SEGUIMENT METEOROLÒGIC - NOVEMBRE 2019

  • Bon dia a tothom

    Dades d'avui a les 6AM a Torrelles

    Temperatura 6º
    Humitat 99%
    Pressió 1007.3hPa

    Cel tapat .

    Bon seguiment.

    Veïnat de Can Güell , Torrelles de Llobregat 210 msnm
    Barri de l'Estació , La Molina 1441 msnm

  • Buenos días, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 9,2ºC con 79% de humedad, viento del NE a 5 km/h y 1005,4 Hpa con 116 W/m2, lo de mañana será sobretodo en Bcn y Gir, en el sur poca cosa.

  • Bon día!!!!

    Podemos observar que a diferencia del año pasado por esta fecha la acumulación de nieve en la península y países nórdicos es mayor, en contra los países del este y con diferencia,es mucho menor a la de hoy con respecto al 2018!!
    8E9EA997-AF0A-458D-9F05-DE663099FB29.png

    202F0041-A931-4368-B026-D6C2050E86CA.png

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon dia !!

    Tot i que es nota la pujada de les temperatures, avui també estem tenint un matí d'hivern:

    21novhorarimatí.jpg

    Les màximes i mínimes del que portem de dia han estat:

    21novresummatí.jpg

    Ara, a esperar les pluges de demà (espero que no quedem al marge...).

    Bon seguiment :) .

  • Veremos si diciembre lo comenzamos con buen pie!!!

    De momento todo parece indicar un debilitamiento del vórtice polar, no sé si con consecuencias positivas para nuestros intereses, o en cambio nada que ver cómo se comenta en varias ocasiones!!!

    8F6409B8-C0FB-4870-BD2A-D191D2C9D11B.jpeg

    2862C6E4-2EC1-461A-B8B4-AB7BD5BBF892.png

    Saludos y a esperar las precipitaciones!!! ;)

    SIEMPRE POSITIVO,!!!!!!❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️

    LOVE SNOW❤️❤️❤️

    AMOR DE MADRE❤️❤️❤️

  • Bon dia. Fa 20 anys que vam tenir el dia més fred a Girona pel que fa a la temperatura mitjana de tota la sèrie, des de 1884 fins a 2019, -0,5ºC, 5º de màxima i -6º de mínima a Girona-IES Narcís Xifra, al barri del Pont Major, al nord de la ciutat.

    Vaig veure nevar al Turó de l'Home, 2 o 3 cm. Aquell dia vaig suportar una temperatura de -15ºC a dalt del Montseny, sort que anava abrigat i no feia vent. Aquell dia vam tenir -11º de màxima i -18º de mínima al Turó de l'Home. Aquell dia vam fer la trobada de la tardor de l'ACOM, va venir el meteoròleg Toni Nadal. I aquell dia va nevar al nivell del mar a Barcelona i fins a Castelldefels, la nevada més primerenca en 300 anys segons el climatòleg i historiador Mariano Barriendos. Quin temps aquells, que feia més fred que ara, i no tanta calor!!

    Bé, centrem-nos en avui. Avui fa fred però molta menys que ahir, avui arribarem a 18ºC de màxima a Sarrià de Ter. La mínima ha estat de 4ºC, per tant ja s'han normalitzat les temperatures. A les Deveses de Salt -0,7º de mínima, la 11a glaçada del novembre, cosa ben normal en aquell pol fred del prelitoral català.

    Ara tenim 2/8 Ci i Ac, fa sol, no fa vent, i fa un bon dia per anar a passejar. Ara tenim 11,7º i 70 % de humitat.

    Bon dijous a tot@s!!

  • Bon dia des de Canet de Mar, el Maresme. Avui tenim cel serè, lleugera brisa i ambient fresc. Aquesta nit hem fet una mínima de 9ºC,ha augmentat respecte la de la nit passada. Aquestes són les dades actuals: 11ºC, 65% d'humitat i 999hPa.

    Veient parlar de la nevada del novembre del 99, per la meva zona no va fer res, crec que al matí van caure 4 flocs de neu perquè així m'ho va dir el meu avi. La primera nevada que vaig viure va ser la del 14-15 de Desembre de 2001. Molt bons records d'aquell dia, de fet, sempre que neva hem dona bons records, no crec que sigui l'únic, potser per ser un fet més aviat insòlit i el factor sorpresa. Un altre que em va impresionar va ser just el dia que vaig complir 18 anys, el dia de reis del 2009, quins flocs! Com trossos de pa caiguts del cel, i lo millor de tot, va començar a nevar a 10ºC!!! En fi, amb aquest tema hem podria extendre bastant i no fa falta, de moment. Esperem una de nova, aquest 2019-2020 podria ser un bon moment :silly: Salut i bon seguiment!

    Canet de Mar, el Maresme a 51 mts d'alçada.

  • Bon dia.
    Ja es veuen les esteles de condensació que marquen el canvi de temps.

    Ara per Gavà tenim
    Temp. 13,2º i una mínima de 8,8º
    1008 hPa
    71% HR
    Brisa de Llevant.

    Bon seguiment

    Gavà, (Baix Llobregat)
    El Pasteral, (La Selva)
    45 msnm
    Núvols de pet tempesta de merda

  • Mireu el mapa isobàric de la nevada de Barcelona del 21-11-1999, també el poso a meteored "El tiempo".
    Aquesta onada de fred molts hiverns no la tenim -7º a 850 hPa. M'enrecordo del terrible hivern de 1989-90, super sec i càlid, sense neu a les muntanyes, anant en màniga curta o només jersei gairebé mai amb abric.

    Doncs no vam baixar de -2º a 1500 m en tot aquell desastrós hivern!! Un dia a Girona vam tenir 26º de màxima al Pont Major i 2º de mínima, el sol cremava de mala manera.

    De totes maneres, els que ja tenim una certa edat, ja sabem que el temps fa el que vol, i que malgrat el canvi climàtic i que hi hagi hiverns molt i molt suaus, fins i tot amb caloreta, encara hi haurà onades de fred i nevades com la del 8 de març de 2010 o el 30 de gener de 1986 a Girona i onades de fred com la del 1956 i 1985, aquesta última amb -15º a Sarrià de Ter!!

  • Bon dia

    Matí mes templat que els 2 anteriors..."templat amb -1.7ºC" de mínima,avui el fred s'ha eclotat mes encara a les fondalades...vinc de buscar 4 fredolics (fatal temporada,aviam si la setmana vinent amb la pluja i la temp. mes benigna,millora el panorama) i cap dalt als 700-800 mtrs la temperatura era positiva,tot i que també ha glaçat...de cara a demà,molt ben vinguda la pluja ,tot i que cap a la nostra zona serà menys abundant..amb 10 litres tirem mes que bé i aguantarem de sobres fins l'any que bé,aquests dies poca aigua aguanta setmanes,ja de per sí,està tot humit...que plogui i nevi fort cap dalt les capçaleres...bon seguiment

  • Bon día, minima d'avui 10,3°, no tenim la sensació freda de dies anteriors. Ara l'estació metereològica em senyala 13,5°, 58% d'humitat i pressió de 1009 hPa.
    Com bé demostra JOANPIERA, la informació que ens aporten els models NOAA, cal agafar-los com el que son, tendencias subjectes a infinitats de variables que finalment cediran a la força de la natura.

    Manel
    Barcelona (Les Corts)

  • [size=14]PREDICCIÓ per DEMÀ DIVENDRES dia 22 de novembr[/size]e del 2019;

    El temps torna a canviar. Ho notem des d'ahir amb la presència de núvols prims que, avui també, van enterbolint el cel. Per al moment, sense precipitació.

    Aquests núvols s'aniran espessint demà divendres ja de matinada, tapant del tot el cel a partir de mig matí o el migdia a pràcticament arreu del territori. Fins i tot es podrà registrar algun ruixat puntual al litoral central abans del migdia. Per ponent i pel sud aniran arribant precipitacions que, durant la tarda-vespre i nit escombraran Catalunya. Localment podrà descarregar amb moderada intensitat acumulant-se de 10 a més de 50 mm generalitzats, més encara a zones on l'orografia faci la seva feina (palanques típiques del Camp i Prelitoral de Tarragona, Garraf, Prelitoral central en general, Montseny, vessant sud el Pirineu ...). Durant la matinada del dissabte aquestes precipitacions, de mica en mica, s'aniran retirant cap al nord i est. Adjunto un mapa orientatiu de precipitació acumulada per a tot el dia de demà.

    DIVENDRES22-11a-2.jpg

    DIVENDRES22-11b-2.jpg

    DIVENDRES22-11c-2.jpg

    Parlem de neu ... Inicialment la cota se situarà entorn dels 1300 a 1500 metres en general, però anirà pujant de mica fins a uns 1600 a 1900 metres, fins i tot més al sector més oriental a darreres hores. En alguns punts li costarà pujar en moments de precipitació més intensa i persistent sobretot al sector de Lleida (sud) o Andorra. Les acumulacions per damunt dels 2000-2200 metres podran superar els 40 a 60 cm en alguns casos durant l'episodi amb ventada FORTA de sud a partir de mig matí i el migdia. Molta precaució. Moments de visibilitat dolenta.

    Dissabte el vent girarà a nord i nord-oest, més eixut (excepte al vessant nord del Pirineu on podrà nevar amb intermitències).

    Que tingueu un bon dia! :)