Bona nit, a Molins de Rei hem arribat a 35,1 graus, amb humitats baixíssimes!.
Tothom s'esperava els rècords d'avui, però ningú pensava en rècords per baixa humitat, fins i tot en el centre de Mallorca s'ha arribat a valors inferiors al 5%!!!, evidentment molta gent no entén el per què i automàticament han aparegut les teories conspiranoïques!.
Els rècords contínuus que tenim són resultat de l'escalfament global d'origen antròpic, però per ara no es poden manipular els efectes per que ningú en pugui treure profit, i en canvi sí es pot explicar què ha passat amb l'humitat.
Ho tornarem a repetir per enèsima vegada, són les borrasques les que creen els anticiclons, va ser la borrasca atlàntica la que va crear la dorsal anticiclònica que ens està afectant, les borrasques les podríem definir com grans bombes que fan ascendir aire, així pel seu radi exterior aquella borrasca atlàntica va bombejar en alçada aire saharià, i aquest és el que ens ha arribat, ja força calent en orígen, però ara tornem a la teoria, l'aire que ascendeix per les borrasques i arriba a dalt de tot es refreda, aleshores incrementa la seva densitat i això fa que comenci a descendir per subsidència, aquesta és la gènesi dels anticiclons, donar sortida a l'aire de les borrasques!, però quan aquest aire comença a baixar pateix un procés físic que s'anomena adiabàtic, consisteix que al baixar s'escalfa i perd la humitat.
Ara poso el mapa d'avui de les temperatures a 850 hpa:
ef74787308ff15353b2c6238c9b90c36
Damunt del mediterrani Occidental hi tenim la dorsal anticiclònica creada aquesta setmana per la borrasca atlantica que ja s'ha traslladat cap el nord, i la glopada càlida que va aixecar del Sàhara la veiem en aquest mapa centrada damunt de Catalunya i les Balears, i com ja hem dit els anticiclons es basen en el descens adiabàtic de l'aire, això vol dir que tota aquesta glopada càlida i que en origen ja porta molt poca humitat ens cau al damunt!, però al descendir resulta que encara s'escalfa més i alhora perd humitat, i aquí rau el secret del que ha passat avui, a l'escalfar-se un aire ja càlid i sec en origen hem tingut aquests rècords de temperatures i de humitats baixíssimes!.
Per sort demà s'acaba aquest episodi, ha estat un càstig brutal per a la nostra natura i conreus, ahir vaig fotografiar un pi pinyoner:
0948ae307ab9710b688e27b0ddb091c9
Tots els pins pinyoners de Collserola estan així!!!, a 22 de maig!!!!, expulsant les acícules de l'any passat en un intent de reduir l'evapotranspiració, aquest any no podran fotosintetitzar apenes, els seus anells de creixement faran un mil·límetre en prou feines.
e1015867e93ef0ca94d3474ff41e220d
I així estan totes les basses on es reprodueixen els amfibis, s'han mort molts capgrossos aquests últims dies.....
Creüem els dits per la situació que començarà demà a la nit!
Demà ja la valorarem amb els models mesoescalars.
Bona nit.