SEGUIMENT METEOROLÒGIC - DESEMBRE 2023

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cels erè, sensació tèrmica de fred i brisa de mestral. Les dades actuals són: 6ºC, 1021hPa i 59% d'H. La mínima d'avui ha sigut de 4ºC. La màxima d'ahir va ser de 15ºC. Dies amb nits força fredes, deu ni dó! Per sort, aquest any l'anticicló que ens ha tocat no es càlid, dons cap al vespre sol baixar força la temperatura i hi ha una sensació de fred força acusada, potser també, propiciat per aquesta tardor-hivern més aviat suau, en quan a tempes. En fi, esperem que aquesta sigui la tendència fins que no ens vinguin situacions més propicies. Tenim de cara, tot gener i febrer, que son mesos meravellosos per tal. Veurem. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 6,3ºC con 60% de humedad, viento del ESE a 2 km/h y 1020,9 Hpa con 62 W/m2, mínima de 5,0ºC.

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 10,9ºC
    Humitat: 66%
    Vent: Fluix, N (7Km/h)
    Punt de rosada: 4,8ºC
    Pressió: 1024,8 hPa (pujant)
    Estat del cel: Serè.
    Temperatura mínima: 6,2ºC (06:49h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Cita de "rickirlian post=284842 userid=1892"

    Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cels erè, sensació tèrmica de fred i brisa de mestral. Les dades actuals són: 6ºC, 1021hPa i 59% d'H. La mínima d'avui ha sigut de 4ºC. La màxima d'ahir va ser de 15ºC. Dies amb nits força fredes, deu ni dó! Per sort, aquest any l'anticicló que ens ha tocat no es càlid, dons cap al vespre sol baixar força la temperatura i hi ha una sensació de fred força acusada, potser també, propiciat per aquesta tardor-hivern més aviat suau, en quan a tempes. En fi, esperem que aquesta sigui la tendència fins que no ens vinguin situacions més propicies. Tenim de cara, tot gener i febrer, que son mesos meravellosos per tal. Veurem. Salut i bon seguiment!

    Discrepo company; l´anticiclò es calid i molt calid per cert; bona prova d´aixo son les máximes, molt mes altes del normal, i les fortissimes inversions térmiques. Un anticiclò fred, com suggereixes, donaría al menys unes máximes normals i unes nits un xic mes fredes, i no una inversiò tan extrema, tambè les amplituds termiques no seríen tan fortes. A mes, com ha de ser fred un anticiclò amb aquestes isos que tenim?

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 13.3°c, mínima 4.3°c, 71% humedad, 1020 hpa, viento en calma y despejado. Foto de la salida del sol. Buen seguimiento.
     a96134f0e56b436e781ea8eea57119cd

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon día, jo tambe estic d'acord amb en Neunido, es un anticicló calid amb aquestes isos al entorn dels 11° a 850hpa, malgrat de gaudir de fred nocturn per glaçades per irradiació , per el día excepte a puestos on hi ha boira i zones properes , les temperatures es disparen fins i tot als 20°, maximes del entorn de 17 i 18° de máxima a Barcelona no es precisament de anticicló fred, per sort dema passat ja es renovaria una mica els aires i tendriem maximes mes fresques cap els 12 o 13° de maxima a la costa, esperançes a partir de Reis de canvis importants com indiquen els emsambles del gfs i del IFS, aqui tenim 4° ara mínima de -2,2° ahir maxima de 15°,salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • a7f19201a72e2119277ca31ed2e47c96 d926f41db203da8279cc26b9d7096f0e 3c6144205fd07f1e6a2cc2460d30313b b6b0753f030d7e546858a27299ae268fBon día!!!!!

    Bueno apunto de acabar el año y que decir

    Que se vaya!!!! YAAAAAA !!!!si en mayúsculas

    Que nos espera para el comienzo de este nuevo año???

    Bueno pues no mucho más que estos días atrás, si que es cierto que revisando los ensembles de los diferentes modelos se observa un cambio que se puede producir a partir de reyes

    Las presiones tienen tendencia a la baja ⬇️ y como consecuencia las precipitaciones también nos pueden visitar

    Algo también que podemos observar en dichos ensembles unas temperaturas que pueden ir también a la baja a partir de entonces

    Crucemos los dedos para que todo se vaya consolidando y nada a esperar nos toca unas jornadas más

    Por cierto las mínimas están siendo también bastante bajas por aquí a L’Hospitalet de Llobregat y rondamos las últimas madrugadas los 5*C

    En fin de momento esto es todo

    Que tengáis un buen día!!!!

    Salut!!!!!

    ;)

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 13,4ºC con 68% de humedad, viento del SE a 6 km/h y 1020,7 Hpa con 473 W/m2, hoy más contenidas las temperaturas.

  • Bona tarda. Ara estem a 15,3° a Mollet i em fet una mínima de - 0,6°. Això d'anticicló molt càlid neunido diga-li als de ponent que estan sota cero tot el dia.

  • Bona tarda

    això dels anticiclons càlids i el fred de ponent no es nou...sempre ha passat i m'en alegro molt,molt..de que segueixi... a pesar del terrible canvi climàtic instal-lat ,amb mes calor i menys pluja general,desaparició ( esperem que temporal..),dels temporals de llevant..i molts altres factors i meteors que estan sent modificats ,donant efectes negatius a casa nostre....de moment,els anticiclons hivernals de desembre ,tan si son freds com càlids,segueixen encorant l'aire fred que baixa de les valls pirinenques i del sistema Ibèric,cap a la vall de l'Ebre,omplint la cubeta o piscina natural del baix Segre..a mesura que aquest aire fred va omplint,va pujant de cota...exactament igual que quan s'omple una piscina o embassament...es una reserva de fred molt valuosa...el fred es molt valiós,per matar herbes i bitxos i fer neteja,donant un parentesis al creixament vegetal... les comarques que estan dins aquesta cubeta son beneficiades...la mateixa orografia,també perjudica aquestes comarques en altres situacions ,com per exemple,donant menys pluja o tempestes en aquestes zones...vui dir,que ,a tot arreu tenim ventatges i perjudicis metereologics
    afegir que aquest canvi climàtic,evidenment també ha trastocat tan l'abundancia de dies de boira,com la seva persistencia en no trencarse....menys pluja,menys humitat també dona menys boires....el mateix aire fred encorat,amb el mateix anticicló...si haguès plogut mes a la tardor...les boires haguessin sigut mes persistents....això ho vaig notant a lo llarg dels anys...quan 15 anys enrere,teniem uns 3 dies com a mínim,de boira molt espessa que no es trencava ni pujava de cota durant els 3 dies...fins a 6 dies es el màxim que he vist...però es parla de molts mes dies anys enrera

  • Particularment estic d'acord amb el company neunido, penso q tenim un anticicló càlid amb tota regla i mireu que sóc de Lleida, per sort aquí tenim fred acumulat i humitat.
    Expliqueu-los-hi als companys del litoral i prelitor i del Pirineu, amb isos de 12 a 13 graus, res de fred...
    Estic desitjant que acabi aquest 2023, pitjor impossible i arribi el 2024 on almenys ens porti una mica de neu i pluja, que per poc que faci ja el superarà... Estem immersos en una sequera molt preocupant i si no plou o neva aviat, ho passarem mooolt malament.