SEGUIMENT METEOROLÒGIC - FEBRER 2020

  • Bon dia!,

    Dades a St. Feliu de Guíxols:

    Temperatura: [color=blue]4,6ºC[/color]
    Humitat: 80%
    Vent: Fluix, N (8Km/h)
    Punt de rosada: 1,4ºC
    Pressió: 1028,7 hPa
    Temperatura mínima: [color=blue]4,5ºC[/color] (06:59h)

    Bon seguiment!

    ESCAT1700000017220B.png0186562485logo_guixols.jpg

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 6,8ºC con 75% de humedad, viento del NE a 3 km/h y 1025,4 Hpa con 63 W/m2, mínima de 4,1ºC.

  • Bon dia a tothom. Avui nit rasa amb una mínima de -2,7º ( 2º més baixa que ahir ) i ara -2,1º i cel amb alguns núvols alts i mitjos que enteranyinen una mica el cel. Ahir , finalment , 13,4º , 4º menys que dimarts i 8º menys que dilluns. Passeu un bon dijous.

  • Bon dia
    Avui una mica mes de fres que ahir.
    Ara tenim
    Temp. 9,8º
    Temp mínima 7,1º
    hPa 1028
    HR 80%
    Vent calma
    Franges de núvols alts i mitjos davant de la costa.
    Visibilitat horitzontal una mica enterbolida.

    Ja tocava una mica de canvi de imatge del fòrum, ara mes clar i mes actual tot plegat, gracies.
    Bon seguiment

    Gavà, (Baix Llobregat)
    El Pasteral, (La Selva)
    45 msnm
    Núvols de pet tempesta de merda

  • Bon día,amb cel ras i primera glaçada de febrer i espero no sigui l'unica mínima de -0,0° ara tenim 0,2,ahir máxima de 14,8°, continúa tot igual, vortex molt compacte i nucli força fred cap el est-nordest canadenc, i forta circulació zonal sense apenes ondulaciones del jet, el que veig que un cop aquestes perturbacions canadenques començin a baixar de latitut, que ho faran, podriem tindre festival, ja qué observo que porten molt aire fred i malgrat que un cop atravesar l'Atlantic se atemperen com es lógic, son tant fredes que arriven al continent amb prou aire fred com per exemple que nevi a cotes molt baixes, vull dir que no cal tenir previament tenir una circulació meridiana per a posteriori tindre festa, amb una baixa de aquestes que faci mes o menys ens afecti, podriem estar força entretinguts,salut!!

    Vilanova del Cami 310 metres, al costat d'Igualada, clima mediterrani continental , 520mm anual, 5,6ºC mitjana gener, 22,8ºC mitjana juliol, 14,2ºC mitjana anual, extremada irregularitat pluviométrica.visc a un lloc incompatible amb la neu i la pluja,el poble mes meteoavorrit del mon

  • Bon dia

    Per aqui mínima de -1.9ºC..l'esperava mes baixa...i el cel ben clar,bufa llevant ...poca cosa mes a comentar..aquests dies amb mes sol..(hem tingut 3 dies amb boira,però de curta durada).que ja torra i la humitat mes baixa,tot molt típic del Febrer..van secant el terreny i amb això,es van sanejant alguns camps que estaven bastant tocats de tanta aigua..es a dir,que si té que venir un periode sec,ara és el millor moment

  • Ni idea la veritat Georgecat; el que si es cert es que sembla que els darrers anys el famós anticiclò de les Açores que era mes movil i normalment queiem a la part mes freda, d´aquí les conegudes glaçadotes del Valles d´avans, doncs ara es substituit per un anticiclò aplatanat i calid i per tant amb glaçades mes tímides o absents, mínimes mes altes. El per que deu passar això no ho se però diria que es degut a dues coses, l´enfortiment de la zonal i la pujada en latitud de la dorçal africana.
    Avui minima de 1´6C tampoc a glaçat tret damunt els cotxes i algunes herbetes. Tempes cap a munt a partir del Diumenge, mes zonal.

    Bon seguiment

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè amb algún núvol prim,vent en calma i ambient fresc. Les dades actuals són: 9ºC, 1017hPa i 78% d'humitat. La mínima ha sigut de 7ºC. La temperatura respecte ahir no ha variat. Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon dia des d'Olot

    Ara mateix una temperatura de +4.4ºC i aquesta matinada la mínima que hem arribat de -2.1ºC.

    Vent en calma i humitat del 69%.

    Salut

  • Bon dia. Avui s'ha normalitzat la temperatura, -4,1º de mínima a les Deveses, -3,3º al cantó de la riera Xuncla a Sarrià de Ter, 0,3º de mínima a Sarrià de Ter, 1º a Salt i 1,7º al centre de Girona. Ahir 17,1º i 3º al centre de Salt, 19,2º i 1,8º a Sarrià de Ter. Ara el cel està serè, estem a 9,3º, 78 %. Amplituds tèrmiques brutals, avui podem fer 22º a les Deveses de Salt, cosa normal. L'any passat ja vam fer 27º d'amplitud i el 23 de febrer de 2012 a Girona-SMC van tenir l'amplitud tèrmica més forta en el municipi de Girona de tota la sèrie de Girona (1884-2019), 28,6º, 24,8º de màxima i -3,8º de mínima. Per això diuen que mata més el febrer que el carnisser, no tant pel fred sinó pels canvis bruscos de temperatura. He llegit en un article científic que l'amplitud tèrmica forta provoca morts a les persones, igual que el fred (revista Lancet) mata més que la calor, encara que en altres articles de revistes científiques diuen el contrari que mata més la calor que la fred.

  • Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 12,4ºC con 79% de humedad, viento del SE a 3 km/h y 1023,9 Hpa con 657 W/m2.

  • a9087764b862904a4fc0cc1be28ffc28Bona tarda!!!

    En Estambul; Turquía, no les falta invierno desde hace años , ya son muchos los que cada año hace mucho frío y nieve!!!

    Nosotros nos tocará esperar aún para la última decena del mes y marzo que pinta muy bien , todo llegará!!!;)

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bona tarda des de Palazuelos, ens hem llevat amb el cel seré i fresca, la mínima ha estat de 3,3ºC. Amb el pas de les hores el cel s'ha anat cobrint de núvols que encara deixen alguna clariana fruit d'un frontet raquític que potser ens deixa algun plugim. La màxima ha estat de 14,6ºC.

    Ara tenim:

    13,9ºC
    40% d'humitat
    1021 hPa.

    Avui he pujat a Navacerrada a firmar la liquidació i tornar l'uniforme. L'aspecte de les pistes és força dolent, ja apareixen pedretes. Probablement no arribin al cap de setmana, de fet la majoria dels treballadors serán donats de baixa el diumenge. A veure si la segona quinzena de febrer s'anima, neva i fa fred.

    Inversió tèrmica important, quan pujava, a l'alçada de Valsaín el cotxe marcava 1ºC, en arribar al port marcava 5ºC.

    Mínimes segons l'AEMET:

    Port de Navacerrada (1894 m) 2,2ºC
    Rascafría -3,4ºC (1159 m)
    Alto del León (1532 m) 0,9ºC
    Cuéllar (795 m) -4,9ºC
    La Pinilla Estación de Esquí (1798 m) 2,7ºC

    Us poso unes fotos d'allà dalt.

    3b915c06293e000784bb626739ff6f51 2ce627bffa560039520c910894ae04d6 aed762ca0d66e3557c0af554d8fd6e4b

    Molta sort i bon seguiment!

    Espirdo, Segovia 1075 msnm

    Per molt llarga que sigui la tempesta, el sol sempre torna a lluir entre els núvols. (Khalil Gibran)

  • Bona tarda, el resum del dia:

    Màxima: 13,2ºC
    Mínima: 2,6ºC
    Precipitació: 0,0 mm
    Fenomens observats: gelada matinal
    Nuvolositat: completament serè, gairebé no s'ha vist cap núvol, actualment tenim 1/8 Ci, Sc
    Visibilitat: molt bona
    Vent: fluix de mestral