SEGUIMENT ESPECIAL - ENTRADA FREDA GENER 2017

  • Bon dia.

    Un altre dia amb el cel completament seré, la temperatura tampoc ha baixa gaire, ni tant sols ha glaçat, 0,9ºC de mínima, 1,2ºC ara mateix, una pressió de 1014 hPa i vent practicament en calma.

    Bon seguiment.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bon dia,

    A la plaça Bonanova mínima de 6'9ºC, les anteriors mínimes d'aquest episodi, dissabte 4'2ºC, i diumenge 4'3ºC. Encara no ha començat el més fort però ja estem disfrutant de meteo pura, pasi el què pasi, recordem què tenim periodes de retorn llargs en aquest episodis i cal disfrutarlos quan venen ja què acostumen a portar sorpreses.

    que passeu un bon dia
    salut

  • Bon dia! Mínima ara mateix de -3.7°C 92% d'humitat i 1020hpa. Núvols cap el nord i nord-est. Els models ens portaran bojos amb el ara posen, ara treuen, de moment gaudiren del radar i de l'entrada del fred a partir d'aquesta tarda a veure si assolim bones mínimes i amb sort encara reduirem la plaga de processiònaria que pateixen els nostres pins. Us adjunto foto de Ripoll d'ahir al matí de casa dels sogres.IMG-20170115-WA0000.jpg

    Enviat des del meu HUAWEI RIO-L01 usant Tapatalk

    Sant Salvador de Guardiola (El Bages)

  • Bon dia

    Aqui tenim -1ºC,el vent quasi encalmat un altre cop,i la humitat augmentant, per tant ja hi ha intent de posar-se la boira, amb estrats...sembla mentida que uns 30-40 kms mes al nord,bufi el vent amb ratxes ben fortes.Estem atents per si el torb tan bèstia del Pirineu ens arriba en forma de 4 volves,que no serà la 1º vegada que passa i seguim a l'espera dels models que demà seran mes aclaridors sobre si tindrem neu de debò ,bon seguiment

  • Bon dia desde Falset, cel 7/8 de St, Ac, la temperatura es de 4.1 , la minima 2.2, vent feble de mestral, esperant l'entrada freda a partir del vespre, serà curiós observar les temperatures com anirant baixant de nord a sud progressivament i avançant amb el pas de les hores, tindrem un parell de dies gèlids , dependrà del vent i l'estat del cel, apartir de dijous -divendres entrarà en joc la massa inestable i mes humida que es formarà al sud-est, però lluny encara per saber si ens afectarà o no i si ens afecta com. Salutacions i bon seguiment .

    IMG_0214.JPG

  • Bon dia desde Bcn-Les Corts, cel força serè desde la meva posició.

    Temp. 8,8ºC
    Hum 56%
    Pressió: 1017 hPa
    Vent : Feble

    Esperant el fred !! ;)

    Salutacions i bon seguiment

    Daph

  • Bon dia des de la ruta St. Feliu-Fornells. Cauen gotes durant tot el trajecte. Des de la carretera veiem el cim del Montseny enfarinat.
    Cel cobert, amb clarianes mirant cap a l'oest.

    Bon seguiment!

    Diria que el montseny no està enfarinat, he estat mirant algunes webcams i no s'aprecia res. A vegades dona la sensació, pero es per que està pelat. A més diria, que aquesta nit no ha caigut res de precipitació per la zona.

    Barcelona (Sagrada Familia-Monumental (21 msnm))
    Pineda de Mar (25 msnm)

  • Buenos días desde Barcelona-Poblenou

    Datos según Meteoclimatic:

    Temperatura... 4,5

    Humedad...... 55%

    Presión...... 1015 hPa.

    Viento....... NE 3 Km/h.

    Buen seguimiento

  • Plovent ara mateix a Girona Montjuïc amb 2 graus. Panoràmica des de Montseny fins Rocacorba. IMG_0814.JPG


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Les grans nevades no han estat mai anunciades.
    Montjuïc-Girona.

  • Bon dia

    Per Gavà tenim 5,9º mínima de 5º i máxima de 8º
    Sensacio 3,8º Wind Chill 5,9º Punt de rosada 1º(font Cumulus)
    1017 hPa
    70% HR
    Ara vent calma, cop máx. 19 km/h
    Al vespre i propers dies segur que será ben diferent.
    Bon seguiment.

    Gavà, (Baix Llobregat)
    El Pasteral, (La Selva)
    45 msnm
    Núvols de pet tempesta de merda

  • Bon día, la temperatura actual en Sant Celoni es de 1,2°C.
    Confirmo,ya que lo veo por mi ventana,que el Montseny no está enfarinat.De todas formas espero que los próximos días si lo este.Un saludo.

    Enviado desde mi SM-A500FU mediante Tapatalk

  • Bon dia, veig amb decepció que el GFS ha tret la llevantada del divendres d'un "plumazo". Llastima perquè començariem any amb 100 litres amb molts llocs i anirien molt bé pels acuïfers. A veure si la borrasca es situa bé. Salutacións.

  • Bon día! Otra nevadita en Port del Comte entre 5 y 10 cm. muy irregular por el viento.
    Os dejo dos imágenes bien claras de lo que pasa en Port del Comte (y en todo el prepirineo )con los nortes. Imágenes de ahora mismo.
    Mi webcam orientada al norte......ni se ve el Cadí por la cortina de nieve:
    image_2017-01-16.jpg

    Y la webcam de la estación orientada al sur......con sol:

    current.jpg

  • Bon dia des del barri del Bon Pastor (Barcelona),

    Expectant davant aquesta interessant situació. Amb ganes de veure la clatellada que patiran les temperatures a partir d'aquest vespre i la matinada del dimarts.

    Temp. actual 4.7, mín. 4.6

    És interessant veure la diferència de temperatura que hi pot haver al meu barri respecte altres barris més propers al centre de la ciutat o del mateix centre. Sempre és així, nosaltres estem a tocar del Besòs, a part de l'aire fred que es canalitza, l'illa de calor ens queda llunyana.

  • Doncs si, la darrera sortida del GFS ens ha tret la llevantada, nomes es una sortida mes, ara anira molt be la fredorada de cara a les plagues,aqui cel sere amb 0,8°, minima 0,4° vent encalmat, salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Bon dia!

    Em sorpren com comenteu la darrera sortida del GFS com si fos la definitiva, la que va a missa, la que complirà o no totes les expectatives. Tot i així:

    [size=18][color=#ff0000]Els plors i les lamentacions van a un altre secció. Gràcies.[/color] [/size]

    Sobre si hi haurà llevantada o no dijous... pfffffff... El model GFS de les 06h que lamenteu alguns envia el llevant cap al sud, sí, però també xuta la cota cap als +500m. Recordeu que les ratlles blanques que Meteociel inserta sobre les possibilitats de precipitació al model GFS (i només a aquest model) indiquen neu a partir de 500m cap amunt. I sempre es tracta de probabilitats, això està tot obert i falten moltes hores.

    Dit això, deixeu de mirar models a +120h i centrem-nos si us plau en les immediates, perquè seràn interessantíssimes. Aprofitem la pausa de fred d'avui, contemplem la nevada al Pirineu -els qui pogueu- i preparem-nos pel que ve, que serà intens. El Mestre Picó va deixar una sèrie de recomanacions per fer avui, al marge dels models. Jo les penso seguir, no se vosaltres.

    Abraçada i bom seguiment.
    P.

    __________________________________
    Troba'm a twitter @PereJP