SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JUNY 2025

  • IMG_1085.jpegIMG_1086.jpegBona tarda!!!!

    Máximas de escándalo en la península y Catalunya

    Fuentes:meteocat,meteoclimatic

    Valores entorno los 44*C en Andújar (Jaén)
    Casi 43*C en Vinebre ( Tarragona)

    Se superarán estos registros los próximos días 🥵

    Paciencia y mucha precaución ⚠️

    Salut!!!!

    :thumbup:

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Molt bona Nit a tothom desde el Forn!

    Deu ni dò com s'ha enfilat el tema! Fa uns dies calor mes aviat normal de juny tot i la seva persistència inusual i ara ja plenament per sobre dels 30 arreu també aqui a l'alt Maresme! Defet avui hem sobrepassat els 32 graus aqui a Santa Susanna! Per endavant una nit terrible! De Sauna!

    i .... sembla que n'hi ha per dies ... o potser es veu alguna petita llum d'esperança?

    Bé ens_image.png

    Aquests ensembles ja fa dies que insinuen certs moviments i cada vegada en posen més. Li preguntem el nostre expert en previsions Meteopineda que veu ell per mig i llarg plaç. També aviam que ens expliqui aquest ensemble per que es veu bastanta precipitació. També hi han modelitzacions (linees) que apropen la Temperatura a 850hpa a la mitjana i alguns inclús per sota. El que està clar es que falten dies i això sempre quan mes lluny en el temps menys fiabilitat però certa esperança dona .... Evidentment a la costa ho notarem menys per la altíssima temperatura que ja té el mar.

    Recordeu que el nostre fantàstic Robot IA ja ha superat el llarg periode de Proves amb èxit i ja està desactivant comptes d'usuaris inactius (es a dir que no postegen o reaccionen amb alguna icona en qualsevol dels posts dels companys! Ens han arribat alguns missatges d'usuaris afectats per la feina del Robot i evidentment es procedirà en properes hores en la seva reactivació! Per evitar ser enganxat pel robot només cal que participeu de forma regular fent reacció (emoticones) o postejant. D'aquesta manera volem donar-li activitat al fòrum!

    Bon seguiment!

  • Bon vespre.

    Dia de calor a la Vall de Boí. Mín8macal voltant dels 15 I màxima al voltant dels 32.

    Matí de sol radiant i cúmuls plans a la tarda.

    Jo avui haig anat d'excursió a l'extrem nord de la vall, a la zona del Montardo,.limìtrofe amb la vall d'Aran.

    Comentar la calor intensa per l'alçada. He dinat a 2.400 m. Sense cap ombra i el sol cremava. Encara queda neu per damunt dels 2.700 m. que es fon amb la calor que fa amb rapidesa. Els rius i torrents baixen amb força. L'embassament de Cavallers al 100% i sobreixint pels canals d'alleujament.

  • Buenas noches desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 26,7ºC con 91% de humedad, viento del SE a 5 km/h y 1021,3 Hpa.

    Hoy hemos tenido las siguientes máximas, en esta zona de la costa al no tener ya vientos recalentados, no han subido como ayer, pero hay más bochorno.

    -----------------------------------------------------
    Vandellòs: 36,0ºC
    Pratdip: 35,1ºC
    El Casalot (Miami-Playa): 33,6ºC
    Les planes del Rei (Pratdip): 33,5ºC
    Costa Zefir (Miami-Playa): 33,5ºC
    Mont-Roig del Camp: 33,5ºC
    Mont-Roig Badia (Miami-Playa) 31,7ºC
    L'Hospitalet de l'Infant: 30,8ºC
    Miami-Playa (Avd Verge de Montserrat): 29,6ºC
    -----------------------------------------------------

  • Bona nit,

    Màximes d'avui Dissabte un autèntic forn, Juny a lo suyo amb aquesta calorada persistent que no dona treva..

    Vinebre 42'9ºC la mes elevada , altres observatoris han superat la barrera dels 40ºC .

    xx_obs-en-338-2-zz_2025_06_28_18_00_928_2.png

    Diumenge s'espera un ascens tèrmic generalitzat <X

    En diverses zones interiors tindrem pics de 40/42ºC a LLeida i Tarragona, 39/41ºC a Barcelona, 38/40ºC Girona.

    Jornada infernal tal com veiem amb la Evolució de Temperatures estimades desde el matí fins el vespre, partirem de valors molt elevats ja desde primera hora. AROME

    Situació adversa per Calor els propers dies, màximes i mínimes d'escàndol arreu del territori .

    ee35b986-3075-4b52-b4c7-7bf2b6a646ba.gif

    Tota la informació d'aquest episodi advers per altes temperatures a Meteoforum .

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 28,6º C., 67% hr., 1017,5 hPa., vent de NE a 2 km/h., cel serè

    Dades extremes

    Tempe màxima: 34,3º C a les 14.58 h., Tempe mínima: 25,4º C a les 07.01 h., Humitat màxima: 82% a les 04.13 h., Humitat mínima: 40% a les 15.52 h., Ràfega màxima de vent: 24 km/h. de NO a les 06.45 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bona nit,

    El company Meteo St Susanna pregunta quin panorama es veu a mig-llarg termini .

    Doncs comentar que els propers dies, a banda de la calorada infernal que s'espera a curt termini, l'atmosfera té simptomes a la inestabilitat degut a l'entrada d'aire fred en alçada de procedència atlàntica.

    L'activitat tempestuossa anirà a mes en especial a zones interiors i de muntanya .

    Temperatures a 500hpa pels propers 3 dies . UKMO

    El cor càlid de la dorsal en alçada 500hpa es desplaçarà lentament cap al mediterrani central i aire fred en alçada afavorirà convecció diurna en zones interiors peninsular.

    cb8a914a-c4e1-4f3f-a559-a4da0521b3a3.gif

    A mig-llarg termini masses fresques atlàntiques podríen apuntar cap al nord peninsular, fent normalitzar les temperatures a finals de la setmana que ve.

    Evolució de Temperatures a 850hpa en la mitjana del conjunt EPS , del 2 al Diumenge 7 Juliol . ECMWF

    Aquesta situació podría venir acompanyada de inestabilitat, en molts casos en forma d'activitat tempestuossa cap al NE peninsular i entorn del Mar Balear.

    0fcf7f46-ba3e-42e1-81b2-4b980098fa4d.gif

    Els Ensembles del GFS no és que vegin molta precipitació, si no que veu probabilitats de precipitació segons escenari concret i que va en relació amb aquest post adjunt.

    Tots els detalls de com vagi evolucionant la situació en els incis de Juliol a Meteoforum .

    Esperem que aquest malson de Juny s'acabi ben aviat i es normalitzin les temperatures tant anòmales que estem arrosegant, de moment en aquest sentit tenim certes esperançes de que aixì sigui .

    Avans però atents les properes jornades als termòmetres<X

  • Bona nit,

    Després de uns quants dies sense activitat tempestuossa, aquest Diumenge tindrem les primeres tempestes cap al Pirineu especialment banda francessa.

    Sequència simulada de les reflectivitats radar desde el migdia fins les 19:00h. AROME

    82d9de70-db20-40ed-b0cb-6a0e4f64b7d5.gif

    Les tempestes aniran a mes els propers dies .

  • Bona nit!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 27,8ºC
    Humitat: 50%
    Vent: Fluix, N (9Km/h)
    Punt de rosada: 16,4ºC
    Temperatura de xafogor: 32,7ºC
    Pressió: 1021,9 hPa

    Bon seguiment i fins demà!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 28,3ºC
    Humitat: 52%
    Vent: Fluix, NNE (7Km/h)
    Punt de rosada: 17,5ºC
    Temperatura de xafogor: 33,9ºC
    Pressió: 1021,7 hPa
    Temperatura mínima: 24ºC (06:42h)
    Estat del cel: Serè.

    Imagen.jpg

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 26,8ºC con 78% de humedad, viento del ESE a 2 km/h y 1019,9 Hpa con 339 W/m2, mínima de 23,1ºC.

  • Molt bon i calurós dia des de Canet de Mar, el Maresme. Ara mateix tenim temperatura de 29ºC, 1017hPa i 51% d'H. La mínima d'avui ha sigut de 26ºC. La màxima d'ahir va ser de 33ºC. Bufa brisa de llevant amb sensació tèrmica càlida acusada. A l'observatori de la XOM de TempsCanet ens marca uns 33ºC a hora d'ara! Sense comentaris. Feia dies que no comentava però crec que les temperatures usualment elevades que hem tingut aquest juny, principalment aquests últims dies valia la pena fer menció a la vegada veure com ha afectat a les vostres corresponents zones. Mal per mal, hem fet la pell dura per el que resta d'estiu. La cuestió es si es quedarà en això o això nomes es l'aperitiu. Recordo encara una tarda de 2004, amb 42ºC a plè agost! Farem récord aquest any? No crec que poguem descartar-ho. Passeu molt bon diumenge! Salut!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Molt bon día als Hostalets. Un autèntic form el que estem vivint. 27 graus a les 9,33 amb un 53% d' humitat i 1023 hpa. Esperem.que el temps ens doni una treva. Cel clar i vent en calma. Les plantes reclamen aigua aixi doncs, les rego al matí,.ben d' hora perqué aguantin el día. Salutacions!!IMG_20250629_093043.jpgIMG_20250629_093053.jpg

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 33.7°c, mínima 25.6°c, 37% humedad, 1021 hpa, viento de tramontana 12 km/h y despejado. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon día!!!!

    Infernal la jornada de hoy

    Aquí a l ‘hospitalet de Llobregat a estas horas 36*C para flipar en colores 🔥

    Hoy será un día con registros brutales en muchas zonas de la geografía

    Por suerte se dislumbra luz al final del túnel a unos cuantos días vista

    Esperemos no sea un espejismo lo que nos dibuja el Europeo a largo plazo 👌

    Una vez mucha precaución ⚠️ en la recta final de este mes de junio que pasará a la historia

    Salut!!!!!IMG_1087.png

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda a tothom!.

    A Girona enregistrem (patím) 39'2ºC amb un 30% d'humitat.

    Tot esperant que afluixi a mitjans de setmana per assolir els valors abans habituals a plena canícula i que, descarada i deseperadament han augmentat en avançament,durada e intensitat especialment l'últim lustre.Veurem sí les possibles tamborinades surten dels llocs habituals i cuant aguantaría aquesta pseudodavallada termométrica.

    Girona.

  • Bona tarda. Es resisteixen els 40ºC en els observatoris amb condicions OMM a Girona, no pas com Girona-Sèquia, que marca correctament les mínimes però no les màximes ja que està damunt d'una terrassa, això sí, ben ventilada, amb una gàbia de fusta, amb els termòmetres a 1,70 metres damunt el sòl. Màximes d'avui i entre parèntesi rècord de màxima absoluta de Girona del juny i de tot l'any del període 1884 del dia 28 de juny de 2019. 39,7ºC (45,3º) de màxima a Girona-Universitat amb 20,9ºC de mínima, 41,1ºC (45,2º) de màxima a Girona-Sèquia, amb 22,9ºC de mínima. 39,1ºC (43,5º) de màxima a Salt-centre amb 21,3ºC de mínima. 39,1ºC (43,3º) i 16,6ºC a Girona-Hortes, 39,1ºC (43,9º) i 22,1ºC a Girona-Parc del Migdia, 39,2º (43,9º) i 16,9ºC a Girona-vall de Sant Daniel. 38,1º (42,3º 23 juny de 2019 rècord a Montjuïc) i 26º de mínima a Girona-Montjuïc, 39,1º (42,6º) i 20,3º a Sarrià de Ter, 39,1º (42,5º) i 15,2º a les Deveses de Salt.

    Bon dia. Avui he fet un transsecte de 17,3 km a la matinada per estudiar l'illa de calor urbana de Girona i publicar la meva invetigació en un article d'una revista anglosaxona peer review. Avui 9,3ºC de intensitat màxima d'illa de calor urbana a les 6,50 hores a Girona, hora de la mínima Ahir mínima de 22,5º i màxima de 40,8º a Girona-Sèquia, avui mínima de 22,9º, ahir 29º a les 23,53 hores segons em deia en Moisès, 27º a Girona-Fedac de Sant Narcís, 21,8º de mínima, 69 % de humitat màxima. Sense rosada enlloc ni tan sols a la vall de Sant Daniel on bufava vent catabàtic força 3 de l'est, provocat per la forta inversió de subsidència i el gradient tèrmic entre la Devesa de Girona, 21,3ºC a la Copa, 21,6ºC a la plaça de les Botxes i la vall de Sant Daniel. A Girona-vall de Sant Daniel, 83 m, mínima de 17,2º. 15,2º de mínima a les Deveses de Salt, 81 m, 20,9º a Sarrià de Ter-ajuntament, 66 m. 21,3º de mínima al centre de Salt a la meva estació però 22,9º de mínima al carrer Major-Abat Oliva. 18,2º de mínima a Salt-XOM, ahir 38,3ºC de màxima. A Girona-Montjuïc (213 m altitud), estació de Nenatmo, nit tòrrida, 26º de mínima, però per la inversió tèrmica, no l'illa de calor urbana. Als carrers més càlids de Girona, però al pla de Girona, a 70 m d'altitud, no a 213 m, al Barri Vell: carrer Minali, De la Neu, Ferreries Velles, Plaça de les Castanyes, Llebre i carrer Sant Josep, del Barri Vell, 24,5º, 24,2º a la plaça Miquel Santaló. He fet un transsecte tèrmic a peu, iniciat a les 5,07 hores i finalitzat a les 7,35 hores. Estic en bona forma física i mental.

    El dia 1 de juliol faré el resum del mes de juny i de l'onada de calor. Fins llavors. Guardeu-vos de la calor. Salut!