SEGUIMENT METEOROLÒGIC - SETEMBRE 2025

  • Bon i fred dia!,

    Aquesta matinada també ens ha plogut una mica.

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 10,7ºC
    Humitat: 91%
    Vent: Moderat, N (7Km/h)
    Punt de rosada: 9,3ºC
    Pressió: 1019,6 hPa
    Precipitació des de les 00h: 2,3mm
    Temperatura mínima (provisional): 10,7ºC (ara mateix)
    Estat del cel: Molt ennuvolat.

    snapshot_2025_09_24_07_18_51.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel cobert, sensació tèrmica de fresca i brisa de mestral. Les dades actuals són: 13ºC (la mínima d'avui), 1016hPa i 80% d'H. La màxima d'ahir va ser de 25ºC. Temperatures que han baixat de forma molt notable, estrany i tot, amb els setembres en que estem acostumats. Ahir finalment, després d'un matí i primera part de la tarda de sol radiant es va cobrir i cap a la tarda-vespre va caure un bon ruixat, a estones acompanyat de calamarsa. Degut a que, no tinc pluviòmetre ni espai per posar-lo, sempre em baso amb dades de la XOM de TempsCanet, en quan a precipitacions, no en cual al resta de dades. El problema es que, em sembla que van posar l'acumulat dels dies anteriors (diumenge), donant un total del episodi d'uns 51,8, tenint en compte que la pluja del diumenge ens va deixat amb uns 40, segurament ahir vam sumar 10 litres més. Apa, vagi bé el dia i a disfrutar de temps tardorenc. Que durarà... però, fins quan? Veurem. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Buenos días desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 13,3ºC con 62% de humedad, viento del NW a 60 km/h y 1018,6 Hpa con 113 W/m2, mínima de 13,1ºC.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 15.5°c, mínima 10.8°c 🥶🤣, 70% humedad, 1021 hpa, viento en calma y despejado. Esta madrugada ha llovido 10 litros. Foto de la salida del sol.

    Screenshot_20250924_080229_Chrome.jpg

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona Día de de la MERÇE

    9 L precipitación de esta pasada noche en L’Hospitalet de Llobregat,(barrí santa Eulalia) tv3 lo ha mencionado hoy en el temps del migdia , mi barrio 🥹en ciertos momentos con fuerte intensidad

    La mínima de esta madrugada pasada de 13,6*C, muy baja para la época por esta zona 🥹más bajas aún en alta montaña, con valores de hasta -5*C⬇️IMG_1373.jpeg

    Nevó en la vall de Nuria de forma débil, pero nevó tal y como estaba previsto

    Imagen de ayer y de hoy de la Vall

    Feliz Diada de la patrona de BCN

    Salut!!!!!

    🫶IMG_1364.jpegIMG_1372.jpeg

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • La precipitaciones más importante de esta pasada noche⬇️

    IMG_1375.jpegseguiremos con inestabilidad hasta la jornada de mañana y parece que continuaremos con tiempo inestable en los inicios de la semana próxima, con unas temperaturas más suaves 👌

    Asi lo reflejan los ensembles 🙂⬇️IMG_1374.gif

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • BON DIA,doncs al final aquí la última oportunitat que teniem de ",maquillar" el mes de setembre,se'n va anar a norris,doncs només va fer dècimes


    El cas és que acabarem el setembre amb menys de 3 litres,el quart més sec desde 1950.No sé que ha passat exactament aquest mes,però a gran part de catalunya estarà per sobre la mitjana ampliament,en canvi en zones del pla de lleida i interior de tarragona,quedarà molt mermat.

    Sé que s'estàn morint moltes olives per falta d'aigua quan sobra a moltes zones del nord,la climatologia cada cop més extrema.

    Ja no sé quina és la manera de veure ploure,han passat situacions de tots tipus i totes al marge.En fi,

  • Bon dia

    Jo també m'uneixo amb el company de l'Urgell..aqui també ens ha plogut ben poc,porto 14 litres aquest mes ..i aniría tan be uns 20 o 30 per preparar la terra ...això que a lestiu ens va ploure prou be...100 litres entre juliol i agost...però l'aigua d'estiu no s'aprofita...es a partir d'ara,que tota la pluja s'aprofita a mesura que el sol es va inclinant ( de fet,es la terra que ho fa )...emfí,per ponent esperem la pluja ,tan de bo que vingui la tardor plujosa,...el clima ,com diu el Joan,s'ha extremat...passem de lacalor al fred impropi per aquestes dates...avui hem registrat les primeres gelades en algunes fondalades,com la de Tarroja...alguns mapes donant pluja abundant a llarg plaç,per començaments de octubre...tan de bo no sigui un espejismo

  • Ese es el problema de una inercia del N/NE de Cataluña... el resto únicamente pillamos de loterías y el problema de eso, esque si no pasa por encima, no pillas nada, hace falta ya algo bien general y abundante, dejando de lado ya la tómbola.

    Buenas tardes desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 19,0ºC con 47% de humedad, viento del NW a 53 km/h y 1019,2 Hpa con 810 W/m2.

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 18,9ºC
    Humitat: 63%
    Vent: En calma.
    Punt de rosada: 11,7ºC
    Pressió: 1020,3 hPa (pujant)
    Precipitació des de les 00h: 2,3mm
    Temperatura mínima: 10,7ºC (07:17h)
    Temperatura màxima: 20,1ºC (14:34h)
    Estat del cel: Molt ennuvolat.

    snapshot_2025_09_24_18_48_55.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bona tarda! Cel assolejat a Esparreguera sector Más d'en Gall durant prácticament tot el día, vent en general feble, visibilitat molt bona 8/10, ambient temperat.

    Dies d'estabilitat i temperatures a ratlla. Els models comencen a donar teca de nou per la setmana vinent, Ho anirem seguind.

    Temperatura 15,9°

    Humitat 49%

    Bon seguiment!

  • Bon vespre.

    Es curiós com en un contexte d' escalfament climàtic evident tinguem episodis de temperatures per sota la mitjana en certs períodes...crec recordar al estiu va ser principis juliol sinó recordo malament i ara aquests dies...lo fàcil que es baixar a unes mínimes tan baixes sense tenir unes isos tant baixes....seria maco trencar la inèrcia càlida....

  • Bona nit,

    Jornada amb TºC mínimes força baixes per l'època, mes pròpies de finals de Octubre o inicis de Novembre.

    Moltes zones inferiors els 10ºC i pròximes aquest valor arribant a sectors litorals.

    xx_obs-en-338-2-zz_2025_09_24_12_00_928_3.png

    I torna el rebuf marítim en escena, afavorint ruixats locals cap a punts costaners del Alt Maresme i costa selvatana.

    Situació típica del mes de Setembre.

    Radar de les 21:25h, puntualment xàfecs intenssos tal com ens mostra les reflectivitats.

    xx_flexradar-en-338-2-zz_20250924_1925_928__xx-radar-eu-opera.png

    Bon seguiment

    Tot seguit tenim una Enquesta preparada per tota la família del fòrum.

  • Bona nit.

    Mínima a Lleida que ha tocat fons amb 7,8 graus. La màxima, de 21,6.

    Cel ras durant tot el dia. Visibilitat bona. Vent molt feble de mestral, intermitent.

    Per aquí el setembre també quedarà sec, però amb la circulació actual, no es pot esperar gaire pluja per aquí. Aviat o tard el patró canviarà

  • Què enteneu per Tempesta ? 88

    1. Que ve acompanyada de activitat elèctrica + Precipitació (11) 13%
    2. Que ve acompanyada de activitat elèctrica + Precipitació, Vent , Neu o Pedra (28) 32%
    3. Que ve acompanyada de activitat elèctrica + Precipitació o sense "Tempesta seca " (43) 49%
    4. Borrasca amb fenòmens violents + activitat elèctrica (6) 7%

    Bona nit,

    Feia temps que no fèiem una Enquesta en el fòrum per saber la vostres opinions, sempre referents a la Meteorologia que tant ens apassiona.

    I ja que s'ha creat un tema de debat els darrers dies , creiem que podrem aclarir dubtes o no :/

    Independenment del que diguin les definicions a Tempesta , podeu escollir la opció mes adient a la vostra percepció personal.

    La enquesta finalitzarà el proper Diumenge 28 Setembre a la nit, en què farem balanç dels resultats.

    El vot com sempre és secret per tots els foreros, un servidor ja sap quina opció escollir :)