SEGUIMENT METEOROLOGIC - GENER 2021

  • Amb molt bon criteri. Posar un termòmetre en un clot que no és representatiu de res, no té cap sentit. Encara puc entendre el de Saburó q és una depressió lacustre força gran, però això?? Al prepirineu en tenim forces de dolines....posem un termo aviam quina et baixa més?!! Ja dic que per mi és una frikada sense sentit.

    Pot ser una frikada, però per mí té sentit. Hi ha un grup de persones que estan intentant trobar el punt més fred de la península ibérica, i com a estudi del comportament de la orografia en les entrades fredes, trobo que aquest estudi te cert valor. I en la meva opinió, té més sentit que posar estacions fora dels nuclis urbans com fa el meteocat, doncs als final no donen la representació que suposadament volen donar.

    Aquest récord és una curiositat que posada en context, la trobo molt interessant. "A bote pronto" hem venen dos preguntes al cap. ¿És el lloc més fred de la península? ¿Quina temperatura es podria assolir amb una onada de fred com la de 1956 o 1985....o inclús amb una salvatjada com la de 1891?

    Estació: Oregon WMR300

    I've run every red light on memory lane
    I've seen desperation explode into flames
    And I don't want to see it again.

  • Si diumenge val, pero potser ja esta de retrasar no? Si ens hem de fiar de diumenge, ara mateix estem com estavem dilluns frisant per divendres i al final mira... I per cert, d'aquest episodi sembla que diumenge-dilluns ja es la última bala...

    Jo per la meva part deixo de mirar models, al final fara el que vulgui. Fred tindrem fins dilluns sembla i collons, mes de 10 dies amb temperatures bastant baixes! De precipitacions crec que quan mes en tindrem, la cota estaria mes alta. No veig sorpreses en exces. Potser algun cim litoral >400mts enfarinat i alguna floquejada degut a catabatics a cotes de 250-300 mts. Parlo de litoral. Al interior el tema sera diferent i la neu practicament garantida si precipita

    Pero trobo que lo dels models no pot ser. Nomes cal veure Tv3. Passant d'anunciar temporals de neu a "al final es queda tot al sud i cota 800". Lo de Tv3 no deixa de ser un reflexe de la disbauxia dels models.

  • Bona tarda des d'Esclanyá.

    Minima -1,4º, maxima 6,6º, cel variable i vent fluix del N.
    Anys i anys sense tenir tants dies seguits de glaçada, gran hivern, ara nomes falta la cirereta.

    Tramontana, aquest any no hi ha hagut regal dels reis d'Esclanyá, amb lo puto virus s'han fet de un altra manera i no he pillat res :angry: :angry: ;) :cheer:

  • Manel el Molina no es referencia de nada,este dice lo que le dicen que digan,otra cosa es Mauri o Dani que van un poco más por libre,pero cuando la meteorología sirve a intereses,apaga y vamonos

    Enviado desde mi Redmi Note 8 mediante Tapatalk

  • Bona vesprada.

    Al meu terrat a Picassent la mínima ha sigut de 0,6ºC. Hui he tingut que treballar, i durant el trajecte amb cotxe per zona de camps el termómetre ha arribat a -3,5ºC que es correpon amb la mínima al terne municipal de -3,4ºC (70 m Meteoclimàtic).

    Al País Valencià aquestes mínimes. 846dbe17b56946d70369bafa41c22062
    Els models continuen insistint en una abundant nevada a l'interior i bona regada general al País Valencià. A veure si a Catalunya també es dóna i quedem tots contents.

  • Manel el Molina no es referencia de nada,este dice lo que le dicen que digan,otra cosa es Mauri o Dani que van un poco más por libre,pero cuando la meteorología sirve a intereses,apaga y vamonos

    Enviado desde mi Redmi Note 8 mediante Tapatalk

    Mi padre, que en paz descanse, cuando salía Tomas Molina se le ponían los pelos de punta porque decía "este no tiene ni idea de lo que dice y aparte siempre ríe", y tenia toda la razón.
    La temperatura actual en Calella de P. es de 5.3ºc y bajando, la máxima ha sido de 7.3ºc. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Penso q estem entrant en aquell punt d'hores en que el GFS ja no acostuma a fallar, veurem Europeu aquesta tarda, aviam si surt en la mateixa linea. GEM tb ha sortit força bé i estable amb les darreres 2-3 sortides.
    Arpege tb ha sortit bé! Així doncs semblaria q el icon/dwdq dies enrera era el més canyero és l'únic que ens deixa al marge. Del ukmo no parlo perquè amb la porqueria de mapes q deixa lliures no val la pena dir res

    Manresa 250msnm

  • Al Tomàs Molina l'encantaria que al llarg de tot l'any hi hagués, sempre, anticicló. Sol i calor, com l'agrada dir. És un desastre, totalment d'acord. Mauri i Dani juguen en una altra lliga, per sort.

  • Senyors meus, jo arribat aquest Punt agafo tote amb pinces, si sempre canvia tot a 5 hores vista, i ho sabeu.

    Totalment d'acord, no seria ni el primer ni l'últim cop que això passa i ho sabeu !
    Però bé, només per veure com disfruta la gent amb el seguiment de la situació crec que ja haurà valgut la pena !
    Ara, després no ompliu el fòrum de plors i lamentacions, que ja ens coneixem ok?

    Ara mateix a Vilanova 7,5 graus, ahir mateixa hora 6,8. Sembla que no baixa tan ràpid.

    Bon seguiment, i aneu amb compte amb els suïcidis col·lectius !!!

    Q

  • Evidentment i amb tots els respectes per a Tomás Molina, sabem de sobres que li encanta anunciar sol, i odia el fred.
    A casa a tots ens agrada el fred i la neu, i encara recordo farà cinc anys, per la candelera que es va inventar la típica frase, i en comptes de la correcta va dir

    Si per la candelera plora el fred és fora
    si per la candelera riu, el fred és viu
    TANT SI PLORA COM SI RIU
    JA VE L'ESTIU

    A casa ens varem quedar mig acollonits. Igual us enrecordeu

    La temperatura ara a Begues es de 1º cel seré

  • Bon vespre

    Avui és el dia mes fred en bastants anys..inclús amb algun hivern amb anticicló fred i boira gebradora durant 3 dies..no van conseguir mantenir la mitjana de -3,3ºC d'avui..màxima de -1.6ºC,-2ºC ara mateix..sense veure el sol..la boira feia signes de trencament però no ha pogut i ara torna és molt intensa...no tinc memòria suficient ni dades de altres refredades,tret de les grans onades de fred del 85 i 2001..però ja m'atrevo afirmar que ens trobem devant d'un altre onada de fred,ni que sigui mes curta...ja hem vist el rècord que s'assolit...el temps futur: ja es veurà..durant moltes hores l0europeu no es movia amb la previsió de nevada bastant general..ho farà ara a poques hores ?..

  • Perqué el model alemany ha de ser el que ho encerti.? Perqué es alemany.? Potser si ,lo alemany te bona reputació i per algo serà, pro per la meva vida profesional, he viscut algunes deficiéncies alemanyes, també.
    Com diuen "En todas partes cuecen habas"

  • Bona nit.

    Avui a Lleida un dia molt fred. A la mínima de -5,2 s´hi suma una màxima de només 2,5 graus, tot i que, finalment, cap a la una, la boira s´ha dissolt i a la tarda ha fet sol, amb mala visibilitat.

    Ara ja tenim -0,8 graus.

  • Bon vespre, avui màxima 8.1°C I aquesta nit tornarà a ser freda, jo personalment tindrem la pluja al límit fins dissabte a matí i després sembla que vulgues pujar i afectar a gran part del país, la cota de neu la beig baixa però no lo suficient perquè nevi a tots els llocs, podrà veure neva 500/600 litoral 300/500 prelitoral, interior totes les cotes, Terrassa justet per veure floquejar i poc més, espero equivocar-me, salut i meteo.

    Albert.

    Enviado desde mi SNE-LX1 mediante Tapatalk