SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2021

  • Bon dia!

    Obrim ja el seguiment del mes de Febrer. Un mes que sol simpatitzar amb els amants del fred i la neu. Obrim el seguiment amb la vista posada en el mig-llarg termini, on sembla que els mapes tenen ganes d'insinuar coses interessants.

    Bon seguiment!! ;)

    Enviado desde mi SM-G950F mediante Tapatalk

  • Bon dia desde Gelida
    Seguim amb el vent bufant amb força, almenys per aquí al Penedès.

    Dades actuals:

    Temperatura 17.8ºC (Mínima 11.7ºC)
    Humitat 47%
    Pressió 1004.7 hPa
    Plujam 0.0 mm.
    Vent de 18.3 km/h mitjana darrers 10 minuts


  • Bon día.

    Mirant meteograma, tots els models, ensembles, index i tot el que us podeu imaginar hem d´acceptar que la zonal es perllongara mes temps del que preveiem; avans teniem un canvi de patró pels díes 5, 6 però que ha desaparegut i les pastanagues que apareixen molt de tant en tant cada cop mes lluny; aixi que haurem d´esperar com a minim fins quasi mitjans de mes. No serveix de gaire un anticiclò calid al Pol si el jet esta tan actiu, no es pot formar un bon bloqueig anticiclonic i aquesta es l´opciò que barallen els models ara. Ho hem d´acceptar resignadament. O be tenim un bandazo dels models o bè caldra esperar una ultima oportunitat a les acaballes d´aquest hivern, i la 1ª opció es poc probable.
    Pluges, pas de fronts, i alguna devalladeta de les tempes fugaç si que son possible.

    Es el que hi ha, bon seguiment.

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,4ºC con 37% de humedad, viento del N a 93 km/h y 1000,4 Hpa con 513 W/m2.

    Resumen mes de Enero 2021 por L’Hospitalet de l'infant


    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Máxima del mes: 22,9ºC el día 28.
    Mínima del mes: 1,2ºC el día 7.
    Media máximas: 12,3ºC (-1,7ºc, media de 14,0ºC)
    Media mínimas: 6,4ºC (-1,2ºC, media de 7,6ºC)
    Media total: 9,4ºC (- 1,4ºC, media de 10,8ºC)
    Humedad máxima: 92%
    Humedad mínima: 27%

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Máxima lluvia en un día: 53,0 mm el día 9
    Intensidad máxima lluvia: 115,2 mm/h.
    Total: 82,8 mm (+ 46,6 mm, Media 36,2 mm)
    Días tormenta: 1
    Racha máxima: 121 km/h el día 22.
    Máximo AVG total en 24 h: 47,5 el día 15.
    Días de mestral: 25

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Presión máxima: 1025,4 Hpa.
    Presión mínima: 994,4Hpa.
    Radiación solar máxima: 729 W/m².
    Días de niebla: 0
    Mínimas tropicales: 0
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Finalmente este Enero acaba situándose el tercero más fresco de estos últimos años (Del 2004 al 2021), la media de Enero es 14,0ºC / 7,6ºC / 10,8ºC .

    2010: 11,6ºC / 6,3ºC / 8,7ºC
    2006: 11,8ºC / 6,8ºC / 9,2ºC
    2021: 12,3ºC / 6,4ºC / 9,4ºC
    2017: 13,0ºC / 6,3ºC / 9,3ºC
    2005: 13,2ºC / 6,3ºC / 9,6ºC
    2011: 13,5ºC / 6,0ºC / 9,4ºC
    2009: 13,5ºC / 7,9ºC / 10,5ºC
    2020: 13,8ºC / 6,2ºC / 10,1ºC
    2019: 14,1ºC / 7,3ºC / 10,5ºC

  • Bona tarda des d'Espirdo, continuem amb el cel ennuvolat i vent que sembla que va a la baixa, d'una punyetera vegada, mira que arriba a ser molest!

    Dades de La Lastrilla fa 6 minuts:

    9,1ºC
    82% d'humitat
    vent d'O 26 km/h
    1015 hPa.

    Us poso unes fotos d'aquest matí, un pobre gripau amb unes ferides, no se si el deu haver atacat algún animal, estava al mig del camí i l'he retirat a un bassal que hi havia a la vora del camí, no se pas si he fet bé. Almenys no l'aixafarà cap vehicle. I el paisatge ben verd.

    488d33c108f112da210f26b809af9a71 fda72ec9726f21dab29e224e8117cc19 965ecd5d31e00681351a52575560e8ab

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bona tarda des del barri del Coll, temperatura actual al mercuri de la pared del balcó, 19 graus i cel amb algun nuvolet.

    pel que estic llegint en diferents llocs de moment guanya la massa atlàntica a la continental, una altra vegada.Pod que un parell de dies tinguem continental però res. A el menys de moment.

    Nada más nos queda olerlas a lo lejos y ver como año tras año nos pasa rozando el larguero.

    En New York cae la del pulpo, es otra liga.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Hace días el Jordi Roca nos comento que lo de Siberia se dirijia hace la parte Canadiense y USA con los mapas del Hemisferio Norte, chapó no estaba equivocado
    Para muestra las Web Camps de WASHINTON y NUEVA YORK.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Hace días el Jordi Roca nos comento que lo de Siberia se dirijia hace la parte Canadiense y USA con los mapas del Hemisferio Norte, chapó no estaba equivocado
    Para muestra las Web Camps de WASHINTON y NUEVA YORK.

    Aqui tienes una webcam de NY
    https://www.earthcam.com/usa/newyork/li…cam=littleitaly
    temperatura actual en NY -1ºc, Calella de P. 14ºC :P :P

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Hola,

    Les dades de gener ens donen un gener dins la mitjana en el seu conjunt per la meva zona:

    - mitjana de les màximes: 12.1C (+1.7C)
    - mitjana de les mínimes: 3.7C (-0.7C)
    - mitjana diària: 7.9C (+0.5C)

    Gens estrany quan una majoria de dies hem estat amb anomalies positives, excepte els primers dies de mes.

    Avui hem encetat nou mes amb temperatures el doble d'altes del que toca per a la primera setmana de febrer: mínima de 10.3C i màxima de 19.2C.

    Ara, encara 19.1C i 50% d'humitat.

    Bon seguiment!


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • 5bb39d40fa1acc82de8d7d956187e301Bona tarda!!!
    Tengo mucha fe y cuidado con las salidas de los modelos esta tarde que pueden algunos apuntar hacia esta dirección!!!

    La semana próxima, de momento ya el modelo alemán apunta a este probable escenario!!!

    Salut!!!! Y al loro!!!

    ;) aefb9440e3403b06e3473191635d598c

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda!!!
    Tengo mucha fe y cuidado con las salidas de los modelos esta tarde que pueden algunos apuntar hacia esta dirección!!!

    La semana próxima, de momento ya el modelo alemán apunta a este probable escenario!!!

    Salut!!!! Y al loro!!!

    ;) aefb9440e3403b06e3473191635d598c

    Joder Manel, que positividad tienes, te admiro por ello,

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • EDITO: ha estat enviar el missatge i cop de [color=red]119 km/h[/color]!

    Bona tarda des d'Almoster... Tot i que amb el vendaval de bona no en té gaire.

    [color=red]118 km/h[/color] registrats a les 16:29 hora oficial, que suposen un nou màxim en un dia de febrer (l'anterior era del 5/2/2017), i el cinquè registre més alt des que vaig instal·lar l'estació automàtica l'any 2008.

    Caldrà veure quina mitjana de vent queda a final de dia, perquè ben bé podria ser de rècord ja que gairebé no ha parat de bufar amb violència. De moment, "guanya" el 5 de març de 2009 amb 50.4 km/h.

    Pel demés, temperatura màxima prou alta ([color=red]18.4 ºC[/color]) i mínima també relativament elevada de [color=blue]13.9 ºC[/color].

    Salutacions,

    Armand

  • Bona tarda, finalment Gener ha sigut relativament fred amb una mitjana de 5,1°, amb forta remuntada la setmana pasada,sobre una mitjana climática de 5,6°, en quan a plujes han caigut 25mm, de cara al futur segueixo pensant que de moment pinten bastos, la maleida empenta de les BFA, no cesa i impedeix un bloqueig, que podría comportar una situació histórica, degut al fred que se está acumulant al nord de Europa,mala sort doncs, a mes a mes quan mes fred i mes neu a la costa est dels EEUU, aquí no es rasca res, les borrasques carregades de molt fred canadenc, tenen molta força en el seu recorregut de oest, i aborten qualsevol intentona de situació meridionalitzada, aquí máxima de 17,1° i mínima de 10,4° amb fort vent de Ponent, amb tendencia a baixar de força, i 1 mm, caigut aquesta matinada,salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • A l'observatori Fabra, han publicat avui el resum de gener:

    http://www.fabra.cat/meteo/resums/resums.html

    Bàsicament, anomalia de -1.1C i precipitació de només 57% de la mitjana. És el tercer cop en més d'un any que l'anomalia mensual és poc o molt negativa (tot i que una desviació de +/- 0.5C es considera dins la mitjana):

    - juny 2020: -0.7C

    - octubre 2020: -0.3C


    Ha estat el cinquè cop des del 1914 que s'ha superat la barrera dels 20C al gener, i el tercer cop aquest segle.

    Bon seguiment!


    Sent from my iPad using Tapatalk

  • Bona tarda a tothom

    Per començar febrer, temperatures de nou avui molt altes per l'època. Màxima de [color=red]20,1[/color]ºC a les 14:05h i mínima de [color=blue]8,7[/color]ºC a les 7:49h

    Ara tenim:
    T: 16,8ºC
    HR: 46%
    DP: 5ºC
    PA: 1005 hpa

    Com molt bé ha dit el company runningbeach, quan al NE dels Estats Units tenen fredorades importants, nosaltres ens mengem els mocs, és un clàssic :silly: i també passa al reves, finals de desembre i la primera quinzena de gener van ser molt poc freds per allà i aquí ja sabeu. No vull ser gafe però molt em temo que ens tocarà mirar una temporadeta com neva a les webcams de New York (per cert, quina enveja, la que les està caient ara mateix!!! :woohoo: )

    Salut, paciència i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Finalment al Barcelonès Nord i al Maresme (fins al Cap de Calella, que allà comença el microclima de la Baixa Tordera) el gener ha estat de mitjana 0'5 º a 1'pocs inferior a la normal. Un mes ben bipolar, com pocs cops. 15 dies amb temperatura mitjana per sota dels 5 º no es donen ni molt menys cada any. Si el mes hagués anat del 15 de desembre al 15 de gener, aleshores sí que parlaríem d'un mes que entraria en els annals.

    Pels propers dies, mireu el meteograma de Lió, la zona per on ha d'entrar sempre la massa de fred continental cap a nosaltres, una enorme dispersió a partir de passat demà. No tot està clar. Ara, onada de fred en majúscules, com semblava fa una setmana, es molt complicat aspirar a viure-la. Però coses més rares s'han vist per aquestes latituds!

    Bon febrer!

    1c1c231269cb03737ad882b19c997b63

    En català la neu no "qualla", sinó "agafa", "pren", "s'enganxa", "es queda"...

  • 8e2fdf7f5f08ae1e87dbd2217ebc3fefBona tarda!!!

    No tiene porque ser así, que si en Nueva York hace frío, aquí no lo hace o a la inversa!!!

    Donde dejáis el congelador ruso????

    Con temperaturas mucho más bajas que las que por ejemplo tendrán en Nueva York!!!

    Salut!!! 5c9064bef6ee137904096a56eeebfa85

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️