SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2020

  • Bona nit des de Santa Coloma e Cervelló, baix llobregat, 14 graus ara mateix temperatura suau amb molta humitat.
    Aquests dies per aquí ambient suau sense calor ni pantalons curts:whistle: :whistle: :whistle:
    Una mica de calma si us plau, estem inmersos en una situació inusual que no ens agrada als afeccionats a la meteo dinàmica, amb molts dies d' estabilitat, temperatures suaus i absència de canvis, però no cal perdre els nervis ni desesperar- se.
    Hivern nefast? ja no recordem Gloria o les boires gebradores a ponent al Nadal o les plujes de desembre?
    Si hivern només és neu i fred a dojo aleshores si.
    Obrim una mica el prisma i gaudirem més, com es diu molts cops la natura farà el que li roti, ho podem patir o mirar de veure els punts d'interés a cada situació.[instagram];) [/instagram]

  • Bona nit. Avui he fet amb en Moisès un dels transectes tèrmics amb menys illa de calor des de 1998, només 2,2ºC, màxim tèrmic 15,0º a Girona-Santa Eugènia, mínim tèrmic 12,8º a Girona-Sant Daniel, dades a les 18,54 hores. Cal dir que no hem passat per les Deveses de Salt. Ara està passant un front fred inactiu. El vent és de gregal de 7 Km/h, 19º de màxima i 7,1º de mínima a Sarrià de Ter, 17,7º i 6,2º a Salt. A les Deveses de Salt 3º de mínima. Només ha glaçat 2 dies a Girona-Sant Daniel en el que portem de mes de febrer, -1,6º de mínima absoluta, ja veurem potser a finals de mes en tindrem 3 o 4. Potser 6 o 7 dies de glaçada a les Deveses de Salt, una misèria, el 2012 va glaçar-ne 28, amb una mitjana de les mínimes de -4,8º, potser 12,5º més baixa que la mitjana de les mínimes aquest mes a Girona-Escola Doctor Masmitjà, 7,7º. El febrer de 1937 amb 11,7º i mitjana de les mínimes de 7,5º és el més calent de moment, aquest porta camí de superar-lo i el febrer de 1990 també fou molt càlid, 11,2º, però les dades són dels afores de Girona amb mínimes més baixes, no hi ha l'illa de calor del centre. L'any passat també va fer un febrer càlid, amb màximes similars a les actuals, promig de 20º a Girona-Santa Eugènia, però les mínimes eren entre 6º i 7º més baixes que les actuals, amb moltes glaçades, l'amplitud algun dia superà els 25º, ara ben poca amplitud, igual que el gener.

  • Bona nit !

    Dades actuals

    Tempe: 14,4º C
    80% hr.
    1025 hPa
    vent en calma

    Dades extremes

    Tempe màxima: [color=red]18,7º[/color] C
    Tempe mínima: [color=blue]10,6º[/color] C
    Humitat màxima: 86%
    Humitat mínima: 53%
    Ràfega màxima de vent: 23,4 km/h. de SUD a les 13.52 h.

    Des del barri Riu Sud
    Altitud 30 metres
    Santa Coloma de Gramenet
    Estació Davis Vantage Vue

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 8º
    Humitat 84%
    Pressió 1030.4hPa

    Cel tapat , aquesta nit s'han recollit 1.2mm.

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Bon dia des de Palazuelos, ens llevem amb el cel seré cosa que ha permès que la temperatura baixa més que ahir, la mínima de moment 0,7ºC (ahir 4,6ºC). Feia dies que no ens acostàvem tant als 0ºC, concretament des del dia 5 de febrer que vàrem arribar als 0,9ºC.

    Ara tenim:

    0,7ºC
    91% d'humitat
    1032 hPa.

    Altres mínimes (de moment, encara poden baixar fins la sortida del sol):

    Valsaín (obsertavori CHD riu Eresma): -2,0ºC

    Dades AEMET:

    Port de Navacerrada: -1,2ºC
    Rascafría: -2,9ºC
    Cuéllar: -2,8ºC
    Segovia: 1,8ºC


    Per avui, segons l'AEMET hem d'esperar un dia assolellat i amb una màxima de 11ºC.

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: 11,1ºC
    Humitat: 65%
    Vent: Fluix, NNO (10Km/h)
    Punt de rosada: 4,8ºC
    Pressió: 1031,6 hPa
    Temperatura mínima (provisional): 11,1ºC (ara mateix)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Bon dia desde Gelida

    Avuí temperatura força més baixa que dies enrere.
    De matinada petit ruixat que ha deixat 0.2 mm.

    Dades actuals:

    Temperatura 7.6ºC (mínima provisional)
    Humitat 77%
    Pressió 1031.3 hPa
    Pluja 0.2 mm.
    Vent en calma

    Bon dimarts tingueu


  • Muy buenos días desde Puigcerda, cielo despejado con una temperatura de -0.3ºC y una humedad del 75%.

    Para hoy en la Cerdanya esperamos un día despejado con una temperatura máxima más acorde para la época rondaran los 10ºC, no esperamos precipitaciones en toda la semana. Saludosss....

  • Bon día aquesta nit amb 1´8mm i minima que s´esta donant ara amb 6´6C amb ambient "fresc" però conve dir encara amb la mínima +3C per damunt del normal; l´ambient fresc no pot amagar la realitat de que el termometre esta encara un grapat de graus per damunt del promig.
    Tots els models amb el mateix panorama tan desfavorable :woohoo: ; avui i dema (ja no tant) amb tempes una mica mes normals però després aniran pujant sobre tot el cap de setmana les máximes i les minimes mes baixes però en el general a la banda alta com ve essent costum ultimament; fins a la fi del mes i començant ja Març no s´observa una altra cosa que un anticicló calent que no hi ha manera es pugui meridionalitzar donada aquesta zonal d´una agresivitat extrema; els centres d´acciò borrascosos (enormes colloneres) van tallant de socarrel qualsevol intent de nortada o entrada freda d´una manera molt rapida i sense treva, i ens plantarem aixì fins inicis de Març; com a molt s´observa el pas de la cua d´algun frontet desgastat. A hores d´ara ja no hi ha dubtes que no tindrem cap entrada freda dins l´hivern meteorologic i molt probablement tampoc dins l´astronomic com ultimissim cartutxo. La desviaciò per S Fost oscil.la entre +2´8C i +3C, el 1er cop que arrivo tan alt, i no es de les desviacions mes altes del territori ni de bon tros.
    Bon seguiment

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 9,9ºC con 63% de humedad, viento del N a 39 km/h y 1028,6 Hpa con 116 W/m2, temperaturas normales los siguientes días hasta el Lunes/Martes de la siguiente semana que volverán a subir.

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè amb núvols, l'ambient es fresc, ha baixat la temperatura d'ençà ahir. Aquesta nit ha plogut una mica, ens ha deixat 1,4 litres. Les dades actuals són: 9ºC, 1026hPa i 78% d'humitat. La mínima d'avui és ara, ahir a la nit sobre les 12 estavem a 13ºC, hi ha hagut un lleuger descens de la temperatura. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon dia

    Mati amb mestral fluix i fresc ,1.7ºC de mínima i cel tapat de núvols baixos...una mica d'aire fresc i renovat que s'agraiex també..s'hi pot quedar uns quants dies,sembla que la calorada futura...es retrassa,i es rebaixa una mica..aqui es demostra que les rebaixes també actuan devant escenaris d'estabilitat,que sempre ens queixem quan actuan devant inestabilitat...bon seguiment

  • Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 11.7ºc, mínima 10.1ºc, 66% humedad, 1033 hpa, viento de tramontana 7 km/h y despejado. Buen seguimiento.

    CALELLA DE PALAFRUGELL, EL POBLET MÉS BONIC DE LA COSTA BRAVA

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 13,8ºC con 53% de humedad, viento del N a 5 km/h y 1028,0 Hpa con 271 W/m2.