SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2013 (2a. PART)

  • Per aquí al pla de Lleida un dia per oblidar, lleig, lleig, quatre gotes de bon matí, quatre més al migdia, en total 0 litres recollits, dia núvol, ventós i fred, més fred a mesura que avançava la tarda, ara entre el vent i la temperatura que tenim (1ºC) la sensació no cal ni dir-ho, és de molt fred.

    Tal com alguns heu dit per molts de vosaltres ha sigut un dia collonut, però pels que n'hem quedat totalment al marge ha sigut tot el contrari, per mi de canvis com aquest no cal que en vingui gaires, la veritat, només per tenir (patir) fred i vent, i que lo que realment ens agrada sempre toqui a altres llocs, no em fa cap gràcia, prefereixo un altra cosa.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Per cert! Ara mateix a la creu 3, 8 graus i un 98% vent en calma dema tindrem una bona gebrada! Us deixo una foto de la posta de sol d'avui :)
    20130313_185648.jpg

    Desde sabadell sud (Barri de la Creu de Barberà) a 157 msnm.
    Al centre latitudinal del vallés i al est longitudinal de la depresió prelitoral vallesana

  • Doncs he hagut de PUJAR la calefacció altre vegada!..es l,altra cara del fred..el major CONSUM i contaminació! :huh: :huh:

    Bueno, ya se sabe que desde principios de noviembre hasta finales de marzo es difícil no usar la calefacción, habida cuenta de lo mal que están construidos los pisos en las últimas décadas.

    2024: 616 mm; 2023: 322 mm; 2022: 249 mm; 2021: 363 mm; 2020: 811 mm; 2019: 469 mm; 2018: 929 mm; 2017: 362 mm; 2016: 540 mm; 2015: 387 mm; 2014: 530 mm; 2013: 579 mm; 2012: 506 mm
    http://www.meteovilanova.com.es/actual.htm
    Vilanova i la Geltrú

  • Per aquí al pla de Lleida un dia per oblidar, lleig, lleig, quatre gotes de bon matí, quatre més al migdia, en total 0 litres recollits, dia núvol, ventós i fred, més fred a mesura que avançava la tarda, ara entre el vent i la temperatura que tenim (1ºC) la sensació no cal ni dir-ho, és de molt fred.

    Tal com alguns heu dit per molts de vosaltres ha sigut un dia collonut, però pels que n'hem quedat totalment al marge ha sigut tot el contrari, per mi de canvis com aquest no cal que en vingui gaires, la veritat, només per tenir (patir) fred i vent, i que lo que realment ens agrada sempre toqui a altres llocs, no em fa cap gràcia, prefereixo un altra cosa.

    Al tantu amb els fruiters!!..si demà para el vent i arribeu a sota zero..malament! :ohmy:

  • Al tantu amb els fruiters!!..si demà para el vent i arribeu a sota zero..malament! :ohmy:

    Aquí a Belianes és zona de cereal, ametllers, oliveres i vinya, no soc pagès, però crec que ara per ara a l'únic que pot afectar és als ametllers, ja ho veurem però si baixa massa farà mal.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bona nit des d'Almoster.
    temperatura mínima avui de 3.1ºC. Temperatura màxima de 10.3ºC (donada la matinada passada), durant el dia d'avui no hem passat de 7ºC. Cel tapat pel matí, amb clarianes progressives de cara a la tarda, sense fer net, tot i això conservava un ambient fred, degut al vent de mestral que ja ha anat bufant al llarg de tota la jornada. Actualment tenim 3.6ºC i un 50% d'humitat. Al matí ha plogut una mica, fent baixar la temperatura de 6.5ºC a 3.1ºC, tot en forma d'aigua.

    Altres dades:
    Pressió: 1000,5 hPa
    Vent (mitjana deuminutal): 11 km/h WNW
    Vent cop màxim: 50 km/h
    Pluja: 1,2 mm

    Observatori Almoster - Picarany

    Foto d'avui a la tarda, del cel rojent, captat des d'Almoster.

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/MF8t.jpg]

  • Aquest mapa de meteoclimatic mostra clarament els llocs on ha plogut més avui. Com més ha plogut, més humitat s'ha emmagatzemat.
    Els llocs que estan representats de color verd són els que estaven infuenciats pel vent i per la sequetat ambiental. Que gran és Catalunya!

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/MrnL.png]

  • Aquí a Belianes és zona de cereal, ametllers, oliveres i vinya, no soc pagès, però crec que ara per ara a l'únic que pot afectar és als ametllers, ja ho veurem però si baixa massa farà mal.


    Aquestes nits tindreu q estar ven a l'aguait amb els ametllers, x aquella zona estan en plena floració, xqi al litorals-prelitoral ja està la flor sortida (sense pètals i amb el caputxo format

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.

  • hola i molt bona nit a tothom desde Sant Boi:

    temp..8.1ºC. y el cielo despejado.

    hoy hemos disfrutado de una lluvia necesaria. momentos de chuvascos moderados y ha ratos casi intensos.a la espera de haber que sucede al final mañana por la mañana, si se cumplen mis particulares observaciones o no...

    ha partir de hoy - quitando lo de mañana por la mañana- creo que tendremos una cierta pausa, nos tocan dias frios y ventosos, a la espera de ver como evoluciona todo para la semaa que viene. yo mientras lo leia, me ha venido a la memoria los grandes hormigueros de los que os mencione el otro dia:

    y por si alguien tiene planes para la semana Santa, aqui os dejo este port de TEMPUS de REDINFOMETEO.

    ¿Qué sucederá durante la Semana Santa de 2013?

    Hay que contar que estaremos en fase "Neutral" en Europa y es en estos años cuando el tiempo se revuelve a final del invierno y en la primavera.

    La Semana Santa en 2013, es durante los días, 24-31 Marzo.

    Atendiendo a las previsiones que se realizan en base a la Luna, el tiempo tenderá a cambiar en la luna llena de Marzo (20-23) , el tiempo en la península, deberá ser frío con nevadas en cotas medias/bajas en el norte y medias en el resto. Este cambio de tiempo durará hasta bien entrado Abril, por lo que es de esperar mal tiempo generalizado en toda la península, más cuanto más al norte nos encontremos.

    Este cambio de tiempo sucederá por la aproximación de una borrasca que se descolgará desde latitudes polares y que terminará en el mediterráneo, provocará un descenso térmico acusado y la sensación térmica será de puro invierno (hay que recordar que ya será primavera) este cambio de tiempo provocará nevadas en cotas medias/bajas en toda la mitad norte peninsular y zona del Levante. Granizará y tendremos tormentas.


    Esto es lo que dicen los análisis de las cabañuelas para la segunda quincena de Marzo:

    "Durante la segunda quincena, seguirá el tiempo inestable con lluvias y nevadas en toda la península. Viento borrascoso que hará que sintamos el crudo invierno, cuando estará por llegar la primavera."

    "Durante la segunda quincena, valores normales en toda la península, pueden estar ligeramente por debajo de la media en el extremo norte peninsular y Galicia."

    Y esto los análisis de las cabañuelas para la primera quincena de Abril:

    "Durante a primera quincena,dominará el viento de componente norte, frío y destemplado, de carácter borrascoso que se dejará sentir en toda la península. Nevará, tendremos tormentas, granizo y también lloverá, las lluvias más débiles cuanto más al suroeste nos encontremos, estos temporales nos harán pensar que en lugar de caminar hacia la primavera, el tiempo retrocede hacia atrás."

    "Durante la segunda quincena,las temperaturas estarán por debajo de la media en toda la península, especialmente en la zona del Levante, seguirán por encima de los valores medios por el suroeste y Canarias."


    En Resumen:

    Este periodo será bastante lluvioso en toda la peninsula, en el norte la nieve en cotas medias/bajas hasta bien entrada la primavera.

    En la mitad sur las lluvias también afectarán, pero serán más débiles que el norte y apenas afectarán a Extremadura y suroeste de Andalucía.


    La próxima Semana Santa, el tiempo no acompañara mucho ni para tomar el sol al menos en las zonas peninsulares, ni para las procesiones sobre todo en la mitad norte, más adelante haré las predicciones por comunidades autónomas, detallando más la predicción.

    En Canarias habrá "Calima".

  • Temperatura davallant cap als 2,5ºC, si el vent no s'intensifica massa, avui glaçarà. Cosa gens anormal a mitjans de març.
    Jo l'atmeller també el tinc, ja, amb la majoria de pètals caiguts.

    Siscobelianes, tot i que tens raó en que potser la meteo no t'afavoreix massa, el teu paisatge, almenys a mi em fascina; amb els seus camps cerealísitcs, atmellers i alzines aquí i allà.

    Jaumealegre, la humitat s'acumula on no hi ha vent, per aquí gairebé no ha precipitat i tenim 92%.


  • Jaumealegre, la humitat s'acumula on no hi ha vent, per aquí gairebé no ha precipitat i tenim 92% d'humitat.

    Sí, per això, he dit que els llocs on estaven infuenciats pel vent estaven representats amb un color verdós, i els llocs on ha plogut avui, o bé que el vent no hi fa acte de presència, estan blavosos.

  • Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo 6º. La mínima s'ha enregistrat a les 13:36 amb 4,2º. Precipitació total 24,8 litres amb tempesta. Bon temporalet que ha afectat especialment les comarques del nord-est (ahir) i del centre i costa central (avui). Aquesta nit les ventades aniran a més i bufarà de valent fins demà per la tarda. Fred de nassos. La neu ens ha tornat a fer una visita a cotes baixes més aviat tímida però sempre ben rebuda. Ambient de ple hivern fins dissabte que es taparà ràpidament a partir de migdia i a esperar la pertorbació de la tarda/vespre de diumenge. No està gens malament aquest març...

    Gràcies per les vostres aportacions i bon seguiment!

    PERO QUE LASSSSTIMAAA QUE NO ESTES HACIENDO EL PROGRAMA, LO QUE YO PAGARIA POR VERTE DELANTE DE LOS MODELOS ESPLICANDONOSLO A TODOS!!. COMO SE TE HECHA A FALTA EN TELEVISION!!. DEU NI DO!.

  • Benvingut paisà!

    Un altre més de Santa coloma de Gramenet!
    Jo soc del barri de can Franquesa (on esta la A)
    Espero que t'ho passis lo millor possible i que ens aportis moltes dades i coneixements!

    Per cert tens estació meteorològica?

    Bona nit Sergi,

    Jo estic al barri de Sta Rosa entre rellotge i dr.pages.
    Com e comentat abans porto molts any seguint el fòrum antic i ja amb el nou encara mes.
    vaig seguir la nevada passada per una altre fòrum ja que aquest no funcionava gaire be.

    Si, tinc una estació meteorològica provisional. ja que tenia una Davis Vantage i va morir fara cosa d'un any. I com que hem demanaven molts diner per arreglar-la ara tinc una oregon scientific.

    Moltes gracies vei.

  • Bona nit

    Una mica de aiguaneu, durant tot el día, rès mes. Al Montau 690 mts, si que está nevat, i a mitje pujade sobre els 500 mts ja agafaba be la neu.

    Compte si encalma el vent aquests dos propres días, la humitat será baixa i es podan produir gelades negras de consideració.

    Ara ja a entrat el mestral de moment fluix 4 km, está baixant l'humitat que es del 59%
    temperatura 3º,cel,amb pocs nùvols i presió 1007 hpa

    la pluja recollida avui a sigut de 15 litres


    Tingueu bon dijous