Bon dia.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 12,4º i 66% d'humitat. Cel 5/8 amb cirrus i cirrostratus i vent en calma. Mínima 11,2º a l'observatori i 9,4º a peu de plaça.
Ens queden 72 hores d'ensopiment. Divendres anirem veient un canvi notable del matí a la tarda. La baixa associada a la bosseta freda obrirà les portes a una nova situació. De moment, amb mapes d'ara, podríem esperar temps inestable, pot ser amb ruixats i alguna tempesta a Girona i Barcelona i ruixats de neu al Pirineu i altres muntanyes amb cotes que baixarien de 1500 metres a 1000 metres o menys. Ambient fred. Però això seria l'aperitiu. La posició del potent anticicló a l'est dels països escandinaus obligaria a les baixes atlàntiques a baixar de latitud...amb possibilitat de regades generals a Catalunya i altres zones de València i Balears. Les perspectives son bones i les precipitacions arribarien a la segona quinzena de març. Per descomptat que la primera part, la del cap de setmana sembla força segura i més enllà, doncs haurem d'anar veient-ho i comentant-ho.
Ja que darrerament tenim un festival de núvols alts, us adjunto una imatge de Ramon Baylina i la Conxi Ciurana d'un cirrus "vertebratus" molt ben definit:
Serra del Tallat, 20 de novembre de 2014:
SerradelTallat20nov2014.jpg
I una sortida de sol a Tarragona preciosa, també d'en Ramon i la Conxi:
Tarragona17oct2014.jpg
Bon seguiment!