SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2024

  • A quin factor principal creieu que va provocar la tragèdia humana i material de València ? 104

    1. DANA , tempestes severes i precipitacions excepcionals de caràcter torrencial (13) 13%
    2. Urbansime descontrolat en zones potencialment inundables (50) 48%
    3. Falta de previsió en els avisos emessos per les autoritats (38) 37%
    4. Canvi Climàtic per augmentar la severitat dels fenòmens meteorològics adversos (3) 3%

    Seguim l'actualitat ben present i malauradament relacionat amb la ciència que tant ens apassiona com és la Meteorologia.

    I són les greus inundacions a la província de València el passat 29 Octubre, que deixa de moment 214 víctimes mortals confirmats i danys materials catastròfics.

    Us fem una pregunta ben simple, podeu donar la vostra opinió al respecte, us animem a participar recordant que la enquesta es tancarà el proper dimarts a les 21:00h.

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè, brisa de mestral amb 14ºC, 1021hPa i 83% d'H. Ahir, cap al vespre va plovisquejar durant una estona, pluja fina i minça que no va fer més que mullar superficialment el terra. No va deixar cap registre. Setmana vinent en que sembla que les temperatures poden baixar una mica, s'haurà de veure. Tot i així, sembla que les plujes no ens volen deixar i tindrem una altra tongada, suposo que repartida de forma irregular i intermitent. Sobre le tema de la DANA i l'enquesta, veig que pot ser un cúmul de factors, pels cuals, crec, que totes elles tenen part de raó. Quan diu previsió, em refereixo a les mesures cautelars davant dels avisos, no en el que seria previsió meteorològica. En fi... esperem que, dintre del mal, puguin pendre mesures correctores per evitar o minimitzar danys, per les properes. Això crec que es més necessari que buscar culpables, dons a hores d'ara, no importa massa qui té o no la raó o la culpa, si no es per posr solucions a curt i llarg plaç. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Buenos días desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 15,0ºC con 67% de humedad, viento del N a 53 km/h y 1019,7 Hpa con 218 W/m2, mínima de 14,1ºC, hoy ha subido.

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 16ºC
    Humitat: 79%
    Vent: Moderat, N (12Km/h)
    Punt de rosada: 12,4ºC
    Pressió: 1023,9 hPa
    Temperatura mínima: 14,9ºC (08:36h)
    Estat del cel: Molt ennuvolat.

    snapshot_2024_11_10_09_17_30.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 18.2°c, mínima 15.1°c, 70% humedad, 1013 hpa, viento en calma y medio nublado. Foto de ahora mismo. Buen seguimiento.

    Screenshot_20241110_101533_Chrome.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia.

    Ahir a Lleida 17,2 de màxima i 10,4 de mínima.. Boires I núvols alts de tot tipus. Quasi absència de sol.

    Jo vaig passar el dia al Boumort entre el Pallars i l'Alt Urgell. Cap al Pirineu, sol I cel Blau amb nuvolades a la tarda I alguna gotellada. Boires find a primera hora de la tarda a la Conca de Tremp i persistents al voltant de l'embassament de Camarasa.

  • Hola buenas tardes, hoy hemos en la sagrada familia de Barcelona una máxima de 23.1°C y una mínima de 15.7°C. Bueno a ver si me explico que MeteoPineda no me ponga un emoticono de confuso. Lo de la Dana que baja del norte de Europa está ya confirmado, falta saber que posición toma una vez llegue a la península, ahora dr momento pone más lluvia en Catalunya. Pero ahí no queda todo esto es para la semana que viene porque la siguiente que es la última de noviembre viene más movida en forma de temperaturas más bajas o sea entrada de norte.... a ver si me salen los mapas bien. Un saludo. animcpf5.gifxx_model-en-342-0_modez_2024111000_240_928_157.png_thumb.pnganimcpf5.gifxx_model-en-342-0_modez_2024111000_240_928_157.png_thumb.pngEurpenfr.gif_thumb.png

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 19,2ºC
    Humitat: 57%
    Vent: Moderat, N (12Km/h)
    Punt de rosada: 10,5ºC
    Pressió: 1022,5 hPa
    Temperatura mínima: 14,9ºC (08:36h)
    Temperatura màxima: 21,8ºC (13.55h)
    Estat del cel: Quasi serè.

    snapshot_2024_11_10_17_16_46.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda!!!!!

    Situación a la espera del posicionamiento de la Dana con aire frío en altura

    A día de hoy con las ultimas salidas del modelo alemán ICON y el GFS parece que el grueso de la precipitación estaría en Catalunya (zona costera sobre todo)

    Pero no todos los modelos indican lo mismo como el inglés UKMO y el canadiense GEM que las traslada más hacia el país valencia

    GFS&ICON

    ⬇️

    IMG_0051.gifIMG_0050.pngEuropeo en su próxima salida a ver que nos dice , aún así habrá que esperar a mañana para que se perfile mejor por donde irán los tiros o mejor dicho como se coloca la Dana que parece esta vez tendrá más movilidad y no será por suerte tan estática como la pasada

    Feliz noche

    ?

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • P. D

    Como he comentado anteriormente, el modelo inglés UKMO y el canadiense GEM,Menos favorables para Catalunya y más precipitación para la comunitat de valencia

    Aquí los tenéis representados

    A ver qué pasa

    ?

    IMG_0054.pngIMG_0052.png

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda !


    Dades actuals

    Tempe: 16,6º C., 74% hr., 1016,6 hPA., vent de NO a 6 km/h., cel serè

    Dades extremes

    Tempe màxima: 20,9º C a ñes 15.57 h., Tempe mínima: 13,1º C a les 06.54 h., Humitat màxima: 88% a les 12.00 h., Humitat mínima: 64% a les 14.49 h., Ràfega màxima de vent: 27 km/h. de NO a les 08.22 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bona nit.

    A Lleida hem tingut una màxima de 17,7 i una mínima de 9,2 graus. El dia ha començat amb núvols baixos que s´han esvaït a mig matí quedant un cel cada cop més serè. Fins a primera hora de la tarda hi han hagut restes de núvols baixos i alguns cirrus. El vent en calma i la visibilitat regular.

    Ara tenim només 11,2 graus. Aquest vespre el termòmetre baixa amb més rapidesa.

  • Bona nit,

    Meteosagrada familia, los mapas que pones són preciosos de lluvias, y eso que dices la nieve puede caer a 1000 metros, eso donde ? sinceramente lo veo confuso debido a la gran incertidumbre que hay en los modelos, mas aun en lo que respecta a las precipitaciones y acumulados.... saludos


    De moment en les recents sortides dels models ECMWF i UKMO per dijous, mostren la BFA en aigues atlàntiques al sudoest de Portugal.

    Altura del Geopotencial a 500hpa, amb aquest panorama el tema de precipitacions és realment incert a Catalunya .

    xx_model-en-342-2-zz_modgbr_2024111012_93_15828_310.png

    xx_model-en-342-2-zz_modez_2024111012_93_15828_310.png

    Situació interessant a seguir els propers dies i mes encara quant la dificultat predictiva és tant alta..

  • Buenas noches desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 17,0ºC con 66% de humedad, viento del N a 31 km/h y 1019,8 Hpa, máxima de 19,2ºC.

  • Bona nit de nou

    El modelo Europeo se une al UKMO y el canadiense GEM desplazando las precipitaciones más importantes cap a valencia

    Mañana se verá más claro la posición final de la Dana

    De momento incertidumbre

    Feliz descanso!!!!? IMG_0055.png

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️