SEGUIMENT METEOROLOGIC - SETEMBRE 2020

  • Bon dia des de Palazuelos, ens llevem amb el cel seré i les següents dades, fent en aquests moments la mínima, provisional, és possible que encara baixi una mica:

    13,2ºC
    78% d'humitat
    1018 hPa.

    Avui en teoria els núvols han d'anar guanyant terreny a mida que avanci el dia per quedar el cel completament cobert a la tarda. Després ja veurem doncs ja m'he cansat de veure com van posant les pluges cada dia una mica més tard i més minses. Au, que se'ls mirin ells els models, els que el fan dic. Entenc que son situacions difícils de preveure, però a vegades un te complexes de burro darrera la pastanaga. Que faci el que vulgui, hauríem d'intentar no capficar-nos tant amb el futur, això pot arribar a provocar ansietat.

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 20º
    Humitat 95%
    Pressió 1018.3hPa

    Cel serè.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia! Actual i mínima de 14.4°C degut a la presència d'alguns núvols durant la nit. Segons l'Euro4 aquesta tarda i vespre tenim possibilitats de ruixats macos al Pirineu i interior nord-est i Prades, segons L'Arome seria algun ruixadet dèbil puntual inconnex. Veurem quin s'acosta més.

    Salutacions i bon seguiment! [Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200916/d2177b7dbe5add572462c6a45a5968e0.jpg][Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200916/97fe3dffbecd1e2c5f357ea829b393d9.jpg]

    Enviat des del meu Mi 9T usant Tapatalk

    Sant Salvador de Guardiola (El Bages)

  • Bon día des del barri del Coll, temperatura actual al mercuri de la paret del balcó, 21 graus i cel serè.

    barri del coll, al damunt del parc guell,
    a una alçada aprox. de 201 metres.
    gracias al company cesar h. sant pau
    i al forum per permetra la llibertat d´expressió i la convivencia entre nosaltres sense distincions.

  • Bon dia!;

    Finalment no hem tingut mínima tropical, es nota que s'allarguen les nits.

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura19,7ºC
    Humitat: 96%
    Vent: Fluix, NE (7Km/h)
    Punt de rosada: 19ºC
    Pressió: 1019,8 hPa
    Estat del cel: Serè.
    Temperatura mínima (provisional): 19,7ºC (ara mateix)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia des de Glòries amb 21ºC, força enfeinat aquests dies amb la tornada a les classes, espero que ben aviat baixi la calor perquè fer classe amb mascareta és bastant horrorós!

    Avui la majoria de models marquen una regada guapa de cara divendres al Prepirineu lleidatà (esperem així sigui, ja tocaria!) i també al litorar tarragoní...Veurem que acaba passant i com es col.loca la baixa!

    Salut!

  • Bon dia,

    Avui ens llevem amb boirines a les valls prelitorals. Mínima més alteta que ahir. 17,5grauets.

    Atenció la zona del Mar Jònic..

    Per cert l'ull del Sally a punt de tocar terra.

    Enviat des del meu CPH1951 usant Tapatalk

    A Rubí,160 msnm.

  • Bon dia. Forta illa de calor urbana avui a Girona, 20,7º de mínima (nit tropical), la 48a de l'any i la 2a de setembre a Girona-Escola Doctor Masmitjà, en canvi 15,6º de mínima a Girona-SMC a les Hortes de Santa Eugènia. 17,7º de mínima a Palol d'Onyar. Ara 19,4º a Sarrià de Ter,1/8 Ci i 90 %. Rosada.

  • Muy buenos días desde Puigcerda, cielo despejado con una temperatura de 10.4ºC la mínima 10.1ºC.

    Para hoy en el Pirineo tenemos probabilidad de lluvia a partir del mediodía con temperaturas muy suaves. Saludossss.....

    Acumulaciones previstas para hoy según gfs.[Imagen bloqueada: http://images.meteociel.fr/im/4404/21-777SP_heg5.GIF]

    Temperaturas máximas previstas.[Imagen bloqueada: http://images.meteociel.fr/im/6456/15-778SP_lch9.GIF]

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 23,8ºC con 83% de humedad, viento del NE a 2 km/h y 1016,2 Hpa con 199 W/m2.

  • Bona nit,
    Jordi Roca, no se te'n escapa ni una. Estic impressionat per el MEDICANE del Peloponès 2620bfa4761586b4e88bff2f0d6897a6
    Sembla que entre un potent anticiclò sobre Dinamarca i una depressió sobre Russia hi haurà una bona alimentació d'aire fred directament al mar Egeu. Un aigua que es troba a 26/27ºC,
    Pregunto: és aquest l'esquema bàsic de la formació d'n Medicane
    Salutacions,

    Bon dia!, veig que ja has après a pujar imatges!.

    Tot indica que es formarà el medicane.
    La seva formació requereix unes condicions molt concretes, que hi hagi una DANA en alçada, però el més important és que es trobi en una àrea amb "tranquil·litat", en aquest cas es tracta d'un solc amb aire fred que deixa d'avançar i deixa "abandonada" una DANA, aquesta massa freda que queda "lliure" de la circulació general (sense rebre vents forts per enlloc) circularà lentament cap el nord per damunt d'un mar càlid, això crearà forta convectivitat, per tant hi haurà una massa càlida a sota i una massa freda a dalt. La convectivitat que pujarà vertical per que a la zona no hi haurà vents (important aquest concepte) alliberarà energia creant el que s'anomena un nucli càlid (temperatura alliberada pel mar més l'energia alliberada en la condensació que succeeix en la convectivitat).
    Bé doncs, aquesta energia latent a les capes baixes en contraposició al nucli fred en alçada i sobretot en un entorn tranquil (important la absència inicial de vents) faran una macro-convectivitat que s'elevarà rotant sobre sí mateixa, aleshores apareixerà l'ull i es convertirà en un medicane!
    Bé, cal afegir que en aquest procés inicial quan comenci a elevar-se el nucli càlid apareixerà una baixa en superfície (degut a la caiguda de pressió al elevar-se els vents), a mesura que el procés s'accentuï la baixa es reforçarà ràpidament, podent-se crear un procés de ciclogènesi explosiva.
    Poso el mapa inicial d'aquesta situació:
     1a5813e4e9e86b99050dd0b6bd912885
    Les línies blaves corresponen a l'embossament fred que ha quedat despenjat de la circulació general
    Les línies negres corresponen a la baixa que es formarà just a sota.
    En aquests casos un altre fet remarcable es que el centre de l'aire fred en alçada queda totalment alineat amb la borrasca que es genera a sota, això permet la creació de l'ull, generant una sistema ciclònic totalment simètric, a diferència de les borrasques convencionals que són asimètriques, degut a que en aquestes hi ha cizalladures verticals produïdes pels vents que fan friccionar lateralment masses de diferents temperatures (el que genera els fronts).
    Per tant en els medicanes no hi ha cizalladures verticals (xocs laterals de masses d'aire), doncs tan sols es produeixen pel contrast entre el nucli càlid abaix i el nucli fred de la DANA.
    Per tant no deixa de ser una macro-tempesta que rota sobre d'un mateix eix a totes les capes en un entorn de tranquil·litat (malgrat que elles mateixes puguin assolir vents de 150 km/h), en el moment en que rebi vents laterals o perdi l'energia del mar al tocar terra perden pistonada o es desfan directament!

    Ara fa una setmana no hi havia la tranquil·litat necessària (vents creuats) per que es pugués formar el medicane més amunt de les Balears.

    Desitjo que hagi resultat comprensible!

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 22.5ºc, mínima 20.5ºc, 90% humedad, 1020 hpa, viento de gregal 8 km/h y despejado, a primera hora había mucha niebla. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia,

    23.0ºC 89% hr i 1019 hpa ara mateix a Torredembarra.

    Minima 19.6ºC de moment encara resistint a les tropicals. ;)

    A veure que passarà el cap de setmana.... el GFS segueix racano però jo m'aferro a l'ICON que marca litrada per TGN.

    Veurem...

    f8198e5084339e2bc63dcdb80622d83e

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè una mica entrenyinat, sensació tèrmica temperada i brisa de xaloc. Les dades actuals són: 23ºC, 1018hPa i 73% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut de 20ºC. La màxima d'ahir va ser de 29ºC. Al final el petit canvi de temps s'ha anat fonent, segons aemet hi ha possiblilitat de pluja a partir de dissabte, tot i que no molt contundent, veurem. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon dia

    Minima avui de 14ºC amb boirina...ara torna l'ambient càlid per les dates...i de cara a finals de setmana,doncs alguns models com ICON ,ens dona aigua bastant abundant aquí i especialment tarragona i pre pirineu lleidatà..aviam demà si afinem encara mes,bon seguiment