SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JULIOL 2026

  • Bon dia des de Baix Guinardó.
    Quan són les 12:02h. al Meteoclimàtic de Gràcia tenim una temperatura de 29.2° i una humitat del 52%. La mínima ha estat de 26..4°. El pitjor de tot, per a mi, la calor nocturna. Es mou majoritàriament entre els 29 i els 27° tota la nit. Les mínimes que queden registrades duran mig minut i ràpidament es tornen a enfilar. Insuportable!!

    Salut!!

    Per sobre del Nou Hospital de Sant Pau

  • Bona tarda,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 27,2ºC
    Humitat: 78%
    Vent: Fluix, SE (5Km/h).
    Punt de rosada: 23ºC.
    Temperatura de xafogor: 37,5ºC
    Pressió: 1013,9 hPa (baixant).
    Temperatura mínima: 24,7ºC (05:11h)
    Temperatura màxima: 31,1ºC (10:28h)
    Estat del cel: Enterbolit.

    snapshot_2026_07_20_19_48_14.jpg

    Bon seguiment.

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenas noches desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 28,5ºC con 81% de humedad, viento del E a 2 km/h y 1012,2 Hpa, máxima de 31,1ºC (en las afueras 32,0ºC).

    Tras 70 días sin llover por L'Hospitalet de l'Infant, hoy hemos roto la racha con los chubascos castellatus qué han ido pasando durante la tarde, con un total de 3,8 mm, muy poca cosa (el resto de zonas alrededor entre 1 mm y 3 mm).

  • Bona nit. Cel ara obert a Esparreguera sector Más d'en Gall nomes amb algúns nuvols alts residuals, vent en general feble, visibilitat bona 6/10, ambient Calid.

    Cap a la tarda s'ha cobert el cel de nuvols foscos, feia la impresió de que podría ploure encara que fos una miqueta pero ha sigut un miratge, finalment han passat de llarg sense deixar res.

    De moment tot segueix igual, calor, xafogor i molta paciencia. Cap novetat!

    Temperatura 31,4°C

    Humitat 44%

    Bon seguiment!!

  • Bona nit desde Maquefa con 27 C° y un 64 % de humedad en estos momentos , un día más marcado por las altas temperaturas 37.8 de máxima, mala visibilidad en general y como decía el compañero meteomanu, por la tarde se tapo el cielo durante un par de horas pero no pasó de ahí, al menos nos quitamos dos horas de sol directo, ya nos conformamos con muy poco. Esperemos se vaya confirmando al menos la normalización de temperaturas a partir del fin de semana y nos de una tregua unos días . Un saludo y bon seguiment

  • Bona nit.

    Retornat a l'infern. Màxima de 41,1 i mínima de 20,7. Ara tenim 31,2 graus. Calor i xafogor empegalosa, més feixuga després de passar tres dies al Pirineu, on la mínima aquesta matinada ha voltat els 15 graus i s'ha pogut dormir bé.

    Pel que fa a l'estat del cel, una mica tèrbol i sense núvols apreciable. Esperant el refrescament del cap de setmana, però abans a patir. Malauradament les calorades les agafo de ple perquè venen entre setmana.

  • Bona nit!

    Vespre fastigós després dels ruixats que han passat a tota velocitat, amb xafogor intensa.

    Aquest passat cap de setmana he instal•lat una estació meteorològica a casa. Avui he registrat una màxima de 32.6 i mínima de 25.5. Recollits 0.3mm amb les pluges de la tarda.

    En aquest moments a Vilanova i la Geltrú, aguanten encara 27.9 graus i 82% d'humitat.

  • Bona nit!!!!

    Un Esclafit a causado esta tarde destrozos de árboles y otros enseres aqui a L’Hospitalet de Llobregat ⬇️IMG_2944.jpg

    Ya lo que nos faltaba 😱a llovido cuatro gotas con aparato eléctrico en forma de barro para dejar más limpia la población 🤔

    En fin a la espera del fin de semana que cambie esta horrible situación, a partir de ahi a ver si se cumple esta maravillosa estampa 😉⬇️IMG_2945.jpeg

    Que descanseu 🫶🫶🫶🫶

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona nit,

    Per 7 jornada d'aquest mes de Juliol, cauen els >40ºC, com si res.. :/

    Màximes amb lleugers ascensos i descensos segons la zona, en qualsevol cas una jornada mes de calor infernal..<X

    xx_obs-en-338-2-zz_2026_07_20_18_00_928_2.png

    Tal com estava previst , arribada de nuvolositat ( enclusses) de les tempestes que han afectat diverses comarques de la meitat sud.

    Sequència satelital HD de la tarda, amb els nuclis convectius en punts de l'est peninsular.

    977aef1f-40f2-43da-863b-f9216c260cce.gif

    Evolució del radar HD durant la tarda, subestimant la precipitació ja que en conjunt estat minsa, tret de sectors pre-litorals de Tarragona aquí >10mm localment.

    b02f5ddd-aa0b-4f79-a0bb-f0af4ae1b9a5.gif

    Tot el repàs de la jornada a nivell tèrmic, satelital i radar, com sempre a Meteoforum..

    Bon seguiment

  • Bona nit,

    Seguim inmersos amb una extenssa dorsal càlida nordafricana, amb tendència a ser realçada per la BFA atlàntica.

    La evolució prevista pels propers 4 dies del Geopotencial a 500hpa, fa esperar que la Subsidència anticiclònica es fagi mes marcada a l'entorn peninsular, comportant un augment tèrmic al nivell de 850hpa i en superfície. ECMWF

    129fdb0e-9fec-4aa3-b4b2-b32397aaf4ca.gif

    De nou per aquest Dimarts màximes sense variacions tèrmiques o lleugers ascensos en algunes zones.

    Els vents terrals faran disparar els termòmetres en diversos sectors litorals durant el matí..

    S'esperen humitats molt baixes arreu del territori, degut que s'accentuarà mes la Subsidència..

    Evolució de TºC desde bon matí fins al vespre. AROME

    6fb21691-614d-4d3d-8981-78cf93859a8b.gif

    Vaya ràtxa que portem , veure per creure com van passant els dies i sempre el mateix patró de calor desbocada..

    Bon seguiment

  • Bon dia,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 28,4ºC
    Humitat: 56%
    Vent: Fluix, ENE (5Km/h).
    Punt de rosada: 18,8ºC.
    Temperatura de xafogor: 35ºC
    Pressió: 1016,3 hPa.
    Temperatura mínima: 24,4ºC (05:22h)
    Estat del cel: Una mica ennuvolat, amb calitja.

    snapshot_2026_07_21_08_54_19.jpg

    Bon seguiment.

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 27,8ºC con 80% de humedad, viento del NE a 3 km/h y 1014,6 Hpa con 287 W/m2, mínima de 25,8ºC (en las afueras 24,5ºC).

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 29.3°c, mínima 24°c, 59% humedad, 1016 hpa, viento de tramontana 12 km/h y despejado. Foto de ahora mismo. Buen seguimiento.

    Screenshot_20260721_104445_Chrome.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia des del Baix Ginardó.
    Quan són les 12:09h. al Meteoclimàtic de Gràcia tenim una temperatura de 30º i una humitat del 63%. La mínima segueix insuportable: 25.8º.
    Ahir vam tenir una tarda extranya amb cel amenaçador però res de res. Quatre o cinc gotes a Barcelona, (depenent del barri), i una xafogor tan insuportable com aquest estiu que estem patint.

    Salut!!

    Per sobre del Nou Hospital de Sant Pau

  • Bona tarda,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 29ºC
    Humitat: 54%
    Vent: Moderat, SE (14Km/h).
    Punt de rosada: 18,8ºC.
    Temperatura de xafogor: 35,6ºC
    Pressió: 1016,8 hPa.
    Temperatura mínima: 24,4ºC (05:22h)
    Temperatura màxima: 31,3ºC (12.20h)
    Estat del cel: Serè.

    snapshot_2026_07_21_15_30_00.jpg

    Bon seguiment.

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda.

    Un altre dia canicular, dins d'aquesta canícula que es va avançar un mes. El dia ha estat marcat per la calitja i l'ambient tèrbol, amb una visibilitat dolenta i cel blanquinós.

    Pel que fa a les temperatures, la màxima ha arribat als 38,7 graus, força alta, però dos o tres graus inferiors a la d'ahir, mentre que la mínima encara ha estat tropical, amb 21,4 graus.

    Esperant pacientment el pic de calor del dijous amb l'esperança que la setmana vinent sigui més suportable tèrmicament.