SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2022

  • Bona tarda des de Bildudalur!,

    Ara mateix tenim una temperatura de 11°C i cel pràcticament cobert.
    Us deixo una foto d’una estació meteorològica que sembla oficial d’aquesta zona i una altre de l’impressionant salt d’aigua de la zona.

    f8a50656ef95dc55903872c7605e8e06

    dc13e49bc8bec0add143b036bd705e54

    Bon seguimien!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Rickirlian va dir:

    Ah bé, dons ho vaig entendre al revés, que el Jet stream, degut a la força que tenia aquest canal era el que, durant l'any definia on es situaven els centres d'acció, si més no, influenciava en les dinàmiques de temporada, però per el que comentes, les propies borrasques i anticiclons tenen suficient força per desplaçar-lo segons he entès del que has explicat. Suposo que, pot arribar a influir tot i que les forces de les depresions i altes presions poden dominar aquest fluxe d'aires. Per cert, comentes, si bé ho entes bé, que en aquest impas de fluxe d'aires ascendents i descendents que hi ha entre borrasques i altes presions poden ser donades si entre aquestes dues hi ha el Jet Stream? Bé de segur que si es el cas, la cosa deu estar en les capes d'aire i dels seus estrats, aquests intercanvis pasen pel cap d'amunt i per baix del fluxe aquest tan potent. Es una mica liós però força interessant sincerament. Temps enrere vaig fer una mica de reologia de fluids i alguna cosa ens havien explicat sobre certs mecanismes desencadenats en llevantades i era molt curiós. Merci per l'explicació Jordi Roca, poc o molt sempre s'aprèn alguna cosa :cheer: Salut!

    Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè, sensació tèrmica càlida i vent suau de llevant. Les dades actuals són: 28ºC, 1015hPa i 44% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut de 25ºC. La màxima d'ahir va ser de 33ºC. Veurem com va la cosa avui, teòricament ha d'haver-hi un petit respir, tot i que amb aquesta sequedat encara es fa força suportable.Salut i bon seguiment![/quote]

    Jordi Roca :
    Bon dia, jo he entrat en aquest món de la meteorologia relativament tard, si bé sempre he seguit la metereología no vaig descobrir aquest fòrum fins el 2016, i els mapes de meteociel també!!!
    Però el que me n'he adonat es que la majoria de gent que fan pronòstics ho fan seguint estereotips apresos a d'altre gent, i això inclou el que haurien de ser els conceptes bàsics, m'explico, si preguntem a una persona què és un anticicló què penseu que ens dirà?, doncs que es una zona amb altes pressions!, és una resposta correcte això?, doncs no!!!
    Per que: "es una zona amb altes pressions" és una premisa tant sols!, es una característica d'un anticicló però no la resposta!, vull dir que aquesta resposta errònea tant bàsica s'ha anat transmetent de boca en boca, ningú s'ha preocupat en esbrinar realment què és un anticicló, com es forma, com interacciona, quines repercussions té, bé, això potser sí!.
    Aquest boca a boca dels conceptes (evidentment trec fora als professionals metereòlegs, el problema és que aquests no ens aclareixen res!) s'han anat transmetent i ara els tenim extesos com si fossin el Vademecum, la bíblia!, i tenim amateurs de la méteo que són molt mediàtics que cada vegada que surten de les previsions i entren en el món dels conceptes la caguen de ple!, sense anar més lluny els comentaris d'ahir d'un mediàtic blogger (no diré el nom per que fa lleig) que segur que molts heu llegit per que publica a totes les xarxes i precisament ahir sobre el jet stream.
    Llegint-lo només podem arribar a la conclusió que el jet stream és una creació divina que ningú ha de qüestionar!, o almenys ell no s'ho ha qüestionat mai!.
    Em disculpo per criticar a algú que no es pot defensar aquí, es lleig, però només volia que servís com exemple.
    La conclusió és que si ests una persona mediàtica però no tens els conceptes clars, el més probable que facis es confondre als teus lectors, continuant amb la roda de transmissió d'aquests conceptes erronis.

    Per tant el jet stream no té vida pròpia, no es una creació divina que està allà i Tú t'ho has de creure i prou!.
    El meu fil argumental es aquest :
    L'aire ascendent de les borrasques quan arriba a dalt de tot i no pot pujar més degut a la inversió tèrmica que es la tropopausa, es veu obligat a girar horitzontalment per sota de la tropopausa, quan abandona a 300 hpa la influència de les borrasques ja s' ha refredat molt, perdut humitat i ha incrementat la seva densitat, aleshores degut a aquesta densitat s'inicia la subsidència que genera els anticiclons, per tant primera conclusió, els anticiclons són generats per l'aire que surt de les borrasques adalt de tot, (tot i que arran de terra l'aire que surt dels anticiclons alimenti a les borrasques, tancant el cicle, però el motor són les borrasques).
    Ara situem-nos de nou adalt de tot, a 300 hpa, on es produeix l'intercanvi de masses d'aire des de les borrasques als anticiclons, allà hi tenim l'efecte de la rotació de la terra, que com més llarg es el radi (a més altura respecte al centre de gravetat terrestre) la velocitat resultant es major, alhora hi actúa la força de coriolis (que ara em resulta difícil d'explicar), la qüestió és que damunt d'aquest intercanvi de masses d'aire hi actúen aquestes forçes que el que fan és incrementar-li notablement la velocitat fins a valors próxims durant l'hivern als 500 km/h.
    Això passa en tota la franja d'intercanvi de masses d'aire entre les borrasques i els anticiclons, i especialment en les bandes on el desplaçament de l'aire és favorable a la rotació.
    A mesura que els centres d'acció es van movent, la seva franja d'intercanvi també varia i en conseqüència aquest xorro a gran velocitat que anomenem jet stream també ho fa, però sempre sota les "ordres" dels centres d'acció, mai el resultat (jet stream) pot influenciar els centres d'acció, fent un símil de les lectures que podem trobar a d'altres autors, es com si estiguessin retransmetent una carrera de fórmula 1 i algú opinés:
    - giren tant ràpid les rodes que a la següent corba impediran que el cotxe pugui girar! -
    Perdó, si el cotxe derrapa a la següent corba serà culpa de la velocitat de rotació dels neumàtics?, que potser tenen vida pròpia?, no serà més aviat culpa del conductor que ha premut massa l'accelerador?.

    Sempre ens ho hem de qüestionar tot fins que siguem capaços d'entendre'n la trama!.[/quote]

    Dons potser es això, tampoc m'he informat del tot bé, dons tenia un concepte molt genèric i com dius tu, de picar per aqui i picar per allà. Em sorprèn el tema de els borrasques-anticiclons, sincerament mai ho havia sentit així, pensava que simplement l'anticicló era com l'estat natural atmosfèric i les borrasques o depresions eren com anomalies o perturbacions. I cert es que si segueixo alguns bloggers de meteo, i això del Jet em sona haber-ho llegit en un d'aquests blogs, encara que també vés a saber, una cosa es el que posa i l'altre el que vaig entendre jo.

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon vespre, dades d'avui, temperatura mínima 26,9°, màxima 31,0°. Ara tenim 27,8° amb una humitat del 55%, pressió atmosfèrica de 1018 hPa, vent de llevant de 6 km/h.
    A la zona del Bages a partir de les 23 hores el vent té tendència a desaparèixer alhora que augmenta una mica la humitat, a veure si pot afavorir la feina dels bombers. Ànims a la gent afectada directament.
     d9a172d3b3ee55aea6a8e2fdeb282811
     0c122e3ed2585c7cef2d9f11679b3177

    Manel
    Barcelona (Les Corts)

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 27,2ºC con 77% de humedad, viento del ESE a 2 km/h y 1015,6 Hpa, máxima de 30,7ºC.

  • Bona nit,

    I van passant els dies d'aquest Juliol infernal i persisteixen els valors molt elevats per l'època, seguim amb Onada de Calor.

    Si, avui hem tingut diferències a la baixa pel que fa les màximes respecte ahir en algunes contrades i en d'altres s'han mantingut semblants, allà on han davallat lleugerament no donen en cap cas un alivi tèrmic..

    Veiem les màximes del Dissabte i aquest Diumenge, la Onada de Calor no ens dona treva ni un instant..., Juliol va camí de trencar tots els rècords de càlidessa..
     d93c38d02cdb1792d756dc23113b634a 90f62b7d714194f79ee1480a62fb72d1

    Dilluns es mantindrà una certa tendència a baixar les temperatures, però seguiran clarament per sobre la mitjana climàtica..

    Bon seguiment

  • Bona nit.

    40,2 de màxima a Lleida I 22,2 de mínima amb 29,4 graus ara. Un infern. No cal dir que sol abrusador I absència de vent.

    A la vall de Boí avui un pèl més de calor que ahir, amb 37 graus a Barruera, a 1.100 m. I a la tarda, alguns núvols d'evolució que s'han fos abans de les vuit I que en cap moment han estat amenaçadors ni de lluny.

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 26,4º C
    65% hr.
    1018,2 hPa
    vent en cala
    cel serè


    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]31,4º[/color] C a les 13.19 h.
    Tempe mínima: [color=blue]23,4º[/color] C a le 06.30 h.
    Humitat màxima: 70% a les 22.56 h.
    Humitat mínima: 38% a les 09.30 h.
    Ràfega màxima de vent: 19 km/h. de l'EST a les 14.03 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bona nit, temperatura màxima 38.6°C i humitat del 17% en aquell moment i vent del sud sud-est a Sant Salvador de Guardiola. Durant la tarda s'ha tapat el cel a causa de l'incendi i han anat caient cendres. Ara mateix 22°C i la humitat ha pujat fins el 44%. Esperem que segueixi pujant la humitat per a facilitar les tasques d'extinció de l'incendi.
    Us adjunto una foto de fa una estona des de Navarcles mirant al monestir de Sant Benet.

    S'ha acomplert el que ens temíem.


    Esperem que demà tinguem millors noticies.

    Bona nit! [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220717/f639bfaa8854b3d2ae406dd707bdf7ad.jpg]

    Enviat des del meu Mi 9T usant Tapatalk

    Sant Salvador de Guardiola (El Bages)

  • Bona nit,

    Marcat contrast tèrmic horitzontal a 850hpa entre aigues atlàntiques 9/10ºC i territori peninsular 28/30ºC per aquest Dilluns 18 Juliol a 17:00h.

    A mesura que la DANA es desplaça cap el nord, la flamarada càlida a la part davantera s'extén cap el Cantàbric i França, la Onada de Calor és excepcional per el grau de severitat a nivell tèrmic, dilluns les màximes poden superar amb escreix els 42ºC en zones de Euskadi i parts occidentals de França :dry:
     902b0840045fdb4d894992b83c2331c4 b6479389982baa2d553621376fc16451

    Juliol de moment no té límits i sembla que vol seguir deixant rècords a dojo per àmplies zones del continent.

    Bon seguiment

  • Bon dia a tothom

    Dades d'ara a Torrelles

    Temperatura 22º
    Humitat 73%
    Pressió 1017.9hPa

    Cel serè.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 25,4ºC con 65% de humedad, viento del E a 11 km/h y 1015,3 Hpa con 292 W/m2, mínima de 22,4ºC.

    Media de 29,7ºC / 21,6ºC a día 18, aún muy lejos del Julio 2013 31,4ºC / 24,0ºC y del Julio 2015, 31,9ºC / 25,5ºC.

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cels erè, sensació tèrmica càlida i vent moderat de gregal. Les dades actuals són: 25ºC, 1016hPa i 66% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut de 22ºC. La màxima d'ahir va ser de 32ºC. S'ha notat un alivi tèrmic d'ençà ahir i aquests dies, així dons per petit que sigui tenim un respir, tot i que ara tot just encetem la canícula... veurem com va evolucionant el tema. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 25.5ºc, xafagor 34ºc, mínima 21.9ºc, 77% humedad, 1018 hpa, viento de gregal 11 km/h y despejado. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon día!!!!

    Calor extremo en Reino Unido y Francia para estos dos próximos días!!!!

    Estas zonas señaladas de Inglaterra son las que pueden mañana llegar a los 40*C o incluso superarse esta cifra!!!!

    Salut y que pronto se extinga el fuego que está afectando el centro de Catalunya!!!58a777c0c4c567c50cdaa1852bdcaa09

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Parece que esta ola de calor no quiere dar tregua y el Europeo por poner un ejemplo la alarga más allá de esta semana que acabamos de iniciar!!! 243bb0b0fa967cdd3eab7ffdc0ac7f97

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️