Nova sortida del GFS encara un pelet mes freda amb una -4 que ja entraría a les 2H de la matinada de BCn cap amunt alhora que les precipitacions les avança un pelet mes al nord.
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2013
-
-
Per fi!
Us deixo la previsió elaborada amb el company Marc_rusi!
Previsió de divendres, dissabte, diumenge de febrer del 2013
Espero que us agradi!(edito video per no congestionar forum)
esta molt currat !!!!
a veure si tenim moltes sorpreses a la costa central

-
El GFS continua força bé, tot i que a hores d'ara són els mesoscalars els qui dictaràn sentència.
He vist la previ del Dani Ramírez ara, i sembla que, tal i com es preveia, la zona del Camp de Tarragona, muntanyes de Prades i la zona de la Cat Central (especialment la zona sud-oest) s'emporaràn la grossa, però a la resta també es pot veure nevar fàcilment.
La mala notícia és que potser a molts llocs no quallarà, ja que segurament ho farà a partir de 300 metres o més amunt, la bona és que gairebé tothom podrà anar a algun lloc on hagi quallat a gaudir de la neu! :cheer:
-
-
yeeeeeeeee!!! A quina hora s'actualitzen els mesoescalars del meteocat? !:)
-
Por aquí actualmente tenemos 16,6ºC con 63% de humedad, viento del NW a 16 km/h y 1002,0 Hpa.

-
Hola, Bona nit des de Portugalete ( Biscaia). Plou dèbilment . 9ºC
Ja se que esta tot centrat a Catalunya i que esta tot dit i "redit". Nomes volia aportar aquesta informació per si interessa:
Euskalmet ens posa avis de neu a cota 0 dissabte a tot el país basc:
- Alerta Naranja por nieve desde las 18 hasta las 24 hora local. Cota de nieve en torno a 0-100 m. Chubascos débiles, ocasionalmente moderados. Posibilidad de tormentas y de granizo. Espesores previstos: 2-8 cm a 1000 m, 2-8 a 600 m, 0-6 a 200 m.
Es possible que els vents, per el seu origen Francès, facin que el fred vagi de capes baixes amunt, que prepararà el terreny per a la neu. El que pot ser al·lucinant es si veig una tempesta, la puc tenir liada amb el fred, no crec que sigui nomes de calamarsa aquesta vegada.
Salut i gaudiu de la meteo, encara que no us faci el previst, el que tingui sorpresa aquest serà l'afortunat.
"Ja plou! doncs en Pepet no es mou"
"Ja neva, doncs en Pepet no es lleva" -
-
Per fi!
Us deixo la previsió elaborada amb el company Marc_rusi!
Previsió de divendres, dissabte, diumenge de febrer del 2013
Espero que us agradi!Fantàstic com sempre!!! Molt treballat!!! Felicitats a tots dos! Llàstima que jo res de res....

-
Hola, Bona nit a tots/-es dir que moltisimes gràcies per les actualitzacions, informacions i al video d'en comasalex i Marc_rusi que es genial!!^^
Estic dels nervis us adjuntu una previsió per Olesa de Montserrat per aquets dies.. es fiable?
metograma.png -
Pues a mi me parece entender nieve el sabado(y no poca) y tambien nieve el lunes.......como lo ves tu?
A ver mamatus de momento vamos bien para el sábado pero de cara al mediodía pueden desaparecer las precipitaciones y la cota baja,baja!!!el lunes tenemos nuevas posibilidades sobre todo a la noche y la cota clara para ese día 0mts!!!un saludo!!!
-
-
Mammantus¡¡¡ muchisimas gracias por compartir tus conocimientos con nosotros. son clases online gratuitas y eso no tiene precio. yo no tengo ni idea de interpretar mapas y con aportaciones como la tuya aprendo un monton. Solo puedo decir GRACIAS.
Gracies MeteoAerobic......tampoc soc un expert, aquestes aportacions les trec d'altres pagines, d'aquesta manera tambe baig aprenent com tots, que es el que volem, la previsió no es meva,ojalaaaaaaaaa.......pero realment es molt interesant i facil d'entendre.
Jo si vols si t'ensenyo com fer un MOHITO dels bons,en aixó si que em defenso!!!!! jejejejej:lol: :lol: :lol:
Gracies altre vegada.
-
Bé bona nit desde sabadell m'acomiado ja que entre avui i les 11 de divendres he de dormir tot el que pugui i MES o si no el faroling perillara molt jajajajaja :blush:
Ara mateix a sabadell cel ben tapat amb 10,1 graus i un 86% d'humitat el terra ha quedat ben moll dels ruixadets de fa unes hores
naniit!
-
ACTUALIZACION DE GFS MAS FRIO, MAS PRECIPITACION Y UN POCO MAS AL NORTE
-
-
veigues si xalarem company!!!!!!! au pos.... dissabte tots al caro
-
Bona nit a tothom. Jo també sóc d'aquells que porta anys llegint però que no estava donat d'alta. Avui m'he registrat, jeje.
Només volia comentar una cosa. Si no recordo malament en la famosa nevada del 8 de març de 2010, la previsió de les nevades era més cap al sud d'on van ser realment. El fort de precipitació va ser a l'Empordà-Costa Brava, quan en un principi havia de ser més avall, i tot i que va nevar a la costa central i interior de Barcelona la palma ens la vam endur per aquí dalt.
Ho dic perquè sembla que les comarques gironines estan quedant bastant el marge de les previsions (el Baix Empordà ni està en alerta segons el meteo.cat), i amb una petita variació del pas de la borrasqueta més al sud o al nord (per pocs km que siguin) podria fer variar molt considerablement aquest aspecte.
Bon seguiment a tothom i a dormir aviat avui, que demà serà dificil!!!!
Bona nit des de Palamós, on acaba de fer un ruixadet.
-
Bona nit família!! Temp. actual 11,3ºC
Sembla que tot continua moolt interessant de cara matinada i matí de dissabte!! :silly: Ja no em queden ungles!! jajajaja
Bon seguiment i que tinguem molta sort!!
-
-
ja se q a aquestes alçades fer la próxima pregunta,doncs ja me vale,però es q soc un cazurro/ignorant
em podeu dir quins mesoescalars mireu,i on els mireu,i com s'interpreten.......vaja q es un mesoescalar?
A la pàgina d'inici de meteocat tens a la darrera pestanya el model WRF amb els mapes mesoescalars de 4, 12 i 36 km., pots seleccionar el paràmetre que desitjis, pressió, temperatura, precipitació, cotes de neu, ect., amb l'actualització de les 00 h. o de les 12 h.
-
Bona nit!. Amb moltes ganes que passi el matí i la tarda de demà per poder poder seguir amb atenció aquesta situació. És molt probable que vegi nevar a Sabadell però tinc la impressió que no cuallarà..
A seguir atentament aquesta situació i la dels pròxims dies i farem les valoracions quan tot hagi passat. Demà a la nit que poc dormirem!.
Una salutació a tot/es!!.
-
Sincerament, els meteogrames de Freemeteo fallen més que una escopeta de fira...
-
-
Gracies MeteoAerobic......tampoc soc un expert, aquestes aportacions les trec d'altres pagines, d'aquesta manera tambe baig aprenent com tots, que es el que volem, la previsió no es meva,ojalaaaaaaaaa.......pero realment es molt interesant i facil d'entendre.
Jo si vols si t'ensenyo com fer un MOHITO dels bons,en aixó si que em defenso!!!!! jejejejej:lol: :lol: :lol:
Gracies altre vegada.
ok. receta mohito en privado xd. -
A ver mamatus de momento vamos bien para el sábado pero de cara al mediodía pueden desaparecer las precipitaciones y la cota baja,baja!!!el lunes tenemos nuevas posibilidades sobre todo a la noche y la cota clara para ese día 0mts!!!un saludo!!!
Lo mas probable es que las precipitaciones a partir del mediodía marchen, pero no nos olvidemos que con tnto frío pueden haber entradas de mar a tierra durante la tarde-noche del sábado y así hasta el lunes prácticamente todo el día..
Me encantaría ver el partido del Barça cayendo aunque sea una nevadita.
Hasta luego
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!