Posts de victor-horta

    Bon dia

    Mínima de 4,0°C. No ha baixat des de la matinada i s'ha mogut entre els 4,3 i 4,0. Ara 9,5°C i sembla que per primer cop des del dia 2, pujarem dels 10°C. Tot i que a veure, des de fa 30 min aprox s'esta resistint eh jajaja pero crec que si,sobre les 14 o aixi potser puja fins a 10,5/11°C.

    Aqui encara NO s'han normalitzat i continuen per la banda baixa, tot i que la tendencia es a normalitzarse. Valors en la mitjana serien minimes de 6-7,maximes de 12-13.

    El marc Gassó ha penjat un twit en que la mitjana al termometre que te a gracia entre els dies 1-12 gener ha estat de 6,2°C. He clavat la seva mitjana a horta. Del 1-12 Febrer 2012 la mitjana a gracia vs ser 5,1°C. Només hem estat poc mes d'un grau per sobre de la fredorada mes intensa del SXXI a Barcelona

    Ja he revisat varies vegades les instruccions,i no diu com calibrar la humitat o jo no ho sé veure-ho ...
    Per calibrar potser l´hauré de posar al 100% en un dia de pluja ??


    No sempre que plou esta al 100% ni molt menys.

    No set forma boira a la teva zona? Quan forma boira es quN la Hr es 100% ja que l'aire no te mes capacitat de retendre vapor i es condensa en forma de microgotetes liquides

    En Tomàs Molina cada vegada pitjor!

    La veritat es que el Molina ja fa molt de temps que no esta.

    No pot ser que ahir amb un dia GELID amb 8 graus de màxima i 2 de mínima a molt barris de Barcelona es digués textualment que" gairabe s'havien normalitzat les temperatures al litoral".

    Al 2018 igual. Recordo que el dia 26 Febrer va fer la previsió, i al dia 27 ficava "Dimarts tarda, Barcelona 9°C". La realitat de la tarda del dia 27 es que nevava a cota 0 (no ho va dir ni va esmentar la possibilitat)i estavem a 2-3°C, no a 9°C. O qui oblidarà la nevada del 2013 i el famós "Sol, sol i sol" que va repetir com 50 vegades la paraula. 10 cm van caure a vallvidrera i entre 3-5 al turo del Guinardó. I si,a la tarda va fer sol, pero lo de la maxima curtissima que vam fer ni piu. Que sembla que digui aqui sol sol i sol com per anar-se a fer unes tapes aqui a la terrasseta i no.

    Pot ser que no li agradi el fred, o que els mitjans el pressionin o que inclus ha perdut la passió (es la sensació que em dona si mires al Molina del 2001 anunciant la siberiana vs al actual), pero aquests exemples anteriors que he ficat per mi son una NEGLIGÈNCIA.

    El fred i la neu son esdeveniments que se li han de donar la importància que cal,. La previsió de la nevada del 2013 (o assolejada canicular segons ell) per mi es inadmissible. M'hagues agradat veure als no-aficionats de Vallvidrera en el 2013 agafant el cotxe al mati perque han de fer X i no s'esperaven els 10 cm de neu perque el Molina deia que faria "sol".

    Per mi el seu periode a Tv3 com a cap ja no hauria de ser. Hauria de fer un pas al costat i que entres el Dani, que ell si se li veu les ganes i ilusió.

    Ah i un altre cosa, almenys a Barcelona, ja esta be amb donar les dades sempre del Raval no? El punt menys reoresentatiu de la ciutat, en una gareta en unes condicions que alla no compleix res (distancia entre oarets, en un terrat sense gespa). No entenc ni com el SMC i TV3 agafen com referencia aquesta estació. Crec que ja va sent hora de buscar un nou punt no? O es que el raval representaa barris com Vall dhebron, sant andreu, Sarrià etc?

    Dades semblen que definitives d'aquest periode fred, que a barcelona jo si li diria onada d'aire fred.

    cb64723398fdb7c800fca8ae0d7d03e8

    Veurem els propers dies, s'aniran normalitzan pero alguna mínima pot quedar tocada encara.

    Dades contundents sobretot en màximes i tenint en compte persistencia.

    En quant a extrems, res extraordinari com heu comentat,la mateixa bestia del est del 2018 que va durar 36 h ens va deixar una minima de 0ºC i una màxima de 4 i poc el dia 27F2018. El que ha sigut extraordinari ha estat la persistencia i constancia

    Historia

    Es molt curiós el que está passant. Mirant la situació sinòptica hauriem d'estar ja en temperatures normals o inclus algu elevades, parlo de la costa central. Anticiclo amb vents així de ponent-mestral, i a mes vents que en alguns moments es fa notar? Un podría pensar en dies radiants, algo frescos al matí, pero màximes ampliament superiors als 10ºC i fregant els 15 en els punts mes càlids rollo raval.

    En canvi estem tenim temperatures GÈLIDES. Per que?

    La meva teoria es que precisament al nostre "Oest" (d'on ve el vent de ponent), arranca d'una massa freda en superficie EXTRAORDINARIAMENT freda (amb valors inclus inferiors als -25ºC a nivell de terra) i per això dades tant sobtants com a les 14:10 del migdia en ple sol radiant, només 2,9ºC al Tibidabo (temperatura que teoricament hi ha a 850 hpa) o he arribat a veure al meu termometre d'horta uns sorprenents 7ºC!

    Tenim una massa molt freda enganchada a la superficie (o primers 700 hpa) al centre d'espanya i l'efecte que estem tenint es sorprenent. Bàsicament es l'efecte de quan tenim una entrada euro-continental. No s'explica sino aquestes barbaritats de valors amb aquesta situació actual. Recordem que vents de ponent = CALOR.... en el 99% dels casos, l'altre 1% es el desembre 2001 o aquest gener 2021.

    La teoria diu que aquesta massa tant freda s'hauria d'anar Laminant per adalt o desapareixer totalment si el vent augmenta de força. Veurem quan dura. En aquest sentit, el Tibidabo hauria de ser el primer en veure una pujada notable del termometre i no mantenirse en ple sol a 2,9ºC jaja

    Meteosantsusana no se si ha acabat la onada freda o no. La veritat es que Horta es resisteix a passar dels 10°C. Ha estat apunt, ha pujat a 9,8 a les 13 i poc, pero ara ha tornat a baixar fins a 9,1. Dels 12 dies que portem d'aquest gener, només en 1h i mitja el dia 2 de Gener vam superar els 10°C. Avui mínima de 1.9, al final la baixada va ser mooooolt lenta a partir de les 10 de la nit.

    El recordarem aquest episodi. Te el seu mèrit codejarse termologicament amb episodis com 2001, 2005 o 2012.

    Ara, crec que haurem de pagar el "peatge". Esperem que no sigui tant car que ens "arruini" la resta del viatge anomenat hivern;)

    3,6°C ja fent la mínima del dia (fins ara era de 3,7 al matí), -0,8 al tibidabo!

    Aixo a aquestes hores després d'un dia de sol radiant son valors de Siberiana agresiva. Al 2012 teniem valors similars a aquesta hora.

    La explicació? El vent. Ens bufa vent de NW, prou fluix per no sentir l'efecte foehn aquest vent terrer, "anula" l'efecte marítim i fa que inclus al mar baixi amb molta decisió.

    Veurem quan aguanta aquest vent perque de durar així sense foehn podem fer unes mínimes d'escandol

    Passo les dades provisionals d'aquests 10 primers dies de temperatura a Horta
     1609d299642df73d188805a8403acf37
    Només 1 dia es va superar per poc els 10ºC. CAP dia del 2020 i nomes algun del 2019 vam tenir al pla de bcn una màxima inferior als 10ºC. Per ara 9/10 en aquest 2021 JAJAJ.

    La temperatura mitjana en aquests 10 dies es de 6,3ºC (a falta d'acabar el día d'avui, en el que sembla que la mínima serà al final del dia i segurament demà i demà passat també seran molt freds). La mitjana de barcelona actual (quan dic actual em refereixo segle XXI, que es lo que he viscut) en el mes de gener es d'entre 8-9ºC els geners mes frescos i d'entre 12-13ºC els geners càlids. Fiquem que la mitjana ronda els 11ºC. Doncs anem ni mes ni menys amb una anomalía de 4/5ºC per sota!

    No serà onada de fred tècnicament parlant, pero jo diria que això es quelcom impresiu i fora de la "norma", sobretot en els geners actuals. I no s'ha acabat, els models mateix donen una nova baixada de temperatures el finde que vé. No es veu una situació càlida a mig termini. Segurament haurem de pagar el "peatge" del que hem passat ara a finals de gener on hem temo que tindrem una situació zonal de campionat, inclus amb vents d eponent. Simplement espero que aquesta zonal no duri mes i mig i ens "fastidi" tot Febrer.

    Espero que sigui un peatge com el del 2010, transitori

    S'haurà de sumar dia 11 mínima de 3,7(no descarto que baixi encara mes a finals de dia, ja que ars estem s 7 graus i cel ras) i màxima novament molt curta,de 8.5 graus tan sols.

    Impressionant la persistència la veritat, viam si l'anticicló es manté fred per aqui o s'escalfa. Pero no descarto que tot i pujar les isos a 850 hpa es quedi un matalàs fred, sobretot la zona alta de la ciutat que amb tants turons que fan de barrera al mar,es pugui quedar enclotat el fred.

    Ara 7,6 graus i comença a baixar amb ganes i vull veure a partir de les 17.45/18 quan marxi el sol, pot baixar amb molta valentia

    10 de 11 dies amb màximes inferiors als 10°C, lo dicho, impresionant. De fet fa "ràbia" i tot aquest fia suelto que ens espatlla el pleno per 8 dècimes jaja

    Passo les dades provisionals d'aquests 10 primers dies de temperatura a Horta
     1609d299642df73d188805a8403acf37
    Només 1 dia es va superar per poc els 10ºC. CAP dia del 2020 i nomes algun del 2019 vam tenir al pla de bcn una màxima inferior als 10ºC. Per ara 9/10 en aquest 2021 JAJAJ.

    La temperatura mitjana en aquests 10 dies es de 6,3ºC (a falta d'acabar el día d'avui, en el que sembla que la mínima serà al final del dia i segurament demà i demà passat també seran molt freds). La mitjana de barcelona actual (quan dic actual em refereixo segle XXI, que es lo que he viscut) en el mes de gener es d'entre 8-9ºC els geners mes frescos i d'entre 12-13ºC els geners càlids. Fiquem que la mitjana ronda els 11ºC. Doncs anem ni mes ni menys amb una anomalía de 4/5ºC per sota!

    No serà onada de fred tècnicament parlant, pero jo diria que això es quelcom impresiu i fora de la "norma", sobretot en els geners actuals. I no s'ha acabat, els models mateix donen una nova baixada de temperatures el finde que vé. No es veu una situació càlida a mig termini. Segurament haurem de pagar el "peatge" del que hem passat ara a finals de gener on hem temo que tindrem una situació zonal de campionat, inclus amb vents d eponent. Simplement espero que aquesta zonal no duri mes i mig i ens "fastidi" tot Febrer.

    Espero que sigui un peatge com el del 2010, transitori

    Ha estat canviar la direcció del vent a NO i el tibidabo ha passat de gairabé 4°C a 2,3 actuals i bsixant a bon ritme i fent la mínima. I sense ploure actualment. Si srribes una d'aquestes taques de precipitació (ho dubto) es veuria neu fins als 400 mts crec.

    A la costa central es precissment això el que ens ha "fotut". Bufant NE la cota shs disparat, no dire 800 perque en molts moments d'ahir queia aiguaneu a 500 mts pero si a 600-700 mts. Només que la baixa s'hagués colocat una mica mes al N i aprop de la costa (que es el que molts models veien 2 dies abans), ens haguéssim quedat al sota vento de la baixa rebent vents terrers i no NE. Facil haguessim vist nevades abundants per damunt de 300-400 mts i puntualment per sota

    Bon dia!

    Doncs al pla de Barcelona ens hem quedat al marge de la neu, tambe estava previst tot s'ha de dir. Això si, jo esperava que la pujada de la cota hagués estat mes progressiva. Ha començat nevant per sobre dels 200-250 metres, i ja només això es un tret diferencial respecte els 2 últims anys. Encara que testimonial, collserola pot anotar un altre dia de nevada. En el moment de "màxima nevada" per sobre dels 300 mts ha agafat 1 cm aprox i el tibidabo registrava -0,1°C. A horta la mínima ha estat de 3,7°C mentre "plovia" ,despres de baixar dels 6,5 inicials abans de ploure. Com en aquell moment la humitat no era molt elevada, amb 3,7°C hi havia risc real de veure neu. Ha durat 30 minuts i forçant i reforçant la vista he intentat apreciar algun floc de neu via faroling a les 4 de la matinada... Sense èxit, si que de tant en tant s'escapaven gotes amb "pegotes" de gel, el clar indicador de l'inici de l'aiguaneu. Pero no ha passat d'aquí i la cota ha pujat ràpid. Jo realment esperava que aguantes fins les 10-11 a cota 200-300 i despres pujes a 400-500.

    Com no es pot sortir del municipi (sino avui hagués anat sense dubtar al Montseny), sobre les 12 he anat al Tibidabo, on hi havien varis curiosos. Fins les 14.30 aprox, ha anat caient aiguaneu abundant amb una T que rondava els 2,5°C. Es notava sobretot quan apretava, els vidres tenien els tipics "pegotes de gel" i s'apreciava en el tipus de precipitació que s'escapaven flocs entre la pluja. Pero aixo diria que de manera "clara", del florida en amunt. Per sota del Florida i fins ben be Vallvidrera durant el dia ha anat caient aigua amb troços de gel (la pre-aiguaneu).

    Que a casi tot españa ha fet nevada Historica? Que a Madrid ha revigut el seu propi 1962? Sabiem que no era una situació de Litoral ni de prelitoral. Jo m'alegro per ells, de veritat, tannt de bo visqués un 1962 a barcelona (si, malgrat els problemes que podria ocasionar, ho vull viure si).

    Almenys hem tingut un dia gelid a horta (mínima de 3,7, màxima actual de 6,9) amb neu durant una horeta a la nostre serralada,que es una grande, com es collserola i aiguaneu abundant tot el matí i migdia a la part mes alta. Menos da una piedra.

    Per cert, som només a 9 de gener ;) que ningú pensi que sha acabat.

    I aquesta nit- dema mati cremem la ultima bala d'AQUEST episodi a barcelona-Tibidabo. Tindrem mes fred en alçada (poc, pero mes fred) i geopotencials mes baixos, si les precis ens acompanyen, on durant el mati ha estat aiguaneu abundant, podria transformarse en neu

    Ull que els models comencen a insinuar a molt llarg termini siberiana... tant alguns ensembles del GFS com l'Europeu que fica la dorsal ben ficada, crec que aquest episodi vidrá seguit de fred pero veurem que pasa a 10-15 dies vista.


    Quan neva a Madrid amb certa entitat, neva a barcelona.no se si avui o mes endevant.

    Any 2010 van tenir una important nevada per aquestes dates,2018 tambe a inicis de Febrer...

    Bon dia. 2 graus de mínima tan sols i sorprenenment es la minima mes baixa de TOT l'episodi a collserola en general (minimes negatives) I en molts punts. I això que quan vaig anar a dormir a les 12 i pico de la nit era totalment nuvol (encara que ja veia que malgrat els nuvols anava baixant la temperatura). M'ha sorprès.
    Tenim un matalàs molt fred als primers 700-800 metres,no serà tant fàcil laminar-lo