SEGUIMENT METEÒROLOGIGIC - GENER 2024

  • Bona tarda, el resum del dia:

    Màxima: 10,1ºC
    Mínima: 4,9ºC
    Precipitació: 0,0 mm
    Fenòmens: boira, rosada
    Cel: boira espessa fins a mig matí i la resta del dia cel tapat, actualment tenim 8/8 St, Sc
    Visibilitat: dolenta
    Vent: fluix de llevant

  • Bon vespre a tothom

    Dia rúfol, amb gairebé tota la jornada sense veure el sol, però amb temperatures, malgrat no olorar l'astre rei, per sobre de les habituals. Cada vegada, dia rere dia, mes rere mes i any rere any, les temperatures per sobre de les habituals esdevenen habituals. Quina pena!!.

    Màxima de [color=red]14,9[/color]ºC a les 15:13h i mínima molt alta de [color=blue]10,3[/color]ºC a les 0:41h.

    Ara tenim:
    T: 13,4ºC
    HR: 76%
    DP: 9ºC
    PA: 1031 hpa

    Moltes gràcies als companys MeteoPineda i Jordi Roca per fer-nos amenes aquestes jornades de travessa meteorològica pel desert de l'a-Gobi. Cada n'aprenem alguna cosa nova i és d'agrair!!

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès

  • Bon vespre, com tots també vaig mirant els mapes a un fotimer d'hores!, esperant trobar la fí del túnel!, ja fa una setmana va aparèixer una oportunitat de que el vòrtex polar estratosfèric tornés a acoblar-se amb l'anticicló, aleshores ho van treure, (com sol passar a 300 hores), fa un parell de dies va tornar a aparèixer i avui hi torna a estar!, per tant sense poder-ho considerar encara la fí del túnel, apuntem un bri d'esperança!, però en tot cas us vull mostrar una relació que sorprenentment ningú més ha vist.

    Primer torno a apuntar breument la teoria en què em baso, el vòrtex polar estratosfèric no sempre té una potència de gir desmesurada, i quan no es així resulta que és una massa molt freda i densa, per tant susceptible de baixar lentament per gravetat, aleshores quan passa i entra en contacte amb la tropopausa resulta que de cop la gradació de temperatures és descendent en tota la columna, ha desaparegut per tant la inversió tèrmica de la tropopausa!, això permet que continuï baixant entrant a la troposfera, i com no deixa de ser un descens adiabàtic sec passa a ser subsidiència que alimenta i modula l'anticicló!, de fet pot passar que inicialment no n'hi hagués, però aleshores ràpidament apareix i es comporta de manera extranya, passant a dominar les borrasques perifèriques quan el normal seria a l'inrevés!, aleshores tenim un autèntic "bloqueig" anticiclònic!!!, però ni així l'anticicló realment n'és el responsable, doncs està dirigit pel vòrtex polar estratosfèric, si aquest aleshores es desplaça lentament l'anticicló el segueix com una marioneta!.

    Ara a veure si s'acaba produint aquest acoblament (doncs parlem a deu dies vista) i què passa.
    Mentrestant us mostro la relació:
     26e3fe5b9be0df74c864f9fdb7b35629
    He marcat en taronja la porció del vòrtex que s'acoblarà (ho sé per què prèviament he vist el mapa sinòptic).
    I ja posats en rosa he marcat aquesta pulsació càlida que apareix en pocs dies, no li dono cap mena d'importància, doncs tan sols quan es molt potent (un escalfament en tota regla) pot facilitar la desconfiguració de tot el conjunt del vòrtex, habitualment se li dóna molta importància per que en el passat algú va relacionar un escalfament amb una incursió freda a casa nostra!, O sigui sense cap mena de traçabilitat van passar de la "A" a la "Z", obviant tooots els passos intermedis!, en canvi ningú ha reparat en que realment el que té molta importància és aquesta relació d'acoblament, ni tan sols s'ha considerat que pugués passar!.
     af6cfc6fc816da204dfe114ec5549ce8
    Aquest és el mapa sinòptic, en rosa la fredorada que per contracció de la seva massa vincla totes les Ones planetàries de capes superiors, fent baixar l'alta estratosfera fins a cinc km just al damunt de la massa freda arran de terra!, aquest descens de cinc km significa que l'aire pateix un descens adiabàtic sec molt abrupte i multiplica la seva pressió per deu, escalfant-se de 40 a 60 graus.
    En taronja he dibuixat dues àrees anticiclóniques, doncs en aquesta ocasió també es produeix un descens i acoblament entre el Canadà i Alaska.
    Si això continua en properes actualitzacions (recordem que cada casa (GEM, Europeu, ICON, GFS....) només tenen una modelització, i d'aquesta pengen tots els diferents productes, siguin meteogrames, estacionals, Índex, mapes sinòptics o estratosfèrics) per tant cada vegada que canvia la modelització altera tots els demés productes!.
    Per tant si demà ja no hi és, mala sort!, però si hi és podrem veure com evoluciona i els moviments de relació, com van sincronitzats.

    Bé, és alguna cosa per continuar tenint esperança!

  • Bona nit.
    Màxima de 16,2 i mínima de 5,4 a Lleida sense rastre de boira. Dia variable, amb força sol, tot i que sempre amb el cel entaranyinat, i també núvols alts i alguns de baixos. Vent fluix de llevant i visibilitat regular.

  • Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 13,0ºC con 85% de humedad, viento del ESE a 14 km/h y 1029,6 Hpa, máxima de 13,9ºC.

  • Bona nit !


    Dades actuals

    Tempe: 13,8º C
    86% hr.
    1032,5 hPA
    vent de NE a 3 km/h.
    cel cobert


    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]15,7º[/color] C a les 14.28 h.
    Tempe mínima: [color=blue]11,3º[/color] C a les 02.46 h.
    Humitat màxima: 87% a les 00.26 h.
    Humitat mínima: 68% a les 15.04 h.
    Ràfega màxima de vent: 18 km/h. de NW a les 02.23 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 12,9ºC
    Humitat: 89%
    Vent: Fluix, SO (7Km/h)
    Punt de rosada: 11,1ºC
    Pressió: 1034,4 hPa (pujant)
    Temperatura mínima: 12,4ºC (04:49h)
    Esta del cel: Molt ennuvolat.

    417d9026b9974944122adb088244fca8

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia

    Dades d'ara a Torrelles

    Temperatura 10º
    Humitat 93%
    Pressió 1032.8hPa

    Cel tapat.

    I a La Molina

    Temperatura -3.0º
    Humitat 84%
    Pressió 1024.3hPa

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel cobert, sensació tèrmica de fred i brisa de mestral. Les dades actuals són: 11ºC, 1030hPa i 94% d'H. La mínima d'avui ha sigut de 10ºC. La màxima d'ahir va ser de 15ºC. Temps estable, lluny de fred i nevades... una llàstima. Queda un mes, apurant, 2 mesos, per poguer veure alguna cosa, ja que, per els motius que siguin, suposo que per l'afebliment del vórtex polar, el mes de febrer es el mes més nivós de l'any, a vegades roçant el març. Recordo, dos febrers "bons" el de 2012 i 2018, on vam tenir varies rèpliques de nevades petites i testimonials diversos dies seguits. En especial, el any 2018, recordo que a últims de març, es va poguer veure aiguaneu. Així que, tenim marge encata :cheer: La pregunta del milló: Com es comportarà aquest Febrer? Tindrem alguna nevada tardia, a finals de l'hivern, com va passar el mític 2010? Encara tenim temps! Ànims!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 12,1ºC con 90% de humedad, viento del NE a 2 km/h y 1030,5 Hpa con 30 W/m2, mínima de 11,8ºC.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 14.5°c, mínima 12.8°c, 76% humedad, 1031 hpa, viento en calma y medio nublado. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bona tarda des del barri del Coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 16 graus i cel algo emblanquinat.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bona tarda!!!!

    Larga travesía nos queda en el desierto

    Mínimo diez días más para poder ver algún cambio si es que ocurre, esperemos que así sea

    De todas formas un invierno este anómalo en todos los sentidos, incluso peor que el anterior , sólo hace falta ver los Pirineos!!!!

    2023,VS,2024, y no es que el año pasado fuese para tirar cohetes, pero este peor aún si cabe

    En fin…….paciencia y salut!!!!55a7857fd9a62b4a995620657139f414 37869f052ed6ce2cf7c8ba58107a6ed1b8814d5f73e48fb85ab8ff7cf20059ae

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 13,3ºC
    Humitat: 86%
    Vent: Fluix, SO (7Km/h)
    Punt de rosada: 11ºC
    Pressió: 1035,5 hPa (pujant)
    Temperatura mínima: 12,4ºC (04:49h)
    Temperatura màxima: 15,4ºC (14:07h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg