SEGUIMENT METEOROLÒGIC - OCTUBRE 2019

  • Esperaré a què acabi el suposat GRAN temporal què ha d'arribar per acabar d'opinar,però almenys a la meva zona vist lo vist farà bluff :evil:

    A no sé què tot vagi amb retard :sick:

    Espero equivocar-me :unsure:

  • Muy buenos días desde Puigcerda, lloviendo con una temperatura de 5.9ºC y una humedad del 91%, ya tenemos 1.4mm, viento W/SW de 1.6 km/h el otro día la Hellmann recojió 27.2 mm, el próximo registro que miraré será el Miércoles por la tarde que es cuando se provee que finalice el episodio de lluvias en la Cerdanya. Saludossss....

  • Bon dia!,

    Ja a començat a ploure, més tard del que em pensava, però ja hi som! :P

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 14,8ºC
    Humitat: 90%
    Vent: Fluix, NNO (8Km/h)
    Punt de rosada: 13,3ºC
    Pressió: 1018,2 hPa (pujant)
    Estat del cel: Plou (F3)
    Temperatura mínima: 14,7ºC (00:21h)
    Precipitació des de les 00h: 0,7mm

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 13º
    Humitat 95%
    Pressió 1016.1hPa

    Cel tapat i ploven , durant la nit s'han recollit 5.2mm.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia desde Gelida
    Plovent desde poc més de les 05:00.
    Pluja de tardor d´anar fent, aviam quants litres sumem finalment.
    De moment 4.2 mm.

    Dades actuals:

    Temperatura 12.9ºC
    Humitat 85%
    Pressió 1015 hPa
    Pluja 4.4 mm.
    Vent de 5.6 km/h de mitjana ultims 10 min.


    Bon seguiment i bon dimarts plujòs tingueu


  • Esperaré a què acabi el suposat GRAN temporal què ha d'arribar per acabar d'opinar,però almenys a la meva zona vist lo vist farà bluff :evil:

    A no sé què tot vagi amb retard :sick:

    Espero equivocar-me :unsure:

    Bon dia des de Palazuelos, noi, la situació tot just acaba de començar, potser que tinguis una mica de paciència, no? Pot fer bluff o no, podrem treure conclusions dijous o divendres, quan acabi l'episodi! Ànims!

    De moment, el radar per Catalunya és maco, i com dic, la cosa acaba de començar :)

    Per aquí ens llevem amb el cel ennuvolat, mínima d'1,9ºC i les següents dades:

    4,1ºC
    87 d'humitat
    vent en calma
    1018 hPa.

    Sembla que no tindrem pluja fins la tarda, moment en que començaria el festival, per aquí molt més feble que a Catalunya (per sort, no se si aquesta terra estaria preparada per les burrades que sembla cauran) Dimecres continuarà, i dijous fins a migdia més o menys. A partir de divendres sembla que el temps s'estabilitzaria i les temperatures es normalitzarien doncs hem tingut hivern avançat aquests dies.

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • ‪Bon dia des de Mollet del Vallès. ‬

    ‪Temperatura 14.° (una mica més càlida que ahir a aquesta hora). ‬
    ‪Humitat 94%. ‬
    ‪Pressió 1013hPa. ‬
    ‪Pluja fins ara 4.5 mm. ‬

    Estació meteorològica Netatmo en Garita Davis.

  • Esperaré a què acabi el suposat GRAN temporal què ha d'arribar per acabar d'opinar,però almenys a la meva zona vist lo vist farà bluff :evil:

    A no sé què tot vagi amb retard :sick:

    Espero equivocar-me :unsure:

    Aniria bé que abans de fer conclusions prematures deixis començar l' episodi, tot just ara comença.
    A partir de dijous quan s' hagi acabat en parlem.

    D' altra banda per respecte als companys que s' ho curren, agrairiem evitar aquest tipus de conclusions, ens be un bon temporal a sobre, gaudim-lo i disfrutem-lo.

  • Bon dia.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona ambient molt fresc amb 14,3º, mínima 14,1, 93% d'humitat, cel tapat de nimbostratus, fosc com la gola d'un llop i pluja espessa moderada, res d'intensitat elevades mentre la temperatura no comenci a pujar, fet que encara no es registrarà fins passades unes hores. Vent del nord-est de 17 km/h amb cops de 30 km/h. Precipitació de moment 7,8 litres. Pressió que no para de baixar, ara 1012,1hPa. i al vespre/nit podrà arribar als 1005hPa. o una mica menys.

    Atenció a l'evolució al llarg del dia, serà progressiu, matí encara tot moderat però amb batzegades de pluja cada cop més animades, atents amb l'arribada de l'aire càlid aquest vespre/nit i matinada, com ja han explicat alguns companys. Preciosa la barreja/xoc de masses d'aire.

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bon dia. El model europeu ha rebaixat a quasi la meitat l'acumulat de precipitació des de la darrera actualització. Això se li diuen rebaixes tipus black friday. Pifiada a tenir en compte per posteriors episodis, de fet aquest mapa va en consonáncia amb el mapa d'acumulats que va posar l'Alfred al video de Taiko.


    iconeu_sp1-25-30-0-2.png

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 14,3ºC con 88% de humedad, viento del NE a 8 km/h y 1010,1 Hpa , lluvia de ir haciendo, 5,8 mm a 3,2 mm/h.

  • Bon dia
    Plovent des de les 5 del matí, pluja d'anar fent i de tant en tant fa un ruixat fort i para, de moment aigua molt ben aprofitada per els boscos del voltant.
    Es veuen corre núvols a dos nivells, baixos que comencen a arribar de gregal, i per damunt els que pugen de migjorn.

    Ara tenim.
    Temp. 15,6º que es la màxima, i la mínima de 14,3º
    Punt de rosada 14,1º
    Pressió. 1013 hPa Baixant
    Humitat, 90%
    Vent 14 km/h N/NE cop màxim 40 km/h
    Pluja. 7,6 mm.

    Bon seguiment

    Gavà, (Baix Llobregat)
    El Pasteral, (La Selva)
    45 msnm
    Núvols de pet tempesta de merda

  • Bon dia,sembla evident que la rebaixa es digne de un liquidació de productes en 1 setmana. Pot ser es millor així per evitar mals majors.

    Segons Els models, la pluja acumulada en 36 h,es donaran principalment per un total de 2 tongades. La primera ja lhem passat. Des de ara fins a la nit ruixats que acumulatan poca aigua i amb mooolts moments sense pluja. A la nit-matinada es lia de nou, registres locals que poden donar fins a 100 mm en un curt periode de temps... pero a partir del mati ja estaria el 90% del peix venut.

    A mes, la tongada d'avui ha hagut justament de coincidir amb hora punta amb tot el lio i percal a la carretera que correspon.

    Sap a poc, el gruix finalment sembla que s'ho endú la costa blava francesa. A la costa central, prelitoral central i en general tota la depressió del llobregat es on menys pluja es preveu. Per cert,el primer model que va veure aixo, menys precipitació al llobregat, es,como no,el mes gran i el mes mític model generalista GfS. Fa que pensar

  • Com podeu dir que sap a poc ??... si tot just comença...a mes,lo que diguin avui els mapes,jo..de poc em serveix..mireu el radar i disfruteu del present inmediat,i evidenment,molt millor si no acaba cumplint-se lo que les darreres hores pronosticaven els models per Girona...per aqui va plovent de manera moderada amb 4 litres recollits

  • Com podeu dir que sap a poc ??... si tot just comença...a mes,lo que diguin avui els mapes,jo..de poc em serveix..mireu el radar i disfruteu del present inmediat,i evidenment,molt millor si no acaba cumplint-se lo que les darreres hores pronosticaven els models per Girona...per aqui va plovent de manera moderada amb 4 litres recollits

    Ara al producte Echotop del radar d'AEMET de Barcelona hi ha núvols gruixuts, Cb, al N de Menorca, que teòricament han de venir cap a la Costa Brava en 3 o 4 hores. De moment 7,7 mm a Sarrià de Ter, plou feblement, 13,2º ara, estem fent la mínima.

  • Bon dia!!!!

    Ambiente fresco a esta hora:15,8*C

    La temperatura a 850 HP irá subiendo progresivamente durante la jornada de hoy ,y este factor será clave
    Para que la precipitación sea más abundante,decir también que la acumulación prevista de litros sea menor a la que (prácticamente todos los modelos hacían referencia)

    pero nunca se sabe lo que acabara ocurriendo la atmósfera muchas veces es muy caprichosa :)

    Y coincidiendo con lo anteriormente comentado lo gordo se atrasa por lo menos aquí en BCN,y será esta

    próxima noche ,madrugada ,cuando pueda caer de valiente la precipitación ,incluso hoy a media mañana

    puede haber bastantes brechas de NO precipitación ,dejaremos que vaya transcurriendo el día y aver que

    acaba sucediendo.

    Tenemos que esperar para recoger bastantes litros,no tantos como se esperaba,

    Pero muy bien siempre recibidos, y que llueva bastante donde más falta hace!!!

    A continuación unos mapas ,del modelo de alta resolución EURO4, que suele acertar bastante a muy

    corto plazo!!!!

    SALUT I SORT,!!!! ;)

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️