Bona tarda des d'Estocolm, Suècia!
En ocasions anteriors havia parlat al fòrum donant-vos dades des d'aquí el nord d'Europa, tot i haver estat mesos sense participar-hi, segueixo el fòrum i la méteo d'aquí i de Catalunya i Espanya! M'animo avui que tinc temps a fer un post i comentar-vos com està la situació per aquí. Porto dos anys vivint a Estocolm, vaig venir per estudiar i actualment estic treballant en aquest magnífic país, sóc seguidor de la méteo des de que tenia uns 10 anys aprox (en tinc 24) i participava al fòrum del Picó des de ben jovenet, fanàtic dels fenòmens extrems, sobretot del fred, l'hivern i la neu, com molts dels aquí presents ![]()
Anem al cas, jo vaig passar el Nadal a Barcelona i vaig tornar aquí el 5 de gener, dia en què quan vaig aterrar estava nevant i hi havia acumulats 1cm de neu més o menys, la neu es va desfer aquella mateixa nit fruit de la pluja que va caure posteriorment. Des d'aleshores, NO HA NEVAT NI UN SOL DIA MÉS AL GENER. Ho escric en majúscules perquè és un fet molt estrany per aquí, els suecs estan que trinen, portem amb temperatures altes ben bé des de novembre, amb apenes dos dies de neu al desembre en què la neu va durar dos dies al terra.
Per a què es feu una idea, la mitjana de temperatures al gener i febrer (mesos més freds) a Estocolm és de 0ºC de màximes i -4ºC de mínimes, doncs bé, aquest gener s'ha baixat dels 0ºC en 7 ocasions al centre de la ciutat (ja em refereixo a temperatures mínimes, ja que tot i que durant tot el dia el termòmetre no hauria de pujar gaire més dels 0ºC segons la mitjana, no hem tingut absolutament cap dia en què la màxima no hagués estat positiva), de fet ara portem 1 setmana sense baixar-hi. La gespa es pràcticament verda, quan hauria d'estar marró, he viscut dos hiverns aquí ja, i cap dels altres se'ls hi ha assemblat ni de prop a això, els suecs estan tristos, perquè tot i tenir un clima fred, fosc i trist a l'hivern, el troben a faltar, comenten que ara l'arribada de la primavera no farà il·lusió en part, ja que el temps que tenim ara podria ser perfectament de l'abril. Aquí, quan arriba la primavera després del dur hivern, al voltants de mitjan abril, la ciutat explosiona i reviu, la gent surt al carrer, les terrasses i els parcs s'omplen i es respira un ambient molt alegre i maco.
Amb tot això, segons informes de l'agència meteorològica sueca, la temperatura mitjana ha estat 6º PER SOBRE DE LA MITJANA, aquí a Svealand (centre de Suècia, on Estocolm pertany), amb zones a Norrland (nord de Suècia, Lapònia en forma part) arribant a una anomalia positiva de 10ºC!!! És una burrada, perquè veieu que aquest temps càlid està sent generalitzat... Tela avui les màximes per allà, 23ºC a BCN :blink:
S'han batut rècords de màximes per mes de gener a diverses localitats aquest gener, entre elles al municipi d'Örebro, al centre de Suècia (mateixa alçada que Estocolm més o menys, però a l'interior) assolint 12,1ºC de màxima un dia a mitjans de gener, és molt!
Bé doncs, vaig acabant ja, per altra part, els dies amb sol també han abundat, avui, n'hem tingut un altre, dia molt maco, que tot tenir el sol molt baixet encara (uns 12ºC d'inclinació sobre l'horitzó a l'epicentre solar del dia), ja escalfa una mica, i hem guanyat respecte al solstici d'hivern (música de tambors): 2h de llum :woohoo:
Anem a raó de 6min guanyats per dia, el sol surt a les 8h ara i es pon a les 16:04h. Bé, avui la màxima ha estat, nada más y nada menos que de 8,6ºC i la mínima de 3,2ºC. Tela. S'estava de bé però! :blush:
Per sort, la setmana vinent es normalitzaran les temperatures durant 4 dies, sota zero, entre els -5ºC i els 2ºC oscil·larem, fins dijous, almenys ens permetrà veure un altre cop una mica de gel :pinch:
Us deixo una foto del passeget d'aquest matí, i on es veu la senyal que l'hivern no està sent gens fred, gespa quasi verda! Espero no haver-os avorrit i bon seguiment!
IMG_20200201_134659.jpg
IMG_20200201_135847.jpg