SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2013

  • Com va el seguiment gent??
    Aquí a Sant Salvador de Guardiola la màxima l'hem tingut a les 10:39 amb 10.1ºC i des de llavors la temperatura va baixant en picat ara ja en tenim 5.8ºC. Com es nota que l'aire fred entra pel nord-est. Perque abans feia més fred a Barcelona que aquí que estem a cota 350m i a l'interior.

    Es van escapant gotes. El que em preocupa és el mestral que bufa a ponent, espero que sigui transitori...

    Bon seguiment!

    PD: Estic desitjant que tots anem penjant fotos de la nevada!!! Sort amb la neu!

    Sant Salvador de Guardiola (El Bages)

  • A Reus ara mateix 12,4º. Segons el model DWD al Camp d Tarragona tenim precipitació assegurar (i bastanta!) a les 00:00h. Ara falta saber la cota de neu que crec que estarà entre 100-300 m.
    Amb el xoc de masses d'aire és quan neva a Reus. A veure què passa.

    Reus-117 msnm

  • La sensació de fred a Barcelona és molt acusada ja a aquestes hroes. Jo crec que quan precipiti ja serà neu a qualsevol cota.

    tota la rao del mon company,la sensació de fred a BCN es molt acusada i som a l'hora central del dia, osigui quant mes "calor" hauria de fer

    :cheer:

    Hospitalet de llobregat sobre 6 o 6'5ºC

  • BUENASSS!! ya estoy por aqui :) Vacarisses llueve debilmente, bastante sensacion de frio , temperatura no es muy baja 5,1 C pero si que esta bajando rapidamente, hace menos de una hora tenia 6ªC humedad 88%, propongo una pestaña CHAT para esta noche jejeje :)

    Vacarisses 420m.

  • possa un pam de neu a BCN city per anar be, si es mes tampoc ens queixarem ehh :lol: :lol:

    Bon Seguiment !!!!

  • l'has clavat, opino igual

    Potser perque no ho saben ¿no creieu?; si nosaltres que tenim tan bona informació no ho tenim clar, imaginat ells. L'unic, es veritat que han donat dades que la gent del carrer normalment desconeix totalment. Em penso que han volgut donar l'alarma, peró, com que no saben fin on arribará tot plegat, ho han barrejat tot una mica. Cal esperar, peró ells deuen transmetre els risc, ja que no poden donar dades certeres. Crec que ningú podem.
    Booon seguiment,

  • Bon dia!

    Buuuuuf, com està el tema. Delicat, delicat. De moment està entrant més aire fred del que estava previst, pel nord-est. De fet les temperatures volten els 0-2ºC a cotes de 200, 300 o 400 metres. Molt fred! I com ja han dit alguns companys també s'ha vist nevar o aigua-nevar a cotes molt i molt baixes aquest matí. La cota al matí en principi havia d'estar situada molt més amunt. Primeres sorpreses i encara no ha quasi no començat, jejeje!

    A vere doncs com es comporta aquesta baixa. Esperem que no ens falli, però tot apunta a paquet maco a l'interior i prelitoral, i litoral i costa ja veurem, però també pot caure un bon gruix a cotes mitges i a veurem si no enfarinades a la mateixa platja.

    Artés està situat al centre de la comarca del Bages a 300 metres d'alçada.

  • M'ensumo nevadeta avançada a Piera cap al vespre les 20h mes o menys,la temperatura segueix baixant i ja tenim 4'8ºC i ha començat a caure gotes fa 15 minuts,sembla que el fred està entrant per la meva zona avans del que estava previst,ja veurem.

    [b] Simular que conocemos con precisión de ingeniero el funcionamiento de nuestro Sistema Climático, es fraudulento.[b]

  • Cau neu granulada ara mateix a sabadell la temperatura ha baixat de 5,6 a 5,2!!? :woohoo:
    1361536016535.jpg

    Desde sabadell sud (Barri de la Creu de Barberà) a 157 msnm.
    Al centre latitudinal del vallés i al est longitudinal de la depresió prelitoral vallesana

  • BUENASSS!! ya estoy por aqui :) Vacarisses llueve debilmente, bastante sensacion de frio , temperatura no es muy baja 5,1 C pero si que esta bajando rapidamente, hace menos de una hora tenia 6ªC humedad 88%, propongo una pestaña CHAT para esta noche jejeje :)

    la verdad que iria bien, en los momentos de nieve sera imposible seguir el foro xD vamos a pagina cada 5-10minutos te despistas y ya tienes que leer 3 o 4 paginas :lol:

    Bon Seguiment !!!!

  • Heu escoltat la roda de premsa del director de Protecció Civil conjuntament amb el de Meteocat?

    Ha semblat en tot moment que no sabien el que deien. No puc entendre com aquesta gent ha fet la feina de divulgació del que ha de ser aquesta situació. Hem d'entendre que nosaltres sabem el que passarà perquè tenim models, previsions, etc. però la gent del carrer només es guia pel que hauran escoltat en aquesta roda de premsa i poden treure conclusions errònies. Per exemple, només feien que repetir les mateixes dades tota l'estona, dades que nosaltres les entenem perquè estem ficats en això però la resta de la gent no. Parlaven de temp. a 1500 i 5500 (o sigui a 850 i 500 htp) però en cap moment han dit com es pot traduir això en temperatures a la superfície, és a dir, als pobles i ciutats de Catalunya que és el que realment ha de saber la gent enlloc de saber la temperatura que hi haurà a 5500 metres que només és una dada amb sentit per la gent que es dedica a la meteorologia. Un altre cosa que m'ha semblat imperdonable ha estat quan han parlat del tema gruixos de neu. Han dit que per sobre de 700 metres pot caure més de 20 cm, però de gruixos per sobre de 200 metres no han dit res que és el que importa saber, perquè per sobre 700 m és relativament "normal" que hi nevi. Què passarà, q a 600 m no hi cuallarà i a 700 així de cop hi haurà 20 cm? Haurien d'haver dit els gruixos que es donaran entre 200 i 500, i si no se n'esperen que ho diguin i si no saben quant nevarà doncs que diguin que no ho saben. La veritat és que fins i tot els hi han preguntat que quin gruix s'esperava a la zona del vallesos i ells han desviat el tema parlant de gruixos importants a la mola, montserrat.. però sense dir el que realment és important saber. Personalment crec que aquesta roda de premsa encara crearà més dubtes entre kla població no entesa i que en tot moment s'ha donat una informació buida per la gent del carrer.
    Salut!

    He pensat exactament el mateix, crec que no s'ha adequat el llenguatge a la gent del carrer.

    Tanmateix, també crec que cal educar més a la població en el concepte de "probabilitat" de que passin les coses, i que quan una cosa és "probable" que passi cal preveure, cosa que no necessàriament vol dir hagi de passar. El pronòstic del temps NO és determinista malgrat molts cops els homes del temps prenguin decisions i la converteixin de probabilista a determinista, i això molta gent ho desconeix. Estic d'acord en que cal activar l'alerta, però al mateix temps de la manera que fan les rodes de premsa i lo poc educada que està la gent en concepte de probabilitat, segur que si no acaba caient ni un floc de neu a Barcelona (cosa possible) parlaran d'errada en el pronòstic. I això afecta la reputació i credibilitat d'aquells que ens guanyem la vida treballant en predicció del temps.

    Bé, dit això, si algú hi està interessat aquesta tarda a les 19:03 al 91.7FM faré el pronòstic del temps per a aquest cap de setmana a les comarques barcelonines.

  • Estic observant la meva estacio meteo i es curios portem mes d'una hora amb 4,0ºc. A vegades puja cap a 4,1 o fins i tot 4,2ºc pero despres torna als 4,0ºc. Per tant esta com parada. Serà la temp mes alta d'avui?

    mmh això promet i molt ...

    Llastima que ha deixat d precipitar. Au va necessitem mes precipitació :)