Buenos días desde Calella de P., temperatura actual 15.7ºc, mínima 9.2ºc, 80% humedad, 1017 hpa, viento de llevant 6 km/h y despejado. Ayer llovió 18 litros. Buen seguimiento.
SEGUIMENT METEOROLÒGIC - JUNY 2019
-
-
Bon dia amb 8'9C de temperatura minima al sudest Anoïenc, zona Piera, la temperatura minima mes baixa a un mes de Juny desde que tinc pocs registres al 2015. Finalment tambe s'ha batut el record a Hostalets de Pierola desde 1997, que era de 9'3C el 21/6/2010 i avui han fet 7'9C. Han hagut molts mes records a les estacions del meteocat :sick: :sick:
Temperatura mínima rècord de juny a 66 de les 145 estacions de la XEMA amb >10 anys de dades. Per exemple:
-2,0 ºC a Das - Aeròdrom
0,1 ºC a Prades
4,4 ºC a Cervera
6,6 ºC a Sant Pere Pescador
8,0 ºC a l'Ametlla de Mar
10,1 ºC a Amposta
13,4 ºC a Barcelona - el RavalD82DJYAXoAEgMVi.jpeg
-
Bon dia. Hem quedat molt lluny del rècord de mínima al centre de Girona, 5,4º el 1984, avui 9,7º a Girona-AEMET. La boira n'és la causa. 9,8º de mínima a Sarrià de Ter, 6,8º de mínima a les Deveses de Salt. Ara 17,6º i 66 % a Sarrià de Ter, 1/8 Cu.
-
-
L'1 de juny de 2006 va fer més fred a Girona-Sant Daniel, 4,2º de mínima, avui 8,1º. A Girona-Sèquia aquell dia 8,7º de mínima, avui 10º.
-
Doncs aqui,l'estació de Massoteres és nova del 2017..però segur que també hagues registrat la tamp. mínima mes baixa d'un 12 de Juny ( 3.8ºC) dels últims 10 o 15 o mes anys...i el que realment és insòlit es veure neu al Port del Compte en aquestes dates,contrastant amb la sega d'alguns camps d'ordi
IMG_3539-2.JPG
-
Buenas tardes, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 20,6ºC con 55% de humedad, viento del W a 6 km/h y 1012,0 Hpa con 1025 W/m2, repasando datos del pueblo, las mínimas de ayer (12,7ºC) y hoy (11,5ºC) son las más bajas para Junio desde 1987 (Ese Junio 7ºC de mínima según datos antiguos)
-
-
Bon dia des d'Esclanyà.
Minima 8,4º, maxima 22,4º, cel clar amb alguns nuvols, vent fluix del S.
Impresionant el Canigò de bon mati a 12 de juny. -
Bona vesorada.
Al País Valencià també hem tingut mínimes molt baixes per a ser juny, al meu terrat a Picassent 13,4ºC, a València 13,2ºC i a l'aeroport de València 11,0ºC.
Mínimes observatoris AEMET.[Imagen bloqueada: https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190612/ed8726533ffc8a6ff1492507a97e0843.jpg]
Mínimes més baixes (@avamet).-2,1 Vistabella/Sant Joan de Penyagolosa
0,3 Morella/Fàbrica Giner
0,4 El Toro
0,8 Utiel/La Torre
1,1 Requena/Finca San Blas
1,4 Vilafranca AEMET
1,5 Ademuz AEMET
2,6 Sinarcas
2,9 Puebla de San MiguelSent from my Mi A1 using Tapatalk
-
Bona tarda des de Palazuelos, com comenteu, matí fresc per l'època, gràcies a que la nit ha estat serena i ens hem llevat amb un bon sol que ha fet que la temperatura pugi una mica. Hores d'ara el cel és completament ennuvolat.
Mínima 3,0ºC i ara tenim:
17,5ºC
35% d'humitat
vent de SSO 5 km/h
1013 hPa.Avui hem pujat a la Sierra a fer un tomb. Concretament al port de Cotos i des d'allà a la laguna de Peñalara, just a sota del pic que li dona nom. Tot i que les poques precipitacions d'enguany el paisatge és ben maco, sobretot gràcies a les flors de la ginesta i el bruc, l'herba és una mica seca en alguns sectors.
Us poso unes fotos.
IMG_20190612_113148.jpg
IMG_20190612_113200.jpg
IMG_20190612_115058.jpg
Molta sort i bon seguiment!
-
-
Bona tarda,
Deu n'hi do quines mínimes arreu de Catalunya, s'han batut moltes efemèrides per un mes de Juny :whistle:
Per Alt Maresme no estat una excepció i hem tingut una emperatura mínima de rècord a Pineda centre, almenys en 25 anys desde 1994 que tenim registres.
Els 8'5ºC de valor mínim assolits a les 06:05h, supera l'anterior registre de 8'8ºC "1 Juny 2006", també destaquem el 12 Juny de 1998 amb 9'2ºC i el 9 Juny de 2002 amb 9'5ºC.
Pel que fa a la pluja excelent la regada a moltes comarques, aprofitada fins l'ùltima gota per l'horta i boscos en general.
Per alt maresme hem recollit fins a 29'5mm a Pineda Nord i 26mm a Pineda centre, altres poblacions veines com Calella 23mm, Malgrat 21mm, Santa Susanna 22mm i Blanes 19mm.
Estimació de les precipitacions acumulades ahir, gràcies el servei meteorològic de Meteocat.
2fd5aab9-979b-4da2-8c3b-d41cf471982e.png
Tot i que en el mapa, trobareu algunes raconades que no reflecteix la pluja total recollida, com per exemple el sector del Alt Maresme.
Bon seguiment

-
uy, qué maravilla. Cuando fui el mes pasado había menos nieve que ahora. A ver si se estira un poquito y dura hasta que vaya en unos días definitivamente.
Muy buenos días desde Puigcerdà, temp. actual 0.3ºC, la mínima de hoy -0.2 ºC ( 06:25 am), cielo despejado con un 93% de humedad. Nos levantamos con escarcha en los tejados y con las montañas nevadas. Paso fotos desde la misma posición que ayer, la primera mirando a la Tosa , la segunda enfocando con zoom a las pistas de la Masella y la última mirando a la cara Norte (hecha ayer a última hora). Saludosss...
-
Por Vilanova hemos recogido 26,6 mm y la temperatura mínima esta noche ha sido 11,9°
-
-
Bona tarda!!!!
Interesante artículo:
El sol y las altas temperaturas no harán acto de presencia en Galicia mientras la configuración atmosférica actual no cambie. Ahora mismo, las borrascas están ocupando el lugar del anticiclón, que se ha situado sobre Escandinavia. Esto explica por qué el tiempo se encuentra justo del revés, con más calor en el extremo norte de Europa y frío en el sur del continente. Esta situación que se prolonga ya durante dos semanas fue predicha a finales de mayo por el meteorólogo americano Judah Cohen. «Es un conocido climatólogo y doctor en Ciencias atmosféricas. Entre sus varios campos de especialización, merece la pena destacar su interés en mejorar la previsión mensual y estacional, teniendo en cuenta parámetros que influyen en la dinámica de la atmósfera como la cubierta de nieve. También se ha especializado en el calentamiento que se produce en el Ártico y su influencia en en el aumento de los fenómenos meteorológicos extremos en el hemisferio norte», comenta el meteorólogo Juan Taboada.
Cohen, un investigador del MIT (Instituto de Tecnología de Massachusetts), anunció que la Oscilación Ártica, que determina dónde se sitúan las altas y las bajas presiones en el Atlántico norte entraría en una fase negativa en la primera semana de junio. Predijo que se formaría un bloqueo anticiclónico en la región escandinava, donde además se registraría una anomalía térmica positiva, es decir, con más calor de lo habitual en países como Suecia e Islandia. Y eso es justo lo que ha ocurrido.
El científico acaba de publicar hace unas horas en su cuenta de Twitter que esta meteorología tan poco veraniega podría tener las horas contadas. Cohen asegura que la semana que viene la Oscilación Ártica volverá a estar en fase positiva. Esto permitiría que el anticiclón de las Azores ocupase la posición que le corresponde y que las borrascas se desplazasen al norte. Regresaría por tanto el sol y las temperaturas normales para este período del año. Además con el anticiclón reforzado siempre hay más posibilidades de que podamos tener las condiciones perfectas para ir a la playa, que es lo que toca. Esto ocurriría a medio plazo. «Este cambio debería materializarse durante la segunda mitad de la próxima semana, de forma que se ven buenas posibilidades de que a partir del fin de semana del 21 de junio podamos disfrutar de la estabilidad atmosférica ese penúltimo fin de semana y la última semana de junio», confirma Taboada.
-
Artículo que viene determinado por el índice de referencia nao:
la mínima de hoy a estado de tan solo 12,6*C, hay que remontarse a muchos años atrás para encontrar una temperatura lo más parecida para estas fechas en L’Hospitalet de Llobregat!!! :ohmy:
Max de hoy :21,1*C
Temp actual: 20,6*C.
Nos espera de nuevo hoy una madrugada bastante fresca!!!
Salut!!
F3100685-4A9E-4555-8911-E6543FA27C6D.gif -
Bona tarda!,
Dades a St. Feliu de Guíxols:
Temperatura: 18,3ºC
Humitat: 73%
Vent: Moderat, SO (17Km/h)
Punt de rosada: 13,4ºC
Pressió: 1014,7 hPa
Estat del cel: Una mica ennuvolat.
Temperatura mínima: [color=#000088]10,3ºC[/color] (06:48h)
Temperatura màxima: 19,1ºC (16:14h)Bon seguiment!
-
-
Un día de calor extrema en Praga. Ahora ha entrado un poco de viento empujado por estàs nubes de tormenta.
IMG_20190612_181652.jpg -
Bona tarda des de Mollet del Vallès.
Temperatura 19.5º (uns 6° més càlida avui que ahir a aquesta hora).
Màx 21º. Mín 10.5º.
Humitat 67%.
Pressió 1010 hPa. -
Bon vespre des de Palazuelos, després que a primeres hores de la tarda els núvols hagin tapat el cel, ha quedat una tarda amb sol i núvols decorant el cel, portem unes tardes similars, m'agrada molt aquest cel blau decorat. Temperatura màxima, 19,8ºC, sensiblement més alta que ahir, 14,4ºC.
Ara tenim:
17,8ºC
28% d'humitat
1011 hPa.
vent de SO 3 km/hUs poso una foto d'aquesta tarda.
IMG_20190612_182006.jpg
Molta sort i bon seguiment! -
-
Bon vespre a tothom
Màxima avui de [color=#ff0000]22,0[/color]ºC a les 17:21h, també per sota de les mitjanes de l'època. La mínima ha estat d' [color=#0088ff]11,2[/color]ºC a les 2:56h :whistle:
Ahir finalment vam recollir un total de 13,8mm
Aquest cap de setmana marxo a Bath, un poble preciós del sud d'Anglaterra, on d'estiu de moment res de res, amb màximes que difícilment superaran els 16 o 17ºC i mínimes pel voltant dels 8ºC. Suposo que quan torni vindré amb ganes de sol i caloreta com els hi passa a ells :lol:

Mireu aquest meteograma, que ben bé podria ser de ple hivern a la ciutat de Barcelona :lol: :lol:
gfs-bath-gb-515n-25w.jpegSalut i bon seguiment!!
-
Buenas noches, en estos momentos tenemos los siguientes datos, 18,6ºC con 63% de humedad, viento del SW a 3 km/h y 1011,3 Hpa con 21 W/m2, máxima solamente de 21,7ºC.
-
Participa-hi ara!
Encara no tens compte? Registra't ara i forma part de la nostra comunitat!