SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2018

  • Bon dia des d'Estocolm!

    Feia bastants dies que no comentava! Primer, dir que estic emocionat per les quantitats de precipitació anuals que quedaran per allà, especialment a BCN city que se'n faran record segurament! Té tela superant els 1000 litres algunes estacions, fet que tampoc em sorprèn veient el que plou. De fet, estava llegint l'altre dia que a BCN havia plogut el doble que a ciutats com Londres, Madrid, i estic segur que Estocolm també, ja que aquí no ha plogut gaire des de fa unes setmanes, i quan ho fa és en quantitats baixes... De fet la mitjana de pluja anual a Estocolm és de 530 litres, menys que a BCN :huh:

    Bé, doncs us comento com portem el mes de novembre per aquí, les primeres dues setmanes varen ser càlides, amb dies ennuvolats i grisos i amb algunes pluges/roïnes s'alternaven, temps humit i al voltant de 8ºC durant tots aquests dies, sense sol. Molt pansit.
    Ara fa una setmana les temperatures han experimentat una baixada fins a normalitzar-se, i ara mateix, se situen per sota de la mitjana inclús.

    Ahir la màxima no va pujar de -1,5ºC i aquesta setmana no hem pujat dels 3ºC. Tela ja com apreta el fred per finals de novembre. Avui fa un dia radiant i ens hem aixecat amb una gelada impressionant (diria que és gel, però dubto entre si és neu, en teoria no estava previst que nevés i les estacions donen quantitats de 0,2mm com si de la mateixa gelada es tractés) adjunto la foto on es veu una petita enfarinadeta, a totes les superfícies (feta des de la finestra :oops: ) i us deixo les temperatures fins ara, bon seguiment!

    Temperatura actual i màxima: -0,8ºC
    Temperatura mínima: -3,6ºC
    Humitat: 88%

    20181124_123501.jpg

  • Bon migdia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 15,2ºC
    Humitat: 62%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 8,0ºC
    Pressió: 1016 hPa
    Estat del cel: Una mica ennuvolat.

    Us passo dues fotos que em va passar ahir un amic de Tenerife, que va anar a una de les carreteres d'accés al Teide tancades al trànsit.

    68097FCD-D0A9-46DB-BB7A-9971BFADFEFD.jpeg

    53D4DA09-0EDE-4624-9F9C-36FAA5154F77.jpeg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • image-2-3-4-5-6-7-8.jpeg
    Bon día!!!!!

    Y temperatura actual de 13,1*C, mínima de 8,2*C

    Pues ahora toca a disfrutar del solecito,temperaturas mañana más altas para descender de nuevo el lunes,y parece ser resto de la semana próxima con ambiente suave y sin perturbaciones a la vista,ya va bien un impas!!!!

    Para más adelante no hay nada definido para principios de mes y el cambio hacia más frío que se avistaba la semana pasada se a esfumado,ya sabemos que a tantos días vista puede pasar de todo!!!!

    Ahora toca mirar para el puente del 6 y el 8 donde quizás tome otras riendas el patrón atmosférico y esta vez sí nos puedan visitar aires más gélidos!!!

    Pero hablamos de dos semanas en adelante y es un mundo a día de hoy saber por dónde irán los derroteros ,de momento estas gráficas nos incita a pensar que para entonces se produzca este cambio!!!!

    Pam a pam!!!!

    A disfrutar ahora de esta tregua de lluvia ( ya era hora) :P y un saludo!!! ;)
    image-2-3-4-5.jpeg

    image-2-3-4-5-6.jpeg

    image-2-3-4-5-6-7.jpeg

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • dins el Pirineu Espot és un lloc fluixet a nivell pluviometric. Inel mapa de mitges climàtiques és molt fluixet a nivell pirinenc.

    Salut

    Bon dia, voldria fer esment, segons un comentari anterior, a que Espot, amb la seva estació de dades a cota 2500m, és un dels punts de més alta pluviositat de Catalunya. Molt em guardaria de criticar al Servei Meterològic de Catalunya.

    Manresa 250msnm

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 16,8ºC con 56% de humedad, viento del N a 2 km/h y 1012,0 Hpa con 445 W/m2.

  • Jo no sé quines rebaixes veus! wrf està donant 60-70mm de diumenge a dimarts. I a més l'europeu s'ha tret un front interessant de cara a divendres....

    Moltes zones necessiten repòs, però d´altres no necessiten cap repòs de res, les rebaixes es consoliden :angry:


    ECMWF-2.png

    Manresa 250msnm

  • A veure, el euro4 ja sé que ara arriba fins dilluns només, pero creus que demà marcará aquestes quantitats que comentes?
    i jo mirant aquests mapes no veig aquestes quantitats, em refereixo a la Vall d' Arán

    18112606_2406.gif

    nmm-25-82-0.png

    nmm-45-72-0.png

    [quote='Herman','SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2018']Jo no sé quines rebaixes veus! wrf està donant 60-70mm de diumenge a dimarts. I a més l'europeu s'ha tret un front interessant de cara a divendres....

    [quote='carles es bòrdes','SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2018']Moltes zones necessiten repòs, però d´altres no necessiten cap repòs de res, les rebaixes es consoliden :angry:

  • Bona tarda, fent referència un post anterior del sr. Herman, tinc que indicar, jo no, la literatura oficial al respecte, que el màxim pluviomètric a Catalunya es situa entre el nord de la Vall Fosca i Espot, és a dir a la zona sud i sudest del Parc Nacional d'Aigüestortes i Sant Maurici.


    3_4.jpg


    Puc estar equivocat, no més sóc un humil aficionat, que aprenc i disfruto molt d'aquest fòrum, ple de gent molt docta i per tant generalment molt humil, la sapiència i la humilitat solen anar lligades amb la majoria d'àmbits de la vida, malgrat alguns posts els darrers mesos que destilen cert aire de suficiència.

    Bona tarda.

  • I quines estacions usa la bibliografia per indicar això?? si no n'hem tingut i la majoria eren totalitzadors q perden molta precipitacio!
    La Ribera de Toran tenia un observatori a st Joan de Toran 900msnm, em penso que donava 1500mm any, però es que nosaltres hem tingut un Hellman a la Honeria a 1200m i donava vora 1800 anuals!!
    Saps on es per cert??
    Després hi hauria molt a parlar sobre la fiabilitat de les dades de pluviometria en alta muntanya. Hi ha extensa bibliografia al respecte de q subestimen moltissim, és molt difícil medir la neu a temperatures molt baixes i amb força vent. De fet encara estan traient models d'EMA per poder solucionar aquest problema.
    De totes formes Espot-smc sempre ha sigut sospitosa de medir de més en comparació amb les estacions del voltant, probablement degut a l'acció del vent

    Afegeixo que dir que en el context Pirinenc, que Espot és un lloc destacable en quant a precipitació és no entendre com es produeixen les precipitacions en aquesta serralada.
    Les precipitacions venen determinades per l'exposició als vents del NW, i precisament el Pallars és una zona mal exposada a aquest component, que es el majoritari (excepte l'extrem Nord- Certascan a Pica d'Estats). Si que és un lloc destacable amb vents del sud, però no molt menys dels punters, com pot ser Ordesa, o Pineta.
    Al Pirineu hi ha 3 opcions per ser punter:
    - Exposició al NW (pirineu occidental, o zones dea cara nord fora del Pirineu axial que reben de ple aquests fronts, Per exemple Cauterets 1800m amb 2300mm anuals, o Aulus les Bains 700m amb 1650mm anuals)

    -Gran capacitat amb SW, per exemple Pineta (1800mm anuals a 1200m)

    O bé zones mixtes que poden agafar amb els 2 components, per exemple: Llanos del Hospital, Maladetes, Gavarnie, divisoria del Luchonais, divisoria de l'Aran amb el Pallars (colomers, Besiberris....).


    Un cop fet el rollo, Espot no entra en cap d'aquestes 3, per tant no pot ser una zona puntera de cap manera.

    Salut


    Manresa 250msnm

  • Bona tarda. Tinc un amic que treballa fa bastants anys al parc nacional i alla la pluviometria es molt alta, un orinal. No te res a veure amb el que pugui ploure al pallars, Esterri, Sort.. Allo es un mon apart.

    La Llacuna (Anoia)

  • Home és que la cubeta d'Esterri és un secarral tapada de tots els components, amb una pluviometria molt baixa, uns 600-650mm/any.

    Salut

    Bona tarda. Tinc un amic que treballa fa bastants anys al parc nacional i alla la pluviometria es molt alta, un orinal. No te res a veure amb el que pugui ploure al pallars, Esterri, Sort.. Allo es un mon apart.

    Manresa 250msnm

  • Bona tarda,el resum del dia:

    Màxima: 8,2ºC
    Mínima: 2,9ºC
    Precipitació: 0,0 mm
    Fenomens observats: boira i rosada
    Nuvolositat; fins a mig matí cel ben tapat de boires i núvols baixos, a partir de llavors s'han anat trencant. Tarda molt assolellada, ara amb núvols prims entrant per ponent,amb 3/8 Ci, Cs, Sc
    Visibilitat: dolenta la matí i molt bona a la tarda
    Vent: fluix de mestral amb algun cop moderat la matí

  • Aviam Carles, la fase d’advecció de N-NW comença dilluns al migdia, i dura fins dimarts al migdia, és en aquell periode que precipitará de valent al vessant nord.
    Diumenge passa un front que sembla hauria de regar tota la serralada, però passarà molt ràpid. Amb tot jo penso que pot caure més del que marca l’euro4, almenys l’europeu dona una miqueta més, no gaire més, i també com es veu més focalitzat a la part occidental.
    Aquí tenim la sortida de les 12 del wrf, i segueix amb els 50-70 per la divisoria Certascan-Pica-extrem NW Andorra, y tb per la zona d’Arán.
    El tope està a la zona del Perdut-Vignemale i extrem occidental, on dóna més de 100mm. Aquest model sol sobreestimar, amb 2/3 del que marca em conformaria. Jeje.

    A62F82E1-E3F9-44F5-A4AA-02F8CC035D46.png


    Manresa 250msnm

  • Bona nit.

    10,6 de máxima i 2,8 de mínima.

    Matí dominat per la boira i tarda amb sol. Cap al vespre han començat a aparèixer els primers núvols alts, tal com es preveia.

    Absència de vent i visibilitat més aviat dolenta.

    Respecte al que comenteu, a mi tampoc Espot (entenc l´estació d´esquí) no em quadra com a indret de més precipitació.
    El que seria el parc nacional té una pluviositat alta, però conforme t´atanses a la conca de la Noguera Pallaresa aquesta baixa per l´efecte d´ombra pluviomètrica que té la conca d´Esterri. Com bé heu dit, la vegetació prou que ho marca. Conec un home ja gran d´un poble d´allà, que m´explica que sovint veuen com les tempestes que descarreguen sobre el parc, quan es desplacen cap al seu poble, es van desfent i moltes vegades no cau res o només quatre gotes.

    Jo diria, només mirant la vegetació, que el descens de precipitació és molt elevant des de la zona de Sant Maurici cap al poble d´Espot i cap al fons de la vall d´Àneu; mentre que per l´altre costat, a la vall de Boí, la diferència, sent-hi, és molt menys acusada.