M'encantaria però crec que aquestes precipitacions no s'acabaran donant
es dificil, sera una situació d'anar seguint i veure que ens acaba arribant
i tot el que arribi, doncs benvingut sigui :whistle:
M'encantaria però crec que aquestes precipitacions no s'acabaran donant
es dificil, sera una situació d'anar seguint i veure que ens acaba arribant
i tot el que arribi, doncs benvingut sigui :whistle:
Bon dia, ben trobats!
Aquests dies m'ho he passat d'allò més bé, sobretot la nit de dimarts a dimecres, quina nit!.
La petita baixa que es va formar entre les costes catalanes i les Balears van produïr que les precipitacions fossin una mica més abundants del que s'esperava sobretot entre el litoral, prelitoral central i la Catalunya central.
[color=#ff0000]>>[/color]Jo estava fent seguiment pel Bages. A Artés (300mts) després d'esperar amb molta intriga la precipitació amb una temperatura que rondava els 0 i els 2ºC (variava molt a causa del vent), va arribar, però només era aigua. Des dels pobles del costat (Moià 700mts i Calders 550mts) deien que era alguna cosa més que aigua. Rapidament, em vaig vestir i vaig agafar el cotxe. Anava pujant; 400 metres, aigua. 500 metres, aigua. Però, atenció! Cap als 550mts començava a ser aigua-neu. Vaig fer una aturada en aquest punt per informar. Vaig continuar el recorregut i uns pocs km més enllà, cap als 600 metres, la nevada era intensa, fins i tot fèia por conduïr per la reduïda visibilitat. Vaig arribar més o menys fins als 650mts i allà em vaig aturar, la nevada era intensa. Vaig fer quatre fotos i al cap de 10 minuts vaig observar com comencava a quatllar a les plantes i a alguns objectes, com per exemple el cotxe. Vaig donar la volta (no duïa cadenes) i tot seguit em vaig percatar que la carretera estava amb un dit de neu! és aquí on em va entrar la por i vaig haver d'anar per tot aquest tram (uns 2km), a 20km/h; (fa poc que tinc el carnet i mai havia conduït amb neu), a més la carretera són tot curves i no hi ha gaires tanques als costats, més el barranc pronunciat. Quan per fi arribo a una cota més baixa (550mts), tot i que no estava quatllat també hi nevava amb intensitat. Decideixo fer una nova parada, però rapidament tiro cap avall. 500mts; nevada intensa. 400mts, nevada intensa. Arribo al poble (la part més alta) i veig que no hi neva, tot i que s'escapen flocs entre la pluja. Baixo més de cota, cap als 280mts aproximadament hi plovia, tot i que al cap d'una estona començaven a caure flocs. Pujo un altre cop a la part més alta (uns 350-400mts) i ja hi nevava amb consideració. Poc va durar, perquè al cap d'una estona la precipitació començava a minvar i l'episodi es va donar per tancat.
Una nit màgica i la meva primera nit que surto a caçar neu, sóc jove i l'any passat encara no tenia cotxe per poder mourem lliurement. M'ho vaig passar d'allò més bé i m'ha agradat compartir-ho amb vosaltres. Espero que ho gaudiu!
Ara a esperar els possibles ruixadets d'aquesta tarda-vespre encara amb una cota molt i molt baixa (més que aquest matí) i sembla que posteriorment vol arribar un anticicló que sembla es vol acomodar a casa nostra.
Bé doncs les possibilitats de precipitació d'aquesta tarda són baixes però en cas que es produeixin ho farien a cotes força baixes sobretot a partir de les 17-18 tot i que s'espera que a partir de les 18h les precipitacions es desfacin... Aquí teniu un mapa de precipitació i cota...
[Imagen bloqueada: https://dl.dropbox.com/u/85631120/VWS/Datos/forum/dijous%20tarda%20precipitacions.png]
Ojalá es compleixi aquest mapa però jo no ho veig així.
Aquest es un forum que he creat (l'estic construint) per poder continuar el seguiment meteorològic en cas que no funcioni aquest fòrum de moment no se l'ha de fer ni cas
Me parece un Plan B PERFECTO.
AL LORO que al Bartu no le gusta que tengamos un PLAN B y he visto que ha borrado algun comentario de personas que proponian alternativas.
Saludos compis de fatigas varias
Hola des de Portugalete ( Biscaia )
Faig un resum del que ha fet dimarts i dimecres per terres basques per que ha sigut molt mogut i al no poder escriure en fòrum doncs ho faig ara:
Dimarts es van retardar les pluges i calamarsades, ho va fer de nit, cap a les 3 de la matinada hem va despertar una tempesta molt activa, llamps molt potents i una bona calamarsada que va emblanquinar el terra, aquí teniu la imatge del radar:
K70.png
desprès van venir altres tempestes però ja no tan fortes , dimecres duran el dia poca cosa, però aquesta nit, queien galledes d'aigua, quina manera de ploure, amb ratxes de fins a 70 km hora plovent a bots i barrals!
Adjunto imatge del dimarts a la tarda que es pot veure com arrancaven cúmuls de tempesta des del mar:
portu1.jpg
portu2.jpg
Pel que fa a Catalunya doncs ha fallat aquest front que havia de ploure mes cap al nord durant la matinada i mati i ha fet un bluf. Ara vindran uns dies primaverals, però sembla que no durara massa, ja que que a mig/llarg termini es consoliden tendències fredes. A veure si el Febrer L'Anticicló atura els monstres ( B ) que van sorgint per L'atlàntic i ens venen a visitar coses maques per aquí:
gfs-0-384.png
Salut i bon segment
Bon dia des d'Esclanyà.
Minima 2,6º, maxima. 9,1º, cel molt nuvol tot el dia amb clarianes, el vent fluix del N.
Me parece un Plan B PERFECTO.
AL LORO que al Bartu no le gusta que tengamos un PLAN B y he visto que ha borrado algun comentario de personas que proponian alternativas.
Saludos compis de fatigas varias
Al Loro que a mi no em desagrada, feu el que cregueu convenient, els he esborrat perquè ja he avisat que aquí fem seguiment, si voleu parlar d'alternatives o del que volgueu teniu Calaix de Sastre, si us plau!
Gràcies!!!
Tindrem anticicló uns 10 o 15 dies, després hi haurà una pausa a terranova i l'anticicló pujarà, fent que l'aire fred ens arribi en onada de fred.
La durada i intensitat es veurà quan ens apropem, de moment aquesta es la tendencia.
Bon dia, finalment no ha plogut aquesta matinada per aquí, mínima de 7,1ºC
11,3ºC
59%
1002,7 hpa.
5-10 km/h. WNW
0,0 mm
452 w/m2
2,0 uv
0/8
Buenas tardes, actualmente tenemos 10,8ºC con 65% de humedad, viento del N a 50 km/h y 999,8 Hpa con 478 W/m2, 4,4 mm esta madrugada. ![]()
Ayer por Hospitalet de l'infant llegamos a marcar 138 km/h el mestral. ![]()
Bona resposta Bartu, pot ser si desrpés de AL LORO, afegeixes QUE NO ESTAMOS TAN MAL..ho haguessis bordat.
Tornant a la meteo i el que puc aportar jo, ahir 7 cms de neu van cuallar al Muntanyà, a dalt de seva, a uns 700 metres, si puc avui tinc que anar per feina a Granollers m'hi acostaré i si queda quelcom penjo fotos...
Per últim jo la nit de dimarts vaig trobar a faltar el forum, coses que passen,pero vull agrair el Alfred el conveccióA0, que va crear, desde allà ho vaig seguir tot fins a les 3 del matí, també al Cogestus i comando tibidado, barcelonameteo, meteobarcelona, meteoguinardo, i mikkel guinardo, etc, etc que a travès del twitter ho vaig estar seguin minut a minut.
Salut
Miquel
Al Loro que a mi no em desagrada, feu el que cregueu convenient, els he esborrat perquè ja he avisat que aquí fem seguiment, si voleu parlar d'alternatives o del que volgueu teniu Calaix de Sastre, si us plau!
Gràcies!!!
A veure si hem deixa possar una imatge de la enfarinada d'ahir,a la nit a veure si puc possar les mes vistoses.
DSC_1629.JPG
DSC_1630.JPG
Bona tarda.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 9,8º (fa més fred que ahir però amb molt menys vent, per tant menys sensació de fred). Humitat 55% i vent del nord-oest de 6 km/h. Ara a esperar la següent pertorbació de diumenge a última hora, una mica difícil ara mateix de saber les seves conseqüències, aparentment no massa destacables, però demà ho tindrem més segur. Després uns quants dies de tranquil·litat, que ja toca, tot i que ja ens estaria bé que continués el moviment, i després possible canvi d'escenari...
Pel que fa a comentaris per trobar una alternativa en cas que es tornés a penjar la pàgina, no està gens malament però, tal com deia en Barto, millor posar-ho a calaix de sastre per acostumar-nos a escriure a cada apartat el contingut que li correspon. A mi també amb costa a vegades...de tota manera, tret d'alguna possible i molt curta interrupció, amb el nou servidor aquest problema no s'hauria de presentar. Ho comprovarem amb les nevades de febrer, je je je.
Moltes gràcies un cop més pels vostres comentaris!
Alfred
hola y molt bona tarde a tothom desde sant boi.
temp....11.7ºC.
He de decir que he echado a faltar mucho como todos el fórum para leer los comentarios, ver las fotos... y todo. Ahora me siento aliviado de ver que todo vuelve a la normalidad, solo han sido casi 2 días sin poder conectarnos, pero se me han hecho largos jejeje.
Suscribo todos los comentarios de agradecimiento al pico y su equipo, y añado que ya somos como de familia. y esto sí que es muy gratificante.
Al Maestro pico lo veo muy integro y consciente del cariño de sus fans, el desvelo por mantener este fórum sin interrupción creo que ha sido titánico.
Seguimiento del estado del cielo: yo según lo visto, no veo muy influyente al "A" Azoriano. Si que de tanto en tanto nos visitara con una falca de su alrededor, pero no persistente ni influyente repito.
Para los próximos días más frentes asociados a borrascas del ATLANTICO NORTE Y SUR DE GROEDLANDIA. Acompañados de mucho aire frio.
ya cercanos a la omega que está por venir. Y que se formaría entre las Azores creo y las Islas Británicas.
mañana por la mañana tendremos rebuff por casi toda la mitad sur de la costa Catalana, y segun Vallan pasando las horas, se extenderia hacia la costa central y norte.
lo dicho, molt bon seguiment a tothom.
Bona tarda.
A plaça Kennedy al peu del Tibidabo a Barcelona 9,8º (fa més fred que ahir però amb molt menys vent, per tant menys sensació de fred). Humitat 55% i vent del nord-oest de 6 km/h. Ara a esperar la següent pertorbació de diumenge a última hora, una mica difícil ara mateix de saber les seves conseqüències, aparentment no massa destacables, però demà ho tindrem més segur. Després uns quants dies de tranquil·litat, que ja toca, tot i que ja ens estaria bé que continués el moviment, i després possible canvi d'escenari...
Pel que fa a comentaris per trobar una alternativa en cas que es tornés a penjar la pàgina, no està gens malament però, tal com deia en Barto, millor posar-ho a calaix de sastre per acostumar-nos a escriure a cada apartat el contingut que li correspon. A mi també amb costa a vegades...de tota manera, tret d'alguna possible i molt curta interrupció, amb el nou servidor aquest problema no s'hauria de presentar. Ho comprovarem amb les nevades de febrer, je je je.
Moltes gràcies un cop més pels vostres comentaris!Alfred
Tota la raó! Demano disculpes pel que he comentat i m'heu esborrat, però al estar parlant tots de la reparació del fòrum doncs ho he possat...(ja he possat el comentari al calaix del sastre)
Parlant de meteo!! De moment com bé comentes encara no està clara la previsió pel cap de setmana, ara per ara tot apunta a que si arribaran les precipitacions però ho haurem de seguir en les properes actualitzacions dels models!!
Bon seguiment!!
A doncs jo tinc la versió 3.4.7 i mai m'ha petat :lol:
Mmm ,ara que ho veig, jo tinc la 3.4.16, aixi que... si pots mp ![]()
Hola,hace tiempo que os sigo, soy de mataro. A ver si alguien se anima y me hace una prevision para erts(andorra) el sabado y domingo, por si tengo que cojer cadenas, os enseñare una foto de la nieve.
Un saludo y gracias
Per aquí fem la màxima ara, amb 10ºC.
A disfrutar del "fred" que ens quedarà fins diumenge-dilluns (temperatures normals), a partir e llavors, la situació sembla que voldrà ser semblant a la de principis de més
. Potser s'arregli a incis-mitjans de febrer, ja a la recta final de l'hivern meteorològic...
Temperatures actuals:
Plana de Lleida: 10-11ºC
Plana de Vic: 7-9ºC
Cotes mitges del Montseny: 4-8ºC
Valls pirinenques: 1-5ºC
Barcelona: 10-12ºC
Tota la raó! Demano disculpes pel que he comentat i m'heu esborrat, però al estar parlant tots de la reparació del fòrum doncs ho he possat...(ja he possat el comentari al calaix del sastre)
Parlant de meteo!! De moment com bé comentes encara no està clara la previsió pel cap de setmana, ara per ara tot apunta a que si arribaran les precipitacions però ho haurem de seguir en les properes actualitzacions dels models!!Bon seguiment!!
M'hi afegeixo a les disculpes!!!
En mauri m,ha fotut..jejej.però te raó!
Altre vegada vent la setmana que bé!..al menys dilluns i dimarts..gràcies a aquests fronts que pasen.
No vull l,anticicló però tampoc aquests fronts estèrils..al menys aquí només porten vent..fins i tot plou o neva una miqueta als ports..però aquí tela tela. :angry: :angry:
I que no es pluja generosa i general per enlloc..uff.
Anar aguantant i fent seguiment com sempre.
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!