SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MAIG 2013

  • L, estofex va fort al nord d, Àfrica amb grau 2 de severitat fins a les 6h de dimecres i el nivell 1 taronja deixa Catalunya al marge,encara que la linea groga la allarga mes al nord, veurem si l, encerten avui i que preveuen per demà


    img20130514_143742.jpg

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • EP!..de mitja hora a tres hores..aquest aspecte no el savía!..
    Suposo que deus parlar d,aquí..per qué altres zones del planeta..poden durar moltes mes hores,les tempestes!! ;)

    si david, aquest interval de temps és la mitjana que solen durar en condicions normals, sempre hi ha excepcions segons el lloc i les condicions que es puguin donar

    Vilanova i la Geltrú, terra tant de rebuf com de mestral

  • Bona tarda.
    A Almoster han caigut al llarg d'aquest matí 1.0 mm, en forma de mini-ruixadets.
    El cel, actualment, està completament tapat.
    La temperatura mínima ha estat de 13.3ºC. Actualment no arribem ni als 15ºC. Notable pujada de temperatures nocturnes, però devallada de les diürnes.

    Respecte a un comentari que he llegit a la pagina anterior, sobre el dèficit de pluges a l'est o excedent a l'oest, penso que és tendir a una exageració des del meu punt de vista personal. De dèficit en aquelles zones, res. És a l'oest on hauria d'estar sempre plovent, per tal de satisfer tota la sequera que ha deixat una petjada a la natura. Allí han de pensar que no tenen ni mestral ni res que els eixugui la terra, hi plou cada dia a l'estiu, en canvi aquí al sud i plà de Lleida mestral, sol, i pluges estacionàries. És un tema que res a veure té amb seguiment meteorològic, però per interpretació personal, necessitava dir-ho. ;)

    Sort amb les pluges!

  • Bona tarda y mapas de meteocat con las probalidades de precipitación para los próximos nada más y nada menos 11 días!!!

    Saludos!!

  • Bona tarda.

    20ºC de temperatura i cel amb grans clarianes, bufa vent de llevant moderat i la pressió a la baixa amb 1009 hPa.

    Segons el radar la major part de la precipitació és a la meitat nord, aquí de moment poca cosa, aquest matí ha fet quatre ruixadets poc importants i per ara res més, esperarem que arribi el gruix de la pertorbació i a veure si és veritat que afecta principalment les comarques de la meitat oest com van dient o no.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Ja m'agradaria que plogués cada dia a l'estiu, res més lluny de la realitat. Aquí, encara que us sembli tan estrany, també patim sequeres i se'ns moren els arbres a l'estiu.
    Al bosc més pròxim a la meva localitat, si es pot dir bosc, perquè està en plena regeneració després d'un gran incendi al 1994, l'estiu passat varen morir diverses alzines sureres per falta d'aigua.
    No tots els de l'est vivim al nord del Ripollès!

    Que quedi clar que no em queixo de que us plogui, només faltaria. Només volia comentar que aquí no portem una primavera tant meravellosa com la vostra. Al meu entorn les herbes ja són més seques que les que mostreu de la plana lleidetana i això no és del tot normal.


    En fi, tot just 1mm, amb ambient fresquet; 17ºC. Màxima de 21ºC.

  • Per aquí si no s'arregla bastant la cosa de moment té tot l'aspecte de no fer res aquesta tarda, cada vegada tenim més clarianes i força estones amb sol que evidentment fa pujar la temperatura, 22ºC ara mateix, ja veurem si acabarà fent alguna cosa, clar que si vol amb poca estona n'hi ha prou per canviar radicalment.

    Estat del cel ara mateix mirant cap al sud-oest.

    106_0073.JPG

    I aquesta mirant cap al nord.

    106_0074.JPG

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Hola bona tarda companys/as.
    Per el que veig estem discrepan d'on plou mes o meys,el que tenim que fer es gaudir del que ens dona la natura que es totalment gratuit,ja siguin pluges, ventades,nevades,fredorades he intentar aprofitar aquests recursos que ens dona la natura ja siguin hidrics,eolics,calorics,sisusplau gaudim tots juns d'aquesta pasio que tenim tots per la METEO,som una familia i tots tenim rao,una abraçada.

    La situacio meteorologica que tindrem els proxims dies es francament interesant i molt complexa,estic segur que el seguiment que farem entre tots ens deixara amb molt bon gust de boca ,ja que crec que tindrem de tot al nostre gran pais CATALUNYA.

    Bon seguiment,Joan.

  • Aixi tenim el radar a hores d'ara,sembla que hi ha un ruixat de caracter tempestuos cap a la NOGUERA.
    composicio_ultima_2013-05-14.png
    Aquest es el mapa de llamps.

    mapa_llamps_avui_2013-05-14.png

    Joan.

  • Deixo dades del Parc Central del districte de Nou Barris (Barcelona):

    Temp. actual: 17,6ºC
    Humitat: 56%
    Pressió: 1010 hPa
    Temp. màxima: 18,9ºC a les 11:36h
    Temp. mínima: 14,8ºC a les 6:31h

    Cel ennuvolat i ambient fresquet, fa una estoneta ha caigut un petit ruixat que ha deixat dècimes de litre.
    Per al pròxims dies continuarem amb predomini dels cels ennuvolats i de la inestabilitat, i pel que fa a les temperatures aquestes tindràn tendència a la baixa amb un ambient que serà més de finals de març que no pas de la segona quinzena de maig.
    Per cert, tal com han destacat diversos mitjans de comunicació, comentar que avui a Moscou han batut el rècord de calor en un mes de maig amb una temperatura mínima de 14ºC i una màxima de [color=#ff4400]29ºC[/color], amb continuitat d'aquesta calor per als pròxims dies, tot just el contrari del que succeirà a les nostres contrades en que l'ambient serà cada vegada més fresc, el món al revés!

    Santa Maria de Montcada (Montcada i Reixac) està situada a la plana vallesana a 47 msnm, just al peu del Turó de Montcada i a les portes de Barcelona.
    Dades registrades per una Davis Vantage VUE situada en espai obert sense cap tipus d'obstacle i a 10 m d'alçada sobre el nivell del carrer.

  • Bé doncs ja ha caigut els radars del Meteocat... Maca tempesteta la que ha passat per Lleida i es dirigeix cap a Balaguer!! També sembla que entren bones precipitacions pel sud! Veurem com acaba tot plegat!

    Bon seguiment

  • La imatge del meteosat es veu clarament les tempestes que hi ha a la peninsula translladansa cap a nosaltres i independentment el frons que ja ens entra per Galicia,sembla que el lloc on tindra el xoc de mases sera a la vertical nostre,millor aixis disfrutarem de les potent tempestes que tindrem :P .
    Deixo imatge.
    col17_2013-05-14.jpg.

  • Per aquí s'ha tapat i ara cauen quatre gotes, de tant en tant en tant se sent algun tro llunyà, a veure si arrepleguem algun ruixat una mica guapo que per ara ens van esquivant i només ens fa misèries que ni mullen el terra.

    M'encanta el radar del SMC, els dies que no hi ha ni un núvol funciona perfectament, quan realment es necessita fa figa, increïble.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Per aquí s'ha tapat i ara cauen quatre gotes, de tant en tant en tant se sent algun tro llunyà, a veure si arrepleguem algun ruixat una mica guapo que per ara ens van esquivant i només ens fa misèries que ni mullen el terra.

    M'encanta el radar del SMC, els dies que no hi ha ni un núvol funciona perfectament, quan realment es necessita fa figa, increïble.

    Per això sempre s'ha dit que el radar del SMC funciona en anticiclons :lol:

    Ara parlant seriosament, s'està possant interesant la situació per aquesta nit!! Ara faré l'animació del satèl·lit que sembla que quedarà força bé amb totes aquestes tempestes que no només creixen a la península sinó també a l'est d'Europa!

    Bon seguiment