Posts de janprat

    Bufff! Quina mandra de previ a partir del dilluns...


    Si no en teníem prou amb la calda que fot, pols del Sàhara a l'amanida! Els models pronostiquen T per sobre d'entre 6 i 8 graus per sobre de la mitjana a 850hPa, seran 4 dies on suarem la cansalada a base de bé.


    Compte incendis! Al sud i a ponent qüasi no ha plogut...

    Bona nit des de Begues

    deixo les temperaturas de la zona

    Begues centre 400 mts -3º
    Montanya del Montau (mes alta del garraf 670 mts) -5º
    Antenes de Begues 515 mts -4º

    Molt de fred, cel totalment seré sense vent humitat 70%

    Que descanseu, sommiant en les properes horas

    Bona nit! Ximenis!!! Quan de temps.. . És un plaer tenir-te altre cop per aquí! El nostre corresponsal al sostre de la comarca! Jeje!

    Al Prat estem a 1,6°C aquesta nit serà la tercera nit consecutiva de gebrada, simplement espectacular! Cotxes blancs de bon matí, jardins gebrats i tolls amb una fina capa de gel, feia molt de temps que no tenien una situació com aquesta.

    A veure si, mica en mica es van afinant models... Penseu que és una situació tant complexa que ningú sap encara que pot passar, el que queda clar és que ni de bon tros tenim situacions així cada any. I s'ha de gaudir!

    Bon seguiment!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Bon dia!

    Cada situació meteorològica és un món, i d'aquesta, em crida l'atenció la quantitat de hores amb el cel núvol, i la poca productivitat dels mateixos, de manera que ni precipita, ni deixa baixar massa les tempes. Potser em falla la memòria meteorològica i és més comú, però portem dies així, força fred en alçada però sense fer massa fred a nivell de superfície, si a cotes altes on màximes i mínimes són gèlides. Els models fotent cornades a totes bandes, i vinga posar pastanagues... I des de Nadal que volia nevotejar, el dia 1, avui, ara reis tampoc...

    Potser sigui una percepció meva ehhh

    No se si es prepara una de grossa o potser està l'atmosfera mostrant símptomes d'acceleració de l'escalfament a tota pastilla... Sent molt més imprevisible i canviant.

    En fi, esperem que tothom vegi nevar abans o després!

    Salut!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk


    No se ha inventado nada.... Ha dicho que ojo para reyes que podría haber nevada general.

    Luego en el tiempo ha dicho lo de las cotas, y tb ha dicho que en el interior podrían ser cotas más bajas pq habrá mucho aire frío.

    Una nevada general és impossible a cota 600 metres, és contradir el sentit comú, a veure si som una mica més rigurosos... Una nevada general és neu a totes les cotes i molt extensa.

    Després la natura farà el que tingui que fer però no inventeu perquè el fòrum perd rigurositat. I en cap moment ho ha dit!


    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Aviam, a la prévia del temps, ha dit que hi haurá neu arreu, despres durant el temps ha dit de 400 en amunt.

    També ha dit, que segons el lloc, inclús per sota de 400.

    S'ha contradit.? S'ha fet un lío.? El que està clar es que ens creiem filparranda el que diuen, i ells també s'equivoquen.

    Els 400, poden ser 450 o 350 oi.?

    No, t'ho has inventat tu, pq ni a la prèvia ho ha dit...

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Bona nit compañero, quienes ya me conocen soy muy meteo ficción je,je!!!:) Pero bueno nunca se sabe ya sabemos también que a veces la ficción supera la realidad!!

    Un saludo!!!! 2c5f1024baa42677f96933b90d8cee81

    Bona nit!

    Pues para mí es un gustazo leerte, porque siempre que pasas mapas y con tus subsiguientes comentarios, me alegras el rato! Luego la natura hará o no hará, eso ya es harina de otro costal, pero molas mucho tío!!!

    A veure si demà força compis de l'interior ens doneu bones notícies de les vostres contrades... Que us ho mereixeu!

    Al Prat centre ara mateix 9,8°C

    Salut!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Bona tarda,

    Bufff,
     b6da870c71ab88c0f7e8ae4289e995e5
     e0c1a590b282420ae974229dfd6846be
    Sisplau, que algú digui si tenim alguna possibilitat de veure alguna cosa!!!!

    Salutacions,

    Bona tarda,

    Les fulles volar està garantit veure-les! I el fred intens bastant clar, doncs els models apunten clarament cap aquí.

    Pel que fa a precipitació encara falta molt i la procedència del fred no és de les més favorables per veure nevar fora de les zones pirinenques, especialment cara nord.

    Hi ha molts factors que encara resten per esbrinar, potser un rebuf, potser una baixa secundària, o el més probable, molt fred i vent.

    Jo prefereixo mirar de moment al dimecres, doncs sense tant de fred en alçada pot ser més entretingut en quan a precipitacions, doncs és poden donar tempestes localitzades, amb pedra, calabruix... En definitiva ser més dinàmic a les zones fora del Pirineu.

    Després, els experts en saven més q un servidor, xo encara està verd x determinar res amb certa fermesa.

    Salut!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Bona tarda!

    Quins tempestots s'estan formant aquí i allà. Excepte sorpreses, a la costa central no hauria d'haver massa enrenou, doncs la direcció de les tempestes es massa aponentada, normalment les que espateguen fort són les d'origen marítim SSW o SW. Però tant aponentat aquí arriba molt eixugat tot... Caldrà seguir la evolució, canvis de direcció del vent, etc... Pero a priori, experiència popular, poca cosa al Delta del Llobregat...

    En qualsevol cas és un luxe poder gaudir de l'espectacle q ofereix el cel hores d'ara.

    Veure'm que acaba passant...

    Bon seguiment!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Bona nit!

    Ja hem passa't dels 100 litres a El Prat de Llobregat, concretament 100,6 litres per metre quadrat en aquest episodi, segons dades de la estació del SMC. No deixa de ploure i ja no sembla descabellat pensar en arribar i superar els 200 litres. Tela!

    Sembla que cap a ponent també va fent, molt content també pels compis de la zona, va remullant i és bona notícia pel territori.

    Esperem no faci mal a partir de demà a Barcelona i especialment Girona... Ai ai ai!

    Finalment, afegir-me als agraïments i bons desitjos infinits al Mestre, la veritat, ets únic! Moltes moltes gràcies per tots aquests anys, aquest fòrum sempre serà casa teva señor. Una abraçada Alfred!!!

    Passeu bona nit!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Segueix plovent de forma molt feble. Temperatura de 16,7*C estable tot el dia amb variació mínima de poc més d'1 grau.

    Pel moment portem acumulats només el dia d'avui 60,5 litres segons la estació del SMC al poble. A sumar la vintena d'ahir.

    Déu n'hi do, i això només ha fet que començar, x sort com deia abans aigua ben caiguda i res de torrencialitats, gotes fines amb intensitat, pluja espesa com dieu.

    A veure de cara al vespre, doncs és preparen de noves a mar pujant de component SSW, el vent va rolant, sembla amb tendència a S i posteriorment SE (xaloc).

    Acabeu de passar bona tarda!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Bona tarda des de El Prat!

    Efectivament, aquí no deixa de ploure i porta hores, a estones de forma feble, però de forma moderada en gran mesura, mostra són els bons registres que van sumant, a més, és una aigua molt ben caiguda que fa saó als boscos i s'aprofita molt més. A l'abril cada gota val per mil!

    Fixeu-vos el radar veient tot el territori nacional, com totes les serralades (pràcticament sense excepció) estan rebent ruixats en aquests moments, no moltes vegades es veu què a totes les serres plogui alhora... Des del cantàbric fins a la Bètica, passant per la ibèrica, la central i altres de menys alçada però que també estan tenint precipitacions. Sents dubte denota aquesta convectivitat instal.lada arreu de la península.

    Tot plegat són molt bones noticíes per tot!

    Passeu bona tarda!!!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Bona nit!

    Està pujant un pepinacu pel mar, que com toqui terra, portarà pedra i veurem si tornados associats, es cas és que no ve directe i sembla q llisca a uns 50 km de la costa, pero con toqui terra, farà mal.

    Te al seu centre intensitat màxima. Quina passada!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Bon dia company!

    No hi ha més cec què el qui no vol veure i aquest cas és de llibre. Jo crec què has argumentat correctament, no obstant, afegiria que no té sentit ruixar en capes superiors als 100 metres, ja no dic a més de 3.000, i és què, si prenen per exemple una gran erupció volcànica on la columna de cendra s'eleva fins als 10 o 12 km d'alçada, aquesta cendra viatja per les capes altes sense que aquesta cendra arribi a caure a capes inferiors potser en mesos, grans explosions han creat petits hiverns deixant cels rogencs molts dies i mesos, fins i tot anys (p. ex. el krakatoa o el vesubi) .

    En certa mesura és pot extrapolar a una ruixada que pugui descarregar-se al cel, molt amunt no cau o senzillament és difumina en el gran espai que hi ha fins al terra encara que sigui a 100 o 200 metres, i molt avall es tan localitzat (posem per exemple, una fumigació de semblants a quina alçada van, uns 50 metres?, a més una avioneta amb capacitat molt i molt limitada de producte) que només afecta una part molt petita del sól o les superfícies que es volen ruixar a molt baix nivell.

    Pensem ara en les esteles de condensació dels avions, les veiem en determinades condicions d'humitat etc en capes de 10.000 metres, però no sempre és podem veure, també són un núvol, artificial, però núvol al cap i a la fi, quina influència tenen respecte del terra? Cap ni una, doncs és tracta de vapor d'aigua. Si realment es ruixés quelcom senzillament no és podria veure, com no veiem el querosé o com tampoc és pot veure la contaminació mirant amunt (excepte a la Xina, allà els nivells són extrems) , en dies de molta contaminació a ciutat, cal mirar de perfil l'horitzó o l'skyline de la ciutat per veure-la.

    Doncs igual passa amb qualsevol cosa química que aboquis des de la petitesa d'un avió, no es veurà i es perdrà en la immensitat i les diferents capes geopotencials i corrents.

    És una reflexió, no sóc cap entés...

    Salutacions!


    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk

    Manel tens tot el meu suport!

    Has demostrat una vegada més ser un senyor de cap a peus, perquè aquest penco no és res aquí, en canvi tu si ets un valor afegit al fòrum, si us plau, no canviïs ni una sola coma de com ets ni el que fas, ara més q mai! Ni cas...

    Sempre hi ha algún maleducat, que ni està, ni sap estar i que es comporten com energúmens!

    Espero que els moderadors prenguin les mesures oportunes el més aviat possible contra aquest individu d'Arenys.

    Tots units podrem!!!

    Enviado desde mi POT-LX1 mediante Tapatalk