Posts de Trueno

    Bueno, igual que amb la vida es van cremant etapes, marxo del fòrum, ha sigut un plaer!
    Em sembla que un no es podia borrar sol directament, de manera automàtica, ho deixo ens mans dels administradors, però be igualment no escriuré més perquè no hi entraré pas!

    Que vagi molt bé!

    foto de comiat: autopista del NE de França! B) ;)
    neu_2017-12-11.jpg


    D' acord Trueno.... ho havia d'haver matissat!
    És una afirmació des de la meva empatía, és saber que no representen cap canvi en la situació de sequera que vivim, que 10 litres/m2 no penetren a la terra, però sí admeto que serien un respir transitori pels conreus de cereals en espera de pluges més substancioses!


    Bueno jo he posat un mapa com podia haver posat un altre més endavant que marcava més aigua, senzillament aquell m'ha fet il·lusió, i després quan has comentat que 10mm eren misèria doncs m'ha vingut al cap un record (un dia que em va caure un xàfec impressionant a sobre i el resultat van ser "només" 7mm, ara avui encara recordo aquella sensació)!

    Bona nit i bon seguiment!

    Per cert Trueno, en el mapa de pluges que has postejat només hi veig misèria pluviomètrica!, deu litres a molt estirar....


    10 litres misèria? Perdó? jaja. Misèria la sequera, 10 litres són ben bons, jo he viscut ruixats espectaculars que després han donat 7mm! jaja

    Només faltaria ara que quan un model marca pluja, li diguem, no perdoni jo és si no són 50mm ni ho contemplo! Mirant del novembre que venim com per despreciar 10mm! jaja.


    Ok, entès, demano disculpes, no tornaré a penjar més mapes d' aquests fins que es solucioni el greu problema de sequera
    Salutacions

    No és això, el fet és que a la cara nord del Pirineu com és Vielha, per la tendència que hi ha no costa imaginar més nevades a la vista, vull dir no cal exagerar amb si es cumplirà o no pk el més segur és que si, on si cal exagerar i molt és en les possibles precipitacions a la resta del territori i que no acaben d'arribar!

    A mi no em procupa tampoc que es digui que ojo que ens acostem a l'hivern, estació seca de pluges i tal, cada hivern és un món i després d'una tardor seca qui sap el que vindrà ara!!!

    L'any passat recordo un hivern molt plujós a l'Alta Ribagorça, quan no es sol donar, veurem si ara aquest fenòmen s'extén més abastament!

    Jo la neu al pirineu obvi la celebro, que quan hi pujo a l'hivern no és per trepitjar verd només, jaja ara la cara nord ja m'ho miro com una normalitat, l'any passat sí que vau tenir un inici fotudet, potser per això ara et sorprèn més! jaja

    Continuen agradant-me els mapes, ja sabem que falta 1 semana però espero que el gfs es comporti i no sigui traidor

    NEU_2017-12-05.gif


    Per un de Tarragona, Lleida, Barcelona i Girona segurament és un bluff de mapa! Ves nevades al Pirineu, com si un de Venècia flipi perque neva molt als Alps! jajaja!! B)

    Ai Carles li poses molta salsa, però aquesta només la podeu gaudir uns pocs, no cal demanar al GFS k nevi a Vielha, encara que no ho marqui nevarà jajaja!!! :P

    Volia fer notar que meteoròlegs com els de TV3 o la 1, treballen amb més models i molt més profunds que les versions gratis del GFS, emcwf, dwd o Hirlam. Personalment intueixo que s'estan llençant a la piscina perquè deuen manejar més informació. Però vaja, que parlin els experts i ens donin llum.

    No t'ho pensis pas.Això ja forma part de la legenda urbana ;) .Avui en dia remenant per la xarxa es poden tenir a l'abast quasi bé tots els models que els professionals fan ús.
    I sobretot parlant a mig o llarg plaç.

    Efectivament, jo vaig tenir la sort de fer pràctiques de meteorologia a tv3 els caps de setmana, amb el Dani i l'Eloi, i va anar molt be. Heu de pensar que hi ha també les previsions pel 3/24, que normalment les fan el Jofre i l'Enric, per tan sempre hi ha mínim dos meteoròlegs treballant junts, obvi que un TN Migdia/Vespre doncs qui ho presenta decideix, però sempre consulten. Amb mi cada dia el Dani i l'Eloi feiem la previsió plegats, amb els nostres encerts i errors clar.

    Recordar una obvietat, es fan un munt de previsions al llarg del dia, entre radio, 3/24 i TN's; per tan qualsevol canvi de 180 graus dels models és observat i en el següent punt informatiu es comunica. Lo que vull deixar clar és que no s'inventen res de res!

    I sobre els models, els que són gratuïts per meteociel i altres pàgines també són una bona consulta, no són per res de categoria inferior!! El mateix Picó a BTV crec que sempre treia els mapes del Wetterzentrale i també després a PicóTV a you tube.

    Me parece de meteorólogo de regional, hoy más que nunca, lo que ha dicho Eloi Cordomí de que en una semana haría más frío y nieve que este finde semana. Es nulo profesional anunciar eso, es de emocionado o no quiero pensar mal , quizás a las órdenes de las pistas de esquí. Que cutres son sabiendo que es un 10% de posibilidad de que eso suceda, decirlo y pronosticarlo. Penoso, casi no hay meteorólogos de verdad. Hay muchos como Cordomí.

    Bueno siempre se entiende que con los mapas de hoy esa es la información que hay sobre tal día y otro, mientras respeten lo que dicen los ordenadores, hacen bien su trabajo, el meteorólogo no se inventa nada, recoge datos y los difunde, nada más!


    Pues tienes asegurado un buen Anticiclón los primeros dias... o todos los dias ! Con temperaturas normales por esos lares cosa que agradecerás ! Eso marcan los modelos.
    Saludos.

    Sinttulo2.jpg

    Yo miro el GFS y pone claramente lo contrario de lo que dices. Día 7 llúvia y el dia 8 nieve! Y recién actualizado! Asegurado nunca hay nada, pero anticiclón ahora mismo para los días 7 y 8, solo de broma, en serio no! jaja ;)

    Jo ja passo de mirar mapes de neu als Pirineus, Port de la Selva, Montseny,... miro cap a Bèlgica, en el meu cas som un grup que ens hi quedarem fins el dia 10 (des del 6) per fer turisme, esperem enganxar una bona nevada i veure el terra blanc blanc blanc, allà les cotes de neu gens importen, amb el fred i les precipitacions garantides, no com aquí que suem per veure 1cm! jeje. Si algú més fa el viatge que hi hagi sort, or blanc a la vista!! jejeje! :P :P

    Sinttulo.jpg