SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2026

  • Bon tarda!!!!

    Actualización hasta el momento de precipitacion aqui a L’Hospitalet de Llobregat 17L , total lo que llevamos hasta la fecha de este nuevo año 152 L

    el resto de precipitaciones más importantes, a continuación,fuente : meteoclimatic y Meteocat⬇️IMG_2126.jpegIMG_2125.jpeg

    Feliz tarde🫶🫶🫶🫶

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon vespre,

    Ha plogut pràcticament ininterropudament des del migdia i encara continua, de manera intermitent i suau. S'ha hagut de suspendre la rua de Carnaval i s'ha translladat al divendres que ve.

    Ara mateix, a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 10,2ºC
    Humitat: 94%
    Vent: Fluix, N (3Km/h)
    Punt de rosada: 9,3ºC
    Pressió: 985,7 hPa
    Temperatura mínima (provisional?): 9,4ºC (08:28h)
    Temperatura màxima: 13,4ºC (11:02h)
    Precipitació des de les 00h: 16,4mm
    Estat del cel: Cobert. Plou.

    Bon seguiment.

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda,

    Sequència satelital HD de les darreres hores, que segueix una jornada mes ben interessant a l'entorn peninsular.

    I on es troba la misteriosa borrasca Oriana ? :/

    39473321-a889-411b-a7af-8966a7377687.gif


    Doncs s'ha format fa ben poquet, davant la costa central nord .

    En les properes hores s'anirà desplaçant cap al Golf de LLeò i posteriorment Còrsega-Sardenya.

    Pressió en superfície, desde aquesta tarda fins la propera matinada. UKMO

    Oriana té pressions inferiors als 985hpa, de nou els models clavant la previsió, ja desde ahir amb una perfecció absoluta.

    e8fe7bdc-b3be-4b0a-b24e-529be3cc25b4.gif

    Bon seguiment

  • Bona tarda !


    Dades actuals

    Tempe: 10,3º C., 87% hr., 982,5 hPa =O=O., vent de NO a 13 km/h., cobert, plou!

    Dades extremes

    Tempe màxima. 15,7º C a les 00.0 h., Tempe mínima: 9,6º C a les 18.43 h., Humitat màxima: 93% a les 15.06 h., Humitat mínima: 49% a les 00.00 h., Prwcipitació fins ara : 22,4 mm., Intensitat de precipitació màxima: 29 mm. / hora a les 15.13 h., Ràfega màxima de vent: 29 km/h. de NO a les 03.09 h. Ara tenim a sobre la pressió mes baixa al centre de la baixa.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bona nit.

    Canvi radical del temps respecte ahir. Si ahir el vent -normal- va ser el protagonista, avui ho ha estat la pluja.

    No s´ha vist el sol i ha plogut des de les vuit del matí fins al vespre recollint-se 16 litres en total. Mentre plovia ha bufat un fluix però rafagós vent de llevant. Visibilitat dolenta. Màxima de 9,5 i mínima de 6,2. Sensació de fred per la mollena. Cap al vespre s´ha començat a veure una ratlla de cel més clar cap al nord.

    Respecte a l´episodi d´ahir, una autèntica vergonya l´actuació de la Generalitat. Barcelona no és Catalunya. Per aquí el vent que va fer i que s´havia previst, era el que fa normalment molts cop l´any. Sovint en fa més. Espero que el proper cop puguin territorialitzar les alertes.

  • Bona nit,

    Desde els volts de Nadal i fins aquesta primera quinzena de Febrer, nomès podem qualificar el patró atmosfèric de traca i mocador, sempre desde el punt de vista meteorològic..

    Per tancar el llarg episodi de borrasques i temporals atlàntics, la situació d'aquest migdia era ben complexa a l'entorn peninsular.

    2 baixes i els seus fronts associats, afectàven directament àmplies zones peninsulars, amb precipitacions i vendaval en diversos sectors.

    analyse-2026-02-13-12.png

    I com anat succeint els darrers dies, els fronts atlàntics no venen sols, ja que es troben amb un entorn de rius atmosfèrics de procedència tropical.

    I aquest factor fa realçar les precipitacions en els acumulats, avui de nou hem tornat a tenir una bona mostra a Catalunya.

    Anomalia Aigua Precipitable per aquest Divendres fins Dissabte matí. ECMWF

    e7678312-42f8-41c0-ad91-3e4c9d045a5f.gif

    Front ocluit i línies de inestabilitat+borrasca Oriana i alt contingut d'aigua precipitable, donen com a resultat registres destacats per ser una situació de procedència atlàntica una jornada mes..

    Acumulacions en les darreres 12 hores fins les 19:00h, fantàstica regada a moltes comarques.

    xx_obs-en-338-2-zz_2026_02_13_18_00_928_71.png

    Bon seguiment


    Segueix la enquesta realitzada Dijous perquè pogueu participar , del recent Temporal de vent sobre avisos i alertes.

    Us recordem que tenim watsapp del fórum, per ingresar és molt fàçil nom usuari i número de móvil a la seguent direcció info@meteoforum.cat

  • Buenas noches desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 12,7ºC con 70% de humedad, viento del WSW a 27 km/h y 989,1 Hpa, máxima de 15,8ºC (pero fue a las doce de la noche, en las afueras 15,2ºC a las 0:13).

    Datos finales de los chubascos de hoy, hasta 21:20, dónde menos a llovido es de L'Hospitalet hacía abajo, un mes bien extremadamente seco esta siendo.

    ---------------------------------------------------------------------------
    Mont-Roig del Camp: 12,2 mm
    Santa Marina (Pratdip): 11,1 mm
    Pratdip: 10,6 mm
    Les planes del Rei (Pratdip): 8,9 mm
    Vandellòs (Carrer de Castelló): 8,9 mm
    El Casalot (Via marina) (Miami-Platja): 8,7 mm
    Mont-Roig Badia (Miami-Platja) 7,9 mm
    Costa Zefir - Carrer Costa rica (Miami-Platja): 7,4 mm
    Costa Zefir (Miami-Platja): 7,3 mm (Conversión al horario de invierno)
    Miami-Platja (Avd Verge de Montserrat): 7,1 mm
    Miami-Platja (Avd Veracruz): 6,7 mm
    L'Hospitalet de l'Infant (Camí Raco Porrasa): 6,6 mm (Conversión al horario de invierno)
    Miami-Platja (Avd Londres): 6,6 mm
    L'Hospitalet de l'Infant (Urb Infant): 6,3 mm
    L'Hospitalet de l'Infant (Centre): 6,2 mm
    L'Almadrava (Carrer del Rossec): 6,1 mm
    L'Hospitalet de l'Infant (Zona Camp fútbol): 5,6 mm
    El Casalot (Miami-Platja): N/A
    ---------------------------------------------------------------------------

  • Bona nit,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 9,5ºC (a punt d'igualar la mínima del dia)
    Humitat: 95%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 8,7ºC
    Pressió: 988,3 hPa (pujant)
    Precipitació des de les 00h: 17,9mm

    Bon seguiment i fins demà.

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona nit,

    Despedim el carrussel de borrasques d'aquest llarg periòde d'inestabilitat, amb la darrera i jove borrasca Oriana , mostrant la seva bellessa enfront la costa brava aquestes hores de la nit.

    Cap a l'oest peninsular, descàrrega freda arribant fins el continent africà amb la típica nuvolositat granulada.

    animsatirmtgeu (6).gif


    La borrasca mediterrànea generant molta nuvolositat i convecció damunt del mar, amb diversos focs tempestuossos en curs afectant la costa de Sardenya.

    Sequència satelital de Vapor d'Aigua HD + activitat elèctrica.

    2821bad5-5c56-4251-9215-d9acaece0fef.gif

    Bon seguiment

  • Bona nit.

    Dades de Les Planes, barri de Barcelona a l'obaga de Collserola.

    T. màx. 12.7 a les 12:32

    T. mín. 7.1 a les 21:44

    T. actual 7.6, humitat 96%, precipitació 20.2mm

    Ha plogut bé, haurà penetrat al sòl. La intensitat màxima de precipitació ha estat de 20.6mm/h a les 14:49.

    Ja ha començat el vent, tornarà a assecar-se la superfície, i trigarem dies a veure ploure altra vegada.

  • Bona nit des de Navarcles, un dels dies mes freds que hem tingut ja que TOT el día hem estat al voltant de 6 graus i amb pluja maca durant tot el día, ara ja bufa un xic de vent...

    Última opinión molt personal que donc, per mi la vergonya va ser lo que no van fer a Valencia i recordar que aquí hi hagut un mort i que som un país ben complexe per preveure meteo exacte.

    Actual 8

    Min 6.3 (10.00)

    Max 12.1 (00.00)

    Pressio 987.0

    Precip.18.8 mm

    Bon cap de setmana companys /es 8)8)

  • Buenas noches desde Calella de P., temperatura actual 9.7°c, máxima 13.7°c, 91% humedad, 983 hpa, viento en calma y en el día de hoy ha llovido 15 litros. Buen seguimiento y hasta mañana.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona nit,

    Imatge del riu Tordera aquest migdia al seu pas entre Malgrat i Blanes,.

    Segons l'estació d'aforament a Fogars de la Selva, uns 10km riu amunt d'aquesta imatge, el cabal era inferior els 10m3/s .

    20260213_120912.jpg

    Per comparar el riu Tordera, amb el que porta actualment el riu Guadalete al seu pas per Jerez de la Fontera 645m3/s i un nivell de les aigues a 5,47m .

    Es troba en nivell 2 d'alerta i ja van uns quants dies. SAIH HIDROSUR

    Captura de pantalla 2026-02-13 234515.png

    I és que la zona de Grazalema que abasteix aquest riu, durant la jornada d'avui les precipitacions han tornat a ser abundants.

    En les darreres 24 hores fins les 19:00h, s'han acumulat 81,8mm :/

    Sembla que el cap de setmana les pluges aniran desapareixent, Dissabte probablement encara sumaran uns quants litres en punts orientals d'Andalusia, Grazalema està al sector occidental, recollirà precipitació ? :/

    Captura de pantalla 2026-02-13 231308.png

    Bon seguiment

  • Bona nit tornem amb el vent una altre vegada pero menys fort que l'altre dia de vent si que no en falta últimament pero de fred costa molt de fet aquest any sols em baixat de 5 graus dos dies concrets la resta per sobre de la mitjana climàtica o igualant la mitjana pel que fa al futur doncs que voleu que us digui anticicló tota la setmana que ve amb temperatures per sobre de la mitjana i la última de febrer doncs la majoria de ensembles del gfs marquen l'arribada de la primavera avançada sols hi ha com 5 o 6 ensembles de 30 que fiquen temps hivernal la resta anticicló amb temperatures altes.

    En fi es el que veig jo als models a dia d'avui que paseu un bon fi de setmana

    Bon seguiment

  • Bona nit,

    Dissabte amb l'activa borrasca mediterrànea i les altes pressions agafant posicions cap a les Azores, s'espera temporal de vent a moltes zones de l'est peninsular i parts del mediterrani occidental.

    Mapa isobàric per les 19:00h , situació clàssica de vendaval amb la tramuntana i mestral segons les zones.

    front24 (68).png

    Atenció a les ventades en cotes altes del Pirineu, camp de Tarragona i costa brava gironina.

    S'esperen cops màxims >80/100kmh, localment >120kmh .

    Ràtxes previstes en 1 hora per Dissabte. AROME

    0024ab01-0425-4f8f-9c84-1aad8d328a79.gif

    Bon seguiment

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel cobert, sensació tèrmica de fred i vent en calma. Les dades actuals són: 8ºC (la mínima d'avui), 995hPa i 87% d'H. La màxima d'ahir va ser de 13ºC. Ahir al matí-migdia va començar a ploure i ja no va parar fins entrada la nit, deixant-nos al registre amb 11,8 litres. De moment, s'ha notat un petit descens tèrmic, veurem de cara a demà. Bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon dia,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 9,5ºC
    Humitat: 87%
    Vent: Fluix, NNO (5Km/h)
    Punt de rosada: 7,4ºC
    Pressió: 995,5 hPa (pujant)
    Temperatura mínima: 9,2ºC (02:26h)
    Estat del cel: Cobert.

    ultima_imagen.jpg

    Bon seguiment.

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 10,1ºC con 66% de humedad, viento del WNW a 121 km/h y 993,9 Hpa con 149 W/m2, mínima de 9,8ºC (en las afueras 9,7ºC).

    Hasta 134 km/h el mestral dentro de la población esta madrugada, por las afueras 126 km/h de momento.

  • Bon día!! Cel assolejat a Esparreguera sector Más d'en Gall nomes amb algúns nuvols residuals, vent entre feble i moderat, visibilitat molt bona 8/10, ambient frescot degut al vent.

    Día maco de pluja ahir Divendres, pluja d'anar fent molt be aprofitada.

    Un cop passada la precipitació el vent va tornar a fer acte de presencia pero amb molt menys intensitat, res a veure amb aquests dies enrera. Aixó si, es nota la procedencia nord del vent ja que fa baixar la temperatura de sensació.

    Continuem en avís groc per vent peró.

    Temperatura 8,4°

    Humitat 70%

    Precipitació d'ahir 15,2 mm

    Bon seguiment!!