Buenas tardes desde Calella de P., temperatura actual 9.8ºc, máxima 12.6ºc, 1008 hpa, 64% humedad, viento en calma y despejado. Buen seguimiento.
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - MARÇ 2016
-
-
Bones gent!
Dia fresc avui. El tema que aneu comentant, la veritat és que té més números de tocar-nos anticicló que altre cosa. A vegades veiem on no n'hi ha. Les peces es mouran (ja és algo) i Europa podria agafar fred, o no. -
Mínima de 2,4 a Lleida i máxima de 12,3. Ara 10,2. A primera hora del matí ha fet una roina que tot just ha mullat el terra. Fins a mitja tarda, els núvols han predominat sobre el sol i la sensació ha estat de dia fred d´hivern.
Respecte al futur, espero que no vingui cap siberiana i que se la guardi pel proper hivern. Ara faria més mal que bé. A més, pels nostres interessos, qualsevol entrada continental sempre serà més efectiva del desembre al febrer que no pas a les portes de la primavera.
-
-
Bona tarda,
Temps plenament hivernal a la Vall d´Arán, molt mes que al Desembre o Gener i a la espera d´una bona nevadeta entre dimecres i dijous nit-matinada
neu.gif
-
Hola a tots/es
Sembla ser que l'açorià té ganes de pujar de latitud i bloquejar la circulació zonal, i això ens obre un gran nombre de possibilitats, el GFS ens marcava aquest matí una entrada siberiana :woohoo: , aquesta tarda però ja ens l'ha treta
Pot donar encara moltes voltes, però veure l'A a les illes britàniques sempre és un bon senyal, ho anirem seguint.Dades actuals:
T: 10,5ºC
H: 52%
DP: 1ºC
Pressió: 1006 hpaLa màxima avui ha estat de 15,4ºC a les 15:56h i la mínima de 3,4ºC a les 5:06h
Us adjunto una foto de la posta de sol d'avui, una altra vegada fantàstica :woohoo:
Posta07demar2016.jpg
Salut i molt bon seguiment!!
-
Bona nit,
gfs-0-240.png
gfs-1-240.png
Fredorada, pluges o pre-estiu, aquesta sortida ha tocat creu
... Tovallola, maniga curta i platja...
Queda un món, tot es possible siguem realistes...
El GFS les gasta bones!!!
si fuera cierto, que san SIBERIANO nos perdone
menuda cruz llevamos- -
-
[size=18]PREDICCIÓ per DEMÀ DIMARTS dia 8[/size] de març;
Jornada estable, en general. Domini del sol a pràcticament arreu del país. A primeres hores del dia podrem veure nuvolades davant del litoral del Garraf, nord de Tarragona i sud de Barcelona. Alguna tronada fins i tot, a pocs kilòmetres mar endins o fregant el litoral (adjunto mapa de precipitacions per la propera nit i matinada).
DIMARTS8-3c_2016-03-07.jpg
Algun núvol baix a punts del Maresme, del nord-est ... poc importants. Així com cap al Pirineu de Lleida. De Fins a mig matí és probable alguna boira o boirina local cap a Osona, punts de Solsona ... poc important.
DIMARTS8-3b.jpg
Nuvolades a la tarda, força localitzades, cap als voltants del Montseny, Maresme, cap a l'extrem sud de l'Alt Empordà - Gironès ... No descartaria de manera puntual alguna gotellada o algun petit ruixat en aquest sentit. Poca inestabilitat. Adjunto en qüestió un mapa de probabilitat d'alguna precipitació previst per demà a la tarda
DIMARTS8-3a.jpg
DIMARTS8-3d.jpg
Paral·lelament: núvols cada cop més compactes cap a l'Aran i vessant nord del Pirineu amb alguna primera precipitació. Cota de neu cap a aquestes contrades: 700/800 metres. Força baixa.
Vents puntualment intensos de tramuntana i mestral als dos extrems del país. Cap a l'extrem nord-est alguna ventada podria superar el llindar dels 80-90 kilòmetres per hora. Ventades fortes també cap als cims del Pirineu. Component més variable a la resta.
Baixada de les temperatures demà cap al Pirineu. A la resta del país es mantindran amb poques variacions. Les màximes les espero, a les hores centrals del dia, al voltant dels 12 i fins als 16ºC en general.
Bona nit!
-
Hola de nou, no m'he puc estar de posar-vos també una foto feta des del mateix lloc que la de la posta de sol del post anterior, però que demà farà 6 anys. Com passa el temps, oi? :whistle:
25633_1355321051938_1498823249_929092_323447_n.jpg
Quins records!!!
Salut i bon seguiment
-
Bon vespre! Continua l'ambient hivernal que no hem viscut massa aquest any. Temperatura minima 0,8 maxima 11,7.
Convindria una primavera plujosa. El castell de Sant Marti de Centelles [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20160307/7bb77586c7f90ba4aa94867d435ee276.jpg]Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk
-
-
Bones,
avui hem tingut un dia ennuvolat al matí i amb més clarianes a la tarda, però sense arribar a asserenar-se del tot.
Màxima de 9.0ºC, mínima de -0.6ºC i vent fluix de mestral
-
Bon vespre!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 9,9ºC
Humitat: 79%
Vent: En calma.
Punt de rosada: 6,4ºC
Pressió: 1010 hPa. (pujant)
Temperatura mínima: [color=#000088]4,8ºC[/color] (=6:04h)
Temperatura màxima: 12,1ºC (14:40h)Bon seguiment!
-
Bona nit.
Ara el ECMWF es treu aixó a 240 h. Més o menys el mateix que el GFS aquest matí.
Ja veurem queda molt, pero de moment temperatures fredes tota la setmana ¡¡¡.
Ara mateix 12,0 al Putxet- BCN. Max 14,6 min 8,8
salut
-
-
Bon vespre!
Deixo dades de Santa Maria de Montcada (Montcada i Reixac):
Temp. actual: 10,9ºC
Humitat: 63%
Pressió: 1007,3 hPa
Velocitat del vent: en calma
Ratxa màxima de vent: 31 Km/h de llevant a les 17:05h
Temp. màxima: [color=#ff4400]14,9ºC[/color] a les 12:53h
Temp. mínima: [color=#0088ff]3,5ºC[/color] a les 3:42hDia relativament fred, amb temperatures que es mantindran per la part baixa gran part de la setmana.
-
Bona nit.
Benvingut "supernaw", bon anàlisi!
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 10,6º i 54% d'humitat. Cel 6/8 amb estratocúmuls i vent de l'est de 3 km/h. Màxima 13,1º. A Maçanet de la Selva màxima 12,3º i mínima 2,9º.
Com comenteu demà continuarà l'ambient moderadament fred i amb alguns ruixats, coses inconnexes, continuant l'atmosfera "refredada" fins divendres. El cap de setmana poden pujar una mica però no vaig que ho hagin de fer gaire, veurem. I després massa incògnites per esbrinar tot i que el moviment dels principals centres d'acció és interessant.
Demà farà 6 anys de la tempesta de neu tan recordada. Us adjunto tres imatges que vaig fer per la zona de la plaça Molina de Barcelona, la primera quan la cosa s'animava, la segona ja estàvem més que emocionats i la tercera pensant si allò era real o un somni:
grannevadaBarcelona8mar2010-cantallopsfeb2010-maane034.jpg
grannevadaBarcelona8mar2010-cantallopsfeb2010-maane036.jpg
grannevadaBarcelona8mar2010-cantallopsfeb2010-maane054.jpg
Bon seguiment!
-
Bona nit des del Fort Pienc, a Barcelona.
Actualment tenim 11,6ºC i 59% d'humitat. 1007,5 hPa. Màxima que s'ha quedat als [color=#ff0000]13,8ºC[/color], hivernal un dia més.
Aquesta matinada i primeres hores del matí de demà possibilitat de la formació del clàssic fuet enfront de les costes de Tarragona. Rebuf tarragoní que podria fregar en algun moment la mateixa línia de la costa, amb tendència a enretirar-se mar endins en direcció sud-est. Meteotorredembarra, jo de tu estaria alerta a les possibles llampegades mar endins, potser et podria ploure.
Adjunto dos mapes on es denota clarament aquesta possibilitat. EURO4 i HIRLAM van de la mà, mesoescalars ambdós.
15061018_2_0912_2016-03-07.gif
Rtavn241_2016-03-07.gif
Bon seguiment.
-
-
Estarem atents!!!! De totes maneres jo visc a BCN entre setmana!!!. A veure si cau alguna coseta però potser pinta més aviat Baix Penedes i Garraf no??.
Estaré atent al radar i demés gràcies!!!
-
Bona nit,
Resum Europa del mes de Febrer, pel que fa anomalies de temperatura.
febeuanomaly.png
I les precipitacions mensuals totals del mes de Febrer , una mica per fer-se la idea a grosso modo.
Cap el sud-est peninsular segueixen malauradament amb una sequera extrema..Pel que fa a gran part del continent sembla que Febrer s'ha portat força bé amb les precipitacions,que han estat força generals en conjunt.
precfebruary.png
Aviam el mes de Març com es comporta,espero que sigui frescot i plujós :whistle:
Bon seguiment

-
BONA nit!!,!!!!!
Para mañana a primeras horas apenas nos rozaran las precipitaciones aquí en BCN,quizás algunas gotas no se descartan y el ambiente algo más frío que hoy!!!!!
Saludos!!!!
image_2016-03-07-6.jpeg -
-
Bona nit des de Lliçà d'Amunt.
Avui temperatura continguda també. màxima 14.5º i actual 8.5º.
Ja que estem de "remember",, us deixo fotos d'aquell enyorat 8 de març del 2010.Carrer Roger de Lluria amb Corçega
IMG_2510.jpg
Carrer Corçega
IMG_2511.jpg
Carreró lateral de Escocia
IMG_2522.jpg
Avd. Meridiana
IMG_2528.jpg
A prop de Gelida
IMG_2534.jpg
Cap a Vilafranca del Penedes
IMG_2537.jpg
Apa nois,, a passar bona nit i ATENTS al pugui venir!!!
Salut..
-
Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,8ºC con 58% de humedad, viento del N a 37 km/h y 1004,5 Hpa.
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!