SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2013

  • Per fi!
    Us deixo la previsió elaborada amb el company Marc_rusi!
    Previsió de divendres, dissabte, diumenge de febrer del 2013 ;)
    Espero que us agradi!


    Contenido externo youtu.be
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    El Masnou 50msm

  • Des del meu punt de vista d'aquesta situació que aviat ens afectarà.

    Tracta sobre les cotes de neu previstes al Camp de Tarragona:

    En cap moment estic veient una possibilitat de volves a cota 0 al litoral tarragoní. Per què? Doncs perquè a la nostra zona existeix un fenomen clàssic que es dóna quan succeeixen aquestes situacions, amb aires provinents del nord i de llevant, que fan que la cota de neu, al litoral, sigui considerablement més alta, independentment de l'aire fred que hi hagi en alçada, ja que les Muntanyes de Prades i Serra de Llaberia, actuen com de tap de l'aire fred.
    Què succeeix? Que, per exemple, a Falset, que està a la vessant interior de la serralada prelitoral sud, a 300 metres sobre el nivell del mar, hi estigui nevant, mentre que a Riudecols, que fet i fet, està a la mateixa alçada que Falset, però situat a la vessant sud del prelitoral hi estigui plovent.
    Amb tot això estic donant a entendre que en cap cas nevarà a totes les cotes per igual, i que segur que la gent de la costa tarragonina (litoral) no veurà neu per sota de 500-600 metres. Això es produeix sempre en aquestes ocasions. Si neva al prelitoral, que ja serà demanar MOLT, ja podrem estar completament contents.

    És el meu humil punt de vista.
    He aportat una sèrie de coneixements tècnics que cal tenir en compte a l'hora de pronosticar cotes.
    Algun altre tarragoní ja la sabrà aquesta experiència també.

    Bona nit, i a partir de demà, a gaudir!

  • ja se q a aquestes alçades fer la próxima pregunta,doncs ja me vale,però es q soc un cazurro/ignorant

    em podeu dir quins mesoescalars mireu,i on els mireu,i com s'interpreten.......vaja q es un mesoescalar?

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.

  • Per fi!
    Us deixo la previsió elaborada amb el company Marc_rusi!
    Previsió de divendres, dissabte, diumenge de febrer del 2013 ;)
    Espero que us agradi!


    Contenido externo youtu.be
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    m'agrada ejjeje ;)

    Bon seguiment!!

  • He visto las noticias de la meteo de TV3 y TV1 y ya es muy evidente que tienen claro que algo importante puede ocurrir ya que son cincientes y conocedores que tendremos todos los ingredientes para que pueda un episodio de nieve importante y en especial en Cataluya y a además que durará hasta el martes/miércoles con posibilidades de nevadas el lunes también.


    Ya lo he comentado pero insisto nuevamente y ojalá no me equivoque este episodio que tiene todos los números para ser muy importante y que lo recordemos siempre.

    Hasta luego (ya solo faltan 24 h o menos...........)

    Cris
    Fanático de la meteo
    Miembro del Forum de Alfred Rodriguez-Picó

    Observaciones:
    Esquerra-Eixample Barcelona
    Aigualdolç - Sitges

  • ja se q a aquestes alçades fer la próxima pregunta,doncs ja me vale,però es q soc un cazurro/ignorant

    em podeu dir quins mesoescalars mireu,i on els mireu,i com s'interpreten.......vaja q es un mesoescalar?

    Un mesoescalar és un mapa amb més resolució que abarca menys regió de l'espai per poder concretar més la previsió en un lloc en concret, els mesoescalars tenen menys dies de previsió.

  • Bé companys vaig a descansar que demà tindrém feina de la bona :silly:
    temp: 10,5C
    hum: 83%
    Press: 1003,6hpa
    vent en cama
    Neu: de moment 0cms

    lluís capdevila

    horta (barcelona) 92m

    estació metereologica tecnoline ws professional.

  • Bona nit a tothom!!

    Sé que a hores d'ara el que diuen els models perd importància davant de la realitat. Ara bé, no em puc estar de comentar l'actualització de les 18 hores del GFS. A 36 hores vista en quan a precipitacions de neu a la costa catalana és francament bo.

    Vaig a la farmàcia de guardia per valerianes!!

    Salut, neu i fred!!

  • Totalment d'acord SISCO BELIANES!!!

    Jo demà ja començo a tirar de radars, satelits, temperatures, cafè i finestra...

    Vaig a descansar que el Divendres serà un dia moooolt llarg :woohoo:

    Que la Meteo i la Natura reparteixin sort!!

    Estació Meteorològica: Davis Vantage Vue. 305 msnm


  • Bona nit des de Tortosa,
    Ja vaig estar a l'altre forum alguna vegada fent seguiment meteorològic d'alguna situació com la que ara tenim a les portes. Només volia fer el comentari de que Catalunya és molt diversa meteorologicament parlant (jo mai he vist una nevada general a totes les comarques i poblacions i suposo que cap de vosaltres la ha vist). Per això el dissabte uns disfrutaran com a nens dels flocs de neu que veuran per la finestra i altres es queixaran com a cascarabies de les previsions quan a la seva població no nevi, serà una loteria. Per tant xalem de la situació, jo per la meva part us aniré informant de que passa per Tortosa.
    Ànims i que toqui la loteria de la neu al màxim de gent que participa en aquest forum. Temperatura actual a Tortosa 15ºc

  • Mammatus¡¡¡ muchisimas gracias por compartir tus conocimientos con nosotros. son clases online gratuitas y eso no tiene precio. yo no tengo ni idea de interpretar mapas y con aportaciones como la tuya aprendo un monton. Solo puedo decir GRACIAS.

    Vacarisses 420m.

  • BONA NIT DES DE BEGUES

    ADJUNTO METEOGRAMA DE BEGUES, POSA NEVADA TOT EL DISSABTE I DIUMENGE. ALGÚ POT EXPLICARME PERQUE EN CONTES DE PRIMERA HORA DE DISABTE, POSA TOT EL DIA I TAMBE MATI DE DIUMENGE????, NO CUADRA

    APART DILLUNS Y DIMECRES, TELA


    capture-20130221-224554.png