Aquí teniu el vídeo!
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2018
-
-
Bon dia, notables diferències entre models pels inicis de la propera setmana, en relació a la bossa freda en alçada que es depenjara cap a la Península el proper cap de setmana. Per tant l'escenari està obert.
Per altra banda es va observant una tendència a reforçar el vórtex troposféric siberià, indispensable per veure fredorades a Europa, febrer?
Amb tota la prudència del món, això sembla, que el fred es va escolant cap a Euràsia, per tant el tindrem més apropet. De moment cap novetat, seguirem amb la ronya de mestrals, però penso que a mig-llarg termini sí que hi pot haver coses interessants.
-
Que és el vòrtex troposfèric ?? vol dir que l'aire fred en alçada ens ve de dalt de tot de la troposfera,s'escola de la estratosfera ? o és fruit del refredament dels pols amb la menor insolació...és un dubte que no l'aclaro mai, de on ens ve l'are fred en alçada
Bon dia Xavi, opino que estaria be que hi hagués un apartat específic per consultes tècniques, aleshores sí n'apendriem un tou tots plegats!.
Mentrestant, per saber el temps habitualment només es miren dues capes d'aire , a 850 hPa i 500 hPa, però n'hi ha més, també es pot mirar a la part baixa de la troposfera a 300 hPa.
En aquesta alçada sobre els dos cercles polars s'hi acumula el màxim fred en alçada, però habitualment degut a la rotació de la terra aquest aire fred queda "presoner" i no para de donar voltes sobre sí mateix!,(el vórtex) generant una inèrcia que es transmet a les capes de 500 i 850hPa que te just per sota, i que és la que ha penjat JMSA.(500 hPa)
Sembla que quan aquest vòrtex es "trenca", habitualment per que hi penetra una falca anticiclònica, és quan tota o una part de la massa freda pot baixar cap a latituds inferiors.
Respecte a la pròpia temperatura de l'aire, sobre els pols s'hi formen circulacions ciclòniques, aquestes afavoreixen l'ascens de l'aire, i quan aquest ascendendeix es refreda, si ja parteix de temperatures baixes, es formen aleshores en alçada bosses extraordinàriament baixes!.
Aquest aire quan baixi per un anticicló s'escalfarà perdent la humitat.Fins aquí és el que jo sé....
-
-
Per altra banda es va observant una tendència a reforçar el vórtex troposféric siberià, indispensable per veure fredorades a Europa, febrer?
Estoy contigo, muy importante esa tendencia a medio largo plazo, que esa zona se vaya enfriando,
para una posible retrogada, eso es lo que nos conviene a los amantes de la nieve en cotas bajas,
o cota 0.

-
Bon dia des de Castellví de la Marca.
Ara mateix : 8,7°c
T. mínima : 4,3°c
Pressió atmosfèrica 1016 hPa
Húmitat : 66%
Vent en calma NE
Cel serè, boirina
Apa sigueu feliços i bon seguiment !!Enviat des del meu ALE-L21 usant Tapatalk
-
Irrepetible?
archivesnh-1956-2-11-0-2.png
-
-
Bon dia des de BCN Montjuïc!
Últim dia que estic per aquí...
Demà ja marxo cap a Estocolm! Per allà m'han passat una foto i esta tot blanc degut al gel, avui han tingut la mínima més baixa del present hivern, al meu barri han tingut -8ºC de mínima (-10ºC a l'aeroport) i ara estan a -4ºC, per tant força fred, i tot això amb isos lleugerament positives, temps tranquil això sí, amb algunes boires. :blink:Demà que arribo jo sembla que la cosa canvia, temps ennuvolat i rúfol amb temperatures més aviat suaus (mínimes de -2º/-1º i màxs de 0º/1ºC) per la setmana que ve la cosa sembla interessant en quant a neu! I més endavant m'agrada bastant la tendència per allà dalt, tot i que com comenteu els grans models no diuen coses gaire semblants, haurem d'esperar. Ja us anire reportant

Per aquí matí més suau que no pas ahir, que vàrem tenir una mínima fresqueta amb 6,4ºC. Avui doncs 8,8ºC de mínima degut als núvols. Ara ja estem cap a dalt i tenim 11,8ºC i fa un dia molt maco i esplèndid. Bé doncs, sembla també que per aquí les temperatures es mantindran a ratlla, sense estridències. A veure si teniu pluja aquest cap de setmana!
Bon seguiment.
-
En esta salida se ve un intento de union entre azoriano y escandinavo.. pero es debil y la borrasca atlantica gana la partida y nos deja a las puertas de una buena retrogada.. Es para el 20 de Enero.. aun queda mucho
Enviado desde mi SM-G950F mediante Tapatalk
-
Bona tarda.
Esto no es un intento de Siberiana?
[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180110/167e210613dc02866bcd6d26034e7062.jpg]
Que pena que el Anticiclón no pueda retirarse mas al oeste norte y hacer el bloqueo ....
saludos.Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
-
-
Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 13,3ºC con 55% de humedad, viento del NNW a 6 km/h y 1011,6 Hpa con 457 W/m2.
-
bona tarda des del barri del coll, després d´aixecar el pais, paso dades del mercuri de la paret drl balcó, 14 graus i cel serè.
-
Bona tarda.
Esto no es un intento de Siberiana?
[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180110/167e210613dc02866bcd6d26034e7062.jpg]
Que pena que el Anticiclón no pueda retirarse mas al oeste norte y hacer el bloqueo ....
saludos.Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
Como tu bien has dicho, e un intento.

-
-
Desde Badalona temperatura actual 12ºC,no olvidemos que esta noche puede haber alguna sorpresita por la cataluña central por encima de 600 metros
y viento mas que nada. -
Bona tarda, el resum del dia:
Màxima: 5,5ºC
Mínima: -1,0ºC.
Precipitació: 0,0 mm
Fenomens observats: boirina i gelada a primera hora
Visibilitat: bona
Cel: serè fins a mitja tarda, que han començat a entrar núvols prims per ponent, ara amb 3/8 Ci, Cs, St
Vent: fluix de mestral -
Bona tarda, avui no he mirat mapes ni res perque ara arribo d' una bona ruta a Restanca aprofitant aquest magnífic dia de sol; aquesta vegada amb raquetes perque el tou de neu era més que considerable, ha valgut molt la pena veure el llac tot cobert de neu, preciós
20180110_103317.jpg
20180110_123644.jpg
20180110_132000.jpg
20180110_132433.jpg
-
-
Bona tarda!!!
Desde Sitges!!!!!

Bon seguimiento y a ver el europeo si nos da una alegría!!!!
2CCAA4BB-9ED7-413C-933E-DAC1437D6A66.jpeg4D78EDD9-431E-40E4-A0E2-44A4D5C49B60.jpeg
-
Buenas tardes,
Resumen meteorológico año 2017 en Palau.
¿Qué tiempo nos ha deparado el año 2017 en Palau-solità i Plegamans?
De los datos registrados por la Estación Meteorológica Palau podemos considerar como cálido y seco el año 2017 en Palau-solità i Plegamans/Catalunya.
http://www.canaltiempo21.com/art-64-resumen…logico-ano-2017
tabla2017.pngtablamanual2017.png
temp2017.png
-
Bona tarda!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 10,3ºC
Humitat: 66%
Vent: En calma.
Punt de rosada: 4,2ºC
Temperatura mínima: 7,1ºC (08:23h)
Temperatura màxima: 14,0ºC (12:49h)Bon seguiment!
-
-
Buenas tardes, en estos momentos tenemos 15.5ºC, con 47% de humedad y 1015 hPa.
-
Cuanto más tiempo pase, más probabilidades, así q este año tenemos más que el pasado, jeje.
En respuesta a JSMA, a Branco perdón. -
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!