SEGUIMENT METEOROLOGIC - GENER 2020

  • Darreres sortides i discrepàncies divendres dissabte:

    Anglès
    UW120-21-2-3.gif

    UW144-21-2-3-4-5-6-7.gif


    Americà de les 12

    gfs-0-120-2-3.png

    gfs-0-150-2-3-4-5.png

    Francès


    arpegeeur-0-114.png

    Marins USA
    navgem-0-126.png

    navgem-0-150.png

  • Bon vespre a tothom

    Bona gebrada la que hem tingut aquest matí per aquí fent la mínima del que portem d'hivern i baixant per primera vegada dels 0ºC. La mínima ha estat de [color=#0088ff]-0,3[/color]ºC a les 8:26h i la màxima de [color=#ff0000]11,2[/color]ºC a les 14:10h

    Ara tenim:
    T: 5,5ºC
    HR: 79%
    DP: 3ºC
    PA: 1028 hpa

    Aquesta propera matinada promet també ser força freda. Aquesta setmana promet ser emocionant i estarem pendents de les properes actualitzacions dels models de cara al cap de setmana vinent, malgrat les discrepàncies, tot apunta que ens desfarem de mrA i que pot ser l'inici de situacions força interessants pels nostres interessos :woohoo:

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Bon vespre

    repetició del temps d'ahir,amb baixada de les tempes,no tan ràpid com ahir...comença a glaçar hores d'ara..les boires ja no son extenses com la setmana passada i es queden restrigides als fondos del Segrià,es podrien extendre una mica mes demà,però el banc,ja mes reduit, te els dies comptats,el sol a partir de la 3º setnana de Gener ja desfà la boira al mig dia,n'hem tingut una bona tongada,molt bon seguiment

  • Bona tarda a tots!

    Aquí a Palau-solità i Plegamans, també hem fet la mínima més freda del que portem d'hivern. Hem arribat a 0ºC pels volts de les 7:30 del matí. 0'2, per ser exactes.

    Ara mateix, la temperatura està en suïcidi: estem a 7 graus, quan fa una hora estàvem a 10, així que suposo que aquesta nit també serà tan freda com l'anterior.

    Bon seguiment! :)

  • Bon vespre des de Palazuelos, continuem amb cel seré amb algunes bandes de núvols alts per decorar.

    Màxima 8,7ºC i ara tenim:

    4,4ºC
    49% d'humitat
    1033 hPa.

    Us poso unes fotos d'aquesta tarda abans de pondre's el sol.

    IMG_20200112_174624_8.jpg

    IMG_20200112_174905_8.jpg

    IMG_20200112_180745_1.jpg

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bona nit,

    Ahir dissabte va sorgir de Terranova-Labrador, una petita pertorbació normal i corrent.

    Aquest diumenge ja la tenim en curs i transitant com una potent borrasca per l'atlàntic nord, ara mateix i les properes hores en procès de ciclogènesis explosiva, ja que s'espera un descens molt ràpid de la pressió atmosfèrica.

    La matinada de dilluns, ja es pot calificar de superborrasca amb pressions el seu centre de 950hpa, sembla que lliscarà pel nord de les Illes Britàniques, però notant de forma directa el temporal marítim i les ventades superiors els 120kmh.

    Pressió en superfície per dilluns a les 07:00h :whistle:

    mslp-2-3.png

    Espectacular la imatge satelital simulada amb infraroig IR 07:00h, amb el centre de la borrasca recargolada i el front fred associat camí de les illes Britàniques.

    simsat.png

    Diferència baromètrica abismal entre el nord peninsular i la borrasca atlàntica, 80hpa en uns 2000km de distància :huh:

    A Catalunya quedarem totalment el marge i seguirà el temps estable, la novetat per dir alguna cosa serà el reforçament del garbí en zones costaneres del litoral central i costa brava.

    Bon seguiment ;)

  • Bona tarda!!!

    Última salida del Europeo y se asemeja más a la de esta mañana a GFS!!!!

    La diferencia esta que el americano baja más de latitud la masa de aire frío!!!

    Poco a poco faltan 4 días!!! :)

    GFS,VS,Europeo:

    Salut!!! ;)
    D8457895-8CB7-4DD9-80BD-31ED47454A1B.gif

    A36B8C21-89E2-489B-A3E9-E9ED349B9267.png

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Y a posteriori el flujo del este de aire frío nos acompañaría!!!

    Veremos si con aporte húmedo suficiente para generar precipitaciones de nieve en cotas bajas!!

    GFS&Europeo!!

    D8C6F60D-31D3-4329-B02D-0A5728BEEDF2.gif

    A1956AEA-C652-41F7-90F7-06CF62C93898.png

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon vespre/nit a tothom!!!

    Caram sembla que els mapes marquen un canvi de dinamica, aixi ens animarem una mica.
    Tot i aixo una bona gelada aquest mati per aquesta zona, a vallbona una minima entre -0.2 i -0.6, depenent la zona del poble, per zones de vilafranca aproximadament a -2, amb molt de gebre!!! I les carreteres sense salar...

    A veure si segueix refredant el terreny i be mes animacio!!!
    Dades del dia Vallbona d'Anoia.

    Max-13.3º
    Min- -0.2º
    HR Max 93%
    HR Min 53%
    Vent 23.7km/h
    Pressio entre 1011 i 1008.

    Salut a tothom!!!

  • Bona tarda, la darrera sortida de l'europeu molt dolenta, la Península encaixonada per borrasques a les Açores i al sudest europeu, tret d'una notable baixada de temperatures, res d'anormal donat que estem a la Setmana dels Barbuts, i si fem cas d'aquesta sortida, del model més potent, estariem davant d'una nova pastenaga, en fin...


    ECM1-144(1).gif

    ECM1-192(1).gif

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,1ºC con 40% de humedad, viento del SE a 3 km/h y 1026,7 Hpa, no baja la temperatura, estancada.

  • Bona nit.
    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.
    T. màx. 7.6 a les 14:35
    T. mín. -1.3 a les 8:08
    T. actual 1.0, humitat 98%

    Avui ha estat el dia més fred del que portem de temporada, i s'ha enregistrat tant la mínima com la màxima més baixes. L'aire fred que va entrar divendres s'ha dipositat a les parts baixes, això és hivern anticiclònic.

    Deixo un parell de fotografies d'aquest matí a Ulldemolins, amb una gebrada espectacular. A les zones obagues començava a haver-hi bon gruix de gebre aquesta tarda.


    P1120018.JPG

    P1120029.JPG

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 6,5º C
    67% hr.
    1025 hPa
    vent en calma


    Dades extremes

    Tempe màxima: 16,2º C
    Tempe mínima: 2,1º C
    Humitat màxima:83%
    Humitat mínima: 45%
    Ràfega màxima de vent: 15,4 km/h. de NW a les 09.49 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Mínima d'1'5 º avui al Montigalà (on prenc dades fa la tira). Màxima de 12'5 º. Estadísticament el dia més fred de l'hivern és el 12 de gener, generalment en ple anticicló del gener. Demà al matí es podria fregar la glaçada al Baix Besòs, Riera d'Argentona i per suposat delta de la Tordera. Un clàssic!


    Bona nit des de cabrils(baix maresme)deu ni do la gebreda d'aquest matí tot i que el termómetre s'ha quedat als 2.1º,
    avui no baixa tant la temperatura ara mateix 6.1º tot i que fa una estona rondàvem els 5º pelats.
    cito al company per comentar que el dia més fred de l'any a mi em surt el 18 de gener amb 11.4º de màxima i 3.2º de mínima, durant el periòde 1997/2019.curiosament,nomès ha estat la mínima del mes, en una ocasió, i no fa massa, el 2017. veurem que pot passar aquest proper dissabte 18 de gener. :woohoo: :woohoo: :whistle: :whistle:

  • Bona nit. A Barcelona ciutat es manté l'ambient fred deixat per la glopada del nord de divendres, assolint avui la mínima del present hivern amb 6'0°. L'anticicló ens portarà boires a les planes interiors, inversió tèrmica i mantindrà les mínimes a ratlla a bcn. La màxima d'avui s'ha enfilat fins als 15'3°. Ara en tenim 9,7°, amb humitat relativa del 58% i pressió atmosfèrica de 1030 hPa.

    Manel
    Barcelona (Les Corts)


  • Bona nit des de cabrils(baix maresme)deu ni do la gebreda d'aquest matí tot i que el termómetre s'ha quedat als 2.1º,
    avui no baixa tant la temperatura ara mateix 6.1º tot i que fa una estona rondàvem els 5º pelats.
    cito al company per comentar que el dia més fred de l'any a mi em surt el 18 de gener amb 11.4º de màxima i 3.2º de mínima, durant el periòde 1997/2019.curiosament,nomès ha estat la mínima del mes, en una ocasió, i no fa massa, el 2017. veurem que pot passar aquest proper dissabte 18 de gener. :woohoo: :woohoo: :whistle: :whistle:

    Bona nit des de Sant Sadurní d'Anoia:

    Primer de tot, comentar que a Sant Sadurní d'Anoia, fent la mitjana dels anys 2006 a 2019 (inclosos), l'hivern (amb temperatures mínimes per sota de 5 graus i màximes de menys de 15 graus) és entre el 20 de novembre i el 5 de març, bastant d'acord amb l'hivern climàtic (desembre, gener i febrer), sent en el cas de Sant Sadurní d'Anoia el 15 de gener el dia més fred de mitjana. I l'estiu, de mitjana (amb 20 graus o més de mitjana) es dóna entre el 31 de maig i el 18 de setembre, arribant de mitjana al màxim al 28 de juliol.

    Per tant, estadísticament dimecres seria el dia més fred de l'any. A veure...

    Avui a Sant Sadurní d'Anoia -1'9 graus de mínima i 14'5 graus de màxima. Ara 4'1 graus.

    Bona nit !!