SEGUIMENT METEOROLÒGIC - OCTUBRE 2024

• Buenas tardes desde L'Hospitalet de l'Infant, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 19,8ºC con 82% de humedad, viento del SE a 38 km/h y 1014,7 Hpa con 49 W/m2, AROME sigue ganando la batalla, es muy posible que acabemos el día a 0, increíble, este modelo gana a todos por goleada.

• Bon migdia!!!!!

Chubascos a ratos torrenciales aquí a L’Hospitalet de Llobregat

14 L hasta el momento

Precaución ⚠️

D.E.P las víctimas de esta catástrofe

🙏

Datos meteoclimatic de BCN precipitación más importante ⬇️

IMG_9984.jpeg

SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

LOVE SNOW❤️❤️❤️

AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

• Fa una estona tempestat al barri del Coll como en los viejos tiempos, ara plou normal amb una temperatura de 16 graus

barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

• Bon día a tot/es des de Navarcles, tempesta amb moltissim aparell electric, mes endavant posaré litres. Sense anar be el meteocat, amb altres webs veig com un tren de tempestes amb la mateixa direcció...ho veieu aixis tambe els experts??

Doncs el tren sembla molt clar. . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Screenshot_2024-10-30-14-51-43-141_de.mdiener.rain.usa.jpg

Barcelona, barri de Sant Antoni.

• En primer lloc en aquest trist dia vull donar el condol a les víctimes de les inundacions al País Valencià i Castella-la Manxa. En segon lloc els models numèrics han encertat la localització de les pluges intenses. Fa alguns dies vaig veure al GFS i altres companys, col·legues de la meteo ho han vist en altres models i ho diuen a les xarxes socials, han encertat la previsió. La desgràcia era evitable, no, però... Es podria haver millorat la prevenció de la tragèdia fent alertes abans i evacuant la població, però això ho han de fer les institucions encarregades no un servidor. De totes maneres ha caigut molta aigua en poca estona i per desgràcia quan passa això aquí a la Mediterrània i en altres llocs del món hi ha inundacions catastròfiques. En algunes poblacions han caigut més de 350 mm i fins gairebé 500 mm en 24 hores i 160 mm en una hora, és impossible que no passi res, però es pot disminuir l'impacte de les pluges torrencials fent un millor planement i ordenació el territori fent que el cabal de les rambles, barrancs i rieres i inundi ciutats, infraestructures, i al damunt va haver-hi un tornado i altres fenòmens severs. que també van augmentar la severitat del fenomen.

Aquí a Girona ha plogut poc 1 mm avui, a Salt 1 mm de pluja també, avui hem tingut 19,2ºC de màxima i 15,5ºC de mínima, ara tenim 17,6ºC i ha parat de ploure. Ahir 22,2ºC i 15,7ºC a Salt, 0,2 mm ahir. Per ploure així i que faci tan mal val més que no ho faci. Però clar és que com diu en Raimon "Al meu país no sap ploure" que es pot estendre a tota la Mediterrània, anem d'un extrem a un altre si no plou al novembre a les capçaleres del Ter, Fluvià i la Muga augmentarà la intensitat de la sequera. Hi hauria d'haver-hi un punt intermig entre aiguats torrencials i sequera, però això no acostuma a passar a la Mediterrània, són els temporals en què plou, però no fa mal.

• Bona tarda!

Abans de continuar amb el post vull donar les meves mes sinceres condolencies a les families de les victimes d'aquests terribles aiguats!! Molts anims i una molt cálida abraçada!!

A Esparreguera sector Más d'en Gall cel molt cobert i plovent encara, ja amb menys intensitat, vent entre feble i moderat, ambient humit, visibilitat molt dolenta degut a la pluja i els nuvols.

Despres d'una nit ventada hem canviat als nuvols primer i a les precipitacions cap al migdia. A Sant Cugat del Vallès ha caigut un bon aiguat que ha causat algunes petites incidencies, principalment bassals que semblaven llacs pero res important per sort.

A Esparreguera tambè ha caigut un bon xafec que ha deixat una llitrada maca. Plou sobre mullat!

Penjo una imatge d'aquest migdia a Sant Cugat durant la feina.

Temperatura 15,2°C

Humitat 96%

Precipitació provisional 16,5 mm

Bon seguiment!

• Bona tarda!,

Finalment només ens ha plovisquejat una mica entre les 14 i les 15h. Encara hi ha marge perquè ens pugui arribar alguna cosa des del mar (ara es troba entre Calella de la Costa i Blanes...

Ara mateix:

Temperatura: 19,1ºC
    Humitat: 94%
    Vent: Fluix, NE (8Km/h)
    Punt de rosada: 18,1ºC
    Pressió: 1021,6 hPa
    Temperatura mínima: 17,3ºC (06:33h)
    Temperatura màxima: 19,3ºC (11:59h)
    Precipitació des de les 00h: 0,5mm
    Estat del cel: Cobert.

snapshot_2024_10_30_16_50_16.jpg

Bon seguiment!

ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

• Bona tarda desde Masquefa con una temperatura de 16.6C° un 97 % de humedad y 1019 hpa, ante todo mis más sinceras condolencias a todos los familiares de las personas fallecidas a causa de estas lluvias torrenciales, una verdadera desgracia. Por aquí dia marcado por la nubosidad abundante y lluvias a partir de primeras horas de la tarde, hasta ahora 14 litros más sumados a este mes de octubre extraordinario sin duda, los proximos días no acabará de desaparecer la inestabilidad parece ser. Un saludo y bon seguiment

• Bona vesprada.

Gràcies per enrecordar-se del País Valencià en aquestos tristos moments, jo ahir vaig ser dels afortunats, no em tocava treballar i em vaig lliurar. El meu centre de treball està a 1 km del barranc de Xiva al seu pas per Paiporta i es va inundar alcançant l'aigua 1,5 m, tots els companys de treball que ahir treballaven hagueren de pujar a les parts altes, han passat la nit aillats i han perdut els seus cotxes.

A Picassent cap problema, al poble van caure 30 litres però el barranc experimentà una creixcuda que arriba a nivell de les vivendes més baixes sense inundar-les, a les muntanyes on naix i que limiten a la Ribera Alta i a la conca del Magre, degueren caure més de 200 litres, jo mai l'havia vist tant creixcut.

Acumulació de precipitació del temporal segons Aemet.Image-71545.jpg

• Bona tarda de nou:

20 L de momento aquí a L’Hospitalet de Llobregat

Atentos a las próximas horas porque continúa la situación ⚠️complicada sobre todo en el extremo sur y parece que en BCN también se pueden volver a repetir chubascos de fuerte intensidad

Última actualización mesoescalar “Arome”

⬇️IMG_9985.jpeg

SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

LOVE SNOW❤️❤️❤️

AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

• Bona tarda des de El Prat,

Sóc a la feina tot el dia i a migdia han dit alerta vermella a zona baix Llobregat....De moment res....Per altra banda, he sentit que a zones de Barcelona han tallat el metro.....Treballo en logística i transport i alguns camions nostres estab aturats a Tarragona i els de Valéncia i Castelló no poden pujar a Catalunya pel risc de què passi el mateix que a València...Algu ens pot dir si és greu la situació?. Han passat un missatge des del gimnàs i el meu mestre que la classe d´arts marcials queda cancel-lada....és al centre de Barcelona....Si us plau, si algu pot dir...Estem a la feina amb alguns camions i fot por que pugui passar algu a la sortida...Estem a tocar amb el riu Llobregat....Gràcies,

• Bona tarda, lamentar i molt les consequencies dels aiguats a Valencia i Castella la Manxa, amb malauradament perdues humanes 😢, pel que fa a les previsions per la meva zona voltants de Igualada, fracas estrepitos amb les plujes gairebe no ha plogut i tambe l'Arome ha falllat, molt bona nit cracs.

Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon