SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2026

  • Parece que a partir del fin de semana próximo se verá la luz al final del túnel de temperaturas altas, ya serán algo más normales para la epoca , sin tirar cohetes eso si 🙃

    Ensembles además nos indican estas dos próximas semanas moviditas también en cuanto a precipitaciones se refiere 🙏🙏🙏🙏

    IMG_3496.png

    Feliz tarde, noche 🫶🫶🫶🫶🫶🫶

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Segur que m'has malinterpretat, perquè el que volia dir és que ara, a finals de setembre, fa la calor típica de juliol-agost, que no és precisament la que hem tingut enguany. No cal que et preocupis per la meva salut mental. 8)

    No em preocupa gens la teva salut mental ni física y no, no t'he malinterpretat, simplement ho has redactat tan malament com has sapigut.
    Ho he llegit varies vegades abans de respondre; d'aquí lo de la ironia...

    Aquí tens el que vas escriure, tu mateix:

    Jo no diria que és una "calorada extrema" sinó temperatures normals d'estiu (el que no hem tingut aquest any). Salutacions.

    Salut

    Per sobre del Nou Hospital de Sant Pau

  • 🌧️ Segons el model AROME, les properes 48 hores poden deixar entre 10 i 15 mm al Vallès, amb registres més generosos al Montseny i sector prelitoral.

    👀Mireu l'animació del model i els acumulats ☔

    MeteoSantFost (@MeteoSantFost) a X
    🌧️ Segons el model AROME, les properes 48 hores poden deixar entre 10 i 15 mm al Vallès, amb registres més generosos al Montseny i sector prelitoral. 👀Mireu…
    x.com
  • Bona nit,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 23,4ºC.
    Humitat: 84%.
    Vent: Fluix, SSO (7Km/h).
    Punt de rosada: 20,5ºC.
    Temperatura de xafogor: 31,4ºC
    Pressió: 1021,5 hPa.
    Temperatura mínima: 19,8ºC (08:12h).
    Temperatura màxima: 25,7ºC (14:42h).

    Bon seguiment i fins demà.

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona nit,

    La calor estival es resisteix a marxar, a pocs dies per despedir Setembre..

    Màximes molt elevades una jornada mes aquest Diumenge..

    xx_obs-en-338-2-zz_2026_09_27_18_00_928_2.png

    Dilluns seguirà el descens tèrmic pel que fa a les màximes.

    Probabilitat % TºC >30ºC per iniciar la setmana. Multi Model HD.

    Nomès cap al plà de Lleida i Alt empordà, podríen fregar o tocar els 30ºC, veurem segons la nuvolositat ..

    Seguirem veient els 30ºC el que resta de Setembre ? :/

    6b59f36b-a8b6-4707-a0db-2efcf030ef48.gif

    Bon seguiment

  • Buenas noches desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 24,9ºC con 82% de humedad, viento del SE a 6 km/h y 1018,9 Hpa, máxima de 27,5ºC (en las afueras 27,0ºC).

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 24,8º C., 79% hr., 1016,4 hPa., vent de SE a 2 km/h., cel amb núvols

    Dades extremes

    Tempe màxima: 28,1º C a les 15.59 h., Tempe mínima: 18,3º C a les 07.12 h., Humitat máxima : 86% a les 07.04 h., Humitat mínima: 67% a les 15.43 h., Ràfega màxima de vent: 26 km/h. de NO a les 08.39 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bona nit,

    Setmana complexa la que ens espera per endavant, amb pronòstics que seran d'alta dificultat per qualsevol predictor incloent els professionals en la matèria.

    Diversos factors entren en escena i en una època favorable a la inestabilitat..

    Tocarà seguir les previsions diàries i actualitzades..

    La jornada de Dilluns vindrà marcada per la nuvolositat entre variable i abundant, s'esperen els primers ruixats degut al marcat fluxe marítim del SE.

    Dues rondes de inestabilitat podran afectar diverses zones , la primera matí-migdia i al final de la jornada.

    Probabilitat % >1mm en 1 hora per aquest Dilluns. Multi Model HD

    8d4e5b66-027f-4595-bdfa-c6a5d06bcec6.gif

    A la situació de inestabilitat, s'accentúa amb l'arribada de una llengua molt humida de les restes del sistema tropical Gonzalo, que es situava al sud de Canàries dies enrera.

    Un solc en alçada que s'aproxima desde el Atlàntic, reconduirà la llengua humida cap al mediterrani occidental.

    Solcs i fronts atlàntics apunten directament cap a l'entorn peninsular, al despararèixer la dorsal subtropical que tant dies ens acompanyat..

    animsatirmtgalt (15).gif

    Contingut Aigua Precipitable per les properes 48 hores. ECMWF

    La banda humida associada a les restes del sistema tropical Gonzalo, avançarà Dilluns desde el Mar Alboran fins al Mar Balear aquest proper Dimarts, tot plegat farà intensificar i realçar les precipitacions a Catalunya.

    animdgf8.gif


    Jornades emocionants pels propers dies i amb una dificultat màxima per fer els pronòstics..

    Com sempre tot el seguiment diàri a Meteoforum.

  • Bon dia,

    Diumenge la calor va continuar fent-se notar a l'interior, amb una màxima de 31,4 °C a Lleida, i la nit va ser tropical a una vintena d'estacions.

    El dia comença amb un cel molt ennuvolat o cobert a pràcticament tot el territori, una nuvolositat compacta que es mantindrà durant tota la jornada. Aquesta situació afavorirà un ambient més humit i xafogós, especialment ran de mar.

    A la costa caldrà vigilar la possibilitat que es formin tempestes i ruixats puntualment intensos, capaços de deixar algun aiguat local, sobretot durant la primera meitat del dia. Al prelitoral no es descarta alguna gota o pluja minsa de matinada, mentre que a la resta de comarques la probabilitat de precipitació serà molt més baixa, només amb algun núvol més dens al Pirineu cap al vespre.

    A causa de la falta d'hores de sol, les temperatures diürnes frenen una mica respecte als últims dies. La calor es notarà més a Ponent, on els termòmetres arribaran a marcar entre 28 i 30 °C, i a les Terres de l'Ebre, amb màximes d'entre 25 i 28 °C. A la resta del territori els valors quedaran més frenats, generalment entre els 24 i els 28 °C. El vent de component sud i sud-est es deixarà sentir amb algunes ratxes moderades, més sensibles al litoral.

    Demà dimarts arriba el canvi més important, amb una jornada passada per aigua i tempestes que poden descarregar amb força: s'esperen acumulacions que podrien arribar als 55 mm al prelitoral i als 43 mm a la Catalunya central. Dimecres el cel es mantindrà molt carregat de núvols, amb ruixats que afectaran sobretot la costa. De cara a dijous la inestabilitat continuarà, amb pols en suspensió i nous xàfecs, en el dia amb el pic de calor de la setmana, quan a Ponent es podria arribar als 31 °C, tot i que els models no acaben de coincidir en aquesta xifra. Divendres l'ambient serà clarament més fresc.

    Els conjunts mostren un descens generalitzat dels geopotencials i l'arribada d'un solc que portarà una refrescada clara ja des dels primers dies del període. El descens tèrmic s'inicia aviat amb un acord molt ampli entre models i manté la continuïtat cap a un patró més tardoral.

    Bon seguiment!

  • Bon dia,

    Nova mínima tropical. Amb sort, si ens acaba plovent, potser quedarà anul·lada abans d'acabar el dia.

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 21,3ºC.
    Humitat: 88%.
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 19,2ºC.
    Temperatura de xafogor: 28,3ºC
    Pressió: 1020,3 hPa.
    Temperatura mínima (provisional): 21,2ºC (06:43h).
    Estat del cel: Parcialment ennuvolat.

    snapshot_2026_09_28_07_12_53.jpg

    Bon seguiment.

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia.

    Ahir va ser un dia marcat pel sol a la vall de Boí. Malgrat això les temperatures màximes van quedar més curtes, com a molt poc més de 25, i les mínimes igual.

    Pel que fa al cel, es van veure cúmuls unflats, sense ser prou extensos com per ser amenaçadores, a banda de cirrus que axpartir de mitja tarda van dominar.

    Vaig fer una caminada a la tarda i vaig veure els primers colors de la tardor, de manera tímida: alguns bedolls i alguns freixes ja tenien grogues les fulles d'algunes branques. I no era per la sequera perquè eren arbres ben lluents, situats en indrets de sòls profunds o vora rius, rierols o molleres.

    Avui el dia comença ennuvolat.

  • Buenos días desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 23,2ºC con 84% de humedad, viento del NNE a 5 km/h y 1018,2 Hpa con 69 W/m2, mínima de 22,8ºC (en las afueras 22,4ºC).

    Esperemos que AROME no sea el que se cumpla, porqué no pone absolutamente nada por zonas de Lleida y Tarragona, aquí llevamos 0 mm en TODO EL MES (y como aquí, prácticamente todo el sur y poniente) y si este modelo se cumpliese, caería el récord...

  • A veure si es veritat que arriba per fi la tardor. Només espero que en pocs dies no tornem un altre vegada a anunciar onades de calor. Ha passat moooltes vegades aquest estiu... Refrrscament 4 dies i un altre pujada... Uin horror!!!

    Barcelona, barri de Sant Antoni.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 24.5°c, 23°c, 87% humedad, 1020 hpa, viento en calma y bastante nublado. Foto de ahora mismo. Buen seguimiento.

    Screenshot_20260928_102219_Chrome.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon día!!!’

    De momento bastante tapado pero sin precipitaciones

    El mesoescalar Arome sobre todo para la jornada de mañana nos dibuja unas acumulaciones importantes entorno a la costa central , veremos 🤔

    Feliz día 🫶🫶🫶🫶🫶🫶🫶

    IMG_3499.png

    IMG_3498.png

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon dia des del Baix Guinardó.
    Quan són les 11:57h al Meteoclimàtic de Gràcia tenim una temperatura de 24.4º i una humitat del 75%, xafogor a tope. La mínima ha estat de 21.6º. Seguim sense poder gaudir de nits NO TROPICALS a Barcelona.
    A més aquesta temperatura mínima es produeix poc abans de que surti el sol, es a dir cap a les 7:45h. Encara ens anem a dormir amb temperatures prou altes per l'època, uns 24 o 25º amb unes humitats altíssimes que arriben al 80%.

    Salut!!

    Per sobre del Nou Hospital de Sant Pau

  • Avisos meteocat para la jornada de mañana martes ⬇️precaución algunas zonas como BCN 🤔

    IMG_3503.jpeg

    ambiente xafogoso esta jornada, a ver si también se acaba 🥵

    Salut!!!!!!

    🫶🫶🫶🫶🫶🫶🫶🫶🫶

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Se le fue la olla al AROME.... Espero...

    . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

    Contenido externo x.com
    El contenido incrustado de fuentes externas no se mostrará sin tu consentimiento.
    Mediante la activación de contenidos externos, usted acepta que se transfieran datos personales a plataformas de terceros. Hemos proporcionado más información al respecto en nuestra política de privacidad.

    Barcelona, barri de Sant Antoni.