap de setmana al nord amb temperatures properes als 20º. A partir de diumenge desintegració lenta i progressiva de les condicions favorables a la estabilitat i a més llarg termini...continuen les tendències essent molt atractives...ho anirem comentant. Bon seguiment!
-
I sigueu benvinguts els que s'hi apunten per primera vegada...com en CARLES ES BÒRDES que poden facilitar les condicions a llocs on meteorològicament parlant són indrets estratègics. Moltes gràcies!
-
Bon dia a tothom, Feliç any nou 2013 i feliç nou fòrum. Aquí , per Vic , tenim un matí molt emboirat amb una temperatura no gaire baixa per l´època i el lloc on som, amb una mínima de 0,4º i una actual de 0,8º i una humitat del 100%.
-
-
Bon dia.
El dia s'ha llevat amb cel enterenyinat per alguns núvols alts, la temperatura actual és de 1ºC, que també és la mínima.
Ahir al vespre em pensava que aquesta nit gelaria, ja que a les 8 del vespre només teníem 2ºC, però la temperatura s'ha mantingut més o menys igual tota la nit, i això que no ha bufat gens de vent.
Esperarem amb ànsia que arribin els canvis desitjats, de moment toca uns quants dies d'anticicló.
-
Buenos días, actualmente tenemos 10,2ºC con 72% de humedad, viento del N a 56 km/h y 1019,1 Hpa con 26 W/m2 , al final no ha echo tanto mestral, esperaba más.

-
Bon dia des d'Albatarrec(el Segria)
Temperatura de +0.5 graus amb boira espesa que fa un moment era gebradora i ara degut a que a pujat una mica la tempereatura ja no ho es, sembla que aixo s'anira repetint en els propers dies.
Pel que fa a llarg termini, models com el Gfs ja começen a intuir canvis importants a partir de mig gener, encara falta un mon pero per fi es comença a veure algo de moviment important, esperem que en properes sortides es vagi mantenin aquesta tendencia.Bon dimecres companys!!
-
-
Bon dia, per aqui hem tingut una minima de -0,2ºC, ara el cel es despejat amb algu nuvol alt i s'entreveuren boires cap a la Segarra, temperatura actual 0,7ºC.
-
Bon dia a tothom des de Seva - El Pinós,
Matí de boira, cap a aquestes contrades,
+0,3ºC en aquests moments amb un 98%
Vents del WNW febles,
1025,3 hPa amb tendència a anar pujant,
Vers als models, i malgrat el segon panell del "senyor GFS", em mantinc escèptic. Fa goig i és maco veure actualitzacions fredes de tant en tant, malgrat estiguem parlant de 200, 300 ... hores. Tot un món. Pot ser la tendència general vingui marcada, com hem anat comentant aquests darrers dies, per una lenta i progressiva dinamització atmosfèrica cap a les nostres contrades, amb un clar denominador comú: una baixada de les temperatures, progressiva, a partir de la propera setmana. A partir d'aquí: ja veurem què passa. Evidentment, quan es mouen les peces a llarg termini, els models ens mostren tot un batibull de probabilitats.
Ho anirem seguint en qualsevol cas,
Salut!

-
Bon dia!
Mínima d'1ºC i actual de 2ºC. Com comenteu la temperatura s'ha frenat molt aquesta nit, però la blancor és considerable.El GFS pinta una mica més fred que els dies anteriors, amb una sortida principal més engrescadora, i, sobretot, amb uns ensembles que tiren cap avall a llarg termini
meteociel2.gif -
-
Ja ho heu dit tot!
xino xano... amb paciència, que ens farà falta aquests dies... i amb la vista mirant més enllà del 8-10 de gener per a que es moguin les peces.
Mirava el darrer dia que va ploure... 3.2 litres el 13 de desembre... per trobar "pluja"... ens hem d'anar a 27 de novembre... amb 24 litres. total, que fa ja més d'un més que no "plou". No és cap rècord...ni de lluny...però ja convindria una bona regadeta... i més tennint en compte que el 2012 ha estat sec sec.
En fi, de moment a gaudir i esperar les "minves", que veurem si arriben demà o divendres i no deixa de ser un fenomen curiós. I les boires, que tot i tenir una iso a 850hPa clarament positiva, seran gebradores moltes elles.
Bon seguiment!
-
Com de costum, us porto el meu humil punt de vista, models actualitzats, de conjunt. A curt i mig termini, tothom tenim més o menys clar el que ens espera (és a dir: el temps que tindrem fins a mitjans, més o menys, de la propera setmana). Però a llarg termini, hi ha, com és lògic i habitual, discrepàncies.
Malgrat tot, avui SI, es veu algun aspecte positiu a remarcar, com deia: a llarg termini. Una tendència molt "verda" i nova, que pot anar variant (i segur que ho farà) durant els propers dies en funció de petits moviments. Per tant, el que deia amics: escepticisme. Per ara, ho mirarem de reüll.
Sembla que a partir dels dies 11-12 de gener (ja a tocar de mitjans de mes) la tendència marcada pels grans models d'escala global vindria determinada per un "intent" (de moment ho deixarem en intent) de les altes pressions de guanyar latitud. Això és: es podria obrir un camí entre les pertorbacions del nord i nord-est d'Europa, i les que traurien el nas cap a la zona de Groenlàndia (AO negativa :blink: ). Un camí que podrien aprofitar les altes pressions per obrir-se pas i deixar intuir una probable situació de bloqueig, futura.
Us deixo el mapa primer a 216 hores previst per tots els grans models sinòptics. Com podeu veure, respecte ahir: no hi ha canvis destacables (és per això que m'agrada veure la visió en conjunt, perquè no fa massa "tombs");
216h-1.png
I ara, us deixo el mapa "novetat" de la jornada, que haurem d'anar seguint properament. El mapa previst a 240 hores (entraria dintre del que s'anomena: ciència ficció, a dia d'avui). S'intueix, com explicava, aquest intent de pujada de l'anticicló. Un fet insòlit aquestes darreres setmanes,
240h-1.png
Jo com sempre, i malgrat aquests aspectes positius que avui es poden "palpar", invito a la prudència i a continuar observant,
No és qüestió de ser optimistes o pessimistes: és qüestió de saber que estem parlant a llarg termini,
Molta sort a tots

-
Sembla que els ensembles del GFS es comencen a refredar a llarg termini poc a poc, a veure si Meteonúvol ens diu com van treballant les formigues

-
-
Bon dia.Mínima que no ha pogut baixar gaire degut a la lleugeríssima tramontana que ha bufat durant la matinada;mínima de 8.5ºC;ara mateix 11ºC,HR del 60% amb alguna pinzellada de núvols alts.
-
BUENOS DÍAS DESDE CALELLA DE PALAFRUGELL, TEMPERATURA ACTUAL 12 GRADOS, 64%HUMEDAD,TRAMONTANETA.
HE VISTO EL GFS Y PARECE QUE LA COSA SE PONE MUY INTERESANTE, OJALÁ SE CUMPLAN. -
Bon día,vamos de mica en mica bien!!!!
-
-
Bon dia, jornades monòtones per endavant, amb el permís de les boires de l'interior.
Us deixo una notícia interessant: rècord de fred a l'estació Summit de Groenlàndia:
https://stevengoddard.wordpress.com/2013/01/01/gre…-ever-recorded/
-
Bon día,vamos de mica en mica bien!!!!
Y precipitación!!!
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!