SEGUIMENT METEOROLÒGIC - AGOST 2013 - 2a. PART

  • A mode de complement dels mapes de precipitació que acabo de comentar, adjunto un mapa d'humitat relativa a nivell de 700 hPa. Es pot comprovar el perquè demà a la tarda/vespre la probabilitat de ruixats pot arribar fins a comarques de Barcelona i Tarragona. Bosses d'humitat ben definides seguint el flux de vents en alçada amb possibles nuclis de condensació inestables (allà on HR 700 > 80/85%)

    dilluns19-tardamesoWRF-hr700.jpg

    Veurem si aquest mapes tenen o no tenen raó. Mirant variable per variable, tot plegat concorda amb els mapes de precipitació assenyalats,

    Aquest vespre tornen a actualitzar. Veurem què tal.

    Salut!

  • Bon dia.

    Dia calorós i xafogós, 30ºC de temperatura ara mateix (20ºC de mínima), el cel seré amb alguns núvols que es van desenvolupant cap a l'est i sud-est, la pressió estable en els 1016 hPa.

    Poca cosa a comentar, només que aquest canvi semblava que refrescaria una mica l'ambient i no ha sigut així, aquí no ens ha portat ni pluja, ni baixada de temperatures, ni res de res, tot continua igual, espero que el proper canvi sigui molt més efectiu que aquest.

    Belianes-Urgell (373 msnm) / Vilamòs-Val d'Aran (1255 msnm)
    Precipitació Belianes:
    2015: 234 mm. 2016: 341 mm. 2017: 343 mm. 2018: 589 mm. 2019: 481 mm. 2020: 507 mm.

  • Bon dia.

    Al Valle de San Agustín de l'occident asturià dia esplèndid amb pocs núvols i 22 graus. Ahir va ser un delit llegir-vos. Geàcies!

    Demà marxo cap a la Rioja alabesa i dimecres a Barcelona... anunciant canvis, esperem.

    Si podeu seleccioneu les imatges per no saturar la pàgina. Gràcies!

    Bon seguiment!

    Observatori a Pl.Kennedy de Barcelona i a Maçanet de la Selva

  • Bon dia.

    Al Valle de San Agustín de l'occident asturià dia esplèndid amb pocs núvols i 22 graus. Ahir va ser un delit llegir-vos. Geàcies!

    Demà marxo cap a la Rioja alabesa i dimecres a Barcelona... anunciant canvis, esperem.

    Si podeu seleccioneu les imatges per no saturar la pàgina. Gràcies!

    Bon seguiment!

    Això esperem!....però no a tot arreu!..
    Si veiesis canvis generals..revolucionaries tot el galliner!..jajaj.
    Quant tindrem canvis a tot el pais?...
    Tant de bò i no pas per a tu com a persona..haguesis de tornar per tempestes potents..a molts llocs..
    però altre cop no ho son.
    Estic segur que ho faries..

    Salut ;)

  • Això esperem!....però no a tot arreu!..
    Si veiesis canvis generals..revolucionaries tot el galliner!..jajaj.
    Quant tindrem canvis a tot el pais?...
    Tant de bò i no pas per a tu com a persona..haguesis de tornar per tempestes potents..a molts llocs..
    però altre cop no ho son.
    Estic segur que ho faries..

    Salut ;)

    Bona tarda sembla que tens alguns ruixats cap al teu oest. ;)

  • On pot ploure aquesta tarda? Aquests mapes que us he preparat ens donen la resposta. Sembla que cap al prelitoral pot haver alguns xàfecs puntuals. Localment moderats. Poca cosa. També cap a la banda del Pirineu i punts del Prepirineu.

    aquestatardaWRF4-1.jpg

    El segon és un mapa de precipitació ampliat cap a Barcelona i Tarragona, amb 1 km de resolució de malla,

    aquestatardaWRF1-2.jpg

    A partir d'aquí: veurem,

    Vagi bé!

  • Aviam cap on va i es col-locara el solc que veuen els models pero que uns ho possen mes al nord i d'altres mes aprop de la meitat nord peninsular.Suposso que l'Alfred ja intueix alguna cosa amb la seva experiencia. :cheer: Tant de bo els ruixats que en preveu l'Ivan per dema s'estenguin una mica mes,pero smb l'inercia que portem.... :whistle: aviam si es comença a trencar. :woohoo:

    Girona.

  • Bones!

    Ahir vaig tornar de Benidorm (vaig escriure un missatge amb el mòbil però no es va publicar :S )

    A les costes d'Alacant he tingut uns dies amb un sol radiant i una calor i xafogor marcades, i només alguns núvols durant la tarda de divendres, que van tapar el sol i encara van accentuar més la xafogor.

    Al arribar a Catalunya em van rebre alguns cúmuls potents i alguns trons llunyans, tot i que a Sant Vicenç no va arribar a ploure.

    A veure si descarrega algun xàfec entre la tarda d'avui i de demà!

    [color=#0000ff]Sant Vicenç de Castellet, poble situat al sud de la comarca del Bages, a 200msnm.[/color]

  • Com anem?! Fa uns minuts s'han escapat quatre gotes d'un fort ruixat que tinc pocs km al nord, afectant als boscos assedegats de Sant Feliu de Buixalleu. Sembla força estàtic i segurament acabi no afectant-me.

    Aquests dies he anat mirant de reull models i radars i deu ni dó quines tempestotes a l'interior i Pirineu. Per aquí seguim amb una sequera pronunciadíssima des que va començar l'estiu. Aquest agost porto 4mm i al juliol també poquíssima pluja. Aquest any els del sud del Montseny no pillem ni una, la serralada està fent de barrera com mai.

    Salut i a veure si demà (o avui :whistle: ) pesquem ni que sigui 5 litrets per aquí...


    15:22 - Ruixat moderat ;)

  • Bona tarda des e Sant Andreu (bcn ciutat) en aquest moment 28.4ºC i 64% H fa una xafogor inaguantable. :sick: ....Després de 15 dies x la Rioja i Castella i Lleó, ja no me'n recordava el q era suar sense fer res! !!!!!!!!!!!!!! :ohmy: .
    És veuen cumulots darrera de Collserola. ....però quan agafen certa alçada, sembla q es desmoronen com un castell d naipes! !!!!!!!!........ :S no se no se aquesta tarda. ......em sembla q ens quedarem amb les ganes,
    Dada significativa a sant Andreu portem la friolera de .........................0.8litres en tot el mes. !!!!!!!!!!!!!!!
    Sembla q ens hagi mirat un tort als dl àrea metropolitana. ...........no enxampen ni una! !!!!!!!!!!!!! :dry: :P ..........en fi algun dia ens tocarà.

    Sant andreu (bcn) 35 msnm;285.2litres/any;
    Litres/mes:31.2
    Rubí 155 msnm,338.6 litres/any;
    Litres/mes:99
    Enamorat del clima i paisatges de Castella i Lleó i EEUU.

  • Bona tarda! temperatura i humitat a Igualada actuals, 30.4ºC i 52%
    Molta xafogor i els cúmuls que creixen al voltant com bolets, no se si rebrem pluja aqui però a altres zones de la comarca ja estan rebent ruixats.. Inmediatament que he vist el radar he sortit amb la càmera a veure com estava el tema i no esta malament, cutufluixos quasi als quatre punts cardinals.
    P1040133.JPG
    Aquest és el que hi ha al sud de la comarca
    I aquest ben a la vora, descarregant a la banda de Castellolí, cap a l´Est
    P1040134.JPG
    Mentre faci aquesta calor i xafogor penso que estarem així tota la tarda, amb nuvolades i ruixats aqui i allà, de moment Congestus ja ha encertat en la seva predicció per avui, un crack!...
    Bon seguiment!