SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JUNY 2020

  • Bon dia

    Matí amb mínima de 17.2ºC,com ahir....però avui amb una novetat destacable: molta humitat,amb boirina destacable que podria amagar algun banc de boira en algun racó,..forta rosada...en aquestes dates no es molt habitual ...aquest aire serà combustible per les tempestes que avui seran mes destacables..sempre cap al nord,bon seguiment

  • Bon dia!;

    Sisè dia consecutiu amb mínima tropical...

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 22,9ºC
    Humitat: 86%
    Vent: Fluix, NNO (5Km/h)
    Punt de rosada: 20,4ºC
    Temperatura de xafogor: 30,8ºC
    Pressió: 1017,8 hPa
    Temperatura mínima: [color=red]20,3ºC[/color] (06:44h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 23,7ºC con 81% de huemdad, viento del ESE a 10 km/h y 1014,7 Hpa con 258 W/m2.

  • Bon dia desde Gelida

    Primera nit amb mínima quasi tropical 19.4ºC
    A les 07:00 teniem núvols baixos a tocar de la muntanya que tapaven el sol, ara ja s´han esvait.
    Ara trenim les següents dades


    Temperatura 25.1ºC
    Humitat75%
    Pressió 1017.4 hPa
    Pluja 0.0 mm.
    Vent en calma



    Bon diumenge tingueu

  • Bon dia. 20,2º de mínima a Sarrià de Ter, 2a mínima tropical aquest juny, igual que l'any passat. Les màximes no es disparen, si les mínimes. Potser és perquè ha plogut tant i el terra està saturat d'aigua i no es refreda de nit, per això les mínimes són tan altes, és una hipòtesi meva. Perquè el cel està serè a la nit, no té res a veure avui amb la mínima tan alta. Ara 29,9º, ja creixen cúmuls cap al NW.

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 27.1ºc, mínima 20.5ºc, 77% humedad, 1018 hpa, viento de garbí flojo 4 km/h y despejado. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè amb algún núvol i absència de vent. Les dades actuals són: 26ºC, 1016hPa i 69% d'humitat. La mínima d'avui ha sigut 21ºC, i la màxima d'ahir va ser de 28ºC. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon migdia des de Palazuelos, dia assolellat i de moment amb temperatura molt agradable, en teoría avui ha de pujar més que ahir, que la màxima es va quedar curteta, amb prou feines va arribar als 25ºC.

    Mínima 12,9ºC i ara tenim:

    22,1ºC
    61% d'humitat
    1017 hPa.

    A la zona de Sanabria, a Zamora han tingut una mínima de 6,7ºC, a Cuéllar, al nord de Segovia, quasi bé a tocar de Valladolid, 8,3ºC.

    Avui he pujat amb la bici a la Sierra, us poso una fotos de l'indret anomenat Cueva del Monje, que son quatre roques. Suposo que el tal monjo només hi pujava a resar o a fer un tomb doncs no s'hi pot viure allà!
     92a2191289ceb9d2c4472ad4130a1146 99a0d28b77aa7a25875dd5e1078ca732 38d51c6b70841bf82a433297ca9c75e5
    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • S'en fa extrany que hi hagin tantes mínimes tropicals a la costa..quan encara no fa gaire calor i és molt aviat..serà que el mar esta força mes calent ?

    Tener mínimas tropicales a finales de Junio es lo más normal del mundo... lo que no es normal esque la primera cayese el 21 de Junio, de las más tardanas en muchísimos años (Almenos en mi zona ha sido así), que las primeras siempre suelen caer en la primera quinzena y no a finales de mes.

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 25,9ºC con 74% de humedad, viento del SSW a 11 km/h y 1014,7 Hpa con 974 W/m2.

  • Tener mínimas tropicales a finales de Junio es lo más normal del mundo... lo que no es normal esque la primera cayese el 21 de Junio, de las más tardanas en muchísimos años (Almenos en mi zona ha sido así), que las primeras siempre suelen caer en la primera quinzena y no a finales de mes.


    Bon migdia des de Sant Sadurni d Anoia:
    De fet, aquest any vam tenir alguna primera nit tropical (parlo de Barcelona) força aviat, cap el 22 de maig, però després, a finals de maig i fins el 20 de juny vam tornar a tenir pluja i ambient molt poc calid sense nits tropicals, un fet una mica inèdit. Però teniu raó en això que el mar està calent, dijous a Barcelona la temperatura del mar era de 24'4 graus, quan la mitjana seria de 22'7 graus a aquestes dates. La veritat és que no s entén gaire amb la poca calor que ha fet fins fa 1 setmana...

    Avui mínima de 18'1 graus i ara 31'1 graus a Sant Sadurni d Anoia, temperatures de ple estiu, aquesta nit ha fet xafogor.

    Bona tarda!!

  • Bona tarda

    32ºC ara mateix...perdoneu però fa tan temps que visc lluny del mar que ja no recordo aquests detalls...en quan a la mar calenta,el fet d'aquesta primavera fresca no ho diu tot...em sembla que el problema també pot venir de les capes mes fondes del mar ,que es van calentat cada cop mes, o de les corrents marines..recordo que l'any passat en aquestes dates ,el mar estava mes fresc de lo normal,recordeu? i llavors es va calentar molt ràpid en pocs dies degut a la gran onada de calor...aquest any és ben al revés...

  • Bona tarda des de Palazuelos, sembla que avui la temperatura sí vol pujar una mica més que no pas ahir. I els núvols també fan acte de presència, decorant el cel.

    Tenim:

    25,9ºC
    46% d'humitat
    1016 hPa.

    Us poso un parell de fotos del migdia, quan els núvols començaven a sorgir per la Sierra.
     0f13efc1d10ad6f0e61dd15b90db8d99
    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • S'en fa extrany que hi hagin tantes mínimes tropicals a la costa..quan encara no fa gaire calor i és molt aviat..serà que el mar esta força mes calent ?

    Bona vesprada. Al meu terrat a Picassent mínima 20,4ºC. A València 21,2ºC.

    Temperatura de l'aigua del mar.[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20200628/86db8fc026d5a6647945e2347fdce9b4.jpg]

    Sent from my Mi A1 using Tapatalk

  • Bona tarda a tothom

    Avui hem tingut per aquí la màxima del que portem d'any amb [color=red]31,6[/color]ºC a les 15:52h, la mínima ha estat també alta, gairebé tropical, [color=blue]19,5[/color]ºC a les 6:36h. Res però comparable al que vam "patir" fa tot just un any: el 28 de juny de 2019 a Cerdanyola vam fer una màxima de 40,2ºC!!! La més alta que he registrat amb la meva estació, aquella nit, la matinada del dissabte 29, la temperatura no va baixar dels 23,8ºC. Va ser l'infern!! :evil:

    El 28 de juny de l'any passat una bombolla calenta afectava gairebé tota Europa Occidental, estàvem en plena onada de calor amb temperatures que van ser rècords a molts llocs.La situació sinàptica era questa:
     4f27dbb5c550e88a3ec6a4e99092872e 4ba03357f29b14b74494de0c30b579c5

    Bé, una efemèride de les què no ens agrada massa recordar, i que esperem no es repeteixi aquest any :unsure: ;)

    Salut i bon seguiment

    Des del barri de Canaletes/Guiera
    Altitut: 66 metres Latitut: 41.48205 Longitut: 2.14244

    Cerdanyola del Vallès