SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2014 (2a. PART)

  • Bones Marc.

    Crec que la proporció de litres/cms. no és la correcta, jo tinc entés que aproximadament 1 cm de neu equival a 1 l/m2, depenent del tipus de neu si és més seca o més humida pot variar una mica però sempre es mouria al voltant d'aquesta proporció.

    Salut.

    Jo tinc entes que 3.5cm son 1l/m^2 de neu seca i 0.8 cm son 1 l/m^2 de neu humida...

    Neu seca quan la temperatura es inferior a -4°C

    Aixo es el que tinc entes... potser m'equivoco!

    bon seguiment a tothom!!

  • Heu vist en Ramírez????

    "A partir de dimecres/dijous l'hivern de veritat ja el tindrem aquí. Encara falta molt pero gairebe ja es pot assegurar"

    Mira, no se, pero jo hi confiare...

    ;)

  • Heu vist en Ramírez????

    "A partir de dimecres/dijous l'hivern de veritat ja el tindrem aquí. Encara falta molt pero gairebe ja es pot assegurar"

    Mira, no se, pero jo hi confiare...

    ;)

    yes, a partir del dilluns temperaturas cap avaix i dimecres dijous tapat, el que no a posat es preci,
    aiaiai.
    per aqui al barri del coll cel am nuvols alts i temperatura de 13,9º.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Hola bona tarda familia.

    Avui a Badalona hem tingut una minima de 6,8ºC.

    ara ja he vist el Programa del MESTRES,FELICITATS un cop mes,ens poses l'emocio dins del cos amb aquestes previsions i fotografies,aviam quant manimo i envio alguna foto,pero esque en fa vergonya,quedaria en ridicul despres de veure les fantastiques fotos que fan els companys.

    salutacions.
    Joan.

  • La setmana vinent com fa dies comentem, dins la inamovilitat dels grans centres d'acció, nosaltres rebrem l'atac de diversos fronts freds polars marítims que a més ens visitaran en un context de baixes presions mediterrànies que si bé no estaran situades de forma idònia pels nostres interessos, sí que estaran suficientment aprop per generar inestabilitat en comarques més enllà del que seria el Pirineu.

    Pensem que ja som a febrer i passem del hivern estàtic a l'hivern dinàmic. Bosses fredes en alçada petites però potents poden donar molt de joc i portar sorpreses inesperades. Molt típic dels mesos de febrer i març!!

    En aquest primer mapa podeu veure el primer atac!! Primer front fred polar marítim que ens passrà dilluns pel damunt, vis i no vist, que ràpidament saltarà a la Mediterrània, però deixat al seu darrera una suggerent línia d'inestabilitat que podria afectar en mode posfrontal a comarques de Barcelona i Girona:


    FSXX00T_84.jpg

    I aquesta seria l'aproximació que es pot veure amb mapes actuals de la possible afectació dels ruixats


    2014012400027_ww_jsx0t027_2014-01-24.gif


    Molt interessant de seguir els models en pròximes actualitzacions per determinar com de potents seran les masses fredes que arrossegarà el front a mitja i alta alçada per poder quantificar l'extensió dels ruixats així com la possible cota de neu.

    I no serà l'únic atac frontal!! Per dimecres-dijous sen prepara un altra potser encara més potent i sembla que pel cap de setmana vinent un altra. Ho seguirem!!!!

  • Hola bona tarda familia.

    Avui a Badalona hem tingut una minima de 6,8ºC.

    ara ja he vist el Programa del MESTRES,FELICITATS un cop mes,ens poses l'emocio dins del cos amb aquestes previsions i fotografies,aviam quant manimo i envio alguna foto,pero esque en fa vergonya,quedaria en ridicul despres de veure les fantastiques fotos que fan els companys.

    salutacions.
    Joan.


    ¿vergonya, tenin camara de fotos? animat, quan li agafis el tranquillo ja veuras, jo si que no las puc
    fer perque no tinc camara de fotos i el movil no tinc internet( me gaste la pasta en se psiquiatra)

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • yes, a partir del dilluns temperaturas cap avaix i dimecres dijous tapat, el que no a posat es preci,
    aiaiai.
    per aqui al barri del coll cel am nuvols alts i temperatura de 13,9º.


    Jo soc profa en el tema, pero personalment penso que no hi ha posat precipitacio pq no es vol "precipitar".
    O :P

  • Bona tarda.

    Comença a bufar el vent per Gavá

    33,8 km/h WSW el cop mes fort a les 16:13 H

    15.7ºC 56%HR 15 km/h WNW 1012.8 hPa, la pressio baixant

    Cel 80% tapat núvols alts

    Gavà, (Baix Llobregat)
    El Pasteral, (La Selva)
    45 msnm
    Núvols de pet tempesta de merda

  • Lenticulares de hoy en Hospitalet de l'infant.

    [Imagen bloqueada: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/844/eidt.jpg]

  • Bona tarda desde L'Hospitalet, cel completament cobert a la nostra ciutat amb ambient força suau i vent de ponent que comença a bufar, tenim 16,1ºC, 56%, 1012,9 hpa, 10-20 km/h W, 0,0 mm, 91 w/m2, 1,9 uv.

    Avui es compleixen 5 anys de la terrible ventada provocada per la borrasca Klaus al seu pas de Catalunya, ratxes màximes que van fregar o superar els 100 km/h. a la nostra ciutat, provocant nombroses destrosses i com recordarem la pèrdua de vides humanes a Sant Boi de Llobregat.

    Rrea00120090124.gif

  • Bona tarda.
    Per aqui tarda hivernal ben freda.
    T: 5,7° estem fent ara la minima del dia
    H: 81%
    P: 1016,2 hpa
    Pluja d'avui: 0,2 litres
    A migdia ens ha entrat la part freda del front i hem passat de 10 a 5 graus a part de ploure una mica. Tot anira rapid i canviara novamnet dema.
    Comencem dies amb vent i va pre llarg...
    Passeu molt bona tarda!!!

    Castries, Herault, França

  • Hola bona tarda a tots. Unes fotos que he fet avui de celatjes al Vallés/Maresme i l'última a Barcelona ; - )

    [Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/14/01/25/tahu8ary.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/14/01/25/evate8aj.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/14/01/25/ahequneg.jpg]

    [Imagen bloqueada: https://img.tapatalk.com/d/14/01/25/aserurym.jpg]


    Sándor

  • De moment sembla que la sortida surt força be,Dimarts ens pasara un solc amb -32 a -34 tambe tindrem temperatures de 0 a -2 a 850hpa i posibles precipitacions,veurem a quina cota.
    deixo mapes.
    gfs-1-84_2014-01-24.png

    gfs-13-84.png

    gfs-2-84_2014-01-24.png

    toca esperar anar confirman models les proximes sortides.
    joan.

  • bona tarda:

    Que be que queden els gfs de color verd, tant a 500 con a 850 hpa, ja era hora que es fiques el fred fins la cuina :woohoo: :woohoo: Ja veurem que depara la setmana vinent.

    Avui minima de 7.9 i actualment 15.2, temperatura suau encara que el dia sigui ruful i ventos. El cel tapat de nuvols alts i quin tou de neu que deixara a cotes altes, perque a cotes baixes com dieu es aigua.

    Bon seguiment.

  • Molt bona tarda des de Malgrat de Mar:

    I mentrestant a Gasteiz...

    En 7 dies segons el meu "contacte" jeje han recollit 46 l/m2 i en el que porten d'any ja 58 l/m2. Temperatura de 8ºC

    Nosaltres aquí a l'espera de la matinada i primere shores de demà on podem regar als Pirineus i Costa BCN i Girona i esperant la setmana vinent... mooooooooguda!!

    Salut

    Joan

  • Ja entrem al bucle de sempre. La sortida del migdia perfecte, aquesta més realista (l'anticicló ens fa més la punyeta, com porta mesos i mesos fent). Estarem entretinguts segur, però falta saber si tant com voldriem. De moment quedem-nos amb una refrescada i nevadetes a cotes mitges i ja anirem veient.

  • Ja entrem al bucle de sempre. La sortida del migdia perfecte, aquesta més realista (l'anticicló ens fa més la punyeta, com porta mesos i mesos fent). Estarem entretinguts segur, però falta saber si tant com voldriem. De moment quedem-nos amb una refrescada i nevadetes a cotes mitges i ja anirem veient.

    Correcte; amb aquesta situaciò que ens planteja ara el GFS de nevades i freds de rigor a cotes baixes res. Ara bè cadascù que pensi el que vulgui.
    Fred en farà, el que toca però, de moment, el fred-de-debò haurà d´esperar ;) a que el patrò de jet ondulad faci un canvi definitiu però no en direcciò a tornar-nos un jet rapid horizontal es clar ;)