SEGUIMENT METEOROLÒGIC - OCTUBRE 2026

  • Bona nit,

    Cap de setmana emocionant pels amants de la mèteo.

    Dissabte el migdia un front fred, anirà creuant el continent i la seva cua pel NE peninsular.

    Ràpidament una robusta dorsal anticiclònica es posicionarà cap a les Illes Britàniques.

    front24 (31).png

    Què tindrà la mèteo de fascinant quant veus aquests moviments de la dinàmica atmosfèrica.

    Amb l'avançament de les alts pressions cap Illes Britàniques, el Jet Polar s'estrangula i agafa una orientació nord a sud, fent arrossegar notable aire fred a tots els nivells.

    La injecció freda en alçada gestarà una DANA cap al SW peninsular de cara a Diumenge.

    Posteriorment una segona DANA es despenja desde el Mar del Nord i s'ailla cap a França també al llarg del Diumenge.

    Evolució prevista dels vents a 300hpa pel cap de setmana. ICON

    La peninsula ibèrica queda embolcallada per les dues DANAS, comportant certa inestabilitat cap a la meitat sud peninsular i vessant mediterrànea.

    cc25dd03-6fe4-4755-96c6-d4d2b62311fd.gif

    Bon seguiment

  • Bona nit,

    Amb l'entrada d'aire fred en alçada i vents marítims, la inestabilitat està garantida aquest Dissabte.

    I de nou el Mar Balear i terra endins , s'anirà carregant de valors elevats Aigua Precipitable .Multi Model HD

    Les tempestes de nou amb benzina d'alta qualitat a disposició..

    38dc57ae-6b46-4b9a-9136-680a340d1816.gif


    Atenció a l'activitat tempestuossa prevista, Diverses comarques es troben amb risc elevat i extrem.

    A partir del migdia la convecció es dispararà amb facilitat cap al NE , s'esperen tempestes de trànsit lent i abundant aparell elèctric, localment poden anar acompanyades de calamarsa..

    wer.jpg

    Tot el seguiment de la situació a Meteoforum, tornarem a sumar força litres en algunes zones, a gaudir i precaució amb les tempestes, alguna portarà mala baba..