SEGUIMENT METEOROLÒGIC - GENER 2013

  • Bona tarda des de Sitges!!!
    Avui hem tingut 3,7 de mínima (a les 7:30 h), i la màxima s'apropa als 13 graus. El dia ha estat rúfol i frescot, amb moments en què bufava el vent amb una certa intensitat, tot i que ara llueix el sol.
    Us passo les temperatures dels darrers dies a Sitges:

    14 gener 12.0 4.8
    13 gener 10.3 4.2 (2,2 litres)
    12 gener 14.5 3.6
    11 gener 15.4 6.0
    10 gener 12.9 4.2
    9 gener 13.3 4.4
    8 gener 14.9 5.6

    I us passo una fotografia presa fa poc més d'una hora de la plaça de l'ajuntament de Benasc. A la vall de Benasc, que és el meu segon país, porten entre mig metre i un metre de neu acumulats les darreres hores, i continua nevant... :woohoo:

  • hola compañys,de momento y segun los mapas a mig y llarg termini el mes de enero se ira sin pena ni gloria,segunda quincena de frio normal,nevadas en el pirineo y poco mas,veremos febrero que suele ser el mes habitualmente de nevadss y freduladas,y si no siempre nos queda marzo que ultimamente es el mes que mas movimiento tiene.

  • Hola, bona tarda desde Southampton, Hampshire :)
    Dia bastante "fresco" con temperaturas bajas por estas tierras, la sensacion de frio es muy acentuada a causa del viento.

    Temperatura actual: 3.2C
    Temperatura maxima: 3.9C
    Temperatura minima: 0.8 -no ha bajado mas a causa de estar el cielo casi cubierto toda la noche-
    Presion:1009.8mb, subiendo 0.1mb/hr
    Humedad: 75%
    Viento: componente norte, 2km/hr, racha maxima de 41km/hr
    Cielo: Parcialmente nublado
    Base de las nubes: 650mtrs
    Dew point: -1.0C
    Precipitacion ayer: 2.5mm -aguanieve-
    Esta noche sera especialmente fria, sobre todo en las zonas rurales, manana podria registrar una minima de -7/-8C
    Todo parece indicar que el viernes podriamos tener por aqui una buena nevada.
    Que paseis una buena tarde

  • Bona tarda, fa dies que vaig seguint els distints models. No sé si algú ja ho ha comentat, però alguns d'ells insinuen la unií de l'A polar i groenlandès amb el que això podria suposar: TERRORÍFICO, APOCALÍPTICO!! :evil: :whistle:

    [Imagen bloqueada: https://images.meteociel.fr/im/555/cmanh-0-240pyb5_mini.png][Imagen bloqueada: https://images.meteociel.fr/im/309/gfsnh-0-192myd6_mini.png][Imagen bloqueada: https://images.meteociel.fr/im/4727/ECH1-240hcs5_mini.png]

    Torredembarra, Tarragonès 0msnm

  • i continua plovent a bots i barrals, quina manera de ploure, això no es pluja son galledes!!!. Porta molta estona plovent fort i sense intenció de voler parar. Hi han companys que s'han quedat atrapats en el cotxe per desbordaments de rius i altres que s'han quedat atrapats en els seus caserius per esllavissaments de terra o per que s'ha desbordat la riera. Avui al telenotícies vespre Euskadi serà noticia segur.

    Entre dos pobles estic: PORTUGALETE- Biscaia (residencia habitual) i BLANES-Girona (d'on soc). Intento informar d'ambdós llocs. Visca la meteo!!!

    "Ja plou! doncs en Pepet no es mou,
    Ja neva! doncs en Pepet no es lleva"

  • Bona tarde,
    continuem amb temperatures gens normals per l'època i amb vent de mestral bastant empipador :evil:

    13,3°C (-0,5°C/hr)
    52% HR
    ºt sensacio: 11,4°C
    1012,03 hPa (0,40 hPa/hr)
    313º NW @ 21,5 km/h
    272 W/m²

    0,0 mm (0,0 mm/hora)

    Temperatura Màxima: 15,3°C a les 11:11 UTC
    Temperatura Mínima: 9,5°C a les 00:26 UTC

    Velocitat del Vent: 32,0 km/h a les 14:05 UTC
    Ràfega Màxima: 66,0 km/h a les 09:55 UTC

  • Perdoneu la meva ignorancia pero, que podria passar si el groenlandes s'uneix amb el polar?

    imagino que el fred no podria circular per latituds tan altes y es veuria obligat anar per la nostra latitud amb el que aixo comportaria un fred asegurat y de ser una entrada retrograada doncs podriem tenir mes posibilitats de tenir fred viu a les nostres contrades


  • Voy muy a menudo a Benasque y siempre me pierdo las mejores!!!!

  • Perdoneu la meva ignorancia pero, que podria passar si el groenlandes s'uneix amb el polar?

    Bona tarda!

    Alex passaria que els ossos polars anirien a la platja uns dies a gaudir del bon temps i nosaltres tindríem la possibilitat de fer esquí de fons a plaça Catalunya, però clar només és una possibilitat de ves a saber quantes, moltes. Està tot molt lluny i a l'aire, mai millor dit...

  • Ara mateix +0,7 graus a Ripoll, tot caient alguns borralls de neu.
    Per aquí avui ha fet de tot. Matinada sota zero amb el cel cobert 8/8, aprox de 2/4 de 10 a 12h ha començat a nevar a una temperatura lleugerament negativa, esdevenint-se un "nieve cubrió el suelo" de tot just 1 cm. S' ha anat obrint, ha fet un bon sol uns minuts i de seguida s' ha tornat a ennigolar i han anat caient ruixadets de neu (amb entitat només una estona cap a les dues, que ha tornat a enfarinar).

  • A tot això el GFS ja ens està vacil.lant altre cop a 90h, quin model més canviant! Aixxx! Al final la encertarà "tanto va el càntaro a la fuente...", però per casualitat no per una correcta modelització, ja em vist la que ens ha liat aquests dies, bé, pel moment jo donaria per acabat aquest episodi, ha estat maco i ràcan pel que fa a precipitació, el fred s'ha normalitzat i una miqueta més del normal a l'interior, doncs com a mínim ens em tret durant uns dies l'angoixa de l'açorià i a veure que ens depara la resta de l'hivern, que val a dir que encara queda molt.

    A seguir models...