SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2013

  • Bona nit des d'Almoster,
    Temperatura mínima avui de 6.9ºC. La temperatura màxima, degut als núvols alts i mitjos, que des de migdia han tapat el cel, s'ha quedat més curta que ahir, amb 13.7ºC. Actualment, el cel, continua tapat, i la temmperatura està estancada amb 11.6ºC. Humitat al 62%. Fa poca estona han caigut quatre gotes.

    Altres dades:
    Pressió: 1012,0 hPa
    Vent (mitjana deuminutal): 2 km/h ESE
    Vent cop màxim: 31 km/h
    Pluja: 0,0 mm

    Observatori Almoster - Picarany

  • Bon vespre, bona nit a tothom,

    Avui hem tingut una temperatura màxima de 15,6ºC.
    En aquests moments tenim una temperatura de 12,4ºC i una pressió atmosfèrica de 1012,5 hPa.

    Pareix que durant la matinada ens passarà un front que pot deixar pluges fins demà al matí.
    A partir de dimarts i al manco fins diumenge pareix que tendrem bon temps i les temperatures pujaran una mica més que aquests dies passats.

    Toni Esteva
    -Artà; Estació d'AEMET. 120m.
    -Parc Natural de la Península de Llevant; Estació pluviomètrica d'AEMET. 365m.
    Illa de Mallorca.

  • Us deixo amb dues fotos dels "mammatus" d'avui.
    No ho eren, però la forma que adoptaven aquests núvols eren calcades a la dels mammatus.
    Això passa quan entren fronts càlids.

    Aquesta des d'Almoster...

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/gb2y.jpg]

    I aquesta des de Farena...

    [Imagen bloqueada: https://yakizu.com/i/aCCc.jpg]

  • Bona nit.

    Sembla que la situació al fòrum s'ha tranquil·litzat. Si us plau, sigueu curosos amb els comentaris i no falteu mai el respecte a ningú. La propera vegada, seran esborrats.
    Continuem amb el seguiment i adjunto això d'aquest matí:

    "Demà ràpida retirada de la pertorbació i situació anticiclònica que no durarà més de quatre dies amb notable pujada de temperatures. A partir de divendres lluita de titans, entre l'anticicló nord-africà que té totes les de perdre, el de les Açores que lluitarà amb força per afectar-nos i les pertorbacions escandinaves i islandeses que vindran amb ganes de ser les guanyadores. Si fóssim a primers de gener, l'anticicló de les Açores tindria tots els números per guanyar, però ara, a les portes de febrer, podem tenir sorpreses inesperades. Ho anirem veient al llarg de la setmana.
    Ahir en "Congestus" proposava que les imatges de fenòmens pretèrits anessin a l'apartat corresponent, i té raó, però us proposo, si voleu, que en situacions tranquil·les com les dels propers dies, si algú vol penjar una (tant sols una) imatge d'algun fenomen passat, el pugui posar aquí afegint, si en té més, que les trobarà a "les vostres fotografies". Per descomptat que si tenim força moviment meteorològic, no penjarem imatges desvinculades al seguiment. Així, si estem una mica ensopits, podrem gaudir de records xulos".

    Per la part que em toca, demano disculpes.

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • haber si con las lluvias y nieve de esta noche cambia la imagen del pirineo oriental y pre pirineo que le falta mucha nieve,os dejo una foto de la pobla de lillet de esta tarde
    DSCN8680.JPG

    DSCN8677.JPG

  • Bé, no veig gaires comentaris sobre el que ens mostren els models després de la mini-primavera d'aquesta setmana,
    les tendències són molt bones.. fred en capes altes i inestabilitat, ara falta concretar però pinta molt i molt bé.
    Ho anirem seguint....
    [Imagen bloqueada: https://s3.amazonaws.com/diigo/thumbnail_550/5822983_151724200_9188915.jpg?AWSAccessKeyId=0R7FMW7AXRVCYMAPTPR2&Expires=1359317886&Signature=rtLT11kkePdkMlyumDT7L83dygY%3D<br>]

  • Bones! La taca del radar, que està per la franja de Ponent, sembla que s'ha anat enfortint darrerament.

    A veure si avança i plou una mica!

    A St. Vicenç de Castellet ara mateix 8,6ºC.

    [color=#0000ff]Sant Vicenç de Castellet, poble situat al sud de la comarca del Bages, a 200msnm.[/color]

  • Començen a caure gotes amb una temperatura de 8ºC (min 1ºC max 14ºC). Sembla que ara comença a entrar la part activa del front per ponent, a veure si reguem de forma general. Entrada la nit, la cota de neu no estarà gaire alta (uns 1000-1200m), així que en zones elevades la neu pot tornar a ser la protagonista.

    radar27.png

    A partir de dimarts, primavera fins el cap de setmana. Compte amb possibles rècords, superiors als 20ºC o inclús 23ºC. Ni que estiguéssim a Àfrica...
    Després, ho anirem veient. Ara per ara sembla clar que el cap de setmana es normalitzarien les tempes i altre cop nevada important al Pirineu i fins aquí llegeixo :whistle: ...

  • Sembla que petits nuclis de pluja s'apropen a les illes. A veure que passa aquesta nit i matinada.

    Toni Esteva
    -Artà; Estació d'AEMET. 120m.
    -Parc Natural de la Península de Llevant; Estació pluviomètrica d'AEMET. 365m.
    Illa de Mallorca.

  • Perdoneu-me, però us he de deixar.
    Espero que demà us pugui dir que per Artà, Mallorca, s'han enregistrat pluges.
    Molt bona nit a tothom i fins demà!

    Temperatura actual: 12,2ºC

    Toni Esteva
    -Artà; Estació d'AEMET. 120m.
    -Parc Natural de la Península de Llevant; Estació pluviomètrica d'AEMET. 365m.
    Illa de Mallorca.

  • Ostres! ha sortit l,eloy cordomí a tv3..feia temps que no el veia.. ;)
    Ha dit que aquesta nit pot ploure però poca cosa i demà a la matinada ja marxarà tot ràpid mar endins..i anticicló càlid de dia..enfi el que ja sabem.. :huh:

  • Bona nit.

    Tot el vespre que només anat fent quatre gotes que en prou feines han mullat el terra, ara fa 10 minuts que s'ha posat a ploure amb més ganes, a veure si arrepleguem algun litret, de totes maneres sembla que serà poca cosa. La temperatura actual és de 7ºC (màxima 11ºC).

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • creo que la cota de nieve estará mas abajo de lo previsto
    ahora ya hay temperaturas de 3 y 4 grados en poblaciones a poco mas de 700 msnm antes de que llegue la precipitación , la cota de nieve puede estar poco mas de 1000 metros

  • Sí, sembla que aquesta nit no tindrem tanta sort amb la pluja , pero ancara queda hivern i pot fer de tot .No es desanimeu , perque sigui quin temps faci, sols el viure en un clima com el nostre ( mediterrani ) ja es maco per gaudir de la natura !.

    Molt bona nit!.

    Ferran - Terrassa - altimis9.

    Ferran - altimis9

  • Pero pot ser que al arribar al litoral es reactivi una mica la precipitació, perque veig que se ha format una petita depresió devant de la costa catalana. A veure si tenim sort i al final precipita més de lo que teniem previst. Molta sort per tots !.

    Ferran - Terrassa - altimis9.

    Ferran - altimis9

  • Bona nit, temperatura actual 8,4ºC, Maxima d'avui 12,2ºC, preguen perque no es cumpleixi lo que diu el GFS, darrera sortida de les 12:00, pel dissabte que ve, :S

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Bona nit a veure aquest frontet q ve a ver si pasa com dijous i porta mes aigua dl previst,no es descartable ni molt meyns que es reactivi comadit el company

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.