SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2023

  • Bona nit,

    Obrim el mes de Desembre amb un canvi de temps, que en algunes comarques del Pirineu lleidatà serà de traca i mocador, ja que les precipitacions seran abundants superant els 100mm.

    A la resta el front deixarà precipitacions entre minses i alguns registres superiors els 10mm.

    Posteriorment el cap de setmana tindrem un tastet hivernal absolutament normal per les dates, que ja va sent hora notar una mica de fred per les dates en que ens trobem, ja que els freds tardorencs han brillat per la seva absència.

    Mes enllà no es veuen perspectives alentadores, ja sigui a fredorades ni pluges generals abundants, Desembre fa tota la pinta que seguirà transitant per situacions atlàntiques amb el que això comporta, fronts poc actius en la majoria de casos.

    En definitiva hem despedit la Tardor Meteorològica 2023, amb un dèficit pluviomètric alarmant i una TºC mitjana en el trimestre que serà notícia per la calidessa i els valors de rècord que s'han batut en diverses jornades.

    Esperem que s'acabi ben aviat el 2023 i començem el 2024 amb bones perspectives en quant a freds i canvis de patró que ens portin les tant ansiades pluges, nomès podem tenir aquesta esperança i ser optimistes perquè s'acabi aquesta malson etern.

    Gràcies per les vostres aportacions i bon Desembre per tota la familia del Fòrum.

  • Bona nit

    Increïble, gaire bé són les 12 de la nit d'un 30 de novembre i estem a 19,2ºC!!! La garbinada no deixa baixar la temperatura!! Déu del cel, quin final per a aquest mes de novembre :angry:

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Bona nit. Només ha plogut 12,6 mm entre octubre i novembre a Girona-SMC (Hortes de Sta. Eugènia), 8,9 mm l'octubre i 3,7 mm el novembre. És el bimestre octubre-novembre més sec a Girona amb 12,6 mm, des de que tenim dades seguides de precipitació, febrer 1906, i també des que hi ha dades de precipitació, gener de 1884. Superem l'octubre-novembre de 1973, que és el 2n més sec, 13,3 mm.
    També és cert que l'estació estava en un altre indret del municipi, però tampoc gaire lluny de l'actual observatori, a Girona-Institut Vicens Vives, 2,6 Km al SE. Ahir la temperatura va ser molt alta, 23,7ºC a Girona-Hortes, 9,7ºC de mínima, 24ºC de màxima i 14,6ºC de mínima a Girona-Sèquia, 23,6ºC i 12,2ºC a Salt.


    També ha estat el bimestre octubre-novembre més càlid a Girona des de 1884, 15ºC de temperatura mitjana el mes de novembre i 21,1ºC l'octubre a Girona-Sèquia.

    Ara tenim 14,5ºC a Girona, 14,3ºC a Salt, màxima de 15,7ºC a Salt, tot i tenir avui al vespre una advecció freda la temperatura mitjana encara quedarà càlida, ja que com plourà no es podrà desplomar tot l'aire fred com si el cel fos serè, segur que avui a les 8 encara no haurem baixat de 11ºC, encara tindrem vents de garbí a tots els nivells troposfèrics.

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 13,3ºC
    Humitat: 89%
    Vent: Fluix, ENE (5Km/h)
    Punt de rosada: 11,5ºC
    Pressió: 998,6 hPa
    Temperatura mínima (provisional): 13,3ºC (ara mateix)
    Estat del cel: Parcialment ennuvolat.

    935c819336b4200aa52fe877d78fdf5a

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè, sensació tèrmica de fresca i brisa de gregal. Les dades actuals són: 12ºC (la mínima d'avui), 1009hPa i 90% d'H. La màxima d'ahir va ser de 20ºC i es va donar a les 00h aproximadament. Dies amb temperatures molt suaus, sincerament. Sembla que això durarà poc ja que vé un descens, veurem si la cosa va per aquest camí en un futur. Tanquem un mes de novembre força suau, en termes generals. Veurem el desembre. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • c0d1823e580fea6e676bb1159a04130fBon día!!!!!

    Ambiente cálido, con mínimas de escándalo que le quedan las horas contadas

    A partir de esta tarde embolsamiento de aire frío en altura que nos dejará precipitaciones en prácticamente todo el territorio,
    no van a ser generosas en muchos puntos , pero si en otros como la parte más norte,occidental

    Nevadas tambien en el pirineo sobre todo más abundantes en el occidental y Andorra

    Salut!!!!


    ;) 7dbc694cf8dbacb8dd3fcb34535c6aa4 944f900c6d03826ee0e389901841aa3f

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon día! Cel cobert a Esparreguera, amb mes clarianes mirant cap al litoral i mes fosc cap a l'interior fruit de la precipitació que ja cau a terres del l'interior i prepirineu.
    No s'esperen grans aiguats com caldria per mitigar una mica la sequera que arrosseguem, serán mes aviat registres molt discrets pero sembla que en alguns punts concrets del pirineu mes occidental si poden rebre una bona llitrada.
    Temperatures ja per fi a la baixa a partir de demá sobretot. A hores d'ara encara es nota l'ambient suau.
    A veure si durant el día arrepleguem algún llitret.
    Temperatura 14,3°C
    Humitat 70%
    Precipitació 0,0 mm
    Bon seguiment!!

    Enviado desde mi SM-A125F mediante Tapatalk

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 15,2°c, mínima 13,2°c, 83% humedad, 1013 hpa, viento en calma y medio nublado. Foto de la salida del sol que apenas se ve debido a las nubes que había en esta hora. Buen seguimiento.
     89bc37057e3873cdb27288315c5ee0fe

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 16,2ºC con 74% de humedad, viento del NE a 5 km/h y 993,0 Hpa con 63 W/m2, mínima de 13,1ºC.

    Resumen mes de Noviembre 2023 por L’Hospitalet de l'Infant


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Máxima del mes: 26,3ºC el día 13.
    Mínima del mes: 9,2ºC el día 9.
    Media máximas: 19,2ºC (+1,7ºC, media de 17,5ºC)
    Media mínimas: 12,1ºC (+0,6ºC, media de 11,5ºC)
    Media total: 15,3ºC (+0,8ºC, media de 14,5ºC)
    Humedad máxima: 99%
    Humedad mínima: 32%


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Máxima lluvia en un día: 4,0 mm el día 2.
    Intensidad máxima lluvia: 16,6 mm/h.
    Total: 7,6 mm (- 62,4 mm, Media 70 mm).
    Días tormenta: 0
    Racha máxima: 121 km/h el día 28.
    Máximo AVG total en 24 h: 36,4 el día 24.
    Días de mestral: 22.


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Presión máxima: 1024,4 Hpa.
    Presión mínima: 989,6 Hpa.
    Radiación solar máxima: 819 W/m².
    Días de niebla: 2 (día 19 & 20)
    Días con piedra o granizo: 0
    Días con vientos de + 100 km/h: 6 días.
    Mínimas tropicales: 0 días


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Resumen entero del mes de Noviembre 2023 por L'Hospitalet de l'Infant: http://meteohospitalet.es/meteo/ResumenNoviembre2023.pdf

  • Bona tarda!,

    Cap a les 18h ens ha plogut suau una estona, però el pluviòmetre no ha enregistrat res. Carrers mullats.

    Ara mateix:

    Temperatura: 13,6ºC
    Humitat: 88%
    Vent: Fluix, NE (7Km/h)
    Punt de rosada: 11,6ºC
    Pressió: 998,2 hPa
    Temperatura mínima (provisional): 13,2ºC (07:57h)
    Temperatura màxima: 17,6ºC (01:46h)
    Precipitació des de les 00h: <0,25mm

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona nit.

    2 litres han caigut aquesta matinada a Lleida. És poc però estic content. Més val això que res.

    La màxima ha estat de 14,4 graus. La mínima ha estat de 10,6 graus a la matinada, però serà a mitjanit perquè ara ja tenim 9,2 graus.

    Cap a les 4 de la tarda el cel ha quedat clar I ha bufat una mica el mestral, però ara el vent és en calma I el cel clar.

    A la vall de Boí l'episodi ha deixat més de 110 litres. Els rius baixen plens. Però la neu altíssima, per sobre dels 2.500 m. En aquesta epoca hauria de nevar molt per sota.

    Demà hi pujo. Ja diré.

  • Bona tarda, el resum del dia:

    Màxima: 12,5ºC
    Mínima: 5,6ºC
    Precipitació: 5,1 mm
    Fenòmens: rosada, pluja, boira
    Cel: matí i migdia tapat, ràpida obertura de clarianes a la tarda, actualment tenim 2/8 Ac, As, Sc
    Visibilitat: dolenta al matí, bona a la tarda
    Vent: fluix al matí i moderat a la tarda de mestral

  • Bona nit! Cel ja net i seré a Esparreguera. Ara el vent es protagonista i la temperatura ja cap avall
    Finalment la pluja ens ha deixat poc mes que el terra mullat, hem "estrenat" el pluviometre de desembre amb menys d'un llitre, molt poca cosa.
    Ara el que toca es devallada de les temperatures i començar amb l'hivern meteorologic. A veure que ens porta aquest mes, esperem que vingui amb "bons regals"
    Temperatura 9,2°C
    Humitat 67%
    Precipitació 0,6 mm
    Bon seguiment!

    Enviado desde mi SM-A125F mediante Tapatalk