Bona tarda des del barri del Bon Pastor, Barcelona. Temperatura actual de 5.2 graus, la màxima de moment.
Quin dia el d'avui! Per plorar de l'emoció.
Tercera nevada al barri del Bon Pastor de Barcelona. La neu no ha agafat, només una mica als cotxes. Però ja van tres a cota 0 què es diu de pressa, encara que hagin estat anecdòtiques:
La de la nit de dilluns-matinada del dimarts; la del migdia-tarda de dimarts; i l'ultima la de la matinada-matí del dia d'avui.
Un altre episodi espectacular d'aquest meravellós hivern que ens ha regalat fenòmens ben curiosos i disposicions de peces poc habituals. D'aquells dels que s'aprenen de veritat.
Les previsions s'han complert felicitats als cracks del fòrum, per descomptat al mestre, i a vosaltres companys. Agrair-los-hi, també, la feina que fan als tècnics que s'encarreguen del manteniment del fòrum i als moderadors.
L'ICON ha estat el model que més l'ha encertat pel que fa a la quantitat de precipitació, l'extensió i la cota de neu. Ho tindrem en compte.
Ens hem llevat al barri amb una temperatura de 1.7 al voltant de les 7, hi nevava des de feia gairebé un parell d'horetes. Sobre aquesta hora la neu ja ha començat a ser aiguaneu i només havia agafat tímidament als cotxes.
Hem agafat la bicicleta i corrents ens hem desplaçat pel parc fluvial del Besòs. Quin fred feia pedalejant pel riu! En apropar-nos cap a la zona del parc de can Zam cada cop queia més neu que aigua. Per allà agafava als cotxes i la gespa. Hem fet volar una estona el drone i hem tret algunes fotografies.
Al voltant de les 8.30, veient que al barri ja queia més aigua que neu, hem decidit anar cap al Tibidabo. Hem agafat l'autobús H4, hem baixat al camp de l'Europa, a uns 170 m d'altitud, per pujar des d'allà a peu fins al cim del Tibidabo.
Quina sorpresa la meva quan, tot pujant cap al peu del funicular, a les portes del Parc de la Font del Racó, m'he trobat al mestre; sí, sí, al mestre, l'Alfred Rodríguez Picó, increïble casualitat. Ell anava mirant cap al cel, observant el panorama; desprèn passió per totes bandes. Així que abans de començar el camí, hem xerrat amb ell i ens hem fet un parell de fotos. Ja em puc morir tranquil. XD
El camí fins al cim del Tibidabo ha estat espectacular; una pau i un silenci meravellós. Tot ben nevat des de ben avall. Al voltant de les 11.40 encara queien micro flocs però ja s'ha convertit en aigua ràpidament i mentre baixava la neu ja s'anava fonent amb la pluja, però encara en quedava bastant. No sé el gruix exacte perquè no duia eines per mesurar-lo, però diria que entre la cota 200 i 500 hi havia d'1 a 8 cm.
Res més, companys. Sense que sembli cap queixa, esperem que el que queda d'hivern ens regali una nevada que agafi a terra des del nivell del mar.
Pujo ara la foto que m'he fet amb el mestre. Encara no m'ho crec que me l'hagi trobat, casualitats de la vida. Més tard en pujaré més amb la neu a la serra de Collserola i al riu Besòs.
:lol:
Sou tots genials. Salut!
Screenshot_2018-02-28-17-53-27-228_com.miui.gallery.png