SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2014

  • Bona tarda des de Fornells de la Selva!,

    Aquest matí ha estat el primer on hem vist una mica de gebre a l'herba als marges de la carretera, a partir de Llagostera. El termòmetre del cotxe ens marcava uns 3ºC entre les 8 i les 9 del matí. La meva companuya de feina ha hagut de treure gel del parabrises per primer cop (viu a una urbanització de Llagostera).

    Ara mateix, a Fornells fa sol i una temperatura agradable (uns 18ºC)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda desde L'Hospitalet, jornada marcada per una bona amplitut tèrmica per aquí amb una mínima de 10,6ºC, hores d'ara ens enfilem per sobre dels 20ºC.

    Tenim 20,2ºC, 53%, 1009,6 hpa, 10-15 km/h. SW, 0,0 mm, 422 w/m2, 1,4 uv. ;)

  • Bon dia! Dia clarament més suau que els altres. Mínima que ha pujat als 11,7ºC i màxima que s'està donant ara amb 20,7ºC i 52% d'humitat, es pot anar perfectament amb màniga curta! Mentre només sigui un dia amb màximes així, ja m'està bé, fins i tot s'agraeix un dia així.
    Ara, quan es fa rutina ja sí que no... Bé doncs com dieu ambient més rúfol a partir de demà i dies posteriors... La nova sortida de GFS ha canviat respecte a l'anterior, pel que fa sobretot al final de la setmana que ve, queda molt però...

    I a veure si el que diu ElPito comença a treure el nas :P De moment jo no veig que indiquin cap irrupció freda els models, a la espera estarem doncs... ;)

  • Bona tarda.

    Dades actualitzades a les 14:30' hores:

    -T 19,9ºC
    -HR 53%
    -Pressió 1011,2 hPa
    -Migjorn 3,2 km/h
    -T Mínima 8,3ºC
    -T Màxima 20,0ºC
    -Ratxa màxima vent del NNE. 24,1 km/h

  • Buenas tardes desde Calella de P., temperatura actual 16.8ºc, 77% humedad, 1010 hpa, dirección del viento xaloc muy flojo 2 km/h y despejado.
    Os pongo un video de un tornado del pasado 5 de Noviembre en Catania-ITALIA, donde se ve en un circuito cerrado de televisión de una estación de servicio que registra la terrible furia del tornado que azotó el 5 de noviembre. El automovilista que conducía el coche y otras dos personas se salvaron milagrosamente 3-4 segundos antes del colapso del gran árbol que cayó al lado de ellos por la llegada del tornado. El Documento es de Albert Costanzo.

    https://www.youreporter.it/video_Tornado_…econdi_il_video

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona tarda.
    Ara mateix temperatures bastant altes, les màximes cap al sud del país. (Font Meteoclimatic)

    Ulldecona - Pou Jua (Tarragona) 24,5
    Roquetes (Tarragona) 23,8
    Hosp.de l'Infant - Centre (Tarragona) 23,4

    Demà tot sembla indicar que passarem una miqueta de rasca a Núria. :woohoo:

    Bon seguiment.

    urb. Les faldes del Montseny
    Sant Pere de Vilamajor
    336 msnm

  • Deixo dades de Santa Maria de Montcada (Montcada i Reixac):

    Temp. actual: 21,3ºC
    Humitat: 50%
    Pressió: 1010,9 hPa
    Velocitat actual del vent: 2 Km/h de garbí
    Ratxa màxima de vent: 26 Km/h de garbí a les 11:25h
    Temp. màxima: [color=#ff8800]21,3ºC[/color] a les 15:53h
    Temp. mínima: [color=#0088ff]4,4ºC[/color] a les 5:51h

    Gran amplitud tèrmica, 17 graus de diferència entre primeres hores del matí i ara mateix que fan que actualment l'ambient sigui pràcticament primaveral després d'una matinada freda.

    Santa Maria de Montcada (Montcada i Reixac) està situada a la plana vallesana a 47 msnm, just al peu del Turó de Montcada i a les portes de Barcelona.
    Dades registrades per una Davis Vantage VUE situada en espai obert sense cap tipus d'obstacle i a 10 m d'alçada sobre el nivell del carrer.

  • Hola a tothom.
    Soc nou en aquest fòrum i un apassionat de la meteo. Visc concretament al Pirineu de LLeida a la població de Gotarta (1.190m) a l'Alta Ribagorça.
    Espero amb les meves dades poder contribuïr en aquest fòrum.
    Una salutació.


    Poble molt maco, per on passa la pedals de foc. Benvingut!

    Barcelona (Sagrada Familia-Monumental (21 msnm))
    Pineda de Mar (25 msnm)

  • Crec que hi ha un problema amb tapatalk al accedir a forum. Em surt aixo, pero no nomes desde el meu perfil si no que tambe desde un altre.[Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/07/cb1db587ee2937fc4014c3d633c7bd88.jpg][Imagen bloqueada: https://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/07/77b6224c41d6f6b52dafdbde37b74431.jpg]

    Enviado desde mi Z3 Compact usando Tapatalk

    Barcelona (Sagrada Familia-Monumental (21 msnm))
    Pineda de Mar (25 msnm)

  • Hola a tothom.
    Soc nou en aquest fòrum i un apassionat de la meteo. Visc concretament al Pirineu de LLeida a la població de Gotarta (1.190m) a l'Alta Ribagorça.
    Espero amb les meves dades poder contribuïr en aquest fòrum.
    Una salutació.


    Ei benvingut!! Un poble al que porto al cor perquè els dos anys (2009-2010, 2010-2011) que vaig fer vida a Pont de Suert estudiant un CFGS de Forestals... a Gotarta hi passava molt sovint amb bici i sobretot a peu per anar a: Iguerri, Esperan, Erill Castell,... Em sento un "habitant" més de l'Alta Ribagorça perquè tot i ja no tenir casa allà (el meu somni) sí que torno per cap d'any, les falles i la festa major de Pont i quan surto a caminar al no tenir cotxe vaig per la zona de Gotarta que és preciosa com tot!

    Mira quina imatge tinc de fons del meu portàtil des de fa temps!!


    gosdatura.jpg

  • Bon vespre!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 14,2ºC
    Humitat: 81%
    Vent: Fluix, NNO (1Km/h)
    Punt de rosada: 11,0ºC
    Pressió: 1013 hPa.
    Temperatura mínima: [color=#000088]6,8ºC[/color] (06:18h)
    Temperatura màxima: 17,6ºC (12:51h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon vespre desde terrassa, avui he tingut la minima mes baixa desde finals de hivern, 5,7 de minima i 18,3 de maxima, temperatura actual 14,6.
    les previsions per els propers dies, dons sembla que dema ja tindrem una mica de inestabilitat per la costa central i el pirineu, ja de cara al diumenge aumentaria el risc de ruixats que es farien mes extensos de cara a dilluns, las temperaturas en tendecia a baixa per sense se tant baixas com aquest dies.

    Gracies.

    Albert. ;) ;) ;)

  • Como esto está un poco apagado :P , os pongo una foto hecha por Mariska Wright desde Fairbanks-Alaska, de unos impresionantes pilares de luz y de una aurora boreal la noche pasada.

    988824_1591774664378962_1932354932227726327_n.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona tarda.

    A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 15,9º i 73% d'humitat. Cel 3/8 amb altocúmuls que mig tapen la lluna. Vent que ha girat al nord-est de 10 km/h fent que la humitat també s'enfili notablement. Màxima 20,3º.

    Avui he anat a Maçanet de la Selva ja que el cap de setmana difícilment podré anar. A dos quarts de cinc de la tarda, quan ja em disposava a tornar cap a Barcelona, es notava l'inici de l'aire fred que baixava pels vessants ombrívols dels turons. Després d'una màxima de 18,1º, la temperatura iniciava una ràpida baixada. Això em recorda quan els meus pares tenien una caseta a Vallgorguina els anys 80 i jo hi anava tot sovint i a l'hivern quan es ponia el sol, notaves un aire fred que baixava dels turons. Pel gener de 1985 la inversió tèrmica després de la gran entrada siberiana de primers de mes era extraordinària amb mínimes de 5 a 6 graus sota zero a Collsacreu, petit port que limita el Maresme del Vallès Oriental, i -16,7º que vaig registrar al costat del camp de futbol del Vallgorguina. Per alguna cosa li diuen a la població "La petita Sibèria".

    Avui precisament he tingut un somni...premonitori: se m'apareixia Chyrkhaan, el Senyor del Fred de la zona de Yakutia a Sibèria i em deia que aquest hivern a Catalunya...no goso dir-ho...bé millor que no digui res que ens posaríem nerviosos :evil: . En el somni he pogut fer-li una foto i us l'adjunto:

    Chyskhaan_11_2014-11-07.jpg

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • No us refieu del dia sense núvols que hem tingut. La pròxima matinada i matí de dissabte ens podria sorprendre algun ruixat en la zona encerclada al mapa. Ruixats dispersos i de distribució irregular però algun d'ells localment intens. No deixeu roba estesa per si de cas.


    2014110712015_wh_jvx0t215.gif

  • Bones a tots.
    Cel mig núvol a Gotarta amb un temperatura actual de 8,7 º.
    Agrairiaa saver si es possible canviar el nom d'usuari ja que quan m'he donat d'alta al fòrum he tingut una confussió posant un correu electrònic.
    Gràcies per endevant...

    benvingut al forum, no et puc ajudar perque no tinc ni zorra idea, peró estic segur qu´els HOMO SAPIENS
    del forum tu dirán.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.